PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ResHacker
Vloženo 21.11.2016
Aktualizováno 24.11.2016
Zobrazeno 4455x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Velký dospělý spolehlivý enduro, který si na nic nehraje - stroj, ze kterýho čiší poctivost každým coulem, podle mě asi nejuniverzálěnší motorka světa.

Více fotografii

První dojmy - Dokonale ovladatelná, po předchozích zkušenostech s DR600 a Cagivou W16 ihned padla do ruky. Nicméně jde o poněkud většího "mastodonta", který ale stále zůstává perfektně ovladatelný, v terénu subjektivně určitě lépe, jak třeba GS1150...

Motorku bych doporučil pro - Určitě pro alespoň trochu adventure cestovatele, kteří chtějí maximální spolehlivost za rozumné peníze (ikdyž uznávám, Afrika není na svůj jízdní projev úplně levná motorka). Každopádně ale za ty prašule dostanete opravdu kvalitní stroj, který se po odchytání drobných mušek odmění svou spolehlivostí. Pokud plánujete cestovat spíše silničně, max nějaká ta polní zpevněná cesta, pak může být Afrika na dlouhé trasy poněkud nepohodlná a tam bych možná volil něco více silničního...

Doplňky na motorce - 12V zásuvka
- voltmetr a teploměr od Koso
- vyhřívané rukojeti Oxford Adventure
- Scottoiler s HR nádržkou
- Bigfoot policajt
- blastery Barkbusters
- LED blinkry (kravina, dám to pryč=)
- padáky
- kufry Alu Milanek (TOP 50, levý 42 a pravý 37l), vše na EVO plotnách
- laděná koncovka Scorpion (mě osobně naprosto vyhovuje, krásnej plnej zvuk, hlasitější jen když se za plyn opravdu tahá, jinak vklidu - v Rakousku jsem projel kolem 3 policajtů bez povšimnutí :)

- v plánu je ještě elektronicky spínané pal. čerpadlo + nějaká ta navi a možná přídavná světla..

Recenze

Abych tak řekl, stroj si vybral spíše mě.. Brácha už déle jezdil delší výlety na svém GS1150 a mě ukecával, ať taky konečně něco podobného (ne-li stejného) pořídím a přidám se. Je fakt, že po tom, co jsem se zbavil DR600, mi motorka chyběla. Na druhou stranu jsem si ale řikal, že to zas bude stát balík a nevím na kolik jí využiju ...
Letos na jaře jsem si ale řekl, že bych něco pořídit mohl a nějaká Afrika s asi 80ti najeto byla k mání, troku jsem pořád řešil jestli do toho jít nebo ne...
Nakonec to rozčísla náhoda, kdy brácha přišel k hodně výhodnýmu obchůdku a jednu nádhernou přivezl na vozejku před barák zrovna když jsem vylezl z postele :D No nebudu to okecávat, stroj byl sice po drobnym karambolu, ze kterýho si odnes nějaké ty kosmetické vady, jinak ale v parádním až si troufnu říct zánovním stavu. Z mé strany ihned přeskočila jiskra, v mašině jsem viděl potenciálního spolehlivého parťáka na dlouhé trasy a úvodní projížďka mě v tom jen utvrdila, takže nešla dále na kšeft, ale zůstala doma :)
Protože byl cíl jasný - cesta okolo 5000km po Evropě, bylo nutné dát motorku perfektně dokupy a prověřit všechna potenciální slabá místa. Proto jsem jí prakticky do šroubku rozebral a složil(až na motor, nebylo třeba, má jen 30tis najeto atak jsem jen seřídil ventilové vůle).
Vyměnil jsem všechny provozní kapaliny a filtry, vyměnil některá gufera, ložiska a jedno těsnění. Dále pak po přečtení všelijakých doporučení toho, co se na motorce rouchá a mělo by se řešit jsem provedl tyto věci:
- vyměnil regulátor za Elesys
- vyřadil konektor od altíku a spoje prokrimpoval
- vyměnil kontakt u palivového čerpadla, pořídím ale elektronicky spínané

Motoricky je tedy v super stavu, elektrika by taktéž zlobit neměla. Dále jsem namontoval i nějaké ty doplňky, jako zásuvku 12V, vyhřívané rukojeti od Oxfordu (super věc mimochodem) nebo voltmetr s teploměrem v jednom od Kosa. Bylo potřeba vyřešit i otázku kufrů, nakonec jsem po různých telefonátech a doporučeních sáhl po kvalitě a koupil držáky SW-Motech, kufry jsem si nechal udělat od Milánka, který je vpravdě mistrem řemesla - i po několika pádech drží perfektně tvar, nemám k nim výtku. Uchycení jsem zvolil i přes další prodražení pomocí ploten EVO a jsem za to rád. Když je potřeba, kufry jednoduše sundám, je to robustní a přitom pohodlné řešení, stejně tak celé nosiče se dají poměrně jednoduše demontovat, takže si mašinu můžu přizpůsobovatdle libosti.

První velká zatěžkávací zkouška byla přede mnou, nakonec jsme projeli Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, Bosnu, Černou Horu, kousek Makedonie, Albánii, Řecko, Bulharsko, Romunsko, Maďarsko a přes Slovensko zpět do ČR. Poblém jsem měl za celou cestu jen jediný, v jedné zatáčce mi rupla duše v zadním kolu. Nepěkně to se mnou hodilo, ale ustál jsem to a tu opravu v asi 40° parnu bych nikomu nepřál. Ono už jen samotné odrážení gumy za pomocí celé váhy naloženého GéeSa přenesené přes jeho centrál stálo zato - pokochejte se sami :)





Nicméně zvládli jsme to - sice bylo pak nutné celou duši vyměnit, ale to už jsme zařídili v Albošce v jednom ochotném místním pneuservisu. Chyba byla, že na ty duše jsem úplně - přiznám se - zapomněl a neprověřil jejich stav a to se mi taky vymstilo.

Protože jsem motorku vyzkoušel asi ve všem snad kromě fakt nějakých drsnějších šotolin, můžu říct, že na okresky, polňačky, šotolinky a pokud neni tak těžká jako jsem jí měl já, tak asi i do lehčího bahnitýho terénu super... Dálnice jde pohodlně tak do 120ti. Motor se poté už dost vytáčí a z vibrací od motoru přenesených do rukou po nějakých 100-200km budete mít dost. Jel jsem na ní i 150, ale to už mi při předjíždění dost divně plavala, ale to přisuzuju přední gumě na vysokém hrubém vzorku vhodném spíše do terénu. Další věc je, že mi při průměrně rychlosti okolo 130 - 140kmh dost narostla spotřeba, cca 6,5l. Pokud motorku nebudete trápit a pojedete do těch řekněme 110ti, budete na pěkných 4,5l a to jsem byl dost naložený + kufry jako aerodynamická brzda. Brašula s kámošem se svými GéeSy nešli pod 5l, trošku naprdnutí z toho byli, jak karbec dal stříkačku ;)
Kde už jsem teda nebyl uplně vpohodě, to byly Albánský bahna, nejednou jsme tam sebou pěkně švihli, ale naštěstí jen do měkkýho. Stějně tak nesjízdně působil jakýkoli hlubší písek, ten jsem taky na jedné polní cestě v Bulharsku podcenil a už jsem letěl...

Nicméně všechno toto motorka ustála celkem bez újmy a ve mě jen potvrdila svou pověst a ikdyž jsem si zkusil nesrovnatelně silničně pohodlnější jízdu na GS, asi bych neměnil... Je to kvalitní stroj a navíc je prostě nádherná, u mě v garáži bude mít vždycky své místo :)

Rád bych také zmínil, že mi stejně jako bráchovi přijde ten stroj přes svojí nespornou kvalitu poněkud "neotesanej". Myslím tím projev převodovky při řazení, kdy tak jakoby chroupne - podobně jako u DRka, občas jde obtížně zařadit neutral, dost to závisí i na teplotě motoru a nebo celkově kultivovanost chodu motoru, kdy jde při vyšších otáčkách do značných vibrací. Už v té době mě z tohoto pohledu hodně příjemně překvapilo třeba KLRko od Kawasaki, kde to řazení bylo o něčem jiném. Dále by Africe určitě prospěla šestka. Pokud na ní budete jezdit spíše silnice a oceníte vyšší rychlost, pak doporučuju zvážit výměnu rozety za rychlejší.

A nakonec jedna společná ;)






P.S. ten velký bultr nahoře kousek od Transalpiny mě stál asi nejhorší držkopád celé cesty - nějak jsem se zakoukal a vzal o něj levým kufrem ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
lyons
lyons napsal 21.02.18 000 23:51 10b.

Ahoj, prosím tě, jaký máš top case, malý/střední/velký Jinak 10 bodů

bonup
bonup napsal 06.08.17 000 20:14 10b.

Pekna doufam ze se dostanu s tou moji na podobna mista.

radek89
radek89 napsal 11.07.17 000 14:41 8b.

Krásná klasika

Více komentářů



TOPlist