renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1976)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Frantas
Vloženo 5.1.2010
Aktualizováno 17.7.2022
Zobrazeno 5 847x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Obyčejně neobyčejný oškůtrovaný mokrosový silniční speciál jawa 50/20 vhodný též na stunt nebo transkontinentální cesty. Okamžitě !

Nejvýstižnější je asi denník (už je tam toho dost)

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Co asi mám napsat k prvním dojmům na jawě 50 ? Prodejce si myslel že na tom vydělá milion, pořádně to ani nejelo, vlastně to sotva chytlo.. A bylo to dost drahý na danný stav..

Motorku bych doporučil pro - Dobrodruhy, okruháře, stuntery, motokrosáky a veteránisty.

Doplňky na motorce - - Karburátor DO 21mm
-podkova (AZ Marek)
-Hlava hvězda (5,5ml-též od pana Marka)
-Rychlá převodovka - 18/20- Tři kvalty - Pan Choc
-Válec s cestovní úpravou od Stejskyho (50ccm) a jednokroužkový píst
-Ferodo spojka
-Zapalování Vape
-Vodítko řetězu s širokým řetězem
-Řídítka Yáma TDR (zkrácený)
-Podvozek zvedlý o pár čísel

..A k doplňkum taky nesmim zapomenout napsat na zimu montující se winterpaket

Recenze

Obyčejně neobyčejný oškůtrovaný mokrosový silniční speciál jawa 50/20 vhodný též na stunt nebo transkontinentální cesty. Okamžitě !

Edit: 6/2022

Asi tak tři roky jsem svého podlaháče opomíjel. Cestovní úprava si svoje odjezdila. Chápej, po šesti výbrusech už to neni ono. Po laborování s ještě víc odjetym 4k, co motal víc než rosiho vrtulník, jsem u kamaráda kamaráda objednal 70-ku. Následovalo dlouhý ticho. Pořídil jsem Babettu Stelu. Stelu jsem si zamiloval, následně odladil na pionýří tempo. A asi po dvou letech slibování přišla 70-ka. Pak jen stačilo ji další rok nechat uležet na ponku.

Pořešil jsem nějaký restíky, a dostal se konečně taky po skoro roce na pincka. Propadla mu technická, motor opravdu téměř rok rozházenej na ponku. Poslední život měl před 24h závodem, když jsem v něm zajížděl závodní motor. To byla ovšem velká bída.

Půl roku připravenou kliku od kamaráda Pavla Fialy na 12mm čem nahoře, s jehlama.
Kartery na větší píst mi protočil skorosoused. Ale nebyl čas.

K jádru pudla. Vlastně střevum fichtla.
Bylo 14 dní do každoročního výletu do Všelibic, na mezinárodní sraz 50ccm. A já chtěl letos zase jet na pincku. Čtvrtek večer zavrčel. Pátek ráno na drzovku nevyzkoušenou do práce. Hned o víkendu jsem bez technický namotal asi 300km.
Pondělí technická, další pátek sraz. Vše absolutně dle nejsvětlejších představ.
Jářku,
válec nakonec dělal Ondra Sekáč. 2k, široký sání s přepážkou, "obyčejnej" vk.
Samozřejmě jsem to zase složil s převodovkou 18/20. 21DO, vše tak jak jsem byl dřív zvyklý jezdit. Světe div se, nešáhl jsem ani na šroubek volnoběhu. Nahned to fungovalo na výbornou. Svařil jsem jen následně důstojnější výfuk. Mé laditelné koleno 28mm je hodně za zenitem. Našel slušnej (dost zkurxenej) doutník.. A nedojel ani do města
Doutník prošel okamžitou modifikací, a zdál se jako super.

Jelo to hned brutálně. Přesně jak jsem si vysnil. Vlastně jediná úprava vůči dřívějšímu provozu byla o 2 stovky větší tryska.
Hodně jsem to chtěl odbrzdit.. 9,75 koně, a 10,95nm Velká spokojenost, krásný křivky. Bez kopanců.
Jenže to jsem ještě náhodou narazil na kamaráda laďák, a zkusil ho. Jelo to zase o kus líp. Hned jsem ho pořídil. Rozřezal, a nabastlil. Výsledkem je hnus co zase něco málo přidal. Takže doufám přes 10 koní. Uvidíme.

Skoro po záběhu, asi při 600-ti km na tachometru jsem potřeboval za pani na vysočínu. Panelka řetěz jak kšandu, skočil jsem na fichtla. 1h20minut cesta z Bene do HavlBrodu. 80km/h cestovka, to většinou už přivírám plyn. Ale když fouká správnej vítr, motá po rovině přes 90.
Často proti kopci není problem 75-80km/h, v kopci kde seriovej pionýr nejede víc z kopce Z kopečka od Chotýšan atakuji 100km/h, a dotláčím zalehlej fichtla na 102 ! Dvakrát.
Na vysočině jsme potřebovali se dostat k motocyklu pani. Posadil jsem jí na nosič. Jede to i s mojí pani za zády furt hodně. Z kopečka do Rozsochatce rovný 100km/h. Řvu ze svý otevřený helmy na ní KILO ! Jen zvedá zrak a instantně se culí jak malá holka, nevěřícně.

Nyní mám najeto 1300km. Odešla mi za dobu mého trápení třetí nádrž (teče u kohoutu)
Jsem rozhodnut to trápit co dá, co nejvíc km.

Závady..
Závady ? Na ty mi nestačí kolonka se závadama, tak to zkusím rozvést tu.

Zalomenej šroub v klice, vylítlá podkova, udělaná klika opotřebenim, vylámaný zuby na seriový převodovce, rozmazanej vršek.. By mohlo asi stačit k motoru

Vylámaný přepážky v bubnu od vymačkání rozetou. Používáním se deformující rám, až jsem z něj udělal nepoužitelnej banán v Kozmicích
Rzí a sado maso zacházením zkurvená kasle, a vlastně vše okolo
Zlomená prasečí kost při wheelie
Třetí nádrž.
..Absence podlah, postupným užíráním asfaltem...
Na všechny závady za těch sezon jsem si stejně nevzpomněl, ale tak namátkou snad stačí =)

A něco z vlastní zahrádky



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vycho
Vycho napsal 23.09.12 v 13:34

Pěkný fichtl

Frantas
Frantas napsal 17.07.12 v 20:45

Technickou samozdřejmě mám O skvělém stavu moc nemluv, neni to veterán, je to šrot !

fichtlrider
fichtlrider napsal 17.07.12 v 20:29

Ne jako fichtla máš ve skvělim stavu tak jsem to nemyslel jen že jsem an jedný fotce viděl že tam nemáš známku kastle nijak výhodnější než stará neni jen se mě víc líbí tahle novější

Frantas
Frantas napsal 17.07.12 v 20:10

Plechy jsou "fejsliftový" jak píšeš, ale jestli je to výhoda nevim. Kastle se víc kroutí, hezká je bych řekl stejně. Možná nová RZ na ní tolik nepřečnívá, jak je širší.
Jinak myslíš že by mít SKT neměl?

fichtlrider
fichtlrider napsal 17.07.12 v 19:21

krásnej fechtl už má novější plechy to bych chtěl taky. máš na něm stk??

Více komentářů



TOPlist