Lehké cestovní enduro od Yamahy (Tenere economy
Recenze
S moto mám najeto cca 6000 km. Stejně jako s BMW F650 jsem i s XT procestoval kus Rakouských a Italských Alp. Na cestu do zahraničí jsem se smutkem sundal laďáky a dal tam originální výfuky. Jasně se ukázalo, že tady Yamaha možná šetřila až moc, protože to co se line s karbonových Termignoni se nedá se zvukem originálu vůbec srovnat a takyse na originálech projevilo mírné pocukávání v nízkých otáčkách a prakticky se na nich nedá "jen tak bublat" na vyšší kvalt ( já chápu - euro 3 . . . ) Jinak velká spokojenost. Motor táhne na jednobuch hezky odspoda a je tu znatelný značný pokrok proti staršímu Rotaxu v F650 - větší pružnost, víc jde za plynem a do otáček. Všem majitelů doporučuji tankvak od Touratechu, který je vyroben speciálně na tenhle stroj a perfektně sedí (vozím v něm komplet nepromoky a mapu). Cestovní plexi zase výrazně usnadnilo jízdu ve vyšších rychlostech jen s jednou malou nectností - pokud jedete víc jak 130 km/hod. začíná mírně kecat do řízení - pohupuje se v plastové masce a přenáší se to do řidítek, ale klady jednoznačně převyšují zápory. Kryt na motor a padáky zde vidím jako povinnost a kufr k cestování taky patří. Zajímavá je spotřeba, kde se v pohodě vejdu pod 4,5 l/100 km.
Jasně, že nová Tenere vypadá líp, ale taky o dost víc stojí, má vyšší sedlo a pokud nejste vyloženě enduro jezdci, aby jste v terénu využily vyšší zdvihy, tak si myslím, že kromě asi ostřejší přední brzdy už moc zábavy na víc nenabídne. Tohle by byl asi docela zajímavý test, ale Tenerku mi nikdo nepučí a v terénu stejně nejezdím.
Nedávno jsem měl možnost projet Kawasaki Versys650 cca 20km v běžném provozu. Nechci zde srovnávat motor, protože řadový dvouválec se od jednoválce hodně liší (spíš mi to připomínalo elektromotor), ale zaujalo mě naprosto odlišné chování a posez. Majitelé tohoto na pohled velmi pěkného stroje prominou, ale sedí se na tom jak na záchodě a vůbec se tomu nechce v porovnání s XT do zatáček. Na kruháči se mi to dokonce docela nečekaně narovnalo v půli zatáčky až jsem se nestačil divit, kamže to vlastně jedeme. Hodně pomůže vysednout a pověsit se na tu správnou stranu - no jo, ale zkuste vysednout ze záchodu ! Ještě jednou se omlouvám majitelům, ale Versyse definitivně škrtám ze seznamu motorek, které bych chtěl vlastnit.
krásné xt-čko přeji hodně najetých km bez nehod a dlouhou sezonu v roce 2015
moc pěkná
Copak je to za znacku to plexi ?
sakra překlep =
(omlouvam se)