renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 660 R (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník cunado
Vloženo 9.6.2020
Aktualizováno 21.12.2020
Zobrazeno 3 851x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzální a příjemné enduro, velký jednoválec ze staré školy, který se dnes už moc nevidí

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: V- Strom je více silniční než XT 660, odradila mě váha, která je oproti XT značná (+30 kg nový typ a dokonce + 40 kg starý), každopádně univerzálnost a užitná hodnota zejména na cestování (i ve 2) je výrazně vyšší než u XT
Yamaha Tenere 700: Tenerka je jednoznačně lepší ve všech parametrech kromě hmotnosti a také samozřejmě výrazně dražší, vyrábí se od 2019, takže nekoupíte starší kus
Yamaha Tracer 700: Perfektní motorka, měl jsem možnost jí jezdit 3 dny z půjčovny, ale je určená pouze na silnici
Yamaha Tracer 900: Stále ještě vysněná motorka, ale samozřejmě v jiné cenové a typové (silniční) kategorii, přemýšlím, zda bych její výkon a točivý moment využil, jsem klidný jezdec:)
Honda NC 750X: Dlouho jsem o ní přemýšlel a možná, že se k ní ještě někdy vrátím, je to motorka pro hodně vyklidněné jezdce nebo na motocyklový důchod, zřejmě by mě trochu chyběl výkon a opět je to silniční motorka, zvláště verze 2021
Honda CB 500X: Super příjemná motorka, vylepšený model 2019, ale spíše pro začátečníky, většina lidí pak prodává a jde do něčeho silnějšího, což by byl zřejmě i můj případ, výkonově 35 kW jako XT, ale krouticí moment je úplně někde jinde

První dojmy - Motorka mi vyloženě sedla do ruky ergonomicky při mých 187 cm, navíc příjemný hluboký zvuk, který se linul ze dvou pod sedlo svedených laufů jsem si hned zamiloval.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce občas do terénu, ale současně slušně fungovat na silnici. Z dnešních motorek máme buď cestovní endura, která jsou pohodlná na cestování, ale dost těžká do terénu nebo sportovní endura, která jsou spíše na závodění a nebo vyblbnutí kolem komína. Nejpodobnější typy jsou např. KLR 650 nebo současná Tenere 700 (každopádně přičtěte 22 kg navíc).

Doplňky na motorce - Padací rámy SW Motech, bástry Yamaha, jednoduchý nosič zavazadel, zubaté stupačky, zvýšení řidítek o 3 cm. Předchozí majitel instaloval zvýšené plexi Puig, ještě váhám, zda nechat nebo vrátit původní.

Recenze

Vybral jsem si XT 660 na základě mnoha recenzí, nejdříve jsem zatoužil po 660 Z Tenere asi jako mnoho jiných kolegů:), ale vysoké nájezdy a dost často přemrštěná cena mě nakonec dovedly k R z roku 2014 s nájezdem pouhých 5 tis. km a zpětně jsem za to rád, protože suchá hmotnost R je o cca 17 kg nižší než 660 Z, a to se v terénu počítá.
Samozřejmě jsem se musel vypořádat s obvyklými námitkami proti tomuto motocyklu a jeho použití v terénu jako je vodní pumpa hned na ráně (částečně řeší padací rámy SW Motech, které jsem namontoval týden po koupi moto), výfuky, které jsou vedené pod rámem, což je určitá daň za vzhled a perfektní zvuk, ale ruku na srdce, toto není primárně enduro motorka do těžkého terénu, ale spíše stroj 50/50, přičemž těch 50% terénu jsou spíše lesní a polní cesty a žádné brutality, na to jsou dnes určená jiná sportovní endura.
Na motorce se mi líbi její charakter ze staré školy, podpořený perfektním zvukem jednoválce (dnes už vyrábí jen Husqvarna/KTM z velkých značek a pak samozřejmě ostatní pro trh mimo Evropu), dále spolehlivost, která je ověřená desítkami tisíc km bez jakékoli závady (k dispozici je x recenzí, moto se vyrábí někdy od 2004/5), líbí se mi i krouťák 60 Nm, díky kterému klidně odpustím, že má motor "jen" 35 kW, rád jezdím po úzkých zapadlých cestách, kde výkon naprosto dostačuje. Perfektní jsou i servisní intervaly a dostupnost dílů a doplňků díky velkému rozšíření.
Popravdě řečeno nevidím na XT žádná vyložená negativa, v terénu by nevadilo, kdyby byl stroj trochu lehčí. Samozřejmě díky jednoválci je nutné více řadit a na dálnici by se hodila 6, ale jinak je převodovka skvěle odstupňovaná a má perfektně hladký chod. Líbí se mi i že to není klasické cestovní enduro dnešního střihu, která jsou sice pohodlná, ale už mnohem více silniční než offroadová.

Doplněno 16.11.2020
XT už má přes 15 tis. km a z toho 10 tis. je mých, takže po 2 sezonách doplňuju postřehy a dojmy: Přestože jsem se už trochu vyjezdil a na dlouhých rovinkách bych ocenil vyšší výkon a možnost vytočit motor bez nutnosti řazení, tak mě stále hrozně moc baví a vůbec neuvažuju o výměně. Ze současných motorek se jí nejvíce (a vlastně i jedině) podobá Tenere 700, což je v podstatě nástupce, nová Tenerka má o 20 kW vyšší výkon, ohledně kroutícího momentu jsou na tom podobně respektive nová Tenere má samozřejmě o 8 Nm vyšší, ale XT svoje maximum 60 Nm servíruje už v 5250 otáčkách. Ve prospěch XT zejména ve smyslu terénních dovedností mluví nižší váha (rozdíl 22 kg při stejném objemu benzínu v nádrži, což už je v terénu celkem poznat). Bohužel jsem zatím jezdil jen pneu Michelin Sirac od předchozího majitele, které jsou zaměřeny zhruba 80/20 silnice/terén, v zimě nasadím Mitas E07+, abych mohl jezdit i trochu terén.

Nevýhody XT 660 R jako cestovní motorky
Každý vidí na první pohled, že XT 660 R není typické cestovní enduro a proto nevýhody, které zmíním níže berme spíš jako vlastnosti než slabiny (v recenzi výše jsem se zaměřil spíše na silné stránky a těch si stále cením a nedám na tento stroj dopustit, jen aby bylo jasno:), ale určitě někoho napadne s ní cestovat a je dobré zmínit, co ho asi bude čekat:
1) Sedlo - endurové sedlo není na dlouhé cestování pohodlné, to je asi jako říkat, že v lese rostou stromy, každopádně přestože je sedlo relativně tvrdé, tak to není zase tak zlé, pokud se jedná o jízdu pár hodin, po celém dni je to ale už dost poznat. Pár lidí na fórech řešilo přešití sedla, což není až zas tak nákladná záležitost, každopádně výsledek se mi moc vizuálně na enduro nehodí a je jasné, že tím utrpí rychlá poloha změny polohy na sedačce při enduro jízdě, ale to nechť každý posoudí sám, případně napiště do komentářů svoje zkušenosti
2) Motor - jednoválec je slušný tahoun a dělník, vibrace jsou tu na relativně velký objem opravdu snesitelné, ale rozsah otáček (většinou se budete pohybovat mezi 3 až 5 tis. - maximální výkon je v 6 tis.) je díky jednoválcovému motoru trochu omezený a budete muset více řadit, zejména úseky na běžných českých okreskách rovinka/zatáčka. Ne, že bych řadil nerad (mimochodem převodovka je ohledně odstupňování a přesnosti velmi dobrá a šestka mi tam téměř nechybí, jak jsme se původně domníval), ale opět při celodenním cestování to jednoho trochu unavuje
3) 21" přední kolo a dušové pneu - tady jen zmíním to, co je asi taky jasné, že tato konfigurace, která je výhodná v terénu je nevýhodou na silnici. Jednadvacítka na silnici znamená menší stabilitu, zejména v náklonech, přenos brzdného účinku na silnici je na menší ploše, takže to snadno "utrhnete", přičemž tady si dovolím poznamenat, že 1 kotouč a slabší brzda na předku, kterou pár testů trochu haní, zde má celkem svůj smysl a pokud chci na XT zabrzdit prudce, např. v krizové situaci, tak musím použít obě brzdy. Do toho bodu jsem vložil i dušová kola ve smyslu složitější opravy defektu někde na cestě, kdy kolo musí dolů (podložení a stabilizace motorky bez centrálu), potřebuju montpáky, náhradní duši, atd. Oproti tomu jednodušší oprava bezdušovky knotem či sprejem a hlavně bez demotáže kola.
4) Pár obecných poznámek na závěr jako vyšší motorka (= méně stabilní) a méně kapotáže a ochrany proti větru/počasí

























Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cunado
cunado napsal 12.09.22 v 14:12

Je to jak píšeš, E-07 fungují dobře na suchu, ale jakmile trochu zaprší, tak i na malém bahnu jsou bez šance. Na E-09 už se chystám, bohužel na ní mám v poslední době málo času a nějak se mi ty staré E07 nedaří dojet:) Užívej, je to skvělá motorka

svobodik
svobodik napsal 12.09.22 v 13:42 10b.

Skvělá recenze. Sám na ní mám najeto již přes 10tis a se vším souhlasím, takový držák za rozumné peníze se dnes už moc nevidí. Jen pokud se chceš v terénu aspoň trochu svézt vykašli se na E-07 a dej tam E-09. Jsou trochu hlučnější, ale pořád se dá klopit na stupačku, jen na silnici trochu víc mizí před očima :)

vencysta
vencysta napsal 22.12.20 v 20:58 10b.

Taky jsem jí měl, je to fajn mašina

FogyGS
FogyGS napsal 12.06.20 v 13:56

Super stroj. Mal som cervenu. Pobehal som balkan, ukrajinu, dokopy 30 tis km. Dodnes lutujem , ze som ju minulu jesen predal

BikerOnly
BikerOnly napsal 12.06.20 v 09:56

Dobrý mottorad, blahopřeji a užij si ji bez pádů a oděrek

Více komentářů



TOPlist