Udělal jsem takový svůj malý "test"... Technické info+zkušenosti majitele+video... Pro ty, kteří by o Fazerovi uvažovali...
Výška jezdce: 183 cm
Recenze
T e ch n i c k é i n f o :
Motor:
čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec, dohc, objem 599ccm, vrtani x zdvih 62 x 49,6 mm, výkon 70kW(95k)/11500ot./min., toč. moment 61Nm/9500 ot./min., startér elektrický, převodovka 6ti stupňová.
brzdy:
vpředu - dva kotouče průměru 298mm, čtyřpístkový třmen
vzadu - kotouč průměru 245mm, dvoupístkový třmen
Rozvor: 1415 mm
Pneu:
vpředu - 110/70-17
vzadu - 160/60-17
Výška sedla: 790mm
Hmotonost: 189kg ( suchá )
Nádrž: 18l
Historie:
První model Fazeru ( FZS 600 Fazer ) se objevil na trhu v roce 1998 a měl sloužit jako výplň mezi modelem XJ 600S Diversion a YZF 600R ThunderCat. Těžko tento motocykl zařazovat do konkrétní kategorie, ale v základním pojetí se jedná o silniční cestovně-sportovní motocykl. V roce 2001 prošel tento model pár drobnými změnami ( stavitelným předpětím předních pružin, hodinami, zvetšením objemu nádrže, spouštěčem všech blikačů,atd ). V roce 2002 prošel model faceliftem a typická dvě hranatá obdelníková světla v přední polokatotce nahradila, poněkud uhlazenější, protáhlá světla. Od roku 2004 se dělal model FZ6 se dvěmi výkonovými verzemi, a sice 78k a 98k.
FZS 600 Fazer 1998 ( názor majitele ):
Úvod:
Uz od nastartovani,nasednuti, zarazeni a ujeti prvniho metru mi bylo jasne, ze jsi budeme rozumet. Fazer je motorka, ktera padne okamzite do roky. Již pri prvním nasednuti se motorka zda byt lehká a dobre ovladatelná-a to skutečně je. Fazer splnuje presne to, co jsem od motocyklu chtel, to znamena, aby byl vhodný pro cestovani,ale pritom mel i sportovni nadani a byl za relativne maly peniz . Ze jsem si vybral spravne se jen potvrzuje kazdym ujetym kilometrem. Za sebe mohu jen a jen potvrdit. Mam najeto 40tkm a slape jako hodinky. Nevezme si ani kapku oleje.Jedine s cim jsem mel ze zacatku trochu "problem" byla spinaci skrinka od zapalování ( uz jsem se naucil grif jak s tim klickem spravne otocit a ted uz to jde jak po masle) a pri razeni z jednicky na dvojku /mezi 5-10tisici otacek/ ( vychytal jsem grif a otacky motoru a nyni to jde bez jakehokoliv cvaknuti - je to o zvyku ). To byly jedine dve veci, s kterymi jsem se musel potykat. Problem ale nebyl na strane motorky, ale uzivatele Je to opravdu skvely silnicní cestovně - sportovni motocykl. Primarne urceny na cestovani, ale da se s nim i pekne zasportovat a pozlobit i novější šestky. Zadne unavene zapesti ci bolesti zad se na Fazeru nekonají. Sedlo ridice je velice pohodlne a s mou vyskou 185cm nemam zadný problem ( vyssi postavy by ale potom mohli mit trochu problem dat kolena pod vybezek nadrze ). Řidič sedí ve vzpřímené pozici s jemným náznakem předklonu, stupacky jsou umisteny pro pohodli nohou. Ruce jsou v pohodlné prirozené poloze bez váhy na ně tlačící. Drobné vibrace se na Fazeru vyskytuji mezi 5500-6500 ot./min. V tomto rozmezí otáček se postupně přemiťují od stupaček do sedla az k riditkům. Musím uznat, že např. na dálnici, když se jede podle předpisů 130km/h, tak otackomer okazuje 6500ot./min a vibrace jdou do riditek, coz je po nejakych par desitkach km dost neprijemne. Ale stačí zrychlit na 140km/h a vibrace uplně zmizí. Polokapotka odvadi perfektni praci a standardne montovane plexi docela staci. Ale pri rychlostech nad 160 km/h se uz musi zalehnout na nadr a schovat se.
Motor, brzdy,podvozek, zvuk
Motor - Čtyřdobý, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec s rozvodem dohc je přepracovaný z Yamaha YZF 600R ThunderCat pro potřeby Fazera ( čili pro potřeby běžného cestování - mírně snížený výkon v maximálních otáčkách a naopak posílené střední pásmo ), ale stále je vidět, tím jak se lehce vytáčí do vysokých otáček, že motor pochází ze sportovního stroje. Motor dosahuje maximálního vykonu 95koni a krouťícího momentu 61Nm - to uz je slusna tovarna na adrenalin . Maximalniho vykonu dosahne pri 11.500ot/min, ale krasne se vytaci az do maxima otacek, kde ho ve 13.500 utne omezovac ( je dovezeny z Italie, pro modely určené na český trh zasáhne omezovač o 1000ot. dříve ) a maximálního točivého momentu dosáhne při 9.500ot/min. Motor, jak již bylo řečeno, je přepracovaný pro "běžný provoz" a zatahuje uz od nizkych otacek (na čtyřválec až překvapivě) - není problém projíždět vesnicí na 6. rychlostní stupeň rychlostí 50km/h a zároveň za vesnicí na tento kvalt akcelerovat ( i při plném přidání plynu si to motor krásně pobírá). Od 2-5 tis. ot. je to takový kliďas, od 5-8 začíná být trošku nervozní a k plnemu zivotu se probouzi za hranicí 8.000otacek, kde nastává mohutná exploze, která pokračuje až do omezovače
. K charakteristice toč. momentu a výkonu motoru se dá říci, že je takřka linearní bez nějakých propadů s charakteristickým "kopancem" v 8 tis. ot. K chodu motoru se dá říci, že je velice tichý a kultivovaný.
Brzdy jsou odvozene z modelu YZF-R1 a jejich ucinek je vynikajici. Rekl bych, ze u tohoto druhu motocyklu bezkonkurencni. Někdo říká, že musel koupit oplétané brzdové hadice, ale osobně si myslím, že nejsou potřeba.
Podvozku neni take co vytknout. Ocelový kolébkový trubkový rám je dostatecne tuhy a nejevi zadne znamky krouceni i při jízdě ve dvou. Mozne vyhrady bych mel k predni vidlici, ktera se pri intenzivnejsim brzdeni dost ponořuje. Modely ´98,´99 nemaji ještě stelovatelne předpětí pružiny. Už jsem si ale zvykl na měkší přední vidle, které vlastně jsou pro jízdu na běžné české komunikaci tak akorát. Pro jízdu na okruhu by by bylo dobré dát viskoznější tlumičový olej a jiné pružiny. Zadni centralni tlumic odvadi dobre svou praci. Predpeti pruziny na nem mam ponechano z vyroby a nemuzu si stezovat.
Zvuk na Fazerovi zni, ac to rikam nerad, jako "vysavac". Musim uznat, ze by byl potreba nejaky ladak, jestli chcete mit opravdu hezky zvuk. Jak již bylo řečeno,chod motoru ( na volnoběh a při nízkých otáčkách ) je velmi tichy a kultivovaný(třeba například při srovnání s GS 500E, kde je slyšet klapání ventilů).
Dost teorie, jde se na silnici
Myslim si, ze s Fazerem se kazdy skamaradi velmi rychle. Motorka, jak jiz bylo receno, padne okamzite do ruky a nemusite od ni cekat zadne zaludnosti, naopak dokaze odpustit lecjake jezdecke chybicky. Je opravdu uživatelsky přívětivá. Tato motorka miluje klikate silnice. Bez jakehokoliv nasili se ochotne preklapi ze strany na stranu ( řekl bych, že je to dáno geometrií a také 160kovým zadním kolem a tím pádem menšímu gyroskopickém efektu ). Také se krásně poklada do zatacek. Neni problem jit az na hranu gumy a dřít v zatáčce stupačku ( přičemž mám sundané hlásiče náklonu ), padák nebo dokonce výfuk a motorka vykazuje pořád stabilitu. Vse zvlada s hravosti a eleganci.
Pár vět závěrem
Spotrebu (mereno na jedne nadrzi) jsem zmeril na 6,5l/100km (bylo to pri hodne svizne jizde v jednom na okreskach ). Maximalni rychlost, kterou mi ukázal tachometr byla 230km/h. Maximalni rychlost na 1. rychlostni stupen byla 100km/h.
video:
Za jakými řidítky jsem seděl:
Jawa 50 Pionýr, Simson S51 Elektronic, Honda NSR 125, MZ 150 ETZ, Jawa 350/640, Suzuki GS 500E, Yamaha XJ 600 S Diversion, Yamaha FZS 600 Fazer, Honda CB 750, Honda CBR 900 RR, Aprilia RSV Mille, Harley-Davidson Fatboy.
Jasně že za deset
Já si Fazera díky tvému proflu a pdobným nakonec koupil...
Dobrá recenze pomohla mi díky
Krásnej mazlik
Souhlasím, také jsem maximálně spokojen.
Pěkná recenze