PROFIL MOTORKY

Yamaha FZS 600 Fazer (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník tudydudy
Vloženo 4.9.2015
Aktualizováno 9.3.2018
Zobrazeno 4 907x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Po Fichtlu, Simsonu a čistě endurový KTM 300 EXC moje první velká silniční mašina. Pod jednim člověkem jede mocně, pod tandemem je to znatelně horší, ale pořád to bohatě stačí. Navíc ten zvuk! | Ten je libovej vždycky!

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 600F Hornet: Moc nahatej a Hondovitej
Suzuki GSF 600 Bandit: Nižší výkon a hrozba strastí plynoucí ze vzduchovýho chlazení

První dojmy - Jednim z velkejch prvotních dojmů byl fakt, že motorce (díky novýmu lakování zařízeným předešlým majitelem) jen málokdo dokáže tipnout její skutečnej věk. Na 14 let starou paní v letech to je zvlášť z některejch úhlů pohledu fakt roštěnka (nebo aspoň mně se líbí). Na srdéčku hřející pak byla i otázka pár vyvolenejch, jestli to je funglovka :D

Motorku bych doporučil pro - Projeď si pár TOP recenzí týhle motorky tady na webu a sám na to přijdeš. Začátečníci jako já a holky jsou myslim nejčastějšíma majitelema tohohle biku. Zkušenýho ridera taky neurazí, ale zvlášť ve dvou mu bude chybět výkon, resp. krouťák.

Doplňky na motorce - Výfuk značky Sharon. Hezky vypadá, dobře zní a přitom ne nijak drasticky nahlas (ani po dlouhym tripu neotravuje). Modrý páčky.

Recenze

Je to cca. měsíc co pan "Oblbovák" (Faze znamená zmást, takže Fazer - lidově oblbovák nn?) přijel pod zadkem mym a přítulkyně k nám do baráku. Od tý doby jsme k jeho nacelým 50tis km na tacháku najeli dalších cca. 2 500 km.

Jak jezdí? Díky mýmu defenzivnějšímu stylu jízdy doslova za hubičku. Během 1 100 km dlouhýho výletu po "prdelích českých" (čtyřdenní trip po západní půlce naší republiky) jsme se ve dvou a s batožinou vešli do 4,5 litru Naturalu na sto kiláků. Když mu dá člověk napít, samozřejmě že si pak vezme víc, ale do šesti na sto by se 90 % uživatelů mělo dle mýho vejít vždycky (což na to že to je karbec, myslim neni vůbec špatný).

Co se týče jízdy jako takový: Během solo ježdění je jen málo nerovností, o kterých by se jezdec skrz podvozek nedozvěděl. Na vyhlášenejch tankodromech je pak jízda na FZS doslova utrpením a ani radikální snížení tempa jízdy na tom mnoho nezmění (tim je myšleno snížení rychlosti i pod 40 km/h). Ve dvou se komfort jízdy značně lepší a hrby jsou snesitelný i na delší dobu a vzdálenost.

Problém kterej zatím mám je, že nejpozději po 100 km nepřetržitý jízdy mne začíná neskutečně bolet zadek (víceméně ať je silnice sebehladší) a ať se hecuju jak chci, nejpozději po dalších 20 km už musim zastavit a slízt. Tací, kteří píšou že nemají problém se 300 - 400 km v jednom tahu, maj tak dle mýho supr sedlo, supr zadek, obojí z těch dvou věcí, a nebo taky pěkně kecaj :D

Ochrana před větrem: Nejpádnějším důvodem, proč jsem chtěl motorku s polokapotou, byla ochrana posádky před větrem. Ta by u tohohle typu Fazera měla být celkem slušná. Já řikám - JAK KDY! Do cca. 90 km/h to skutečně je v pohodě vždycky, ovšem to je snad celkem v pohodě i na tom nejnahatějšim pod sluncem. V rychlostech převyšující 90ku začíná hodně záležet, jak moc velký štěstí na vítr člověk má. Moje první větší zkušenost s dálnicí a dálniční rychlostí třeba probíhala během ostrýho bočního až protivětru a to se bez zalehnutí víc jak 140 fakt nedalo (a ono zalehnutí zase bylo tabu kvůli tankvaku). Hlava mi lítala ze strany na stranu snad v řádech desítek cenťáků a i klid motorky nebyl kdovíjakej. Na druhou stranu, v bezvětří je situace o dost klidnější a minimálně 120 se dá úplně bez problému.

MOTOR:

Dle všeho o pět koní slabší a víc gumovej čtyřválec z ThunderCatu 600 (alias na pohled klasický kulatý silničky 90. let s výkonem rovnejch 100 kobyl) je výbornej. Gumovost je tu fakt neskutečná a že na šestku holka s prstem v nose zvládá 50 km/h v obci je trochu až vtipný. Na předjetí v klidu jedoucí plechovky stačí při solo jízdě vlastně všechno krom oný šestky a otáčky vyšší než 3 500 - 4 000. Když už jsme u toho, přesně v těchletěch sférách se motor pohybuje i při klidný vyhlídkový jízdě. Svižnější svezení si vyžaduje točky od cca 5 500. Mezi 7 a 8 tisícovkama pak motor přechází do klasicky uřvanýho Japonce, kterej při zatížení jedním člověkem klasicky ujíždí všemu ve svym dosahu. Pod tendemem se pak jeho charakter mění. Je potřeba víc podřazovat a třeba do přímýho kopce motorka pod dvěma lidmama akcelerací připomíná spíš slušně jedoucí plechovku. Zvuk je ale pořád stejně libovej, takže já sem spokojenej!

Brzdy:
Z mnoha recenzí se člověk dozvídá, že díky osazení předníma brzdama z legendy jménem R1 tahle motorka brzdí famózně a pro některý až příliš ostře. No, opět, jako všude. Ano, během solo jízdy přední čtyřpístky odvádí dobrou práci a na suchu člověk stojí skoro hned. Ostrost je dle mýho soudu naprosto v pohodě, ale je fakt že posledním bikem, kterej sem před Fazerem proháněl bylo ostrý endurový tříkilo, který na předváděčkách často a rádo vyhazuje nezkušený silničáře přes řídítka ven ze sedla. Zadek chápu na silnici jako pomocnou brzdu kvůli stabilitě, takže zde nevidím problém. Vezmu-li ovšem přítulkyni na hrb, dokázal bych si ty brzdy představit i účinnější. Zase ale z druhý strany, baťůžek = kochačka, a při ní se snažim brzdit spíš motorem. Takže de facto všechon v pohodě.

Podvozek - ovladatelnost:
O filtrování toho, co se vyskytuje na silnici za značkou "bacha, prsa na silnici", tu už řeč byla. Na kvalitním povrchu se chová motorka naprosto bez výhrad. Na silnější ponor předních vidlí během brzdění si člověk rychle zvykne. V zatáčkách bike nijak nepluje nebo něco podobnýho a jede přesně tam, kam se díváte. U tohohle modelu použitý trochu užší gumy osobně vítám, páč k zatočení není třeba tak velkýho náklonu a i na vodě to možná bude mít svoje výhody (jo, tu zatím za sebou nemáme). O chování motorky na limitu psát nemůžu, protože tam jsem se ještě nedostal a jak to tak vypadá, ještě nějakou dobu se k němu dostávat budu. Jediný co tak můžu s klidem říct je to, že díky častejm vyjížďkám ve dvou mi už přijde přirozenější právě jízda v tandemu. Se závažím za sebou se cejtim nejen jistější v zatáčkách (něco mi řiká že mám líp rozloženou váhu), ale i na omýlanejch hrbech, kdy to daleko míň hází.
K ovladatelnosti ještě přidám něco málo o MANIPULACI s bikem na místě. Oproti krosce to je změna jako blázen (navíc když FZS i mezi konkurencí není uplnej cimprlik - aspoň má ale velkou nádrž která se hodí). Díky nízko položenýmu sedlu (jo holky, je mi jasný proč ho máte v oblibě) to ale po zvyknutí si nic strašnýho neni. Když to někam nemáte sílu vytlačit určitě se najde někdo kdo vám s tim pomůže a riziko pádu tu je právě díky nízký stavbě fakt malý. Když se přece jen někde tak stane, z tý země to sebrat taky nakonec jde.

Servis - poruchy:

O Yamaze se tvrdí, že má relativně levnej servis. Nejpozději na začátku příští sezony s ní budu muset kvůli ventilům a rozvoďáku, tak uvidim co je na tom pravdy. Zatím ale jezdím zcela bez závad, teda až na jednu:

Už dvakrát se mi stalo, že motorce při zapnutí světel totálně odešel přístrojovej štít - ručičky spadly k nule, "palubák" zhasnul. Po vypnutí světel se to zase probralo.
Naštěstí v obou případech vyšla moje sázka na teorii, že ono se to časem samo spraví :D


















Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dodo1976
Dodo1976 napsal 23.08.18 v 11:40 10b.

Velká paráda
Přeji mnoho šťastných KM

context
context napsal 09.04.17 v 18:14 10b.

Krásny stroj, na svůj věk přeji hodně najetých km bez nehod a dlouhou sezonu

johny5
johny5 napsal 01.02.17 v 08:14 10b.

Ahoj, velice pěkná recenze. Doufám, že Ti nadšení vydrží a budeš s Fazerem dlouhodobě spokojenej jako já
Jinak pod 100 km v kuse s bolavou prdelí se Ti klidně podepíšu. Za těch 8 sezon, co mám toho svýho, jsem se nedostal přes 150 km v kuse a to musí být silnice kvalitní. Tady u nás v Jmk někdy odpadám už po 70 km a jen abych si nepřipadal trapně tak to rvu do kila. Za den mám rekord 550 km, ale jen s dostatkem přestávek
A s tím větrem jsem bojoval taky. Mám celkem dvě teorie. První je o mém posezu. Myslel jsem, že jezdím moc vzpřímeně, ale nepodařilo se mi najít změnu. Vibrace hlavy ale spolehlivě odstranila nová přilba.
Druhá teorie byla o spolujezdkyni. Jezdím s letuškou velmi často a jde o to, že si navykla dávat hlavu tak blbě, že nám mezi helmama vznikají turbulence. Zkus jí říct, ať zkusí jinou polohu. My už jsme svou našli a teď není problém lítat 170 (což se s baťůžkem nemá, ale někdy prostě spěcháš)

TomFaltas
TomFaltas napsal 03.07.16 v 11:09 10b.

Olísko
Olísko napsal 10.12.15 v 18:54 10b.

Je to jasné.10 B.

Více komentářů



TOPlist