Prostě kurwa zelená raketa co se ráda kroutí zatáčkama a miluje dálnice
Výška jezdce: 190 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ZX-12R Ninja: Motorka je těžší a výkonově není o nic lepší, trošičku cestovnější
Kawasaki ZX-9R Ninja: litr je litr, později si myslím že by mi ten výkon chyběl a není tak ikonická jak zx10r, navíc design mě neoslovil
První dojmy - Prostě jsem jí chtěl, motorka byla taková rozvrkočená a vykodrcaná, vypadá že má leccos za sebou, jezdí se na ní ale pěkně, dobrá ergonomie a ten zátah, pane jooo...
Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil všem kdo někomu rádi darují orgány, samozřejmě jde s ní jezdit i v klidu, stačí mít mozek mezi ušima. Jinak komukoliv kdo rád kapotované trhače asfaltu.
Doplňky na motorce - Předchozí majitel udělal vývod výfuku na klapku ovládanou podtlakem, vývod je hned za katalyzátorem a je vyústěn před zadním kolem vpravo, když klapku otevřu ovládáním na řídítkách tak se z motorky linou opravdu skvostné tóny, jinak zachovány originální tlumiče pod sedlem.
Bohužel někdo demontoval originální tlumič řízení, tak ten budu muset koupit z ebaye za 5000,- jsem koukal
Recenze
8.6.24 - Motorku jsem koupil, protože jsme chtěli s patrnerkou litra a musí to byt ninja, prostě z principu, kawa je srdce. Koukal jsem na debaty, že jak a co mezi generacemi a 1.gen má sedlo spolujezdce špatně nakloněné na řidiče, navíc je to zběsilec a šilenec, takže byl i trochu strach, 2.gen je kultivovanější a vše mi sedí, na budíky se dobře dívá (né jak u 3.gen) no a 3.gen jednak nebyly peníze a ani se mi moc nelíbí.
Motorku jsem koupi celkem na rychlo s menší slevou, když jsem upozornil že z ní leje olej, týpek se nebránil a jela semnou domů.
13.9.24 - První obhlídka prozradila, že je utržený světlomet (slušně tam rachtal při přejezdu nerovností), tečou vidlice, krk řízení je vyráglovanej, teče olej, snad jen z deklu ventilů, pneumatiky na pár km nebo na pěknou gumovačku a vzduchový filtr je snad ještě originální...
- Takže jsem vše co bylo potřeba objednal a jde se na věc, prvně vidle a krk, vidle jsem rozebral a propláchl 5w olejem, gufera a prachovky nové, olej 10w a trošku 15w, kluzáky vypadaly dobře. Krk mi dal trošku zabrat, myslel jsem že mrazák a let lampa mi pomůže pri sundávání spodniho ložiska ze spodních brýlí, ale nějak se mu nechtělo, tak šla na řadu flexa a opatrně odbrousit, při osazení nového ložiska mrazák a trouba na 100° pomohli, jen to cvaklo. Vymlátit kroužky z krku a nalisovat nové, omyl, musel jsem je tam naťukat majzlíkem, provizorní lis byl k ničemu, ale kroužky jsem nepoškodil, takže paráda, namazat vazelínou a poskládat, vše si sedlo krásně. Vidle osadit a kolo z5. Kontrola brzdičů a očistit lihem, destičky ještě nějaký ten tisíc km dají.
- Sundat dekl ventilů a zkontrolovat vůle, sací v pořádku ale výfukové na spodním limitu, takže přikoupit podložky a poskládat, těsnění kolem děr svíček očistit, odmastit a podmáznout Paulinem, osvědčil se mi u více motorek, rychle zasychá a je odolný. Poté vše utáhnout na správné Nm a odmastit plochu těsnění víka a nanést malé množství Paulinu, přitisknu opět odmaštěné těsnění a zase nanést přiměřené množství Paulinu. Víko máznu lehce olejem a nasadit, olej tam mažu aby se Paulin nepřilepil, ale vytvořil pouze zatěsnění, příště až do motoru zase polezu, tak dekl nebude přilepenej.
- Nová řetězovka D.I.D 525 ZVMX zlatý to musí být, 17x40 zubů, zvolil jsem klasiku, aby tachometr neproměřoval. Kontrola ložisek kol a unašeče rozety, nějak se mi nelíbí, tak asi objednám nové, prachovky jsou vymlácené, tak koupím za pusinku patřičná gufera s prachovkou.
- Výměna svíček NGK iridium a poskládat dokupy, nový filtr vzduchu HifloFiltro, vypustit olej a nový filtr i olej Motul 10w50 7100, přidáno aditivum Atomium pro motocykly.
- Vyfoukat chladič od prachu a much, seštelovat páčky a řadičku, vyměnit chladící kapalinu, která byla pěkný humáč za G12 a nové víčko chladiče, to staré vůbec nedrželo tlak.
- Pár detailů a přilepit světlomety k masce, aby se nekodrcaly, použil jsem sekundové lepidlo a tavnou pistolí ty úchyty oblil, vše drží dobře a vypadá že to jen tak nepustí. Hlavní světlo osazeno Philips white vision se kterou mám skvělé zkušenosti a svítí krásně.
S motorkou mám najeto nějakých 500km před servisem, který jsem dělal teď, takže zatím nebyl čas to vše odzkoušet, snad se brzy svezu...
4.10.24 - Takže servis proběhl a já najel tak 1000km za tu chvilku.
Vyměnil jsem kola za Mitas sport force + EV a ty starý řádně zgumoval aby jim nebylo líto že z nich nelezou provazy. Po těch pár km jsem dotáhl krk řízení, docela si sedl, tak to bylo hodně volné. Nakoupil nerezový ložiska do kol z Prumexu + dvoubřitý gufera a vyměnil všechny ložiska v kolech i unašeči + ty gufera a jak jsem zjistil po vyndání starých, už bylo sakra na čase. Vše poskládat, šlo to krásně a zase do sedla...
Motorka se chová předvídatelně a mám na ní pocit jistoty, do zatáček se nechává hravě klonit a oproti R6 mi nepřijde jinak víc těžkopádná, jen ty kvalty jsou ze začátku dost dlouhý a dělá mi to trošku problém ve vracečkách, které projíždím na kolínko při 55km/h na jedničku.
Jinak vše skvělé a pěkně to spolu funguje, doladění tlumičů taky samozřejmost. Přemýšlím že zadní monoshock nechám zrepasovat, aby byl v Topu, funguje dobře, ale nový olej, dusík a vyčištění mu určitě prospěje, v mezičase bych vyměnil ložiska přepákování a kyvky, případně jen promazal, určitě na to nikdo od výroby nesáhnul, tak jen pro jistotu. A v plánu jsou i pancéřové hadice přední brzdy + repas brzdící páčky, nějak se mi jednou propadla skoro až na řidítka, tak si myslím že to bude páčkou, nikde nic neteče a brzdová kapalina je nová Motul dot5.
Objednal jsem ještě těsnění deklů startéru a gufero pod pastorkem ( snad to neteče z karterů, docela tama prosakuje olej, takže to bude na řadě následně.
Pěkná Ninja a pořádný servis si tyhle mašiny vždycky zaslouží.
Ať to v nové sezóně pěkně lítá.
tak je to spravne, poradnou zelenou potvoru!
tak at to frci a furt jen kolama dolu
Když to tak čtu, tak si říkám, že sis dal na ní záležet a rozumíš tomu. Teď budeš vědět jaké koně ti budou řechtat pod zadkem.
Tak jen hodně skvělých km na tomto super stroji