PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZX-10R Ninja (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kwaker636
Vloženo 27.1.2013
Aktualizováno 26.8.2018
Zobrazeno 5 519x
HODNOCENÍ PROFILU OD 28 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


ohromila mě už v roce 2010,kdy se v médiích objevila jako okruhový protyp,v současnosti je to jedno z nejlepších nářadí,navíc s úžasnými křivkami a uživatelským rozhraním.Rozhodnutí padlo pro zelenou Ninju , model 2011 bez ABS.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto Havrda (Hradec Králové) - výborný jednání

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ZZR 1400: necestuji , jezdím sám, design desítky mě uhranul

První dojmy - to že bude ovladatelná jsem čekal , ale že až tak , to ne , je lehoučká a hravá jak ta nejlepší šestka , a při tom tuhá , díky tomu a tlumiči řízení je opravdu neuvěřitelně stabilní i na našich "skvělých" okrskách , jelikož jezdím Kawasaki už nějakých 12let , ergonime desítky mě sedla hned na poprvé.Veliké mínus je miniaturní odkládací prostor pod sedlem , tak na mobil a peněženku , lékárničku jsem musel nacpat do kapot.Né že by to u těhle motorek bylo nějak důležité , ale většinu kilometrů najezdím po silnici , a to že je v zrcátkách luxusně vidět , že se netřepou a nekoukám na svá ramena je prostě parádní věc-konečně... váha 198kg a výkon 200koní (210koní s náporovým sáním) jsou hodnoty jak z jiného světa.Přístrojový panel je úžasně čitelný za všech podmínek s možností volby pro běžnou jízdu , kdy je výrazný ukazatel rychlosti , a pro závodní jízdu , kdy se dá přepnout do modu , kdy je výrazný ukazatel zařazeného rychlostního stupně , ledkový otáčkoměr je perfektně provedený a výrazný , dá se nastavit v kolika otáčkách Vás upozorní na přeřazení a to bych mohl pokračovat ve výčtu pozitiv.Zkrátka je to pecka.

Motorku bych doporučil pro - asi si řeknete že jsem cvok , ale tuhle desítku doporučuju všem , kteří chtějí kvalitní supersport , díky přepínatelným palivovým mapám , a kontrole trakce , na ní může sednout i potencionální kupec šestky , ano , kdo chce šestku aby pak mohl po pár letech sednout na litr , může koupit přímo tuhle Ninju , prostě si dá nejnižší level výkonu a může vyrazit. Navíc pokud otáčky nepřesáhnou 8tis. není důvod se ničeho bát. Motorka je lehká , ovladatelná a vybavena nejmodernější technikou.

Doplňky na motorce - dlouho jsem vybíral z výfuků , kterým bych nahradil originální divnotvarovou koncovku , bez ohledu na finance , nakonec mě padl do oka výfuk z BMW S1000RR , ten jsem sehnal a na 10ku instaloval , každému se může líbit něco jiného , ale v jednoduchosti je krása , a mě se ten výfuk děsně líbí , zvukový projev je podobný originálu , přeci jen jen to tlumič výfuku na 80dB , stejnou hodnotu má i originál...Po zvažování jak krapet rozšířit odkládací prostor , kdy jsem už Lékárničku umístil místo modulu ABS pomocí "O" kroužku do snadno přístupného prostoru pravé vnitřní části kapoty , sem dalším možným místem kam něco dát zvolil prázdnou dutinu mezi zadním sedlem , pohonem klapky , a vrchní částí zadní kapotky. Skvěle tvarovaný nerez plech s.1mm hravě oddělí pohyblivou část táhel klapky a štěrbinou snadno vsunu peněženku nebo něco jiného. Nerad cokoliv vozím v kapsách kombinézy , tak že díky tomuto , sem konečně získal prostor pro mobil či foťák , který přijde tam , kam má, tedy pod sedlo.Přes zimu jsem kompletně přepracoval držák SPZ. Podzim 2015 byl ve znamení velkého servisu a přetěsnění obou vidlic u MotoHavrda v Hradci , kde jsem Kawu kupoval , Zima 2015/2016 pak spíše o leštění a taky o instalaci quickshifteru od HealTech s možností nastavení přes Androida , jsem zvědav jak se to osvědčí v praxi na Motoškole Sport a na okruhových dnech na SPZ , které hodlám opět navštívit.

Recenze

oproti modelu 2010 je to opravdu neuvěřitelný rozdíl.Díky chladnému počasí sem ještě neměl moc možností udělat si názor na brzdy,motor mi přijde svou charatkeristikou podobný spíš šestce , do 8mi tisíc není zátah tak brutální jak bych čekal , okolo desetitisíc to je ale to správné peklo , možná časem vyměním řetězový kolečko za menší o 2 zuby , v minulosti se mi to osvědčilo , co je paráda je spotřeba , při cestovní jízdě se s 10kou dá jet do 5,5 litru na 100km , jak se začně tahat za plyn jde spotřeba bezproblémů k osmi , na okruhu jsem ještě nebyl , poznatky mám z českých a moravských okrsek ,tam si užívám ten technický náskok , trasy které mám najeté na předchozích kawách mě díky týhle 10tce posunuly do zcela jiný dimenze , to jak je stabilní na hrbolech a člověk může později na brzdy , dřív vzít za plyn , protože ho hlídá kontrola trakce S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control) , nemusím se tolik bát toho že mu podklouzne zadek.Zkušenosti jsou zatím pouze podzimní , tudíž kusé , jak bude sezona pokračovat , podělím se o poznatky..."2013"...No je Duben a má za sebou prvních 1000km v roce 2013 , začínám si zvykat na způsob řazení , který značně ovlivňuje i výslednou spotřebu , která se nyní pohubuje mezi 8mi a 7,5 litry na 100km , pokud člověk chce , aby to jelo , holt se musí motor točit. Co mi dělá největší problém je řazení jedničky před zatáčkama , protože jinak je na dvojku při výjezdu docela líná. O to víc mohu jen zopakovat , že se tahle motorka hodí i pro začátečníky, protože pokud ji nevytočíš , nepotřebuješ zbrojní pas abys ji mohl ovládat.
"SRPEN 2013" po půlce sezony mohu něco málo hodnotit, Bridgeston Battlax BT016 jsem obul ještě jednou a mohu k nim říct jediné , skvělá pneumatika která mě podržela za všech okolností až do doby , než jsem navštívil Masarykův okruh , tam už to taková sláva nebyla , přední i zadní kola klouzala a nejednou jsem se mi zastavil dech když mi to podjelo , teď v srpnu jsem obul Bridgeston Battlax S20R a mohu konstatovat že je tam opravdu posun , pneumatika je o poznání lepší , motorka s ní je ovladatelnější a v zatáčkách stabilnější , i já amatér sem rozdíl poznal , jen škoda , že už mi nevyšlo letos zajet znovu na okruh abych mohl ohodnotit i tuto stránku. Na motorce jsem během srpna vyměnil řetězové kolečko , z původních 17ti zubů jsem přešel na 16zubů , zadní kolo bylo nutné posunout o cca 5mm , tak že žádné zkracování řetězu , motorka jde mnohem líp za plynem a výjezdy ze zatáček jsou tak mnohem živější.na každý z převodových stupňů klesla o cca10km/h. Po ujetí cca 1500km jsem ale usoudil , že pro běžné ježdění je tento převod moc ostrý a kolečka zas prohodil zpět s myšlenkou , že si ho nechám jen na Brno , stejně budu na okruh přezouvat jinou pneumatiku.Jinak cestování na týhle Ninje , no asi takhle , pokud jedete sportovně není problém ujet v zátahu 500km , člověk se hýbe , vysedá , a je aktivní , ale jak se začnete táhnout nebo brát ohledy na dopravní situaci či ostaní spolucestovatele , je to už náročnější , zkrátka sezení bez pohybu na jednom místě není zrovna procházka růžovým sadem , něco málo vyřešily cyklo kraťasy s "plínkou" pod kombošku , který lecos utlumí a nářadí a zadek není až tak bolavý Jak tak sleduju sem asi jediný , kdo má tuhle desítku pro normální ježdění Podtrženo sečteno , na Desítce jsem za rok 2013 najel 10tis.km a krom pravidelného dodržování servisních intervalů , výměny gum a dolévaní benzínu , jsem neměl žádné nucené investice , s motorkou jsem si užil spoustu zážitků a doufám , že tomu bude tak i napřesrok...
SEZÓNA 2014: letošní rok se nese ve znamení pár úprav , pancéřové brzdové hadice , jiná směs destiček , ale hlavně přechod na pneumatiky Pirelli , které mě velmi překvapily svou přilnavostí a životností , na zadek sem použil rozměr 200/55 , což sice možná trochu ovlivní funkci kontroly trakce , ale zásadně to přidalo motorce na stabilitě v zatáčkách a na celkové ovladatelnosti.Mám za sebou první záruční opravu - tou bylo poškozené těsnění na předním tlumiči zřejmě od připečených mušek nebo jiných nečistot z vnitřní strany trubky tlumiče , těsnění mi zdarma v Kawasaki vyměnily a servisák vysvětlil že je lepší na tuto část dávat důraz na čistotu , ideálně hadříkem potřeným WD trubku dobře očistit a pak otřít né však úplně do sucha , je dobré když tam lehký film maziva zůstane , člověk se stále učí...
SEZÓNA 2015:no moc sem toho nenajezdil , zdravotní důvody mě sezonu zkrátily o 2 měsíce , ale Motoškolu Sport a okruhový den na SPZ jsem stihl a zajel ho bez ztráty kytičky , motorku sem dostal vice do ruky a zjistil jak velké rezervy ještě mám.Všem tyhle akce doporučuju.A mohu jen říct , že velká škoda , že jich není přes rok mnohem víc.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Delta
Delta napsal 07.02.17 v 16:33 10b.

La_Goon
La_Goon napsal 24.05.15 v 16:37

ZdenyGSXR
ZdenyGSXR napsal 09.04.15 v 14:37 10b.

kwaker636
kwaker636 napsal 24.06.14 v 09:33

dík za radu , ale kterou směs??? proto jsem raději zvolil po radě s prodejci i s testovacím jezdcem pro Motorkáři.cz tuto směs SP , které je vhodná pro širší využití.

Bauiii
Bauiii napsal 24.06.14 v 07:57

moc pěkná, pro kawu mám slabost, určitě bych ti doporučil u pneu SC misto SP...

Více komentářů



TOPlist