PROFIL MOTORKY

Triumph Street Triple RS (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ckp13
Vloženo 5.7.2024
Aktualizováno 5.7.2024
Zobrazeno 2 294x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jak jsem si šel koupit kalendář a odjel jsem na nové motorce...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Triumph Praha (Praha 4-Modřany) - Spokojenost jako vždy maximální. Doporučuje deset z devíti motorkářů. Všechny palce nahoru!

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - První dojem - už jsem měl minulý model, jede skvěle. Druhý dojem - sakra, jede to nějak líp. Třetí dojem - udělal jsem dobře!

Motorku bych doporučil pro - Pokud nechcete motorku točit k deseti a přes, tak si ji nekupujte. Ne že by nešlo jezdit klidně, ale na to jsou vhodnější motorky.

Doplňky na motorce - viz níže...

Recenze

Než se dostanu k novému Street Triple RS 2023 musím se krátce vrátit ke starému Street Triple RS 2020. To si takhle jedu vloni v srpnu koupit do Velvar luxusní mousse. Kdo neví, co to je, dohledá si tuto dobrotu na webu. Cukry přeplněny a tak se spokojený vydávám směrem na Kralupy. Nebudu líčit podrobně následující minuty, prostě jsem se nedobrovolně a velmi těsně seznámil s dědou v klobouku v Citroenu. Okamžitě poté jsem se velmi intimně seznámil se šedesáti metry velvarského asfaltu a místní železniční tratí Velvary - Kralupy. Dopadlo to dobře. Tedy pro mě! Já jsem si jenom zlomil kotník. Street dopadl podstatně hůře. Celých šedesát metrů mě chránil celým tělem, až o to tělo přišel. Přední vidle ohnutá, zadní pohnutá. Kokpit se nedal poznat a pod motorem zela díra jako do pekla. První, co mě napadlo - za pět týdnů je sraz Triumph, snad stihnu srůst. To byla blbost!!! Srůstal jsem i s pomocí dvou vrutů do konce listopadu. Takže starý Street je již téměř rok nebožtík. R.I.P. Konec první části.

Protože jsem na podzim ještě skoro nemohl chodit, jezdil jsem na Tigerovi. Zlomenina byla na pravé noze a ta k jízdě na motorce není potřebná, že? Po Novém roce jsem si řekl, že je čas začít hledat nového naháče. Bude to zase Street Triple RS, co jiného! Jenže 5. ledna se žádný Street nikde nenabízel. Co s tím? Koupím si aspoň nový kalendář, ať mám zbytek zimy na co koukat. Vyrazil jsem do Braníku do prodejny Triumph.

Ospalé odpoledne, prodejna prázdná. Co by tam kdo v tuto dobu hledal? Á jsou tu sympatičtí zánovní prodejci!
"Co byste rád?"
"Chtěl bych nový kalendář."
"Hmmm, letos nebude, nevyplatí se. Nechcete raději motorku?" (smích)
"Tak jo, zabalte mi jednu." (smích)
"Máme nové čtyřstovky, pro vás jako dělané."
Málem mi zaskočilo a rozostřilo se mi vidění. Sakra, fakt vypadám na dědka, co zvládne (možná) čtyřstovku? No..., možná jo! Ach jo. Při vědomí, že na webu se žádný Street nenabízí, říkám: "Chci Streeta RS. Červenýho!"
Neznatelný a profesionálně maskovaný krátký údiv... "Máme jednoho vzadu. Ještě je v krabici."
"Tak mi ho vybalte, jedu na něm domů."

Tak jsem nedostal kalendář s motorkami, ale dostal jsem skutečnou motorku. Konec druhé části.

Za týden byl Street vybalený a připravený k cestě do nového domova. Určitě se těšil stejně jako já! Zmínil jsem, že jsem ho už před týdnem zaplatil?

Leden - Street čeká v garáži.
Únor - Street stále čeká a závidí Tigerovi, že se občas projede.
Březen - je celkem hezky. Patnáctého jedu na první servis po 1000 km.
Červen - už máme nalítáno pár tisíc...

Proč zase Street Triple RS? Protože je skvělý. Zkusil jsem projet řadu jiných motorek - ne že by byly špatné. Některé byly vynikající! Nebudu jmenovat, ale třeba u Yamahy MT-10 SP bych nevydejchal ani vzhled ani barvy. Ale jela suprově. Jiné byly těžší (o dost), další zase nepadaly tak dobře do utažených zatáček. Prostě Street mi sedí téměř ve všem (a Zajoch ho v testu zase tak vychválil!).

Je to naháč. Nulová ochrana proti větru, ale s tím to člověk kupuje. Když pelášíte 200 (tam, kde se to může), musíte se držet. Jízdní pozice je pro mých 175 cm perfektní. Nohy jsou pěkně vzadu, je to příjemné. Stejně se musí po dvou třech hodinách na pumpu a tak se nohy protáhnou. Na sedle mám dost místa i pohodlí. Po celodenním ježdění slezu a gluteus maximus ani trochu neprotestuje. Nejsem příliš opřený o řídítka, takže ani ruce nejsou extrémně namáhané. Prostě na naháče celkem pohodlné. Konec třetí části.

Rozdíly oproti staršímu Streetovi - model 2020 vs 2023.
1. Přibylo cca 7 koníků. Asi bych to poznal jen na okruhu. Při běžném ježdění je to pro mě nepostřehnutelné.
2. Změnila se geometrie. Street je o pár mm kratší a vidle má ostřejší úhel. To je poznat dost. Starší model šel do zatáček velice ochotně, ale mohlo to být o chlup lepší. Přemýšlel jsem, že pustím brýle o pár mm níže, ale už jsem to nestihl - vlastě starej Street už to nestihl. Nový model to vyřešil za mě a do geometrie zasáhli už v Hinckley.
3. Přibyly barvy!!! Předchozí nebarvy stříbrná a černá se dočkaly zavržení (neplatí bohužel pro nový Rocket) a máme tady žlutou a červenou. A jak známo, červená jede rychleji!
4. Street dostal nový a super rychlý displej... No, tady bohužel kecám. Displej je opět pomalý, což mi nevadí a opět nejsou vidět otáčky, což mi sakra vadí. Kdo mohl vymyslet a schválit takovou hrůzu!? Přece v Hinckley viděli už po uvedení modelu 2020, že je to strašný. Udělali nový model a... je to tam zase. Kua!
5. Na rozdíl od staršího Streeta s vynikajícím QS má ten nový stejně vynikající QS. Kvalty tam padají nahoru i dolů úplně hladce i v nizoučkých otáčkách před semaforem, kdy řadím ze dvojky na jedničku. Fakt paráda. Před pár dny jsem jezdil (opět nebudu jmenovat) R 1250 RS a R 1250 RT a ty kopance mezi 1-2-3 byly příšerné.
6. Starý Street měl třmeny M50 a brzdil skvěle jedním prstem. Ten nový dostal Stylemy a brzdí jen silou myšlenky. Pokud se ptáte na zadní brzdu - nevím. Nikdy jsem ji nepotřeboval a vlastně ani nevím, jestli ji mám...
7. Nová inerciální řídící jednotka - vše se nyní hlídá i v náklonu. Pokud by snad někdo chtěl jezdit v módu Rain nebo Road (nevím, proč by to někdo dělal), bude za něj vše hlídat v továrním nastavení. V módech Sport a Track také, ale tyto módy jsou už použitelné. No a v módu Rider si můžete kalibrovat až se budou hory zelenat.
8. Zase tady není tlumič řízení - a je to tak správně. Není potřeba. Street se do zatáček vodí naprosto klidně a při výjezdu absolutně není nervózní. Nikdy jsem nezaznamenal sebemenší náznak zavibrování řídítek.
9. Nový Street má předělané plasty, ale to pozná jen majitel předchozího modelu. Že jsou nálepky pod lakem je u Triumphu standardem stejně jako dokonalé zpracování úplně všeho.
10. Nový Street má opět klíček. Zaplať pánbůh! U Tigera mám dálkový ovladač a tak tahám v kapse ovladač a ještě speciální klíček, kdyby se ovladač vybil (namočil, explodoval, vysublimoval). Taková speciální varianta 2v1.
11. Má to nějakou konektivitu? Nevím. Netuším, k čemu bych to potřeboval.
12. Baterie je opět těžká jak prase. To tam sakra nemůžou dát stejnou, jako je v Tigerovi?
13. Sedí se o 16 mm výše než u modelu 2020. Může to být problém? Může, ale při výšce 175 cm je to v pohodě.
14. Mám pocit, že mi ubyly 2 litry v nádrži - už si to nepamatuji přesně. Teď vozím 15 litrů a stačí mi to. Je to naháč, takže neplánuji cesty napříč Afrikou...
15. Pokud by to někdo nevěděl, tak Streetovi oproti některým motorkám jeden válec přebývá a oproti jiným jeden válec chybí. A oproti Bistele mu chybí válců sedm!
16. Kolik Street žere? Netuším. Když točím motor k deseti tisícům, slyším v nádrži něco jako vír... Nooo, řekl bych místy pět a kousek a většinou něco přes šest???
Konec bůhví kolikáté části.

Co jsem si pořídil navíc a co namíň
1. Místo sedla spolujezdce mám krovku. Stejně by si tam vzadu sedl jedině baťůžek-sebevrah. Ale jde to.
2. Stupačky spolujezdce šly dolů hned v první minutě po koupi.
3. K červené motorce musí být červené doplňky (sakra, musím zkontrolovat jestli mi neblbne gender!). Červená závažíčka, krytky nádržek a nalévacích otvorů. To prostě musí být...
4. Karbonový přední blatník (další blbosti objednány) - ušetřím pár deka na motorce a spoustu hmotnosti na peněžence.
5. Ochrana motoru - takovej ten krátkej bazmek přes motor. Co kdyby zase...
6. Krátkej ocas s držákem RZ. Ten dlouhej mi neskutečně pil krev.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Neo
Neo napsal 10.07.24 v 10:42 10b.

Krásnej elaborát, tentokrát už bez silničního lišeje

Mrberanek
Mrberanek napsal 09.07.24 v 21:37

Vtipná recenze a fajn motorka. Testoval jsem ji a moc se mi líbila. Nakonec jsem sice skončil u litru, ale z podlitrových náháčů podle mne nejlepší volba.

BOBzOPAVY
BOBzOPAVY napsal 09.07.24 v 13:32 10b.

sorbon81
sorbon81 napsal 09.07.24 v 12:47 10b.

Super recenze

Y4kuZ4
Y4kuZ4 napsal 09.07.24 v 12:45 10b.

Více komentářů



TOPlist