PROFIL MOTORKY

Honda GL1000 GoldWing (1978)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pavelgl1
Vloženo 27.5.2024
Aktualizováno Včera v 09:23
Zobrazeno 466x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná motorka ze sedmdesátých let.

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 750: důvod neuveden

První dojmy - Velká těžká motorka, při přesednutí zpět na Jawu 639 sem měl pocit jako na koloběžce.

Doplňky na motorce - Původní přední brzdová pumpa byla uvnitř zkorodovaná a těsnění pístku netěsnilo. Abych nekupoval čínu na kterou poté v budoucnu neseženu díly, radši sem použil pumpu z Jawy 639. Navíc original pumpa má průměr pístku 17,5 mm a jawská má průměr 14 mm, čili při stejné síle na páčku bude brzdná síla 1,56x větší.

Motorku sem koupil se sedlem typu cafe racer s hrbem, posez hrozný, navíc bylo sedlo zkopce. Největší chyba ale byla že kvůli němu chybělo celé zadní madlo, bez kterého prakticky nelze motorku natáhnout na hlavní stojan. Než abych madlo kupoval za dratru 10000,- , tak sem radši koupil tenkostěnnou trubku z nerezu, tu sem vyleštil a naohýbal a nerezovýma elektrodama navařil držáky blinkrů.

Recenze

Původně sem chtěl CB 750, ale v místních inzerátech zrovna žádná nebyla. Co ovšem v inzerátech bylo, byl tento Goldwing. Když sem se na něj přijel do Boršova nad Vltavou podívat, nebyl v ideálním stavu. Majitel byl férový a přiznal že naposledy jel před cca 10 lety. Stroj se podařilo nastartovat a dokonce sem se i svezl. No svezl, motor jel asi jen na dva válce, brzdy úplně zarezlé, bez reakce. Dalo se však řadit všech 5 rychlostí, přidat a ubrat plyn, pneumatiky prázdné ale i cesta byla prázdná, její šířku sem tedy mohl využít celou. Kontrolní jízda tedy po cca 500 m dopadla úspěšně, vzal sem si týden na rozmyšlenou a za dvě hodiny sem byl rozhodnutý. Motorka byla na Holandských papírech, čili podmínka byla české bílé značky a technická. Majitel vše zařídil a za měsíc se už vezla domů.
První věc, kterou bylo nutné zprovoznit, byly brzdy. Nové pístky sem si nechal vyrobit z nerezu v naději, že už jsou nafurt. Následovala rozborka karburátorů, seřízení ventilových vůlí a následně podtlaků, výměna oleje a hurá na silnici.
S takto zprovozněnou motorkou sem jezdil rok, abych se seznámil s ovládáním a trochu si zvykl.
Pokud sem na ní chtěl jezdit dál, než okolo hnojiska, byla nutná kontrola a oprava některých částí, byly to tyto: všechny.
Pokud se někdo zajímá na kolik může vyjít generálka takto starého stroje, tak zde je seznam materiálu. Ceny jsou zaokrouhlené na celé stovky:

pánvičky na kliku a kontrola ojnice 15000,- (Ing. Jan Černohorský)
oprava vačkových hřídelů 7500,- (Pavlíček – motordíly)
pístní kroužky 2000,-
čerpadlo 3000,-
primární řetěz 4000,-
kompletní těsnění pro motor 4000,-
opravná sada pro karburátory 2500,-
barvy do nádrže 1000,-
filtry olej + vzduch 500,-
ložiska + vymezovací podložky 2000,-
rozvodové řemeny 1000,-
sací a výfukové ventily 6000,-
pískování rámu 500,-
bowdeny + lanka 1500,-
přední brzdová pumpa 1500,-
pancéřové hadice 2000,-
nové pístky z nerezu 500,-
sklíčka blinkrů 800,-
přední světlo wesem 300,-
kondenzátory 400,-
zapalovací cívky 2000,-
kabely, konektory, relé, atd. 2000,-
sedlo 4000,-
originální výfuk 23000,-
krátký blatník K2 3500,-
cca za materiál: 90500,-

+ hromada studia manuálů a práce o víkendech.
Prakticky všechny části motorky byly opotřebené nad servisní limit. Při jízdě ustálenou rychlostí, tedy ani zrychlování, ani brždění motorem, byly cítit ve stupačkách jemné vibrace. Pravděpodobně to bylo způsobeno úplněrozpadlými gumovými vložkami v tlumiči v primárním kolečku. To sem upravil stejně jako borci na CB750: http://forums.sohc4...x.php?topic=119730.0 .
Co se týká skládání motoru, obrovská pomoc jsou videa od Maurice Gardinera. Za mrazivých lednových večerů s hrnkem kakaa sem se tak mohl naspaměť naučit poskládat celý motor (a hraje k tomu optimistická hudba).





Předpokládal sem, že bude potřeba i výbrus, zavezl sem to k https://www.padalikmotors.cz . Pan Padalík válce proměřil a doporučil na ně vůbec nesahat, mám prý poděkovat japonským konstruktérům.
Jelikož servisní manuál uvádí jako servisní limit prohnutí hlavy 0,1 mm, hlavy sem nenechal srovnat. To se posléze projevilo ztrácením vody, nízkou kompresí a tím obtížnými starty i při teplotách pod 20 °C. Čili znovu a lépe, hlavy dolů, srovnat, nové těsnění, seřízení ventilů a hurá. Těsnění sem si nechal vyrobit podle originálního starýho u firmy https://kalina.cz/. Pokud někdo budete potřebovat těsnění na gl1000, tak už ho tam mají v počítači, stačí říct, nepotřebujete staré jako mustr.
I přes veškerou snahu seřídit karburátory nebyl projev motoru nic extra. Pod 3000 ot. prakticky neměl žádnou sílu a dusil se. Motorku sem koupil s neoriginálním výfukem a podle názorů na us fórech jedině origo výfuk, vše ostatní je na prd. Podařilo se mi ho sehnat u Holanďanů: https://www.goldwing.nl. S origo výfukem motor táhne téměř od volnoběhu.
Bohužel sem si nezapsal na kolik mě vyšla barva na rám, stříkal sem to sám.
Pokud se někomu zdá cena materiálu moc nízká, tak vězte, že sem netoužil po výstavním veteránovi ale pouze po funkčním stroji. Lak na kastlíkách i na falešné nádrži je původní i chrom na blatnících je původní.
Co se týká práce, tak tu sem vůbec nepočítal, někdo odpočívá na zahrádce, někdo v posilovně, někdo chodí po horách, já se hrabu v motorce.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Varaník
Varaník napsal 27.05.24 v 19:27 10b.

Jako jo - tohle je fakt pěkná motorka.

elvis78
elvis78 napsal 27.05.24 v 11:41 10b.

Dobře to dopadlo, zajímavý kousek

Více komentářů



TOPlist