Nádherný a jedinečný stroj,vynikající spolehlivostí,pohodlím a poněkud horšími brzdami.
Výška jezdce: 190 cm
Recenze
Měl jsem dva tyto kousky,celkem jsem je sedlal pět let a vzpomínky mám jen hezké.
První byl z roku 1977,druhý také z roku 1977,ale vyroben v devátém měsíci již jako model 1978 se vzhledovými změnami.Hmotnost 298 kg,těžiště nízko,příjemně ovladatelné,jen na místě je trošku horší manipulace.88 koní dokáže tohoto starého Golďase celkem rychle rozpohybovat až ke dvěma stovkám kiláků,ale to je stejně zbytečné.Zadní kotoučová brzda je v pohodě,ale přední celkem malé kotoučky dávají už při prvním pohledu jasně znát,že nesouhlasí se sportovní jízdou.Pokud člověk s něčím takovým počítá,tak ho s GL 1000 čekají příjemné zážitky.Už v té době byl GL 1000 vybaven palivoměrem.
Na svou dobu vyjímečná motorka.Zajímavá a netradiční konstrukce a spoustu nových řešení.První japonský stroj,ketrý měl voduchlazený čtyřválec,boxer ,převod kardanem a 3 brzdové kotouče.
Palivová nádrž je pod sedlem a to co jako nádrž vypadá ukrývá airbox,schránku s nářadím,nádobku chladící kapaliny,pojistky ap.U staršího provedení je u nářadí i nožní startovací páka pro případ nouze.
Kola jsou přední 19" a zadní 17" do roku 1977 drátová a 1978-1979 skládaná com-star(ráfek a střed z lehké slitiny spojen pomocí výlisků z ocelového plechu).
Sedlo je velmi pohodlné i při delším pobytu na něm.
Motor je vodou chlazený čtyřválcový boxer s rozvodem OHC,nikdy mne nezklamal.Pohon rozvodů ozubenými řemeny,o plnění se stará mechanicky ovládané palivové čerpadlo a čtyři karburátory.
Primární převod uzubeným řetězem,který je u hodně jetých GL slyšet,převodovka pětistupňová,sekundární převod kardanem.
Ventily se seřizují snadno-klasicky seřizovacími šrouby.
Kromě běžné údržby jsem nemusel nic řešit.
Luxusní strojovna
Pěkný Goldwing ,je to za 10
Pěkný veteránek 10 bodů