PROFIL MOTORKY

Honda GL1000 GoldWing (1976)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hd1727
Vloženo 1.10.2017
Aktualizováno 6.9.2021
Zobrazeno 4 013x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Motto: Když retro, tak retro :)

Více fotografii

Výška jezdce: 666 cm

První dojmy - Po 15 letech bez motorky jsem se rozhodl, že si zase nějakou koupím. Na občasné kochačky po okolí. Chtěl jsem něco ne úplně tuctového, navíc něco s duší. Nic přetechnizovaného, žádného choppera, žádné cestovní enduro, ani žádné plastové pseudoretro. Prostě obyčejný klasický stroj, na kterým se dobře jezdí a na který se hezky kouká. No, trochu se to vymklo... :)

Recenze

Koupil jsem si nejlepší motorku své doby. Navíc s dobovou doplňkovou kapotáží Windjammer III od Craiga Vettera a to včetně Stereo přehrávače lol :) K motorce jsou ještě staré kufry Nonfango. Má to celé obrovské kouzlo, ale chvíli trvá, než ho pochopíte.

Kombinace 300kg, 80 koníků z litrového čtyřválce, úzkých pneu a klasické koncepce podvozku jasně definuje jízdu, která je hodně o předvídavosti, plynulosti a setrvačnosti. Prostě kochačka. Motorka je stavěná na americkou Endless Highway. Já ale jezdím kamkoli po jakékoli silnici. Nejčastěji silnice II. a III. třidy. Občas i mimo silnici. Výhodou je nízké těžiště (boxer + nádrž pod sedlem), s motorkou se dobře manipuluje na místě a krásně se za jízdy překlápí z jedný zatáčky do druhý. Zároveň je skvěle stabilní a to i při nižší rychlosti. Dá se řídit jenom zadkem. Pouze pomalý oblouky potřebují natlačení nad řídítka a důslednější vedení.

Motor je krásný kus techniky. Boxer, 4 válce, 4 karburátory, 2 ventily na válec. 999 kubíků. Dokazuje, že i vodník může hezky vypadat. Od 3 tisíc otáček motor celkem funguje, nad 5 tisíc "ožívá" a nad 7 tisíc ho nemá cenu tahat. Nebo spíš je mi ho líto a mám o něj strach :) Režim mezi 3 a 5 vyřeší 99% situací. Prostě kochačka.

Převodovka má 5 kvaltů a 4 neutrály :) Jednička zapadne ladně jako na HD. Z jedničky na dvojku to není o moc lepší. Dál už to celkem jde, ale chce to trochu cviku. Čím vyšší otáčky, tím hladší přeřazení. Dolů zásadně s meziplynem.

GL byla první sériová motorka se třemi kotouči. Brzdy brzdí! Ale na dnešní dobu relativně málo. Když je potřeba, musí brzdit všechny tři kotouče. Přední brzdu lze ovládat dvěma prsty. Ovládat, ne dávkovat. Ale není v tom zásadní problém.

Ovládací prvky jsou obecně poměrně humpolácký. Pro velký americký kluky. Dálkový světla bez puštění heftu nepřepnete. Blinkr se musí vypínat posunem do střední polohy. Znamení doby. Na kapotáži jsou dodělané tři přepínače - na přídavná světla, na motostereo hifi a na trvalé sepnutí ventilátoru chlazení. To má svoje opodstatnění, první dva ročníky GL trpěly na přehřívání, kdy se ventilátor spínal moc pozdě, což jeden z předchozích majitelů takhle vyřešil.

Bohužel ne všechny zásahy předchozích majitelů byly k užitku. Motorku jsem koupil v podivném tuningu - řídítka z chopperu, předek zvedlý o 6cm, nášlapy místo stupaček a sedlo stylu King and Queen. Vše vyřešil nákup na e-bay, kde se dá na GL sehnat úplně všechno a za pár dolarů (což nám vykompenzuje rozežraný erár a jeho CLO a DPH, však víte...). Ale i tak mě například originální zrcátko ve stavu nového kusu vyšlo na cca 800,- Kč. Takže super!

Honda GL je praktická motorka. Díky do boku trčících válců máte nohy vždy v teple a suchu. Tam, kde mají ostatní motorky nádrž, já vozím cigára. Kapotáž má po bocích navíc dvě celkem slušně velké kapsy na vestičku, lékárničku, žárovičky a pojistky. Snad jsem na něco nezapomněl! :)

Letos jsem na GoldWingu najel zhruba 2000km. Většinou výlety od 80 do 160km. Prostě sranda, žádný zběsilý štreky. Jasně, GL má raději hladký asfalt hlavní silnice. tam žere kilometry. Ale domluvili jsme se, že budeme jezdit tam, kde nejezdí nikdo jiný. Pomalu a v klidu - většinou :) A funguje to.

Jsem spokojený. Hodně spokojený. Co jsem chtěl, to mám. A neměnil bych. Akorát jsem nepočítal s tím, že mě to motorkaření po těch letech tak chytne. A tak jsem si koupil ještě jednu na takové to obyčejné ježdění. Ale o tý až někdy příště :)

Edit 2018: Přibyly originální padáky a klakson.

Edit 2019: Konečně jsem se hecnul a zprovoznil doplňkové Vetter stereo. Tak upřímně, poslouchat se to za jízdy samozřejmě moc nedá, ale kdo z vás to má, pánové? :) K tomu jsem pořídil nové plexi, původní prasklo, což bylo dobře, protože jsme s ním nebyl spokojený. Děkuji za vstřícnost p. Kakáčovi z firmy Koplast Jedovnice!! Plexi udělali skvěle.

Edit 2020: Po letech shánění na americké ebay jsem sehnal původní kufry od C. Vettera v super stavu - na německé ebay :) Velká radost!!!

Edit 2021: Kufry jsem konečně nainstaloval! Na motorce jsem byl letos 2x, už mě víc baví to šlechtit v garáži, než na tom jezdit :) přišel čas na nákup další motorky... ;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hikafima
Hikafima napsal 28.03.24 v 20:45 10b.

Tak to je jiná rýža. Až se naučím štelovat karburátory, tak bude v garáži vedle RE.

Codo
Codo napsal 27.03.23 v 12:33 10b.

Skvěle napsáno

Guga
Guga napsal 26.03.23 v 20:31 10b.

Nádhera veliká

Pikec
Pikec napsal 26.03.23 v 17:09

Tak moto krása. Ale teda ty kufry, ty jsou excelentní

K167
K167 napsal 26.03.23 v 15:49 10b.

Paráda!

Více komentářů



TOPlist