renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia ETV 1000 Caponord (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jarbenny
Vloženo 9.4.2024
Aktualizováno 13.4.2024
Zobrazeno 1 473x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Velká, silná italská kráska s nadčasovým designem. Ideální stroj na dlouhé cestování.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha TDM 850: Prvotní úvaha, ale pak jsem posunul své nároky na cestovní enduro
Honda XL 1000V Varadero: Druhá volba. Hodně podobné, ale Italka je přeci jen více stylem enduro. Drátěná kola a temperament byly plusy pro Aprilii.

První dojmy - Velký respekt k velikosti, hmotnosti a síle motoru. I když jsem přesně věděl co chci, tak mě v první chvíli napadlo, jestli jsem to napoprvé nepřehnal. Ve skutečnosti jsem neměl s takto velkým motocyklem žádnou zkušenost. Na Jawě 350 jsem dělal řidičák, ale nikdy jsem velkou motorku neměl. Jen pár menších obsahů. Naposledy jsem jezdil na větším skútru Piaggio X9 250 EVO. První zkušební jízda byla seznamovací a v podstatě jsem se znovu učil jezdit na moto s řazením. Ale už po pár kilometrech jsem věděl, že je to přesně ono.

Motorku bych doporučil pro - Motocykl Aprilia ETV 1000 Caponord je pro každého, kdo chce trošku vystoupit z davu. Chtěl jsem pěkné, velké, silné a pohodlné cestovní enduro pro dlouhé výlety i ve dvou a přesně to pro mě splňuje.

Doplňky na motorce - Doplňky už na Aprilii jsou celkem všechny. Navíc jsem zkušebně dal kapsičky do padacího rámu, držák láhve, CNC páčky, držák telefonu. Časem uvažuju o předních progresivních pružinách, spodním padacím rámu a LED žárovkách do hlavních světel. Uvidím, co mě časem napadne.

Recenze

Chtěl jsem přeskočit všechny nižší kubatury a mít rovnou něco o větším obsahu minimálně 1000 a výš, abych ji nemusel po pár letech měnit za silnější. Takže výběr se trochu zúžil, ale byl jsem trochu limitován cenou. A také hrál roli v mém výběru design. Nevím proč, ale vždy se mi líbily motocykly se dvěma výfuky. Zdají se mi takové opticky vyvážené. Můj subjektivní názor. Po přečtení mnoha článků a různých recenzí ve finále padla volba na Aprilii. I když je to starší typ, tak se i po těch letech svým vzhledem mezi moderními stroji neztratí. Čekal jsem na vhodnou koupi a dočkal jsem se. Moto jsem koupil od majitele, který jí věnoval dost péče a vyřešil všechny zmiňované bolesti těchto mašin. Ve velmi zachovalém stavu, s přijatelným nájezdem a pěknou výbavou. K moto byly všechny originální kufry, vyhřívané rukojeti, ukazatel zařazené rychlosti Gipro, na přístrojovce zásuvka na 12V, držák navigace, jiná zrcátka, deflektor, přídavná dálková světla, denní svícení, jiné plexi, padací rámy, kryt pod motor, přečalouněné a zvýšené sedlo a pod.




Mám ji zatím krátce, loni jsem s ní najel (z časových důvodů) velmi málo, kolem 2000 km a zatím bez jakékoliv problému. Takže dojmy z jízdy jsou zatím jen ty nejlepší a hlavně nemám s čím porovnávat. Jezdil jsem jen po silnicích. Pouze jsem udělal základní údržbu, svíčky jsem dal iridiové, výměna oleje a filtrů je asi takový standard. A byla špatná jedná startovací cívka. Pak jsem ji vizuálně začal trošku upravovat podle sebe. Něco odebral, něco vyměnil, něco přidal.



Zjistil jsem, že mi moc nevyhovuje zvýšené sedlo od původního majitele, měl přes 190cm a já měl problém s manipulací na místě, tak jsem to z kraje roku vyřešil koupí staršího, ale originálního sedla, které jsem nechal upravit a nově přečalounit.



Letos se snad na mašinu dostanu častěji. Už teď se těším. Větší servis a kontrola mě nemine příští rok.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jarbenny
Jarbenny napsal 12.04.24 v 13:17

Máš pravdu. Italové mají cit pro design. Vzhledově povedených motocyklů / skútrů mají celou řadu (i některá auta), ovšem někdy je to s tím dílenským zpracováním na štíru Rám by byl problém, naštěstí vše ostatní se dá vyřešit. A na fórech se dá nalézt odpověď skoro na všechno, což je super

Nezmar73
Nezmar73 napsal 12.04.24 v 13:07 7b.

Krásná motorka. Měl jsem cca 10let, najeto cca 45t km. Má skoro nesmrtelný motor, pěkný design, ale i pár much i masařek. Mizerná elektrika, praská hliníkový rám (u Reida je vyztužený), palivové a podtlakové hadice, příruby sání, spojkové prasátko, (v ČR provozované mají již většinou chronické chyby vyřešeny). Při dobré údržbě je ale spolehlivá. Na klubových srazech a www.ETV1000.cz je dobrá parta lidí, kteří rádi poradí.

Jarbenny
Jarbenny napsal 11.04.24 v 14:11

Jj to máš pravdu Když je třeba ošklivo nebo z nějakýho jinýho důvodu člověk nemůže vyjet, tak se na ní jdu aspoň podívat a hned mám lepší náladu

Holubp
Holubp napsal 11.04.24 v 14:07 10b.

Paráda! Užívej si jí, i přes svůj věk dělá pokaždé radost ... a to nemusíš ani nastartovat a jet.

spike-cz
spike-cz napsal 11.04.24 v 13:37 10b.


Kráska jak se patří. Italky takové prostě jsou.
Užívej a kolama dolů!

Více komentářů



TOPlist