renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia ETV 1000 Caponord (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník SWENSON83
Vloženo 19.11.2018
Aktualizováno 20.11.2018
Zobrazeno 2 951x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cestovní Enduro s motorem který má charisma :)

Více fotografii

Výška jezdce: 203 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 1000V Varadero: důvod neuveden

První dojmy - Motorku jsem vlastnil rok , myslím si že splnila co jsem od ní požadoval , ba něco málo navíc . Cestovní enduro které v zatáčkách potrápí nejednoho mrdala :)

Motorku bych doporučil pro - Pro cestovatele nebo dlouhány , nebrání se radovankám v zatáčkách .

Doplňky na motorce - Blastery , svody , laděné výfuky, Reset TPS , mapa Catfish 2017. Pastorek menší o jeden Zub . Širší pneu na obou kolech o 10.mm . Hustší olej do přední vidlice 15.w

Recenze

Protože jsem nabyl dojmu že GSXR-750 K1 respektive kombinace rychlého stroje a jebnuteho pilota , nemůže zákonitě dopadnout dobře .

Rozhodl jsem se že je čas trošku zpomalit :D :D
Ano po koupi Capoucha jsem opravdu zpomalil . Ovšem co jsem nevěděl že jen na chvilku . Ale vše popořadě .

Ihned po koupi jsem zajel za kamarádem do servisu s jasnou představou . Hele přední vidle se potápí jak Titanic . A nebyl jsem moc nadšený s pneumatik Michelin Anakee 1. S odstupem času musím uznat že se na nich dalo dost dovolit na asfaltu.

Po odladění jemných niancí s přední vidlicí , dotažení krku řízení , napnutí řetězu apd . Jsem byl značně natěšen až drahé polovičce ukážu cestou z Prahy na sever za rodičema do Rumburka . Jak jsem dospěl a že už nepotřebuji jezdit vůbec rychle .

Musím konstatovat že mě to šlo opravdu dobře , naložen plným zadním kufrem 55.L dvě textilní brašny a přítelkyně cca 100.kg nákladu :D Jsem to pádil po dálnici na Slaný předpisovou rychlostí tacho 140.km/h a liboval si s ženou jak je to pohodlné .

Každopádně jsem se těšil za Mělník že se s Kapouchem na Dubé trochu seznámíme .
Dubá už je na dohled a já se vrhám do první zatáčky a s radostí zijštuji že to celkem jde na takovou krávu . Načež nevědomky přepínám v hlavě vypínač SAFETY RIDING a vzpomínám že jsem duší superbiker . Nálet do druhé zatáčky s notně popuštěnou uzdou bezpečné jízdy , nenechá na následky dlouho čekat a já v druhé zatáčce i přes zadní centrál na největší tuhost drhnu stojan po zemi .

Druhou zatáčku váže třetí a já zijštuji že jsem limity náklonu objevil celkem rychle .
Každopádně se královsky bavím , "žena moc ne" a drhnu stojan v každém vinglu .

Než dojedu do Rumburka za bratrem tak se packy centrálního stojanu znatelně zmenší . Doma před garáží bratr kroutí hlavou při ukázce mojí demence a po mém naléhání jsme se rozhodli centrální stojan demontovat.

Demontáž centrálního stojanu se ukázalo jako dobré řešení , ale nikdo netušil že jen krátkodobé . Postupem času se sžívám s Capouchem čím dál víc .
Na své testovací trase Mníšek pod Brdy -Slapy si postupně dovoluji čím dál víc a i slova kamarádů potvrzují , že mám v hlavě něco o supermotardu a odmítám si to nechat vymluvit . Následně při menším kalupu slyším skoro zapomenuté "chrrr" a něco drhne o asfalt , Ano jsou to stupačky a boční stojan .

Je zhruba půlka sezony a já mám najeto s Capuochem cca 4000.Km , zapoměl jsem že jsem slíbil že budu hodný a místo toho tahám tohle Slůně na limitu .
Proto vyhazuji endurové puky Michelin Anakee a nahrazuji je zadní Metz. Tourance Next se širším rozměrem a konkrétně 160 . To samé na přední kole kde službu po Michelinu přebírá Conti Trail atack 2 také s rozměrem o 10.mm širším a to 120.mm . Jelikož i motor už není nejsilnější měním přední pastorek o zoubek dolu .
A přes Caponord forum nacházím borce co me udělá reset TPS a nahraje mapu na laděné výfuky .

Všechny tyto úpravy posunuli Capoucha uplně někam jinam , snese celkem drsné zacházení , pneu se drží asfaltu i na stupačce bez ztráty kytičky .
Motor po upravě mapy a převodu konečně táhne a má relativně spodek . Přičemž od 4-7 000. ot ukazuje svůj původ z modelu RSV .A při podřazování krásně plive :)
Takto upraveného Capoucha jsem si užíval do konce sezony , kdy jsem při nájezdu cca 8000.km si uvědomil že mě sportovní motorka chybí a nezbude nic jiného než Capopucha poslat do světa .

Cestovní Enduro je u nás nejprodávanější kategorie a kupec na moto nenechá na sebe dlouho čekat . Po telefonu sděluji všechny modifikace , a kupující se vydává za mnou na prohlídku . Po příjezdu mě sděluje že projel min 2.Caponordy a ani jeden ho nenadchnul . Ujištuji ho slovy že jsem rád že projel seriový Caponord , a že bude spokojen . Oblečen vyráží i přes nepřízeň počasí na testovací jízdu za krásného zvuku z laděných koncovek, a já zatlačuji slzu protže vím že ho určitě vezme . Po cca 15-20.min se vrací s obrovským rohlíkem a já vím co bude následovat . Nadšen že to je uplně jiná motorka dostává slevu na cesťák a veze si Kápa do Teplic .

Nechybí pusa Capouchovi na rozloučenou a mě nezbyde nic jiného než jít hledat kandidáta na nový stroj . Ale o tom až v dalším článku .

Přes pár drobných much s elektrikou které pořešil rodiný autoelektrikář nemohu na Caponorda říct křivého slova . Navždy zůstane v mém srdci jako cestovní dravec .





ps: žere to 7,5 normál , po resetu TPS 6,5 l / kalup 8.l a jede to 215. tacho s 205.cm a 125.kg hovadem :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
SWENSON83
SWENSON83 napsal 20.11.18 v 15:39

Jasně že bude , myslíme oba doufám RC8
Jinak díky za super sezonu už se těším na další

Stefix
Stefix napsal 20.11.18 v 10:22 10b.

Jo brachu, vodil si ji jako lehouckyho motarda a presvedcil jsi me, ze i cenduro muze konkurovat zmrzlinam, kdyz je ve spravnych rukach . Velkej respekt za tvuj um a verim ze ziskane dovednosti jeste vyuzijes minimalne v enduro/motocross. A verim ze ta vysnena KTM jeste bude )

Více komentářů



TOPlist