PROFIL MOTORKY

Aprilia ETV 1000 Caponord (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník raid
Vloženo 22.11.2015
Aktualizováno 16.3.2021
Zobrazeno 9 276x
HODNOCENÍ PROFILU OD 58 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


mám ho spoustu let a je to člen rodiny. Když jsem ho kupoval, byl to poměrně drahý bike. Nicméně... nikdy jsem nelitoval.

Více fotografii

Motorka koupena od osobní dovoz

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 900: nebyl k sehnání ten správný ročník

První dojmy - První dojmy? To už nevím, ale rozhodně pozitivní, jak jen může být splněný sen. A dnes když nad tím přemýšlím, tak ten hlavní dojem je určitá exkluzivita. Je jich málo, nebylo to stavěné jako rozpočtovka a je to na něm i po těch letech vidět.

Motorku bych doporučil pro - No tak rozhodně pro mě. A protože jsem v reálu druhého Raida nikdy nepotkal, tak to bude nejspíš pravda :-)

Doplňky na motorce - Přestože toho dostal hodně od výrobce, tak něco by se našlo. Vyhřívané hefty, hyperpro pružiny, LeoVince, KNfiltr, iridiové svíčky, 02 eliminator, předělané nosiče na H&B i Givi, voltmetr, teploměr oleje, CLS mazaní řetězu a pár dalších maličkostí

Recenze

Proč? Protože se mi víc než líbil a protože po předchozím PanEuropeanu jsem chtěl na cestování velké enduro. Rally Raid byl tehdy exot jak z pohádky, s normálním Capošem se to nedalo srovnat, tenkrát ještě měl normální Caponord blikry v kapotáži, takže vypadal daleko víc silničně a díky nižším zdvihům i podstatně menší. Když jsem ho viděl poprvé "naživo", byl jsem ztracen. Ale ty ceny... naštěstí byl Raid tak drahý, že ač jich vyrobili jen asi 360, roky se jim váleli na prodejnách, protože je nikdo za tu cenu nechtěl.
Jako přímý konkurent BMW GS Adv s prakticky stejnou cenou to prostě propadlo. Takže v Noale vyhodili pár marketingových čarodějů a přestali je vyrábět. A ty co zatím neprodali a stárli jim "v regálech", tak ty doprodávali v podstatě za cenu ojetiny.
Inu, občas to nevyjde, není to první ani poslední případ. Nicméně, mě ten bike uchvátil, takže jsem sháněl a nic nedal na kecy o strašidelných italských sráčích a nespolehlivých hajtrách... ¨
No, teď po více jak 130 tisících km snad mohu hodnotit Nikdy mě nikde nenechal a že jsme toho probrouzdali dost. Vždycky mě domů dotáhl, přestože občas se tvářil, že dnes ne, že dnes bude po jeho a domů se jede v dodávce. Žije si svým vlastním životem, někdy se probudí s výtečnou náladou a člověk by ho nechal pozlatit, někdy prostě nemá svůj den a nějak to není ono. Ale jak říkám, nikdy mě nevyšplouchnul, snad až na jeden případ, když mu odešla 14 dní stará, preventivně měněná baterka. Prostě v ní něco luplo a byla bez proudu...Tak bez baterky se nedá oživit ani omylem, vyzkoušeno. Naštěstí tam byli kamarádi, takže ani tehdy nedošlo na dodávku, jen se na dovolené jeden den čekalo. Ale to nebyla jeho chyba. Bohužel tu exlou baterku jsem s sebou nechtěl tahat celý zbytek dovči, takže jsem přišel o potěšení narvat ji prodejci do chřtánu tak hluboko, až by mu kontakty z prdele vykukovaly.
Zkušenosti po těch letech.. nerad bych to zakřiknul, ale spolehlivost vlastně excelentí, když tak čtu co komu a hlavně na čem odchází, tak musím jedině chválit. Odešly v podstatě jen ty 4 věci, které trápí všechny Caponordy. Rychlospojky, hnědý konektor, předpětí zadní pružiny a regulátor dobíjení. Jízdní vlastnosti super, kompletně seřiditelné odpružení (ne že bych to nějak zásadně řešil), brzdy slušné (mohly by být asi lepší, ale nikdy jsem se nedokopal k výměně hadiček, takže rozhodně stačí), spotřeba tak 5.5 až 6. Moc to nesleduju. Na dovolené a ve dvou a na dálnici taky 8, ale to je jiná situace.
Motor je kapitola sama pro sebe. Ano, mechanické zvuky z něj se linoucí jsou... .jsou ... prostě charakteristické Jak kulantněji to popsat? Říkal mi mechanik, když jsem si u něj nechal zcela vyjimečně měnit olej, že ho měl nastartovaného před dílnou, aby se trochu prohřál a dorazil další zákazník, chvíli odborně poslouchal a pak povídá - "motor je před smrtí, co?" "Ne, to je Rotax v nejlepší kondici" - zněla odpověď Tenhle motor má v sobě čerta, to nemá cenu popisovat, prostě je tam určitá přidaná hodnota. Vím o čem mluvím, motorek jsem měl v životě spoustu, i s lepším agregátem. Ale tenhle Rotax s tím svým chraplákem a s ne zrovna servilním chováním prostě umí vzít za srdce
Každopádně, zatím jsem neměnil ani spojku, rozvodové řetězy se tváří ok, napínáky jsou tak v půlce kroku. Olej nežere, ventilové vůle v pohodě.
V terénu se neztratí, tedy mezi obdobnou konkurencí, LC8 není rozhodně přímý konkurent Myslím v "terénu", bo na motokrosovou trať to není a ani to neumím, takže bych se tam zabil i na krosce. Ale pokud je tam alespoň ještě nějaká cesta, tak se prodere ve stylu nasraného medvěda. Toliko můj posřeh. Na 260 kilo se musí s rozvahou.
Rozbité cesty zvládá nevšímavě, kvalitní cesty taky, když to musí být, rozvášní se na 220 dle GPS (i když to už jsem tedy hódně dlouho nezkoušel), dost se potápí při bržďění, s plnou polní na dovolené nemá problém, tím chci říct, že mu nic neprasklo
Nejnižší otáčky nejsou jeho silná stránka, ale není to choper ani BMW. Navíc po instalaci některých doplňků se to hodně zlepšilo, takže abych neunavoval plkáním... jsem prostě spokojený a po vše těch kilometrech a zážitcích ho mám fakt rád.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petr7474
Petr7474 napsal 13.03.21 v 15:29 10b.

10 bodů už jenom za tu fotku z brodu

tomcruise77
tomcruise77 napsal 16.10.20 v 05:39 10b.

pořádná mašina

barborino
barborino napsal 12.02.19 v 20:31 10b.

Tak tak, je to cestovní cenduro a to patří i mimo cesty (pěkně ji dáváš).
Kamarád měl přesně tu samou a chvilku jsme spolu jezdili a co vím tak řešil jen zadní tlumič - ucházení plynu.
Ale to už je přes 10 let, odstěhoval se a už nevím kde je mu konec.

Simitom
Simitom napsal 12.02.19 v 20:07 10b.

Je super když taková motorka jezdí i mimo asfalt. Super fotky.

findejs1310
findejs1310 napsal 10.01.19 v 09:38

Dobrá práce

Více komentářů



TOPlist