PROFIL MOTORKY

Aprilia ETV 1000 Caponord (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Dantes
Vloženo 13.2.2010
Aktualizováno 10.7.2010
Zobrazeno 7 382x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Mám Tuono a chtěl jsem něco dalšího víc na cestování, nemohl jsem jinak než Caponord...

Více fotografii

Recenze

V podstatě jsem se rozhodoval jen mezi dvěma motorkama, Varadero a Caponord...
Svezl jsem se na Varanovi a nemůžu si pomoct, nějak mi nesedlo, celkově se mi to zdálo takový ??... prostě bez emocí a bez srdce, umí to zatáčet, brzdit, svítí to, pohodlí a místo OK, ale celkově zklamání... viz dále...
Potom jsem se šel svezt na Caponordovi (vím, tíhnu k Aprilii, už několik let, můžu působit zaujatě, ale opravdu popisuji co jsem cítil a zažil), sedlo pohodlný tak, že si ho málem nosím domů k TV , i pro spolujezdce... první nastartování, mě známá klasika, rakouský rotaX z RSV-oproti Varanovi hodně hlučný, ale to tak u Aprilie/rotaXu prostě je, mně to nevadí... automatickej sitič - no, mě moc nevyhovuje, ale funguje na 100% (osobně časem předělám ovládání škrtící klapky na manuální sitič - pouze přehodím z RSV, není to žádná komplikace). Pohled na "kokpit", stejný jako u Futury, mnohem propracovanější než u RSV, modrej podsvit, super, neunavuje oči, přehlednost maximální, škoda, že nepočítá spotřebu, oproti Varaderu horší čitelnost, máte-li slunce v blbým úhlu za ramenem, ale zase celkově je přístrojovka lépe zasazená do kapotáže... rozjezd a jízda - řazení, přesné a lehké, hydraulická spojka tvrdá jako u všech Aprilií, vyhovuje mi to tak, Varadero má lanko(zase se nemusí měnit kapalina)... prvních pár metrů nezvyk - váha, jo ta je znát oproti Tuonu/RSV, ale to je i u Varadera. Podotýkám že jsem opravdu menšího vzrůstu 172cm 65Kg...větším jedincům to tak určitě nepřipadne. Po pár minutách jsem se ale s Kápem sžil a mazec... brzdy, fakt dobrý není třeby vyvíjet velký tlak na páčku, pěkně se dávkují, zadek funguje ale je pouze na přibržďování (Varadero mělo zadní silnější). Obě obr endura se při silnějším brždění potápí do předních tlumičů(u pozdějších ročníků jsou dávány jiné přužiny), pořešil jsem to výměnou oleje za hustší, trošku to pomohlo a zvyknul jsem si... Varadero rozhodně lépe táhne od nejnižších otáček, ale ve středních a vyšších otáčkách oproti Kápovi ztrácí (motor RSV, chce to přeci jento trošku točit i když je to V2), antihopingová spojka-kolo se prostě neblokne, na Tuonu mi to občas trošičku i chybí, ale na Caponordovi to oceňuji, funguje na 100% (kdyby někdo tvrdil opak, tak má protrženou antihop. membránu, už jsem to viděl).
Přišly zatáčky, a tady je Kápo opravdu doma, překlápení není sice tak lehoučký jako u Tuona, ale jde to, po najetí pár stovek Km, jsem se v zatáčce kterou opravdu znám dostal až na stupačky, trošičku jsem si škrtnul, vážně jde to, i s "endurovým" vzorkem na pneu (mluvím samozřejme o ideálních podmínkách na silnici-u nás málo kde) - to hlavní, z motorky nemám pocit, že by neseděla a to nemůžu říct o Varaderu, to bylo hrozny, při rychlejších průjezdech jsem měl opravdu nepříliš blažený pocit, tak nějak plavalo.

Design, o tom snad ani nemusím mluvit, Varan i Kápo jsou cca stejně velký a podobný, ale chcete srovnávat Itala a Japonce v designu??! nejvíc co obdivuji jsou na Caponordovi vyplítaná kola, obrovský světlomet, tvar zadní kapotáže a tvarování nádrže.
Varadero je pěkný, ale...japonec. (pozor, to ale není nic špatnýho)

Už po prvním schlédnutí a svezení u mě na plné čáře zvítězil Caponord, mám rád design, jezdím né zrovna vždy předpisově, chci cestovat a odlišovat se od davu - jasná volba.

Srovnávám Caponorda rok 2001 a Varadero 2002, Varan má každopádně své kvality, dokonce poslední ročníky postupným faceliftováním mění design k lepšímu.

Spousta z vás bude přemítat o spolehlivosti, vše je jen o tom jak se k "máše" chováte a jak ji servisujete... já nemám problém, Caponorda jsem koupil po prvním majiteli z německa s najetými 55000 Km, samozřejmě drobná kosmetika, ale celkově A1 stav...vše funguje jak má, bez závad, bez koroze max udržovaný a servisovaný (zatím jsem najel dalších 3500 Km)
Dělal jsem taky částečnou rozborku motoru a musím říct, že Caponord prošel bez ztráty květinky, vše v pořádku bez jakéhokoli výrazného opotřebení (po 56000 Km!!!)
Ten můj má minimálně dalších 50000 ještě před sebou, teda pokud budu dodržovat servisní intervaly. To Tuono co mám viz profil, tak má najeto necelých 33000 Km a taky šlape jak hodinky.

Závěr - textem výše nikoho nepřemlouvám ani nepřesvědčuji, pouze jsem se chtěl podělit o své pocity a zkušenosti, tak mi prosím Vy, kteří milujete svého Varana nepište, že jsem debil.
Kdo budete uvažovat o obr enduru, nezapomeňte na Aprili ETV 1000 Caponord, opravdu stojí za to jej minimálně zkouknout a projet.

Všem spousty bezproblémových a bezpečných Km, u nás i v zahraničí.

Dante´s

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sefi21
Sefi21 napsal 17.09.10 v 22:15

Zdravím . Docela si mě dostal s popisem a zkušenostma s touhle motorkou. Mám velké cukání do ni jít, je to moje srdeční záležitost už asi 4 roky. Když jsem se před rokem rozhodoval při koupi cestovní motorky, vyhrála tehdy YAMAHA DTM 850. Ne že bych s ní nebyl spokojený, funguje skvěle a navíc se na ni nechá sehnat téměř vše i jako bazarové. ale ceny ojetých Caponordů poměrně klesly a tak už se mě nezdají tak nedostupné jako před rokem. Pořád zůstáná mím favoritem buď KTM LC8 (ta je ale stále dosti drahá) a nebo Caponord. Mám možnost koupit Capoše, ale stále váhám. Odrazují mě údajně dlouhá doby dodání ND a jejich cena. Je mě jasné, že na japonc jsou věci levnější, nerad bych však zůstal s Aprilkou v sezoně odstaven jen proto, že na nějakou blbinu budu čekat dva měsíce. Jaké máš zkušenosti se servisováním a kde případně scháníš díly? Také by mě zajímalo, jaká je spotřeba. Na profilech ostatních majitelů se pohybuje od 5.5 do 8 litrů. To se mě zdá jako poměrně velký rozptil. Když si uděláš čas, budu rád za odpověď.

rider.v4
rider.v4 napsal 06.09.10 v 19:38

super článek chlape taky o ní přemejšlím

Milan1963
Milan1963 napsal 10.07.10 v 11:13

Tak důkladný a pohodový popis Caponorda jsem ještě asi nečetl.Jsem sice jiné značky,ale Caponord se mi taky líbí.No kdybych měl koupit Varadero-Caponorda,je to jasné-Caponord.Hezká motorka,má charisma.Jen se mi na mě (mám 180 cm )zdá velká,tak bych se jí trochu bál.A co spotřeba?O ní jsem nikdy nikde nečetl.Dávám 10 bodů a přeju Ti mnoho hezkých zážitků za řídítky.

petr_guss
petr_guss napsal 10.04.10 v 16:45

Hoj hoj, líbí se mi tvůj popis Caponorda, plně souhlasím s tvým porovnání s Varanem - absolutně stejné pocity mám i já. Varan je dobrej, ale pro mě je to motorka bez emocí a nevim co od ní čekat... s Capem jsem se sžil a teď bych ho nevyměnil i když pár problémů na něm bylo... Hodně pohodových km...

blejdamint
blejdamint napsal 28.03.10 v 11:57

Ahoj Dantesi, měl bych prosbu, chystám se koupit o víkendu příštím Cápo, nemám s Italkama žádné zkušennosti, tak jes nějak v bodech na co bych měl brát zřetel při koupi.
Jsem s majitelem již zhruba dohodnutý, oznámil hned v prvním kontaktu semnou, že moto nedobíjí, lítal jsem tady po fóru a zjištoval co a jak a většina lidí mi řekla, že ve statoru se žhaví drát od dobíjení, pán teda tvrdí, že je nefunkční dobíjecí relé, to co mi psali kluci, byl problem v přetaveném drátku, čili málo dobíjelo. Vím, že takto se to nedá určit, všichni mě ujistili, že alternátor(28000kč)by měl být v pořádku a setkali se pouze s vadnou el ve statoru, děkuji za odpověd, jezdil jsem celou dobu na japoncích ale toto vozítko mě učarovalo, takže FB 954 jde z domu a Capo do domu a už se nemůžu dočkat, jinak motka má udajně najeto 40tis a tento majitel je 2.hý v pořadí, moto je dovezené z D, r.v. 2001.
JInak velice pěkné počtení a jeví se mi jako seriozní, že to nepřeháníš, věcné a jsem rád, že i takoví lidé jsou a nestraní jen jedné značce, jezdil jsem jen hondy a suzi, pak terén u kterého zůstanu až do doby kdy nebudu moct na to vlézt, nebo tady v provozu jde o život
Hezký den a pokud vše klapne, chtěl bych se obrátit, případně poradit. Blejdamit

Více komentářů



TOPlist