Padesátka se kvapem blíží, tak jsem si taky jednou dopřál funglovku!
Triumph Tiger 900 Rally PRO , model 2024, oproti loňskému je tu pár vylepšení, facelift a výkon poskočil z 95k na 108k
Motorka koupena od FIRMA:CARTec motor (Triumph, Suzuki) (Br - Spokojenost! Předání motocyklu v sobotu, ač mají oficiálně zavřeno
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Tuareg 660: Jelikož jsem přecházel z 1290 SAS, tak jsem se obával toho sešupu, šel bych s objemem motoru, výkonem i krouťákem na polovinu. Nicméně na podzim jsem se svezl na testovačce a bylo to příjemný svezení! Kdyby měla lepší spodek, asi bych jí koupil.
Suzuki V-Strom 800DE: Taky byla v hledáčku, ale nakonec jsem se na ní ani nesvezl a koupil Triumpha
Honda CRF1100L Africa Twin: Tuze moc se mi líbí, ale nezkousnul jsem obří levý ovladač a komplikované ovládání infotainmentu
První dojmy - Stačilo cca 10 km a byl jsem "doma". Prostě mi sedla a hned první jízdu byly pneu sjeté krásně až do kraje.
Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kteří chtějí pohodlí na silnici, offroad schopnosti, 21'' přední kolo a bohatou standardní výbavu.
Doplňky na motorce - Motorka už má skoro všechno v základu, zakoupil jsem zatím jen plotnu pod svůj topcase, možná přidám horní padáky a časem i nějaká další zavazadla.
Recenze
Zajíždění je sice opruz, ale i při dodržování maximálních povolených otáček mě jízda baví! I když to pochopitelně není úplně ono, sotva se motor začne pořádně nadechovat, musím tam sázet další kvalt. Nepochybně na tom bude mít svůj podíl podvozek, který ve mě budí velkou důvěru a od prvních kilometrů nemám problém vrhat se do hlubokých náklonů. Při první jízdě od dealera z Brna domů mě doprovázel kamarád na 1290 SAS a dle jeho slov to v technických pasážích moc nevypadalo, že bych zajížděl Zkusil jsem už i lehký offroad a cítil se dobře, tohle půjde. Jen to radši přezuju na něco kapku hrubějšího, originál pneu Bridgestone A41 jsou super, ale chci mimo silnice více jistoty, tak jsem objednal Dunlop Trailmax Raid. Jsou na ně velmi dobré recenze, tak věřím, že mě nezklamou.
Ve srovnání s 890 Adventure R, kterou jsem jezdil předloni, je Tiger o parník pohodlnější a není tak moc offroadově zaměřený, což mi naprosto vyhovuje. Většinu času stejně strávím na silnici a tam jsem se s 890 ergonomicky moc nepotkal... Oproti předchozí 1290 SAS (245 kg) je rozdíl ve váze jen -17 kg, ale pocitově na místě i za jízdy ve stupačkách mimo silnice působí Tiger mnohem lehčím dojmem. Sice vypadá oproti srovnatelné konkurenci těžší, ale zase je v těch 228 kg už centrální stojan, spodní padáky i celkem bytelný kryt motoru, které v součtu také něco váží a u konkurentů to zpravidla v základní výbavě zahrnuto není. Na verzi PRO se mi líbí, že má v podstatě plnou výbavu, kromě výše uvedeného v ceně dostanete ještě oboustranný Quickshifter, tempomat, přídavná světla, vyhřívané hefty i obě sedla a jako bonus 7'' barevnou televizi Chybí snad jen brašny a horní padáky.
No už se nemůžu dočkat, až bude zajeto! Další dojmy budou následovat.
Moc pěknej kousek těším se po zajetí na podrobnější srovnání s předchudci
Jsem ji už taky viděl naživo...
Nádherná motorka.
paráda