renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jincom
Vloženo 14.2.2024
Aktualizováno 14.2.2024
Zobrazeno 1 105x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Středně velká, výkon tak na pohodu, hodně pohodlný posed, dobře ovladatelná, pěkné vyplétané kola.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 GS: Slabší výkon, kratší posed, celkově mi vůbec nevyhovovala.
Suzuki DL 650 V-Strom: Mohutnější, těžší a i když má vyšší výkon, nepřišlo mi, že by tahala nějak víc třeba ve srovnání s Versys 650, kterou jsem měl jednu sezónu.
Kawasaki ER 6F: Hodně ucukaný motor, jinak ergonomicky docela příjemná menší motorka tak akorát do ruky.
Royal Enfield Himalayan: Vzhledově působil jako vyrobený na koleni, a hlavně to vůbec nejede.

První dojmy - Při zkušební jízdě mi přišla hrozně slabá. Později jsem to ale přisuzoval tomu, že jsem přesedlal z CBF1000, která má skoro dvojnásobný výkon. Když jsem byl zkoušet dalšího TA, řekl jsem si, že by ten výkon vlastně mohl stačit, a naopak jsem ocenil plusy jako pohodlný posed, 21palcové kolo, drátěné výplety.

Motorku bych doporučil pro - Začínající jezdci Zkušení jezdci, kteří hledají pohodlí, ne výkon Ženy - já měřím 180 a na zem dosáhnu pohodlně

Doplňky na motorce - Laděný výfuk MIVV
Vyšší plexi s deflektorem
Padací rám
Čiré blinkry

Recenze

Moje první motorka byla Kawasaki Versys 650 (2020). Měl jsem ji jen rok, protože mi přišla po šesti letech na skútru Yamaha Majesty 250 dost mohutná, těžká a ucukaná.

Následně jsem dvě sezóny sedlal KTM 390 Adventure (2021), která byla skvělá, ale potřeboval jsem prašule na jiné věci, tak šla pryč.

Třetí v pořadí Honda CBF1000 byla krásná, výkonná, motor se sametově jemným chodem. Vadilo mi, že pro jednoho je výkonu až moc a s ním spojené váhy 241 kg taky.

Začalo hledání lehčí motorky střední kubatury, na které by se dalo jezdit do práce, občas se projet po práci u nás v Beskydech a párkrát do roka si dát prodloužený víkend po ČR, případně Rakousko, Itálie apod. Už při výběru předchozích motorek jsem se projel na mnoha značkách a modelech, takže jsem měl představu o tom, co určitě nechci. Z cestovních motorek jsem zkoušel třeba CB500X, NC700X, Himalayan, V-Strom 650. Okruh potenciálních strojů se tím docela zúžil. Z mně známých a cenově dostupných modelů zbýval Transalp, F 650 GS, Aprilia Pegaso.

První dojem z Transalpa byl rozpačitý. Posed byl velmi pohodlný, vzpřímená pozice, nohy nijak zalomené, řidítka akorát do ruky a na nich všechno ovládání tak nějak intuitivně. Výkon a projev motoru mě ale nijak neoslnil, a to i přesto, že zkoušená motorka měla pěkný laďák od MIVVu. Po pár dnech a vyzkoušení ještě jednoho TA se mi to ale nějak rozleželo v hlavě. Přišlo mi, že ve svých skoro 40 už vlastně nepotřebuju dravce a naopak se mi pozdávalo fajn mít motorku, na které nebudu zbytečně riskovat adrenalinovou jízdou. O volbu pro TA mě definitivně přesvědčila zkouška druhého BMW F 650 GS, které mě utvrdilo v tom, že tohle nechci a naopak TA bude rozumnou volbou v rámci rozpočtu do 65 tisíc.

Na svém novém TA jsem zatím najel asi jen 30 km po okreskách, takže zatím jen tuším, jak by nám to spolu mohlo klapat. Věřím, že až si pořádně osahám motor, řazení, otáčky atd. a najdu ten správný recept, bude mi tahle motorka vyhovovat. Tři kufry slibují dostatek místa i pro delší cesty a myslím, že mě nakonec při pohodové jízdě s přehledem uveze i s manželkou. Jediné, co asi budu chtít poladit, je plexi, které vypadá fakt otřesně. Zvažuju, jestli zkusit originální, nebo verzi rally, které se mi líbí. Překvapilo mě, že i když se jedná o takto rozšířený model, v češtině ani angličtině jsem nenašel jednoznačnou odpověď na to, které plexi se jeví jako nejlepší. Spíš jsem nabyl dojmu, že všechny plexi jsou na nic. Tak snad budu mít štěstí a najdu to své.

Další info průběžně doplním s přibývajícími kilometry ;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
spike-cz
spike-cz napsal 23.02.24 v 12:42 10b.

MartinXL650V
MartinXL650V napsal 19.02.24 v 15:50 10b.

Koukám, že nakonec to vyhrál univerzál TA
Je to pěkná, spolehlivá a moc dobře ovladatelná motorka.
Jednou za čas zkontroluj ten výplet v kolech - na starších kusech, které už něco zažily, se to rádo povoluje (mně se povoloval zadní) a je potřeba ho občas dotáhnout.
Plexi je kapitola sama pro sebe - krátké plexi každý mění, protože moc nechrání (ale myslím, že s ohledem na turbulence je nakonec možná nejlepší).
Za velkým plexi se hrozně nepříjemně točí vzduch až mi to mlátilo pořád s helmou. Tvůj deflektor je zřejmě pokus jak turbulence odstranit. Jestli to funguje a máš "na palubě klid", tak to tam nech a kašli na to, jak to vypadá.
Jako smysluplnou investici do TA vidím přední progresivní pružiny (jestli už je tam nemáš). Orig. nastavení je hodně houpavé. Ve dvou tě to bude štvát a na polní cestě půjdeš na dorazy i při single jízdě.

Vladounreal
Vladounreal napsal 19.02.24 v 08:11 10b.

Za mě dobrá volba a s tímhle Transalpem si nešlápl vedle . Tohle je legenda a byla první mezi cestovními endury co sbírala ocenění jak na závodech tak mezi jezdci..
Tak a´t ti slouží jen k samé radosti a spoustu km v jeho sedle.

Sema
Sema napsal 14.02.24 v 21:26

Pěkný Alp.

hansdorf
hansdorf napsal 14.02.24 v 18:13 10b.

Dobrá volba , TA už je legenda , zejména spolehlivý a univerzální motocykl.

Více komentářů



TOPlist