Krásná, silná a ohromně zábavná motorka pro cestování po silnici, ale hlavně v terénu. Kdo se s ní naučí držet krok, tak toho doveze skoro kamkoli.
Motorka koupena od Tomas Dušek z Budína
Výška jezdce: 200 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM LC8 950 Adventure: Myslel jsem si, že 990 stříkačka je lepší, než karburátor, ale není to úplňe pravda, jsou skoro stejné a v něčem je lepší jedna a v něčem zase ta druhá. Rozebíral jsem si je v dílně obě.
První dojmy - Po Ducati 999 mi KTM990 ADV připadala, jako její sestra do bláta. Při první projižďce v únoru 2020 jsem z ní byl nadšený. Jediná věc, která mi vadila a trochu vadí dodnes je necitlivě udělané tovární nastavení ovládání plynu "Drive by wire". Na jedničku a dvojku je to nepříjemný hlavně v terénu. Chce to cvik a práci se spojkou.
Motorku bych doporučil pro - Doporučit motorku je těžké, protože každý je jiný a hledá něco jiného. Myslím, že KTM 990 potěší každého, kdo z ní dosáhne špičkou boty na zem. Jestli hledáte bezpečnou motorku, kde lze otáčet plynem bez rizik, že vás shodí, tak se KTM vyhněte. Stejně tak má občas svoje drobné mouchy v technice, bezporuchová Honda nebo BMW z ní určitě nebude. Jestli neumíte se šroubováky, tak se jí vyhněte. Ale to byste asi nečetli tohle hodnocení :-)
Doplňky na motorce -
Tlumiče vyměněny za 265/235 mm zdvihy
Padací rámy CrMo,
Plech pod motor Alu,
Karbon kryty vík motoru,
Kryty rámu,
Karbonová maska s Alu mřížkou ochrany světlometu,
Navi tower s mechanismem výsuvného plexi a integrovanou zásuvkou 12V,
Zvýšení řídítek o 45 mm.
Přídavná dálková světla,
Spojkova pumpa Sigutech,
Odstraněno SAS, sadou od Smartmoto,
Akrapy,
Zvýšené sedlo,
Převod 16/45,
Rozšířené zubaté stupačky,
Rozšíření stojánku,
Chystám se odstranit čidlo bočního stojánku.
Recenze
Od koupě motorky v roce 2020 už uplynuly roky a tak můžu říct, že splnila moje představy a díky ní jsem objevil nádherný svět cestování bez hranic. Kde končí auta a silniční motorky, my jedeme dál, kde končí velká "jakoendura", my jedeme dál
Přál jsem si opustit silnice, kde už se tlačí příliš mnoho účastníků na sebe, ale zachovat si možnost divoké jízdy, kterou mi dávaly silniční motorky v horských zatáčkách za městem. Jen někde mimo silnici. To mi 990 dala a časem jsem zjistil, že i na silnici se s ní dá v zatáčkách letět. I na špalkách
Ovladatelnost je výborná. Motor si člověk zamiluje po prvním svezení a už to tak zůstane, o čemž svědčí spousty jiných lepších textů hodnocení uživatelů.
Kačenku v Rakousku vymysleli tak, aby splňovala co nejvíc nároků, takže umí brodit řeky potopená ve vodě až pod přední světlo (tedy těsně pod víčka nádrže), umí na zadní pohodlné sedačce vozit holky bez toho, aby je bolela záda, nebo jim nešly po 50 km narovnat nohy. Trochu horší je to s pohodlím jezdce. Na můj vkus a váhu byla sedačka tvrdá, což vyřešil čalouník za pár stovek během zimních úprav. Protože mám dva metry, tak jsem musel zvedat řídítka a řešit poryvy větru v helmě při dálničních přesunech. Originální ani doplňkový karbonový štítek nechránil hlavu proti větrné masáži. Po 600 km mě bolel krk. Na trhu jsem nenašel řešení, které by mi dalo dostatečnou ochranu na dálnici, ale zároveň by šlo sklopit pro jízdu v terénu. Nakonec jsem si něco vyrobil sám a jsem spokojen. Není to bůhví jaká krása, ale účel plní dobře.
Pro cestování jsou potřeba zavazadla. Jenže koho v terénu po došlápnutí kousnul do lýtka kufr ví, že to už nechce nikdy zažít. Takže bylo potřeba vyrobit z hliníku plotny do držáků od bočních kufrů a nasadit brašny. Plně naložená motorka je překvapivě pořád pohodlná a stabilní.
Ohledně servisu je KTM trochu specifická a některé věci má vyřešené jinak, než je běžné. Chce to kouknout na videa, než se do toho člověk pustí. Pak jde vše snadno.
Pokud hledáte stroj se kterým je pohoda jezdit do práce a který vám odpoledne pomůže vyčistit hlavu burácením dvouválce v omezovači a zadním kolem věčně bokem, pak je Kačenka ta pravá. Pokud chcete taky občas cestovat mimo civilizaci třeba po TET, pak bude Kačenka ve svém prostředí. Proto ji vymysleli.
Krásné fotky, samé dobrodrůžo! Fandím! ??
Chyběl kousek a místo Tenere 1200 byla doma ADV990
. Priste to má spočítaný
. Máš ji suprově udelanou
Krásná brutus mašina