Obecné
Motocykl mám: | Ojetý |
---|---|
Pořizovací cena: | Neuvedeno |
Motorku jsem kupoval s 24.000 km. Hned z kraje mě překvapila její univerzální použitelnost. Je nádherně ovladatelná a na silnici stabilní. V její kategorii má jednu z nejštíhlejších staveb, což jezdci velmi pomáhá v technických částech cest k projíždění větvemi nebo v hlubokých úvozech.
Průchodnost terénem a odolnost proti poškození. Ani po velmi efektních karambolech se jí nic nestalo. Díkybohu! Jen jsem měl první rok vyšší spotřebu blinkrů. Byl jsem úplný začátečník v terénu a snažil se nejezdit pod svoje možnosti.
Spojuje lidi, díky jejímu apetitu a mojí necitlivé právé ruce jsem se seznámil s velkým počtem zaměstnanců čerpacích stanic.
Furt mě nutí chovat se nerozumně.
Má nesmyslně vysokou spotřebu zadních pneumatik a předních duší.
Když prší, tak mi přední drapák hází vodu na boty, pročež mi je pak zima.
Díky obludně velké jednotce ABS nemá skoro žádný úložný prostor. 950 má ve stejném místě velkorysou schránku na nářadí.
Spotřební materiál a oleje jsou dražší ,než pro japonské motorky.
Hledání neutrálu je někdy delší, ale jezdím v motokrosových přeskáčích Gaerne SG10 vyrobených snad z kůže pásovce, tak nemám cit.
Moje úpravy |
Kvůli mojí výšce jsem upravoval ergonomii, abych měl výš řídítka o 45 mm, širší stupačky pro dlouhou dobu jízdy ve stoje a mokru, upravoval čalounění sedačky, aby byla vyšší a pohodlnější a hlavně řešil masku společně s držením navigace. Protože na netu jsem nenašel výrobek, který by řešil moje požadavky, tak jsem si vyrobil "navi tower" pro umístění telefonu tak, abych na něj viděl, když sedím i stojím. Zároveň slouží, jako držák vysouvacího plexi a je v nem integrovaná nabíječka telefonu. Funguje to velmi dobře, nefouká na mě na dálnici a v terénu plexi po zasunutí dolů nepřekáží. Navíc telefon se neklepe, jako v původním držáku, ale drží a displej je pěkně čitelný. |
---|
Obecné
Moje závady | Nejhorší závada mě potkala v Rumunsku. Začala se mi ztrácet chladící kapalina. Tehdy jsem nevěděl, že to je jedna z nejčastějších závad 990 motoru. Přitom řešení je jednoduché. Stačilo vyměnit gufero a hřídelku vodní pumpy. Materiál za pár stovek. Ale tehdy jsem z toho měl bolehlav. Taky mi odešlo startovací relé a během jedné podzimní sólo vyjížďky jsem odpálil spojku při snaze vyhrabat motorku z jílu uprostřed lesa. Na těch pár hodin, než jsem ji za tmy vytlačil na silnici nezapomenu. Co bych tehdy dal za to, aby vážila alespoň o 50 kg méně. Nová spojkova sada se bohužel neosvedčila. Už po 5000 km se začalo objevovat prokluzování. Od hranic s Řeckem už jsem z toho měl noční můru. Takže po návratu z cesty po Balkánu jsem zjistil, že obložení je OK, ale pružiny od výrobce EBC total kaput. Prostě už pouze pružiny od TRW. Časem bylo potřeba koupit opravnou sadu na hydraulický pístek spojkové pumpy a to samé do zadní brzdy. Je to spotřební materiál. |
---|---|
Použitý spotřební materiál | Olejový filtr Hiflo HF650, Vzduchový filtr MAN MOTOREX 10W50, motorový olej MOTOREX 5W Fork oil, tlumičový olej MOTOREX M5.0 chladící kapalina Brzdové destičky sintrované FT4090 MOTUL C3 Chain lube Off Road, mazání řetězu. Gufera, prachovky, teflonové kroužky - sada na údržbu předních tlumičů. Motobaterie Yuasa YTZ14S Sada ložisek a gufer do předního a zadního kola Ložisko do krku řízení 4RIDE K Řetězová sada ČZ HX-ring GOL Těsnění hlav motoru Těsnění válců Vodní pumpa komplet Těsnění vodní pumpy Těsnění víka spojky Spojkova sada EBC Spojkova sada TRW Snímač tlaku oleje Relé startéru. |
Cestování
Dojezd na nádrž | 220 rezerva a 260-280 km konec |
---|---|
Ochrana jezdce cestování | |
Možnosti uchycení zavazadel | |
Pohodlí jezdce |
Sport
Použité destičky | Sintrované FT4090 |
---|---|
Úpravy motoru | Výměna spojkové pumpy za alternativní spolehlivější Sigutech FlatTop Kupplungsnehmerzylinder. Odstranění celého systému SAS pomocí sady od Smartmoto. |
Úpravy podvozku | Po roce seznamovani se s jízdou v terénu jsem zjistil, že silnější progresivní pružiny v standardní přední vidlici se zdvihem 210 mm dostávám často na doraz. Hustší olej pomohl jen trochu a když se naskytla příležitost vyměnit standard za nejvyšší verzi tlumení předku i zadku (265 mm) z 950 S, okamžitě jsem do toho šel. Teprv tohle mi vyhovuje. Musí se s tím vyměnit i oba stojánky a vyřešit, jak umístit čidlo ABS na přední levé vidlici. Trochu měření a pár nefunkčních vzorků držáku vytištěného na 3D tiskárně a pak to klaplo. Drží to, funguje to za každého počasí. |
Úpravy brzd. systému | Deaktivovano ABS zadního kola - natrvalo. |
Použité pneumatiky | Dunlop Trailmax 6101 pro ježdění pouze po silnici. Fungují dobře. Na ježdění (18.000 km) 60% silnice 40% terén jsem vyzkoušel: Continental TKC80 Twinduro, velmi dobré univerzální gumy s trochu krátkou životností. Dunlop D908, na zadek s výhradami dobrý, ale předek jsem musel sundat. Duvodem byly velké vibrace nad 110 km/h. MOTOZ Tractionator Adventure 1. Nejlepší guma. Předek je naprosto perfektní na všech površích. Silnice, písek, štěrk, velké kameny, bláto, listí, mokrá tráva. Velmi dobrá životnost. Kupuju znovu. |
Motor
Spotřeba oleje l/1000km | 0,08 |
---|---|
Spotřeba paliva l/100km | 6.5 |
Spolehlivost | |
Zvuk | |
Mechanická hlučnost | |
Převodovka | |
Vibrace | |
Průběh výkonu | |
Spojka |
Terén
Skoky | |
---|---|
Ochrana motoru | |
Výška | |
Brodivost |
Zázemí
Servisní intervaly | |
---|---|
Nabídka doplňků | |
Dostupnost dílů | |
Servisní síť | |
Ceny servisu | |
Ceny náhr. dílů | |
Zkušenosti se servisem | Servis motoru včetně seřízení mi dělal Martin Novotný Auto-Moto Třebenice. Odvedl perfektní práci za třetinu ceny, kterou chtěl autorizovaný servis. Ke všem krokům, které během opravy dělal mi předal fotodokumentaci a samozřejmě vyměněné díly. Od té doby jezdím jenom k němu, přestože je čekačka obvykle měsíc a víc. |
Jízda
Terén | |
---|---|
Cestování | |
Město | |
Sport |
Podvozek
Tuhost rámu | |
---|---|
Možnost nastavení | |
Typ rámu | Příhradový trubkový chrom molybden. |