renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 Adventure / S (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JaJos007
Vloženo 5.10.2014
Aktualizováno 29.8.2017
Zobrazeno 4 290x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.6

Popis motorky


Prostě KTM 990 Adventure. Velké cestovní enduro se srdcem puberťáka

Více fotografii

První dojmy - První dojmy? Panečku ta jede jak splašena ! Podvozek funguje skvěle jak na silnici tak v terénu. Ze začátku se zda být velká a těžká ale stačí prvních pár km, člověk si zvykne a už mu to nepřijde.

Doplňky na motorce - Na motorce již při koupi byly nainstalovaný komplet padací rámy, držáky kufrů a vyhřívané rukojeti. Do budoucna plánují výměnu plexi za turistické.

Recenze

Přečetl jsem hodně různých testu a recenzí a po delším uvažování, kterou motorku zvolit jsem se rozhodl pro Advíka a nelituji. Ze začátku jsem se bal, že bude na mně trošku velký(178cm 69kg), ale počáteční obavy zmizely hned po prvních kilometrech. Při jízdě člověk tu váhu a velikost vůbec necítí. Jedině při pomalém manévrováni na místě nebo pomalé jízdě v terénu si musíte dát trošku pozor, ale není to nic strašného. Taky jsem měl obavy zda vůbec dostanu aspoň trošku na zem, ale ani s tím nemám problémy. Dosáhnu z obou stran skoro na celé stopy. Zatím jsme najeli nějakých 700km tudíž moc zkušenosti nemám, takže jen pár prvních postřehu: Jede krásně od nízkých otáček avšak na vyšší rychlostní stupně je jí potřeba držet aspoň okolo 3500ot/min. Síla narůstá lineárně a nad 6 tis ot začíná to pravé dobrodružství, které utne až červené pole na otáčkoměru. V těžším terénu jsem ji zkoušel zatím jen jednou. Podvozek pobere neskutečné věci, stačí se pouze nebát a věřit motorce. V terénu i na silnici se chová skvěle. Na asfaltu se snadno vodí ze zatáčky do zatáčky. Ve srovnání s mojí předchozí Kawou er6n, není pocitově příliš velký rozdíl. Kawa byla možná trochu jistější v náklonech, ale to je jiný druh motorky a měla obuté čistě silniční pneumatiky. V terénu zase oceníte robustnost a zdvihy podvozku, opravdu zvládá i těžké překážky bez problému. Jediná výtka co mně zatím napadá je, že turbulence od předního plexi mi jdou rovnou na přilbu, což od nějakých 120-130km/h to je nepříjemné, takže první investice bude do nového plexi nebo do nadstavce plexi.

Máme za sebou i pár výletů. V kuse jeto pouze cca 350km, ale při 5-7 °C. díky tomu, že bylo chladněji jsem zjistil, že dost dobře chrání jezdce před větrem. Na oblast hrudi téměř vůbec nefouká a co mně překvapilo, že i oblast od kolen nahoru je dobře chráněna před větrem. Nemám bohužel porovnání s jinými endruy, ale ve srovnání s Kawou mně vůbec po těch 300km nebolelo pozadí. Komfort jízdy je samozřejmě taky na jiné úrovni než na naháči. Hlavně na nekvalitních silnicích je rozdíl dost znatelný.





I při jízdě s plnými všemi kufry nejde poznat, žádné zhoršení ovládání nebo dynamiky. Jediné co je dobré si uvědomit, že motorka je o dost širší. Málem se mi to vymstilo při předjíždění stojící kolony, kde jsem skoro zavadil o auto.





Tak s motorkou už máme za sebou nějakou tu tisícovku km. Plexi jsem koupil větší turistické a problém s turbulencemi je vyřešen. Taky jsem už více najezdili i v terénu a je to super, pouze pneu mně limituji, proto nejspíš na novou sezonu koupím nějaké špunty ať si můžeme toho v terénu dovolit více.

2017
Tak v minulém roce jsem absolvoval s kamarádem cestu do Mongolska a zpátky. Pokud vás zajímá samotna cesta tak tady je odkaz na naše fb stránky kde najdete příspěvky, které jsme dávali průběžně z cesty a pokud se někdo taky chystáte na cestu na východ tak můžete checknout jak to tam vypadá https://www.facebook.com/Mongolsko2016/
Já se chci tady změřit hlavně na zkušenosti s Kačenkou. Vezmu to po pořádku tak jak se to všechno dělo. Takže na začátku volba gum, zvolil jsem si na cestu heidenau k60 scout, ujel jsem na nich celou cestu (offroad i silnice) a pak ještě pár km v čr, takže cca 19000 km a stále drží, jsou už samozřejmě před smrtí, hlavně ostré kameny jim daly zabrat, ale byl jsem s nimi maximálně spokojený v terénu nezklamaly a na silnici taky držely dobře. Tak dál, první nedostatek, který jsem zjistil na cestě bylo, že jsem si nekoupil rozšíření stojánku. Kačka není z nejlehčích moto a navíc když byla ještě naložena, tak se mi bořila všude, řešil jsem to plechovkou od piva, ale je to vopruz každý den na to myslet, takže doporučuji koupit. První "porucha" přišla na Ukrajině kousek za Kyjevem. Dostála se mi špína, bláto, voda prostě všechno možné do místa kde jsou hlavní pojistky a kačka blikala jak vánoční stromeček. Bohužel ty pojistky jsou podle mně nesmyslně umístěné dole, takže jakmile projedete louží nebo jedete jen po mokré cestě všechno jde přímo na ně, kryt pod motorem toho moc nezachrání. Kompletně jsem to všechno odmontoval, vystříkal kontaktolem, vyčistil, nasadil zpátky a tu plastovou krytku co tam je, jsem celou pečlivě a vodotěsně oblepil šedou "americkou" páskou, od té doby i když jsme jezdili po prašných cestách, velkým bahnem, brodili jsme řeky atd, tak ani jediný problém, nevím jestli to je ideální řešení, ale funguje. Měl jsem s tím problémy už dříve a můj servisák mi říkal, že to nemám zalepovat aby se ta špína mohla sama vyplavit, ale to nefungovalo, protože ji tam stejně držela ta plastová krytka.










Další závada byla mírný únik chladící kapaliny, při tom jsem nezaznamenal žádné netěsnosti, takže nevím kde se ztrácí, možná je těsnění hlavy špatné, ale je to fakt minimální, za celou cestu jsem to jednou dolil asi půl deci, ani to ne. Za další, povolily se mi šroubky snímače neutrálu a začal mi trošku kapat olej, ale starčilo dotáhnout a je to ok, bohužel jak jsem později zjistil, předchozí majtel se v tom nějak hrabal a je tam stržený jeden závit, takže to momentálně řeším, jak to udělat, ať to tam tudy nekape. Dál nejspíš jsem o nějaký kámen poškodil uložení zadního kotouče, takže mírně klepe, ale na brzdný účinek to nemá vliv. Jo a ještě bych málem zapomněl, jednou se mi vařil benzín v nádrži, ale za to mohla špatná kvlita benzínu, nadmořská výška a jízda kozí stezkou stále na jedničku. Nicméně kača nemá řešené úplně ideálně chlazení motoru, jelikož celý motor obepíná nádrž, tudíž to teplo motoru jde přímo tam. Mám tam nalepenou proti tepelnou ochranu, ale ta nedokáže divy. Někteří dávají druhý větrák, tak nad tím právě taky uvažuji. No a to je všechno jinak kačka jela a jela a jela :) ... Pro porovnání s kamarádovým BMW F 650GS Dakar, tak ten řešil třikrát vyteklé přední tlumiče, únik chladící kapaliny, vadné těsnění vodní pumpy a problémy s kabely od startéru. Myslím si, že kačka obstála, přibylo ji sice pár šrámu, ale už je v péči servisáka, navíc jsem dokoupil nějaké doplňky, takže bude zase o něco krásnější :)




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sete
Sete napsal 12.12.17 v 09:26 10b.

Pěkná
Ta cesta do Mongolska musela být výživná

JaJos007
JaJos007 napsal 21.01.15 v 13:48

Díky

Mr.Petr
Mr.Petr napsal 06.10.14 v 08:36 10b.

pěkná

keith.
keith. napsal 06.10.14 v 07:16 10b.

Super volba...uvažuju o stejné. Přeju spoustu pohodových kilometrů. 10b

Více komentářů



TOPlist