renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 Adventure / S (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Melizoy
Vloženo 16.8.2015
Aktualizováno 21.8.2017
Zobrazeno 4 724x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Můj první Kachní stroj. Dvojkopák v oranžové metalíze. Po téhle Kačeně jsem koukal od doby, kdy jsem byl s kamarádem kupovat 950, a udělal jsem tu chybu, že jsem se na ní svezl. Proti Kachní infekci jsem si během 3 let nezvládnul vytvořit protilátky

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 GS: špatná pověst podvozku pro ostřejší použití, a vysoká cena novějších modelů
KTM LC8 950 Adventure S: respekt ze spotřeby karburátorové verze, větší riziko vrozených vad před vychytáním

První dojmy - První dojem byl, že je to konečně velká motorka na kterou se poskládám a netrčím z ní do všech stran. Také že má kurňa dost citlivý plyn a že skoro zbytečně moc jede. Říkal jsem si, že bych v jejích genech raději ocenil trochu víc kultury dole a vyměnil ji za cenu ztráty pár koní ve špičce. Jenomže ono se na koníky tak dobře zvyká...))

Motorku bych doporučil pro - No evidentně pro mě :D jinak samo pro všechny co rádi svižně cestují v šotolině, a mají rádi dvouválce. Ovladatelností se na jednobuchy zdaleka nehrabe, ale hlavně s natankovanou nádrží vede přední kolo perfektně. Takže kdo chce jezdit šotoliny a zároveň se svézt pořádně na silnici, má ode mě tip.

Doplňky na motorce - Padáky origo, kovový kryt před chladičem, fabrický zvýšení řídítek, větší plotna, držáky bagáže od Motechu, pro přesuny nástavec na plégo, rallye zvýšené sedlo, Akrapy s homo včetně mapy, lehčí převod 16/42, S - podvozek, Cibus šucplech, molitanový předfiltr namísto šnorchlu

Recenze

Před Kachnou jsem rok jezdil na jednoválci BMW G650X Challenge. Krásně fungovala v šotolině, lehoučké ovládání, ale trochu mi scházela možnost svižného dalekého přesunu, na víkend do Alp a zpátky se mi s ní nechtělo, protože trvalých dálničních 140 už mi bylo nepříjemných... jinak byla Čelendž na poskakování po horách fakt zábavná motorka. Když se vrátím ještě o 4 roky zpátky, sedlal jsem 52.000 km BMW R1100GS. Možná měla zůstat, možná ne, ale v těžším terénu, který mě tak baví, mě navzdory nadstandartnímu podvozku ubíjela. Věděl jsem že moje další cesty se obejdou bez teleleveru, a že budu chtít něco lehčího ve dvouválci. Na výběr byly F800GS a Kachny 950/990. Popravdě jsem osmikilo ani nestihl vyzkoušet. Jedna prohlídka nevyšla, a nebylo moc času na přemýtání, blížila se dovolená a já byl stále bez motorky. Měl jsem kliku, v německu jsem obvolal pár 990, jednu vybral a stav na místě se shodoval s popisem.
Jinak svezení, už jsem věděl, do čeho jdu, všechno padne do ruky jak má, motorka se krásně ovládá změnou těžiště, dá se na ní jet dlouhodobě ve stoje. Motor je mimo asfalt proklatě ostrej, nebylo by špatné ho v nízkých otáčkách trochu zklidnit. Pro začátek jsem si pomohl zmenšením průměru tahu plynové rukojeti. Z rychlopalu je pomalopal a není to tolik ucukané, další zlepšení si slibuju od výfuků, ale jedině s homologací. Převodovka patří k tomu lepšímu, co jsem kdy jel, rychlosti jdou měnit jak na stopětadváce. Brzdy jsou solidní, né příliš ostré, berou pěkně nazačátku chodu a příjemně ztvrdnou, tak to mám rád. Podvozek je věc, ze které mám radost, ale bude s ním ještě delší seznamování. Se zadním tlumičem, který je nedávno po repasi u WP si rozumíme dobře, zatím jsem zkoušel všechna nastavení podle origo příručky a reaguje fakt výborně, nedá se srovnat s ničím co jsem na těžkých motorkách v šotolině jezdil. S předkem si ale ještě tolik nerozumíme, nemám ho bohužel problém dostat na doraz a při rychlé jízdě musím dost tlumit dopady. Budu si muset nechat poradit, jestli jen přitvrdit, nebo rovnou přestavět komplet na "S" verzi a nechat zvýšit zdvih z 210 na 265 mm. Vzhledem k mojí výšce a preferenci jízdy mimo asfalt to tak asi ještě dopadne..
Jinak se servisem zatím naštěstí nemám větší skutečnosti, zatím jsem řešil jen gufera na přední vidlici a výměnu oleje, údržbu řetězu, přepájel jsem kabelové oko na akumulátoru...jinak zatím klepu na dřevo nic není třeba řešit.
22.8.2015:
přední vidlice mi nedala spát... kde byla chyba? před dovolenou na horách jsem nechal na poslední chvíli vyměnit gufera kvůli zjištěné rosící vidli. Samo jsem přitom nechal vyměnit olej... Na dotaz na servisáka, kolik dal oleje odpověděl, že 600 ml, co si vycucal z nějakého katalogu... zase mě stihl trest za to, že jsem si neudělal výměnu sám. V trubkách jsem zjistil hladinu -25cm od horní hrany, namísto předepsaných -10. Ach jo...
10.10.2015:
Tož podvozek je přestavěný na "S". Naštěstí to vůbec není problém pomocí oiginálních dílů bez bastlení přestavět. Největší problém by byl asi sehnat eSkové polepy. Jen zadní tlumič musel jít do servisu na přestavění k Mírovi Starému, na předku jsem vyměnil tlumící válce z 385 na 420 mm délku a 200 mm hydrostopy. Pružiny zůstaly stejné (vepředu 4,8N/mm, SAG teď vychází 50/80 mm. Vzadu zůstala origo tužší 225/150 pružina, jen namísto 20mm přišla origo 35 mm podložka a doraz v tlumiči se vyměnil z 28 za 10 mm. Žádný bastl, tak jak to vymysleli u WP. A jde se testovat :). Rozdíl jako prase! Doraz jsem ještě nepotka, motorka pluje měkčeji nad povrchem. Už vím, že budu pokračovat dalším zvýšením zdvihu. 265 mm bude jako minimum povinnost. Ještě že mam tak dlouhé hnáty.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kubass21
kubass21 napsal 09.11.15 v 11:45 10b.

No GSA to není ale i tak je to opravdu hezká motorka!!

zetor
zetor napsal 28.08.15 v 15:00 10b.

Já myslím, že dobrý Mele...

Melizoy
Melizoy napsal 22.08.15 v 10:16

Diaboluss: jasně, tak už vidím, s čím srovnáváš, měl jsem se mrknout dřív. S osmikilem. To nemůžu srovnávat já, ikdyž jsem byl na pár srazech GS fóra, nikdy jsem se na osmikilu bohužel nesvezl. A tak stále připouštím, že to klidně může být i varianta pro mne místo Kachny, protože nízká váha, i příjemnější reakce motoru odspodu jsou argumenty PRO GS. Jel jsem na dvouválcové F650GS, takže počítám, že motor bude odspodu charakterem hodně podobný.

Melizoy
Melizoy napsal 22.08.15 v 09:57

Diaboluss: hrubka opravena, díx za koment.
Velikost je relativní, jde o to, s čím srovnáváš. Jestli s Elektrou, nebo GoldWingem, nebo jen s 1200GSA, tak je Kachna prcek :D, Ale mě, s doznívající představou jednoválcového endura připadá velká a hlavně těžká až dost. Na asfaltu to problém není, ale když to pod koly klouže, karta se obrací, výkon není tolik třeba a váha je na obtíž.
Zvapi: také jsem je kdysi nesledoval, do svých 30ti jsem měl rád jen silnici, a z úzkých 21" předních kol se mi dělalo zle :D no a jak jsem dopadl...

Diaboluss
Diaboluss napsal 21.08.15 v 22:56

Super mašina i fotky... pěkně popsané...
Nicméně já když jsem na tom seděl, nepřišla mi ta moto nijak velká...

Akorát si pls uprav některé hrubky. Třeba slovo typ na TIP...

Více komentářů



TOPlist