renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 Adventure / S (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník screw13
Vloženo 22.6.2017
Aktualizováno 22.6.2017
Zobrazeno 5 338x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krutá Tvrdá Mattighofenská. 990 má koule, jestli ji hodláš osedlat, tak si na ty svoje dávejte bacha.

Více fotografii

První dojmy - Je to jiný, je to zvláštní, je to zábava. Není moc motorek se kterýma, by se to dalo srovnat. Tahle záležitost přímo vybízí k tomu otočit heftem plynu nadoraz a nechat přední kolo ztopořit na každým hrbolu, hupu nebo výjezdu ze zatáčky. KTMka se chová spíš jako motard než nudnej cesťák. Ze série to chce nasadit slušivý laufy, nejlíp od slovinského ladiče Akrapovic a rázem je z tebe hooligan on the road, kterej rozklepe i vitrínu s hrníčkama po babičče. V lepším případě zvlhčí i pár kalhotek...to už je ale o riderovi. :D

Motorku bych doporučil pro - Jestli nechceš vypadat jako každej pražskej pepík, kterej jezdí do kanclu na GS protože je to módní doplněk každýho průměrně úspěšnýho managera, jdi do KTM. Jestli jsi tele, co do teď jezdilo na vespě, kostkovaný košili po kavarnách. Zastříhni si vous hipstere a kup si chopperbike :)

Doplňky na motorce - Akrapovic vyfukovy system, ktm alarm, vyhrev heftu, vyšší plexi, support side standu, centrál, padáky, držáky kufrů, scootoiler atd.

Recenze

Když jsem ještě jezdil enduro, byl to nekonečnej souboj rétorickejch dovedností, kdy se v depu každej zastával buď v tý době modro-žlutejch Švédek nebo Oranžovech Rakušanek. Tvrdý hlášky typu Kretén Tlačí Motorku, Každej Tejden Motor versus Husqvarna vyrábí jenom sekačky a motorový pily, byli vetšinou zásluhou kapinána Pujícího pod vlajkou z Božkova.

Doba se změnila, Kátéemka pod svoje křídla vzala většinu off značek a pustila se už před delší dobou i do silničního sektoru.

Oukej, takže oč jde tady? KTM 990 adventure má v podstatě několik konkurentů. Ovšem většina z nich je spíš konkurencí z hlediska obchodní strategie jednotlivých výrobců.
Všichni určitě prahnou po srovnání. S čím jiným by měla Kačena soupeřit než s BMW GSA? Je tady ještě jeden kousek, který stojí za zmínku, cestovatelka s velkým jménem Afrika twin.
Všechny zmíněné kousky jsem nějakou dobu krmil, kydal jim hnůj, prohnal je po louce a dal jich ochutnat svobody. Přiblížím tedy, jak se tyhle tři kousky od sebe liší.

LC8 je zajímavej stroj, kterej nemá tolik příznivců jako GS. Někomu se zdá díky svojí vyzáži jako tropickej hmyz, někdo naopak ocení sexy divnovzhled. První dojem po usednutí za řidítka? Je to prostě kroska, velká macatá kroska. Úzké sedlo, velká nádrž se dvěma víky, mx řidítka, posez, všechno nutí k tomu to hned stáhnout ze silnice směrem polňačka, les a zkusit co to dokáže.







Motor je pružnej od spodku a má úžasnej průběh otáček v celém spektru. Krouťák v nízkejch otáčkách má super křivku. Motoru nízké otáčky svědčí, nehopsá, neskáče...sečteno, podtrženo - Dobrá práce. Narozdíl od BMW je KTM osazená řetězovou sadou, takže si každý může sekundární převod přizpůsobit svým potřebám.
Podvozkově už to není taková hitparáda jak by se mohlo zdát. Na svojí váhu, by pár cenťáků zdvihu navíc neuškodilo. Ovšem není to neřešitelná záležitost. Stačí dát silnější pružiny, nebo zhustit olej. Bavím se teď o jízdních vlastnostech offroad. Na silnici se chová poslušně a spíš než cesťák se zacházením a poslušným skládáních do zatáček blíží k motardům.
Jezdecká pozice je přirozená, stejně tak jako jízda ve stupačkách ve Vás vyvolává pocit jízdy Dakaru. Jakmile se do stupaček postavíte, začne Vás to nutit otáčet plynem na doraz. Přední kolo se na každé nerovnosti na silnici i mimo ni poslušně topoří a vyvolává smršť úchylných úsměvů skrytých po helmou.
Jestli je něco, co by se dalo vytknout, jsou to brzdy. Čekal bych od Bremba víc. Brzdy jsou bez ostřejšího účinku, motorka se při prudším nabrždění potápí do zdvihu a přirovnat se to dá k šlápnutí do h...a :D Doporučení: Při testování a jízdě off si nezapomeňte vypnout ABS, vím o čem mluvím. Když jsem jí v rychlosti lehce nad 100km/h hrnul bokem na prašném povrchu alehce si ji nabrzdil před zatáčkou, měl jsem díky abs co dělat aby jsem dalších 100metrů nebrzdil hubou v prachu.

KTM je prostě motorka, která se hodí pro off z výše zmíněných rozhodně nejvíc. Na silnici se cítí v pohodě, dá se na ní ujet tisíc km aniž by vás museli po celém dni ze sedla sundavat heverem. Jestli se ještě jednou vydám po západním pobřeží do Senegalu, bude to rozhodně na KTM.
BáWo: Bavím se o Adventure 2008, na kterém jsem ujel pár tisíc kiláku minulou sezónu. Je to motorka, která se cítí skvěle na silnici. V horských průsmycích se nádherně vodí ve vracečkách a je to stroj, který odpustí jakoukoli chybu. Mimo silnici už to není úplně ono. Aćkoli telelever je naprosto funkční a dokonalá záležitost, kterou kluci v baworu zvládli na červenej diplom, je to prostě těžká mrcha a na offroadění je potřeba celkem dost zkušeností. GS adventure je motorka, která vaše ctěné pozadí doveze kamkoli a kdykoli s velkým komfortem...jenom týhle mašině prostě chybí "KOULE".
Africa Twin. Ikona cestovních "opravdu endur" 90.let přišlo po reinkarnaci s velkým motorem a hromadou vymožeností. Co dodat, kluci japonský prostě vzali kus toho, kus tamtoho a vyrobili něco mezi KTM a BMW. Umí se chovat poslušně jak na silnici, tak i na polňačce. Motor má krásnej průběh a set up podvozku šlape jak hodinky. Škoda jen, že už to není poctivá kovadlina, je to takovej přeelektrizovanej plasťáček, se kterým nechcete šlehnout o zem.

takže READY TO RACE? Go for KTM :D





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sladour21
sladour21 napsal 02.02.23 v 07:03 10b.

Naprostej souhlas. Je jiná než všechny ostatní. Ať slouží.

krysoid
krysoid napsal 09.07.17 v 21:15 10b.

dobrý čtení,pecka 10b

AVENGER2008
AVENGER2008 napsal 29.06.17 v 21:29 10b.

Nó tak to je v pořádku!

Arilibra
Arilibra napsal 29.06.17 v 19:58

Mig_35: Motorka umí jet pomalu, ale řidič má problém udržet tu malou rychlost. Ten motor prostě chce jet, chce točky, srandu, zábavu. Ne se převalovat ve 3tis ot
Ta moje si zatím nevzala nic (cca 3000km). Ale záleží od kusu a předchozím zacházení.

Sakra, zase píšu z profilu ženy

context
context napsal 29.06.17 v 15:20 10b.

Krásná v neobvyklých barvách, tak ať ti dlouho slouží a dělá jen radost a přeji odně najetých km bez nehod.

Více komentářů



TOPlist