renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 Adventure / S (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Eso_Rimmer
Vloženo 15.3.2011
Aktualizováno 12.2.2016
Zobrazeno 9 674x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Solidni masina na cestovani vsude tam, kam si clovek troufne, ale i na prijemne zablbnuti si "kolem komina".

Více fotografii

První dojmy - pri presedlani ze SS prapodivny :) vse se potapelo, houpalo, nebrzdilo to, nejelo :D ale ovladatelnost kola a desna sranda s tim :)

Recenze

Tezko zcela objektivne hodnotit novy stroj hned po te, co si ho clovek poridi. Proto jsem se rozhodl napsat par svych postrehu az po necelem roce pouzivani (pres 10 tis. najetych km) a sziti se s touhle velkou "potvorou". Co me vedlo k vyberu zrovna tehle kachny? Jednoduche... Na "rejzich" uz jsem se u nas nalital az az, silnice naprd, provoz cim dal vic "o hubu", dve deti doma a tak jsem si rekl, ze je cas trosku "pribrzdit". Velky enduro me lakalo uz odmala, ale jak se rika, vsechno ma svuj cas... A ten muj prisel vloni. Volba byla vice-mene jasna. Vzhledem k tomu, ze jsem chtel s masinou jezdit vsude, kde to jen trosku pujde, proste co si troufnu projet, cestovat ve dvou a pritom mit dost vykonu k tomu, aby slo bezpecne predjizdet (zmlsanost supersporty je strasna vec :) ), musel to byt litr a bud kachna, nebo BMW. Bylo mi to celkem jedno a tak vyhrala vetsi obratnost a "endurovitost" KTM. Nechtel jsem klasickyho cestaka, takze u me to bylo celkem jednoduche. Chvilku trvalo vybrat pekny kousek, ale nakonec se i to povedlo.

Prvni dojmy byly nasledujici... obratnost vynikajici, diky sirokym riditkum, uzkemu kolu jsem mel pocit, ze jedu na kole. Brzdy se mi zdaly z pocatku "mekkci", ale bylo to jen mym srovnavanim se supersportem. Brzdi to velice dobre, nabeh prijemny a neagresivni, ale staci vzit jen trosku vic za packu, vydle leti dolu a pr. kolo je ve smyku. Pozvolnejsi nastup je dulezity k tomu, aby si clovek v terenu hned nerozbil kokos. Zadni brzda je klasika... ABS je na cestovni masine vec dle meho nazoru dobra, parkrat me uz zachranila, ale musim rict, ze se nesmi zapomenout obcas i vypinat, jinak dokaze to ABS pripravit velice horke chvilky. Takze pozor a s rozumem... Motor je velice slusny, ale jen v uzsim rozmezi otacek cca 4-7 tis. Rozhodne zapomente na to, ze s masinou ve 170 vezmete za plyn a letite dopredu. Ani nahodou. Solidni a rychle predjizdeni je tak do 160, pak uz masina zrychluje tak do 170, dal uz je to spis "trapeni nevinatek". Jezdil jsem s ni nekolikrat i 180 a zadny problem nebyl, jen musi tu rychlost nabrat, udrzet neni takovy problem. Nalozena masina jede jen o neco malo svizneji, cekal jsem, ze ten rozdil bude vetsi. Prijemne prekvapeni. Vibracemi masina netrpi, zadny problem, nebo neprijemnosti jsem nezaznamenal. Spotreba-tak to je vec, ktera mi vadi nejvic. Dojezd na nadrz cca 280km, ve 220 zacina svitit rezerva, spotreba prumerne cca 7,5l. Jezdim svizne, ale cekal jsem mene. Da se samozrejme dostat niz, ale ne o moc. Vyjimecne jsem jezdil za 6-6,5l. V porovnani napr. s Varaderem je to znat. Prevodovka radi presne, zadny kvalt neni zbytecne dlouhy, falesne neutraly jsem taky nezazil. Spojka zabira krasne, jemny a davkovatelny "nabeh" neni zadny problem. Ve meste je ucukana umerne tomu, ze to je proste dvouvalcovy litr a ten proste nema rad, kdyz se s nim jede 15-20 km/h. Merim 183cm (90 kg) a musim rict, ze o moc min bych radeji nemeril vzhledem k vysce masiny a manevrovani s ni, kdyz je clovek v sedle. Podvozek - parada a velika spokojenost. Samozrejmosti je stelovatelna pr.vidlice, vynikajici veci je moznost nastavovani tuhosti zadniho tlumice pouhym vyklopenim regulacniho kolecka. Kdyz clovek jezdi ruzne nalozeny, tak je to proste k nezaplaceni. Skvela je i ovladatelnost v zatackach, clovek ma porad pocit, ze vi, co se deje s prednim kolem, proste porad se s masinou v zatacce i v naklonech da neco delat. Pro srovnani-Varadero je takovy parnik...kam ho poslete, tam jede. Srovnavam hodne nesrovnatelne, ale urcite par lidi srovnava i tyhle dve masiny, tak spis jen pro predstavu. Je samozrejme znat 21 kolo v predu, v rychlych preklapovackach je nutne masine trosku pomoc, proste neni to motard :) Prave tahle obratnost a ovladatelnost pro me byla nejvetsim prekvapenim. S tou masinou je proste porad neskutecna zabava. Ochrana proti vetru-mel jsem predstavu, ze to bude lepsi... Bohuzel, od cca 140 km/h tam fouka stejne jako ve 180. Neni to cestak, tak to nejak nehrotim. Ochrana proti desti je velice dobra, jen ze zrcatek to kape na rukavice :) Blastry funguji dobre a i siroka kapotaz se postara o to, aby clovek neschytal nejvetsi napor deste primo na stehna. Ulozny prostor v masine je zalostny. Diky ABS neda slovek nikam prakticky nic. Ale to neresim, bez kufru stejne nejezdim :) Sedlo u me bez problemu, jen u spolujezdce by pro vetsi komfort bylo dobre o neco vic rozsirit (vysunout) zad. stupacky. Obcas zminovany problem s horkem od vyfuku jsem nezeragistroval ani ja a ani spolujezdec. Jezdim originalni pneu Scorpion, bohuzel pri zachovani orig.rozmeru neni na zadek jina alternativa. Nestezuju si, jen bych rad vyzkousel i jine. Gumy drzi celkem slusne i na mokru a v chladu.

Servis- mimo klasickeho servisu zatim jen preventivne vymenena vodni pumpa (vetsi lopatky rotoru), v zaruce vymenena volnobezka (v Sette Vlasim v ramci zaruky (svolavaci akce) a to i pres to, ze jsem byl treti majitel a motorka byla ctyri roky stara...), skvely pristup a jeste jednou timto dekuji. Ted me ceka ventilator chladice, ktery mi odesel ve Svycarsku :(

Doplnky-vyhrivane hefty Oxford (rozhodne doporucuju!!), 12V zasuvka (uvnitr odkladaciho kastliku), navigace (napajena zvlast po zapnuti klicku), varovne blinkry, odpruzeny drzak navigace, GPS, drzaky kufru a Topcase. Provizorni text.brasny nahradi kufry.

Po bezmala roce uzivani a s odstupem pocatecniho nadseni musim konstatovat, ze jsem stale moc spokojeny a nemenil bych :) Je to presne masina na to, co chci jezdit a libi se mi. Ma mnoho odpurcu, ale to je mi sumak :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kotas_XTZ
Kotas_XTZ napsal 15.05.14 v 17:51

Pěkně napsaný, jen mi tím děláš ale chutě.-)

Sir_Jim
Sir_Jim napsal 16.01.13 v 19:15

Pekne napsano, muj nazor uplne stejny (motorka taky clovek se na ni nikdy nudit nebude prave proto, ze si muze delat (jet) uplne kajm se mu zrovna chce. Spotrebu chych teda taky uskrtil ale neni jak. Z gum zkus heidenau scout - v terenu lepsi nez scorp ( hlavne zezacatku) a na silnici stejny, drzi fest. Ja jsem s nima spokojenej a mavic jsou celkem levny

Eso_Rimmer
Eso_Rimmer napsal 26.08.12 v 20:57

díky pánové... proti čárkám a háčkům nemám samozřejmě nic, ale jak člověk hodně píše, tak se to v mnoha případech už léta nepoužívá, takže asi tak.

Pepis79
Pepis79 napsal 24.08.12 v 15:54

Recenze pěkná, motorka pěkná, ale co máš proti háčkům a čárkám
Nebo jsi to psal na mobilu?

Sorry, ale už na to začínám být nějak háklivej

1shiva
1shiva napsal 19.07.12 v 20:06

parádička

Více komentářů



TOPlist