PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuareg 660 (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ethi
Vloženo 10.11.2023
Aktualizováno 23.4.2024
Zobrazeno 3 735x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první italka.. skvěle vyvážený stroj silnce/ off-road

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Investom autorizovaný dealer (Kost

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 890 Adventure: Vysoká cena, menší zdvihy
BMW F 800 GS Adventure: Nemá nastavitelné tlumiče, menší zdvihy
Triumph Tiger 800 XC: Menší zdvihy, slabší přední brzdy
Yamaha Tenere 700: Moc vysoké těžiště, vyšší posez, horší tlumiče
KTM 790 Adventure: Nemá nastavitelné tlumiče, menší zdvihy
CFMOTO 800MT: Těžší o 27kg, menší zdvihy, pouze 19 přední kolo
Suzuki V-Strom 800DE: Těžší o 26kg, o něco menší zdvihy, není tak pěkná, menší zadní kolo
KTM 990 Adventure / S: Moc vysoká a rychlá, doporučoval bych spíš pro vyježděné jezdce

První dojmy - Padla téměř hned do ruky, snadno ovladatelná, motor, který už při zajíždění do 7 tis otáček je dost zábavný a skvělý podvozek.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny cestovatele

Doplňky na motorce - Vyhřívané gripy
Quickshifter
Centrální stojan
Padací rámy + kryt motoru Outback motortek
Zadní držáky kufrů Bumot
Chránič rukou barkbusters
Protiskluz na nádrži
Ochraná folie na display
Chránič světla
Výfuk LeoVince
Zrcátka M-style
Držák telefonu quadlock s bezdrátovým nabíjením

Recenze

Moje třináctá motorka, supersporty (7) naháče (3) supermoto (1) a chopper (1), řídím se pravidlem změna je život a rád zkouším nové věci, to platí i u motorek a teď přišla řada na kategorii Adventure. K tomuto rozhodnutí vedli hned čtyři faktory.

1) Většina kamarádů už přešla právě na Adventure motorky a není s kým lítat na supersportu po okreskách.

2) Zhoršující se stav našich silnic.

3) Cestování na delší vzdálenosti

4) Chuť objevovat nová místa mimo silnice

Kterou adventure motorku ale vybrat?

Musím říct, že první varianta byla koupě ojeté motorky do 10 let kde se uvažovalo o BMW GS 800, Triumph 800 XC, KTM 990 adventure, ale po hodinách prolézání inzerátů a recenzí jsem usoudil, že nová je nová a budete přesně vědět na čem jste.

Rozhodně jsem nechtěl velkoobjemové stroje, váha do 210 kg a případná manipulace v terénu byl limit přes který jsem nechtěl jít.Jednak mám krátké nohy a každé kilo a cm nahoru znamená větší problémy v terénu. Takže hned odpadly motorky typu GS 1200, KTM 1290, afrika twin...cílem byli střední cestovní endura do 350 tis a míň.

Ze začátku se zdál výběr veliký, ale postupně po přečtení x recenzí a hodiny srovnávání v motokatalogu mě zůstali v hledáčku jen KTM 890, Yamaha Tenere, Aprilia Taureg 660.

Yamaha Tenere
Rozhodnutí, že Tenerka nebude moje další motorka nastalo v prodejně, když jsem si na ní sedl...byla to vysoká koza a na mých 175cm působila těžce, navíc neměla žádné asistenty, tempomat atd. Tlumiče jsou horší kvality než u tuarega a motor byl témeř na stejno. Těžiště motorky je nahoře takže další mínusové body.

Ktm Adventure 890 (2023)
KTMky jsem měl už 2 ( SMT 990, SM 690) fun faktor tyto motorky opravdu mají a byl jsem s nimi spokojený a konkrétně Adventure 890 ročník 2023 měla snad všechno co bych na budoucí motorce chtěl, dashboard, quickshifter, tempomat, kontrolu trakce, nastavitelné zdvihy i když ,,jen" 200mm. Dokonce i nové oplastování už dávalo větší smysl a je dobře propracované, téměř nepotřebujete dokupovat ani padáky, ale cena startovala na 320 tis bez nějakých doplňků a to už byla fakt moje hrana, když přišla Aprilie s cenou 259 tis, tak to bylo rozhodnuto.

Aprilia Tuareg
Itala jsem nikdy neměl, pověst spolehlivosti taky nemá obvzlášť dobrou, když ale kolega v práci zmínil kamaráda, který jsi ji koupil a najel na ní přes 10 tisíc km bez jediného problému tak upoutal moji pozornost. Domluvil jsem si s ním sraz a motorku jsi obhlédl, poseděl na ni a kousek se projel. V ten moment jsem věděl, že toto bude ta správná cesta - velice příjemný posez, krásně vzpřímený, nohy dostanu obě na zem a celkový lehký dojem z motorky samotné. Když se ještě podíváte na recenze na jak to spousta lidí chválí, přihlédnete na výbavu v základu, plně nastavitelné zdvihy 240mm v předu i vzadu , tempomat, dashboard, antihop, kontrolu trakce, plně vypínatelné ABS, po vypnutí jsi pamatuje uložená nastavení a tak vám to začne všechno dávat smysl. První cena po představení byla 335 tis a to bych za ni určitě nedal, jenže během roku ji slevnili na 289 a teď na konci roku dokonce na 259 tis a to byl ten moment kdy jsem si řekl... jdeme do toho :)

1.1. 2024
Zatím nalítáno 500 kilometrů. Pocity z jízdy jsou zatím samé pozitiva, motor má opravdu chuť do života a je velmi zábavný, celkové chování motorky na silnici je stabilní a podvozek dává dobrou zpětnou vazbu co se pod vámi děje, přitom ale krásně žehlí nerovnosti. Pustil jsem se do instalace několika doplňků.
Padací rámy na předek od Outback motortek a od té samé firmy i spodní krycí plech svodů a motoru, zadní rámy pro kufry jsou od firmy Bumot, jsou velmi robustní, pravá a levá strana je spojena trubkou, která celou sestavu dobře spevní. Pravý rám kryje i výfuk,na levou stranu se dá dokoupit za 3 tis i malý kufřík kam se vleze menší nářadí a nezbytné věci na cestu ( lékarnička, vesta) protože pod sedlo se nevejde ani kapesník :( Dále jsem nainstaloval blastry od Acerbis verze dualroad, kde je možné nastavit větrání na létě nebo širší krytí v zimě. Nádrž doplněna o protiskluzné gumy.


12.3.2024
Máme po garančním servisu, ve kterém proběhla mimo jiné i instalace laděné koncovky výfuku od italské firmy LeoVince, motorka zhubla o 2kg a zvuk po vyndání DB killeru je fantastický, není to hlučné při vyšší rychlosti, ale při nízkých otáčkách to má naopak krásný dunivý zvuk za kterým se každý otočí. Při podřazení na 2 stupeň ještě začne lehce střílet a je to silně návykové Dále jsem ještě nechal nainstalovat vodítko řetězu pro případný těžší Off-road. Suma sumárum garanční servis, vodítko a instalace výfuku 9,5 tis...to je celkem masakr... Nicméně motorku už teď nešetřím a zkouším co v ní je.

Jízda na silnici - při mé výšce 175cm, ani při 180km/h necítím žádné turbulence na helmě, jsem krásně schovaný a jízda je velmi komfortní. Byla i první jízda ve dvou a musím říct, že jsem nepocítil ve výkonu žádný velký úbytek, jestli pocitově tak 15% víc bych neřekl, motor se krásně sbírá a předjíždění s naprostým přehledem. Quickshifter je jedna velká kapitola, funguje skvěle...nahoru i dolu kvalty tam zapadávají pěkně a při řazení nahoru to do výfuku ještě pěkně flustne

Jízda mimo silnici - za prvé musím říct, že toto je můj první adventure stroj, takže nemám žádné zkušenosti s jízdou mimo silnice, vše co jsem zatím projel byli polní cesty, větší kaluže, nezpevněné cesty kolem lesů, zatím všechno krásně zvládám a učím se každou jízdou s motorkou sehrát, ale baví mě to čim dál víc.



16.4.2024
V březnu přezuto na Motoz tractionator Rall Z, k vůli lepší trakci v terénu, což pneumatiky dokonale splňují, daň za to je tedy jejich výdrž, bohužel se nevyhnu i silničním přesunům a za 1000km ( 60% silnice 40% off road ) ubylo 3mm vzorku. Dám potom feedback kolik byla celá životnost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
NiLu
NiLu napsal 11.01.24 v 20:45 10b.

Zajímavá motorka, neokoukaná. Tak ať dělá jen samou radost a přeji spousty najetých km v sedle.

countryf
countryf napsal 10.01.24 v 20:52

Máš pravdu, velmi dobrá volba, hezká recenze Dejve

stepaCz123
stepaCz123 napsal 04.12.23 v 20:09 10b.

Hezky řečeno Davčo

vlastovo1
vlastovo1 napsal 20.11.23 v 13:02 10b.

Ahoj, blahopřeji ke koupi, mám ji už rok a nalitano cca 28 tis. a bez závad! - A to jsem ji nešetřil..silnice i terén Černá Hora, Bosna, Albánie, Řecko.. Spokojenost, motorka super ale zabijí to servis a jeho ceny… např. ve 20 tis. výměna oleje s kontrolou ventilů ( a nebylo prý třeba ani seřizovat) 15 tis. je zlodějna! Na předchozí KTM 790 R to samé kolem šesti.. A dobré vždy trvat na řádném vyplnění zakázkového listu včetně ceny ( i pop předchozí dobře zkušenosti!) , jinak by ses mohl pak divit jako já.. Ať ti slouží a kolama dolů!

Ethi
Ethi napsal 17.11.23 v 19:21

Díky všem za komentáře hodně jste potěšily

Více komentářů



TOPlist