Univerzální motorka na klikaté horské silničky, polní cesty a lehčí terén. Takový ekvivalent Dacie Dustera nebo Lady Nivy ve světě motorek.
Motorka koupena od FIRMA:Motobikes Bylany (Bylany)
Výška jezdce: 168 cm
První dojmy - První dojmy nebyly v žádném případě objektivní. První motorka koupená přibližně 14 dní po obdržení řidičského průkazu a úsměv od ucha k uchu po celou dobu 150 km dlouhé cesty domů.
Motorku bych doporučil pro - Malá upřímná adventure motorka pro začínajícího motorkáře nebo "vyklidněného" veterána.
Doplňky na motorce - Touringové sedlo Royal Enfield, padáky, boční kufry a topcase, zásuvka 12V a USB, držák na navigaci, stavitelné páčky spojky a přední brzdy, kryty páček, přídavná led světla.
Recenze
Himouše jsem si pořídil hned z několika důvodů. Líbí se mi staré motorky, ale jsem příliš pohodlný na to abych se staral o veterána. Výška sedla 800 mm mi vyhovuje a cena byla také přívětivá.
Doposud, tedy za necelé dvě sezóny, jsme spolu najezdili 8900 km převážně po ČR. Ideální cestovní rychlost je někde kolem 80 km/h a z toho je nad slunce jasné, že není stavěný na naše silnice první třídy, kde nikdo 90 km/h prostě nejezdí. O dálnicích nemluvě.
Jakmile se ale ocitne na úzkých klikatých silničkách Krušných hor, Šumavy apod. výkon a rychlost bohatě stačí i s naloženými kufry a kempovací výbavou. Úplně jiné úrovně však dosahuje jízda po polních cestách. To je přesně místo, kam patří a dává to znát příjemným a plavným překonáváním hrbolů a výmolů.
Podle některých recenzí a testů jsou brzdy slabé, hlavě ta přední. Podle mých zkušeností prostě jen odpovídají výkonu a účelu motocyklu. Mimoto vzduchem chlazený jednoválec má při brždění motorem produkuje dostatečnou brzdnou sílu. A pokud jedu plynule a předvídám, brzdy používám minimálně.
V malých rychlostech kolem 50 km/h je Himalayan dobře ovladatelný. V rychlostech vyšších je již znát jeho hmotnost a gyroskopický efekt, ale není nutné se s ním přetlačovat. Hmotnost s provozními náplněmi je 200 kg a uveze dalších 175 kg.
Říká se, že na motocyklu je to poslední zajímavé spotřeba a kvůli ní si jej nekupujeme. Nicméně bych rád podotkl, že u kategorie cestovních endur není malá spotřeba úplně nepodstatná. Himalayan má s objemem nádrže 15l a spotřebou kolem 3 l/100km poměrně slušný akční rádius 400 km. Pominuli schyzofrenní palivoměr, který se po ujetí cca 270 km dostane do červeného pásma a vynucuje si tak další palivo.
Já jezdím dlouhodobě za 2,9 l/100km. Dá se jezdit i za 2,7 l/100km. Zajímavé je, že nezáleží na hmotnosti nákladu v kufrech, ale na otáčkách motoru a rychlosti. Pokud jezdím 90 až 110km/h spotřeba stoupne klidně na 3,2 l/100km. Výš jsem se ale nedostal.
Servis se provádí při prvních 500 km, poté v 5tis.km a následně každých 5tis.km.
Při delších cestách 200km a více bylo původní sedlo za trest a tak jsem pořídil Touringové sedlo RE, které je opravdu pohodlnější. A protože mám malé ruce a krátké prsty vyměnil jsem původní páčky za stavitelné.
Byl jsem k Himalayanu skepticky, hlavne kvuli vykonu, ale mel jsem prilezitost se na nem projet a musim rict, ze na me zanechal ten nejlepsi dojem. Skvele ovladatelny v zatackach a prekvapive jemny na jednobuch. Dobra volba
Parada
Nu, pořídil sis hezký stěhovák!
Důležité je, že vyhovuje právě tobě. Nikdo jiný na něm přece není nucen jezdit, ne? A když samotná cesta cílem a nikoli prostředkem, není co řešit.
hezky popsáno a recenzováno, nezáleží kolik koní máš pod zadkem hlavně, že jezdíš draku, tak hodně šťastných km
Pohodová motorka i do terénu. Docela jsem o ní uvažoval, než jsem zjistil, že výkon a krouťák má stejnej jako třinda, ale je o 30-40 kilo těžší. Ale na prdlání krajinou to bude úplně v pohodě.