renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Himalayan (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MkZeRo
Vloženo 6.9.2023
Aktualizováno 6.9.2023
Zobrazeno 2 291x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzální motorka na klikaté horské silničky, polní cesty a lehčí terén. Takový ekvivalent Dacie Dustera nebo Lady Nivy ve světě motorek.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motobikes Bylany (Bylany)

Výška jezdce: 168 cm

První dojmy - První dojmy nebyly v žádném případě objektivní. První motorka koupená přibližně 14 dní po obdržení řidičského průkazu a úsměv od ucha k uchu po celou dobu 150 km dlouhé cesty domů.

Motorku bych doporučil pro - Malá upřímná adventure motorka pro začínajícího motorkáře nebo "vyklidněného" veterána.

Doplňky na motorce - Touringové sedlo Royal Enfield, padáky, boční kufry a topcase, zásuvka 12V a USB, držák na navigaci, stavitelné páčky spojky a přední brzdy, kryty páček, přídavná led světla.

Recenze

Himouše jsem si pořídil hned z několika důvodů. Líbí se mi staré motorky, ale jsem příliš pohodlný na to abych se staral o veterána. Výška sedla 800 mm mi vyhovuje a cena byla také přívětivá.

Doposud, tedy za necelé dvě sezóny, jsme spolu najezdili 8900 km převážně po ČR. Ideální cestovní rychlost je někde kolem 80 km/h a z toho je nad slunce jasné, že není stavěný na naše silnice první třídy, kde nikdo 90 km/h prostě nejezdí. O dálnicích nemluvě.

Jakmile se ale ocitne na úzkých klikatých silničkách Krušných hor, Šumavy apod. výkon a rychlost bohatě stačí i s naloženými kufry a kempovací výbavou. Úplně jiné úrovně však dosahuje jízda po polních cestách. To je přesně místo, kam patří a dává to znát příjemným a plavným překonáváním hrbolů a výmolů.

Podle některých recenzí a testů jsou brzdy slabé, hlavě ta přední. Podle mých zkušeností prostě jen odpovídají výkonu a účelu motocyklu. Mimoto vzduchem chlazený jednoválec má při brždění motorem produkuje dostatečnou brzdnou sílu. A pokud jedu plynule a předvídám, brzdy používám minimálně.

V malých rychlostech kolem 50 km/h je Himalayan dobře ovladatelný. V rychlostech vyšších je již znát jeho hmotnost a gyroskopický efekt, ale není nutné se s ním přetlačovat. Hmotnost s provozními náplněmi je 200 kg a uveze dalších 175 kg.

Říká se, že na motocyklu je to poslední zajímavé spotřeba a kvůli ní si jej nekupujeme. Nicméně bych rád podotkl, že u kategorie cestovních endur není malá spotřeba úplně nepodstatná. Himalayan má s objemem nádrže 15l a spotřebou kolem 3 l/100km poměrně slušný akční rádius 400 km. Pominuli schyzofrenní palivoměr, který se po ujetí cca 270 km dostane do červeného pásma a vynucuje si tak další palivo.
Já jezdím dlouhodobě za 2,9 l/100km. Dá se jezdit i za 2,7 l/100km. Zajímavé je, že nezáleží na hmotnosti nákladu v kufrech, ale na otáčkách motoru a rychlosti. Pokud jezdím 90 až 110km/h spotřeba stoupne klidně na 3,2 l/100km. Výš jsem se ale nedostal.

Servis se provádí při prvních 500 km, poté v 5tis.km a následně každých 5tis.km.
Při delších cestách 200km a více bylo původní sedlo za trest a tak jsem pořídil Touringové sedlo RE, které je opravdu pohodlnější. A protože mám malé ruce a krátké prsty vyměnil jsem původní páčky za stavitelné.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
WobRetnuh
WobRetnuh napsal 10.09.23 v 07:58 10b.

Byl jsem k Himalayanu skepticky, hlavne kvuli vykonu, ale mel jsem prilezitost se na nem projet a musim rict, ze na me zanechal ten nejlepsi dojem. Skvele ovladatelny v zatackach a prekvapive jemny na jednobuch. Dobra volba

m.z.
m.z. napsal 10.09.23 v 07:01 10b.

Parada

Targus
Targus napsal 09.09.23 v 14:30 10b.

Nu, pořídil sis hezký stěhovák!


Důležité je, že vyhovuje právě tobě. Nikdo jiný na něm přece není nucen jezdit, ne? A když samotná cesta cílem a nikoli prostředkem, není co řešit.

Vladounreal
Vladounreal napsal 09.09.23 v 08:30 10b.

hezky popsáno a recenzováno, nezáleží kolik koní máš pod zadkem hlavně, že jezdíš draku, tak hodně šťastných km

Kybergreg
Kybergreg napsal 08.09.23 v 21:40 10b.

Pohodová motorka i do terénu. Docela jsem o ní uvažoval, než jsem zjistil, že výkon a krouťák má stejnej jako třinda, ale je o 30-40 kilo těžší. Ale na prdlání krajinou to bude úplně v pohodě.

Více komentářů



TOPlist