PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Himalayan (2016)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník stráťa
Vloženo 3.2.2020
Aktualizováno 30.7.2020
Zobrazeno 1 519x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jeden ze dvou Enfieldů které mě povozili po Indii. A protože jsem měl možnost otestovat ho v podmínkách pro které byl vyroben místo kvalitních evropských silnic tak se chci podělit o dojmy.

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Jednoduchý, nezáludný stroj co se tváří že je připravený na všechno.

Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoli kdo snese opravdu klidnou jízdu po silnici a chce se toulat cestou necestou.

Doplňky na motorce - Padací rámy, přídavná světla a indický laďák.

Recenze

Po posledních pár letech strávených na velkým, těžkým a trochu rozmazlujícím Guzzi Norge je Himalayan trochu návrat ke kořenům motorkaření. I přesto že pro Royal Enfield je Himalayan prvním moderním motocyklem po desítkách let výroby téměř nezměněného Bulletu, je Himalayan hodně klasickým motocyklem bez zbytečných moderních vymožeností. Novější ročníky postupně zavádí věci jako vstřikování nebo ABS ale BS3 měla ještě karburátor a nejsložitější elektronikou byl nejspíš elektronický kompas na přístrojové desce.
Po prvním nasednutí překvapí vyloženě úzká nádrž. Široká nádrž na Norge (a většině moderních motorek) nohy spíš roztahuje ale nádrž Himalayanu je potřeba vědomě stisknout koleny. Sedlo ve výšce 800mm nepotěší jenom jezdce kteří nenarostli víc než průměrný Ind, ale i poměrně vyššího evropana - mimo asfalt se vždycky hodí dosáhnout na zem s nějakou rezervou. Myslím že pohodlím sedlo neurazí ale ani nenadchne ale na indických cestách jsme toho nenaseděli v kuse tolik abych ho mohl opravdu hodnotit. Poloha stupaček je poměrně dobrá - ani nízké sedlo nebrání udržet přijatelný úhel kolen. Stupačky samotné jsou z poohýbaného plechu který není moc bytelný ("otestoval" jsem ji ) ale snadno se rovná a díky sundávacím gumovým vložkám z ní noha neklouže. Takový drobný detail který není samozřejmostí ani na nesrovnatelně dražších motorkách.
Naopak řidítka mi úplně nesedly. Jejich umístění je vcelku dobré ale chybí jim pár centimetrů šířky. Není to nic na co by se nedalo zvyknout ale pořád je to asi první věc kterou bych upravoval. Páčky a ovladače jsou jednoduché ale fungují, vlastně není co k nim napsat.
Přístrojovka nabízí mimo základních kontrolek velký tachometr, asi poloviční otáčkoměr, malý palivoměr, digitální kompas a malý displej. Hlavně kompas je často vyzdvihován v recenzích, ale já ho za celou dovolenou asi nepoužil a vlastně nevím jestli fungoval. Radši bych místo něj viděl větší otáčkoměr, kompas je hračka bez pořádného využití.
Dlouhozdvihový jednoválec OHC s výkonem 24,5 koně a 32 Nm nezní jako nic extra ale ono to docela funguje, na indických silnicích jsem nedostatek výkonu pocítil myslím že jenom jednou na Moore's plains kde Indové postavili snad i na naše poměry krásnou novou cestu.





Pocit nedostatku výkonu mě ale opustil hned když jsem zjistil že se neobtěžovali tu cestu srovnat, takže se místy podobá trochu horské dráze a ani na krásném asfaltu není omezující výkon motoru ale odvaha jezdce.
I za tu chvilku jsem ale viděl na tachometru 130km/h (ve výšce asi 4800 m.n.m. s asi 140kg nákladu). Nemám tušení o kolik tachometr přeměřuje ale myslím že i přejezd po evropské dálnici by se dal přežít - kolem těch 110km/h by asi šlo držet.
Pětistupňová převodovka si podle mě zaslouží kritiku - nechtěla řadit neutrál a není moc dobře odstupňovaná. Problémy s řazením neutrálu možná jdou svést na mírně unášející spojku protože za jízdy to šlo hezky, ale s odstupňováním převodovky jsem se trochu trápil celou dobu. Rozdíl mezi "offroad" jedničkou a silniční dvojkou je poměrně velkej a celou dovolenou mi přišlo že jedničku musím dost vytočit aby se chytla dvojka.
Chování podvozku vzhledem k ceně a stavu motorky (odpovídající motorce z půjčovny opakovaně jezdící po indických cestách) celkem šlo. Podvozek snesl i poměrně svižnou jízdu po rozbité nezpevněné cestě při dojíždění skupiny bez bouchání do dorazů. Myslím že ještě měl trochu rezervy a celkově má trochu překvapivě rád svižnější jízdu, na kochání se krajinou je trochu tvrdej. Jinak jsem měl pocit že motorka je trochu těžká na předek, nějak jsem z něho neměl dobrej pocit, ale taky to mohl být jenom můj nezvyk na velké přední kolo.
Brzdy fungovali, vyžadují trochu větší ovládací sílu ale v Indických podmínkách byly určitě dostatečný.
Zavazadla se na motorku upevňují dobře i bez kufrů, v základu je sice nosič který pravděpodobně rád praská ale při obsazení jedním člověkem může část váhy nést zadní sedlo a konstrukce motorky nabízí spoustu míst k přivázání nákladu jak vzadu tak na rámu kolem nádrže.

Celkově je to opravdu jednoduchá motorka pro lidi kteří se chtějí toulat krajinou bez ohledu na to jestli někam cesta vede nebo ne. První ročníky mají pochybnou pověst, ale pokud jsou ty novější spolehlivější, tak může dobře sloužit jezdcům kteří po asfaltu opravdu nespěchají, ani v Evropě asi nebude úplně brzdou ale na předjíždění to moc nebude.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Rofik
Rofik napsal 13.03.20 v 18:26 10b.

Tondast
Tondast napsal 06.02.20 v 23:03 10b.

Donald
Donald napsal 04.02.20 v 18:46 10b.

Mám už vylepšený typ se vstřikováním, a nemohu si stěžovat. Převodovka vyhovuje, asi ji upravili. Jen brzdy jsou vlažné a je třeba za to vzít. Kvalita rovněž doznala změn, ale to prověří až čas. Zatím od listopadu 4000 km v pohodě.

Milan1963
Milan1963 napsal 04.02.20 v 13:16 10b.

Pěkný popis.

chevyr
chevyr napsal 04.02.20 v 13:03 10b.

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist