renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Himalayan (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Zicháček
Vloženo 30.1.2020
Aktualizováno 10.5.2022
Zobrazeno 3 158x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Jednoduchý stroj, který bude snad spolehlivě sloužit na každodenní ježdění.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage (Praha 9-Čakovice) - Přístup Vintage Garage zatím vždy parádní.

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Hned při první jízdě byl znát slabší výkon ale stím jsem dotoho šel. Jinak pohodlný posaz, pěkně ovladatelná a hlavně pohodlně dosahnu na zem, což mi u předchozí motorky trochu vadilo. Překvapení byla slabší přední brzda.

Motorku bych doporučil pro - Není vhodná pro závodníky ale jako společník pro klidnou jízdu a dojíždění třeba do práce. Jak si poradí s delší cestou zjistím hned jak bude lepší počasí.

Doplňky na motorce - Padací rám u motoru(origo), tankvak,alu boční kufry(origo), topcase Kappa, držák na navigaci, USB zásuvka/ zásuvka na zapalovač s voltmetrem a origo blástry (ty by mohli být trochu lepší) .
Booster plug, vačka tecbike, výfuk Lextek.

Recenze

16.12.2019
Motorku jsem si vybral, protože něco takového jsem hledal. Jednoduchost, co nejméně elektroniky a bezproblémová údržba, navíc se mi to prostě líbí. Věděl jsem, že to nebude žádný rychlík ale s tím jsem do toho šel.
Motorku jsme koupil cca 4 dny před Vánocemi, takže zatím moc zkušeností není, najeto zatím cca 400 km a spokojenost až na problém, při studeném startu, když motorka nedrží volnoběh a chcípa, po rozjetí už v pohodě. Doufám, že toto půjde vyřešit a ještě mi vadí příliš dlouhý boční stojan. Na nerovném terénu mám strach, že motorka každou chvilku spadne ale jinak jsem zatím na nic jiného nepřišel.
Také teploměr by mohl ukazovat aspoň trochu správně, když už tam je ale až na tyto drobnosti je to dobrý.

30.8.2020
Na moto najeto něco málo přes 5000, v jeden den maximálně 400km a bez problémů.
Bohužel už se objevilo i pár problémů, jako byl vzlínající olej pod víkem motoru, mlžící se tachometr a teď to vypadá na ložiska v krku a to motorka nejezdí žádný těžký terén, většinou silnice, občas nějaká polní cesta ( tady je jízda taky pohoda)
Zatím všechny problémy vyřešeny v rámci záruky, tak snad i ty ložiska budou stejný případ, jen doufám, že je nebude potřeba měnit co 5000km.
Jízda ve dvou se také dá ale tam už je ten nižší výkon hodně znát, nicméně hlavní problém při jízdě ve dvou je hlavní stojan, který v každé druhé zatáčce škrtá o asfalt. Hlavní stojan má docela vysoké gumové dorazy, tak uvidíme , zda nepomůže dát o něco málo nižší a stojan půjde zase o trochu výše.
Až na ty ložiska jsem s motorkou spokojen, tak doufám, že už se nic dalšího neobjeví.
Spotřeba od 3,3l/100km po max 3,7l/100km, víc jsem neměl ani ve dvou.

12.6.2021
Tak cca po 7000 vyměněny ložiska v krku řízení, na podzim jsem byl na garanční prohlídce, kde mi tvrdili, že je motorka v pořádku a to co dělá předek je normální, po dalších 1000 km už se na tom skoro nedalo jezdit, takže v pořádku to rozhodně nebylo. Spodní ložisko bylo orezlé a to je motorka garážována a mýta jen s opatrností. Ložisko se kromě vůle i v jednom místě aretovalo. Vyměněno za ložiska NTN, origo ložiska jsou prý za chvilku znovu na výměnu a v neposlední řadě také cena ( origo asi 1700 Kč, NTN-30205 4T - 450 Kč).
Dále výměna oleje v předních vidlicích, taky rozhodně všem doporučím, podle toho co z toho vyteklo.
No a poslední úprava booster plug, tak uvidíme, zda to k něčemu bude ale minimálně, alespoň pro zatím, to vyřešilo problém se studeným startem. Uvidíme co po delším používání.
15.4.2022
Motorka stále jezdí celkem bez problémů, objevilo se jen vrzání přepákování po dovolené k Baltu, vyčištěno, promazáno a zatím bez problémů ale po zimní odstavce začala vrzat kyvka, opět stačilo sundat kyvku, rozdělat, promazat a dát dostatek vazelíny a je klid.
Dále jsem na motorku dal vačku od Tecbike, která by měla trochu přidat výkonu, aby motorka zvládla o zub větší kolečko. Vačka zatím v záběhu ale pocitově motor opravdu trochu lépe jede. Výměna vcelku jednoduchá podle videa, jediné zdržení bylo s očištěním původního silikonu.
Dopředu jsem dal o zub větší kolečko (16z), nový řetěz DID s 112 články ( původně 110). Až bude vše zajeto, ještě zkusím, zda šla spotřeba nahoru nebo je stejná.
10.5.2022
Vačka zajetá a motorka jede o něco lépe ale víc se to projevilo až po namontovaní otevřeného výfuku od Lexteku.
Motorka je živější hlavně kolem 4500 až 5000 otáček. Spotřeba přibližně stejná, cca 3,3l na 100km.
Nový výfuk taky ubral na váze, je o cca 3kg lehčí než původní ale bohužel bez homologace.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
miligen
miligen napsal 04.11.21 v 20:08 9b.

Pěkná recenze

Tondast
Tondast napsal 06.02.20 v 23:04 10b.

ScottRussell
ScottRussell napsal 30.01.20 v 19:32

Měl jsem ho také a nakonec jsem se pod dvou měsících vrátil zpět ke starým japoncům. Nicméně motorka je to hodně neortodoxní a s nepopiratelným charisma. V terénu dokázala projet opravdu nesmysl (v rámci kategorie). To chcípání bylo pekelné, dokonce mě občas chcípala i při dobržďování v terénu nebo na křižovatkách a byla to fakt debilní vlastnost. Pomohla drobná ilegální laborace se senzorem škrtící klapky a šroubem volnoběžné směsi. Startovnání bylo rovněž peklo (i 8x za sebou, než nepřestala chcípat). Pomohlo nastartovat bez plynu a bez sytiče a po prvotním chycení motoru ihned mírně přidat sytič a malinko plynu a držet.. Po měsíci tréninku jsem zvládal start bez jediného chcípnutí. Je to jediná věc, která mě skutečně sr... jinak jsem věděl co kupuji a motorka byla super. Nemám to výrobci za zlé, nemůže za to. Homologovat v dnešní době vzduchem chlazený jednoválec a splnit potřebné Euro je zkrátka prakticky nemožné bez negativního dopadu na motocykl. Přeju hodně radosti a km bez nehod

Donald
Donald napsal 30.01.20 v 18:53 10b.

Mám ji, najeto 3500 km a obrovská spokojenost.

Milan1963
Milan1963 napsal 30.01.20 v 17:11 10b.

Více komentářů



TOPlist