stratos_r1250gs



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Himalayan (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Geonova
Vloženo 9.6.2019
Aktualizováno 10.6.2019
Zobrazeno 2376x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Indické enduro pro klidné cestování po ČR

První dojmy - O tuhle motorku jsem zavadil brouzdáním po internetu někdy v prosinci 2018 a v lednu se na ni u prodejce posadil a hned objednal v akční výbavě i s kufry a padáky. Bez zkušební jízdy a nelituji.

Motorku bych doporučil pro - Cestovatelé po silnicích nižší třídy, pro ty co nikam nespěchají.

Doplňky na motorce - vyhřívané rukojeti, 12V zásuvka, 2x USB, voltmetr, bodové reflektory, teploměr oleje, alarm, toolbox vlastní výroby, blinkry s animovaným pohybem světla, protiskluzové polepy na nádrž, samolepky

Recenze

Na moto jsem čekal 7 týdnů. Když jsem na ni v 8.3.2019 po ose odjížděl směr Jablonec nad Nisou, kde byla teplota 3°C a stále sníh, strašně jsem se těšil. Na cestě byla jediná komplikace a to přední světlomet, který po setmění oslňoval protijedoucí řidiče. Nákup imbusu na benzině, rychlé seřízení a jelo se dál.

Spokojenost, motorka jede hezky. Není to dravec, ale nadčtvercový jednoválec pěkně táhne a jednotlivé rychlostní stupně jsou seřazeny myslím tak akorát. Do terénu je celkový převod možná až moc dlouhý, ale kvůli převaze cestování po asfaltu jsem spokojen.

Maximálka s kufry je kolem 125 km/h a z kopce dokáže nějakých 135 km/h. Pohodlné cestování je do 100 km/h. Může za to málo funkční štítek a taky nevelké stádo 18 kW. Štítek se od letoška dá objednat o 6 cm vyšší. Myslím si, že mu spíše vadí uchycení na měko přes gumové silentbloky než ta výška. Budu řešit letos během roku.

Motor je tak trochu unikát. Dlouhý zdvih zaručuje dostatek kroutícího momentu cca od 3 tisic a OHC zase bezproblémové plnění válce až k omezovači, který zasáhne kolem 7 tis. Je to kombinace vhodná pro enduro nebo malý chopper. Je taky cítit, že mapa je dost chudá a že při větším množství paliva by vypadl nějaký ten kilowat navíc cca na úrovni konkurence od Jawy/Rometu/Mashe.







17.4.2019
Moto jsem si doplnil o válcový toolbox a vlastní okruh příslušenství přes separátní pojistkovou skříň. K tomu jsou videa na YT od Adriana Eedese, kdo vládne angličtinou.

Příslušenství je kapitola sama pro sebe. Stroj je lowend a tak je blbost zaplatit za doplňky desetitisíce. Já vše pořizoval řádově za stokoruny přes eBay a Aliexpress za ceny cca 10-20% proti produktům v EU kvalitě. Pro moje potřeby a celkovou filosofii motorky je to dostatečné.

Mezi zhovadilosti doby patří uzavřený okruh recirkulace benzínových par přes uhlíkový filtr, který leží v krytu pod motorem. Mohu říci, že bez něj motor jede plynuleji a netrpí občasnými výpadky tahu, které nastávají, protože při naplnění filtru přepne řídící jednotka na palivo z tohoto krátkodobého zdroje. Více o problému na anglických fórech.

Stroj jsem si kupoval hlavně proto, že je to v r.2019 ještě jednoduchá a poctivá stavba, kterou si můžu upravit skroro celou sám. Zatím vše slouží a pokud není pro někoho 18 kW pro cestování KO, tak tahle investice se mu vyplatí.

Té poctivosti je někdy až moc. Rámy a držáky kufrů sváří ručně v Indii s malou přesností a tak vše k sobě stahují deseticentimetrové šrouby. To se neblaze podílí na hmotnosti 184kg. Za jízdy to ale nepoznáte. Tečka.

***

Zkušenosti se servisem:

Servis po 500km 8.4.2019 (stav 472km)
- olej + filtr
- vše promazáno
- proběhla úprava polohy řadičky nahoru o 5mm

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mildafleck
mildafleck napsal 16.06.19 v 11:11 10b.

Dávám 10 bodů s toho 9 bodů je za odvahu...

nepirum
nepirum napsal 13.06.19 v 17:07 10b.

Krása! Tak má vypadat mašina.

BeeGee
BeeGee napsal 13.06.19 v 08:29

ať slouží !

Více komentářů



TOPlist