renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z H2 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LukasoW
Vloženo 15.11.2022
Aktualizováno 15.11.2022
Zobrazeno 2 863x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Zelená bestie, technologický klenot a jen tak mimochodem aktuálně nejlepší silniční Kawasaki.

Více fotografii

Motorka koupena od OUDA MOTO (Bohutín)

Výška jezdce: 188 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW S 1000 R: Už už jsem jí byl objednat, konfigurace byla hotová, testovačka vyzkoušená, nakonec převážila chuť vyzkoušet kompresorový doping…
Ducati Streetfighter V2: Za ty prachy málo muziky a vlastně jsem podobnou strojovnu už měl, jen méně pohodlnou…
Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Byl jsem ji okouknout a je překvapivě plastová i když jízdně zřejmě výborná, třeba příště…

První dojmy - Na první dojem ošklivá motorka, ale asi to pojede nesmysl…. Na druhý dojem to jede brutálně… Kdykoliv, kdekoliv, na jakýkoliv kvalt a zas tak ošklivý to vlastně není… Na třetí dojem to letí pořád, až vás bolí břicho, jak se přitahujete při akceleraci k motorce a navíc je ten design od dam a pánů co navrhovali Shinkansen fakt promyšlený. A ta predátoří maska, ta mě bere…

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny ostřílené borce, kteří si chtějí užít pořádnou zábavu...

Doplňky na motorce - Zatím jen koncovka výfuku SC Project, tankpady a progresivní tlumič řízení HyperPro, který bych tam montoval povinně už v sérii…



Další rozvoj: Rozhodně výměna zadního tlumiče za něco rozumného (Ohlins nebo K-Tech?), sériový se dá použít na silniční kochání, ale když ji berete u huby nebo na okruhu, není to ono. Možná kovaná kola od Titaxu, ať to padá do zatáček a nějaké ty designové srandy jako zrcátka do konce řidítek, nehnusný držák SPZ a tak podobně. A pak soukromou rafinerii :)

Recenze

Na začátek musím hned říct, že tahle mašina mě dostala už při zajíždění a vás dostane taky. Dělá mi větší a větší radost pokaždé, když se na ní svezu nebo jen zajdu do garáže a vidím ji tam, jak čeká na další kompresorem dopované dobrodružství… Tak, očekávání o objektivitě nastaveno a můžeme jít na to. Ale nebojte někde kucí japonský šetřit museli a tak se najde i pár mušek, které samozřejmě probereme. Ale nejdřív pěkně popořádku...

Na naše první setkání nikdy nezapomenu. Stála na showroomu, nahrbená, nabušená, připravená. Z jakéhokoliv úhlu pohledu vás zaujme obří motor, pravděpodobně poslední svého druhu. Zepředu pak dominuje predátoří maska a opravdu rozměrný chladič. Po stranách motoru jsou snad největší víka, jaká jsem na motorce viděl. Samozřejmostí je perfektní zpracování a jako třešnička na dortu sedí na vrchu ikonické hejblo s nápisem SUPERCHARGED. Ve verzi 2022 navíc pěkně zvýrazněné červeným písmem. Takhle nějak si představuji ztělesnění pojmu MOTORka a tady jsou ty utracené kačky opravdu vidět. Obecně je zpracování motorky výborné, rám je vyloženě lahůdka a klasická železná nádrž vám udělá radost, včetně perfektního lakování s hlubokou zelenou perletí.



Nešetřilo se ani na elektronické výbavě. Čeká vás tak celá sada asistentů se 4 profily (sportovní, silniční, připosraný a uživatelský). Nejčastěji jezdím na Road, kdy máte plnou nálož výkonu s umravněnější reakcí na plyn a aktivnější kontrolou trakce, kterou tady využijete opravdu naplno. Když je sucho tak se motorka pod plným plynem neustále staví na zadní a ve vlhku zase zadní kolo prokluzuje, jen co vyrazíte z apexu. Ta porce výkonu, podpořená masivním krouťákem, tam opravdu je. Zetko jsem vytáhl i na okruh a tam doporučuji nastavit uživatelský režim a stáhnout kontrolu trakce na minimum. I ve sportu totiž v náklonu elektronika dost zásadně sahá do výkonu a prostě nejede naplno, dokud motorku nenarovnáte. Na okresce jsem si to neuvědomil, na okruhu je to hodně znát. Určitě oceníte i oboustranný quickshifter, který z vás udělá toho správného závodníka. Už jsem to psal u předchozí Ducati 899, ale tenhle vynález je geniální a posouvá zážitek ze sportovní jízdy na úplně jiný level. Tady si navíc kromě nekonečné akcelerace užíváte i podkopávání rychlostí s parádními meziplyny. Motorka prská, kompresor hvízdá a vy se tlemíte do helmy.



A tady máme první povinný tuning. Aby jste si tohle opravdu užili musíte vyhodit ten tragický 8 kilový Euro5 výfuk, který motorku připravil o veškeré emoce. Pokud to má mít nějaký smysl je potřeba zalovit v nelegálním rybníčku a vybrat nehomologovaný kousek. Třeba ten od SC Projectu, klidně s tlumivkou na 105 dB. Jinak si koupíte za těžký prachy pouze designovku. Je neskutečný co to s motorkou udělá. V sérii slyšíte hlavně sání. Co slyšíte, doslova cítíte jak motorka při akceleraci hltá vzduch před vámi a pak typický zvuk nasraného krocana, když pustíte plyn. To je vše. Teprve když motorku necháte volně vydechovat, začnou se dít věci a uvěříte, že sedíte na 200 koňové bestii. Kawa krásně prská, slyšíte každý meziplyn, ve vysokých otáčkách se dostaví boží jekot řadového čtyřválce. S tlumivkou je to navíc i dlouhodobě snesitelné bez špuntů v uších. Tak to má být. K dokonalosti nás čeká ještě měření na brzdě a odladění mapy.



Když to umí tak parádně zrychlovat, mělo by to umět i brzdit, že? Brzdy mi přijdou z pohledu hardware super. Kotouče i monoblokové brzdiče jsou od Bremba, pumpa od Nissinu a spolupracuje to překvapivě dobře. Na všechno stačí jeden prst na páčce a když je potřeba fakt rychle zastavit, tak dva.Trochu zamrzí, že i na takovouhle překoňovanou bestii dají gumové hadice, ale co už, to se dá napravit. Zřejmě další budgetová položka na seznamu. Co ovšem nemile překvapí je vyplašené ABS. Na jeho reakce nárážím až moc často. Člověk se ani nenaděje a na sebekratší rovince tam je v mžiku přes 160 a je běžné, že potřebujete razantněji přibrzdit. To je téměř vždy doprovázeno pumpováním do páčky a někdy to způsobí trochu víc sevřený svěrač… Škoda, tady by to šlo určitě lépe a není to tím, že by se na elektronice šetřilo.



Na zadním tlumiči se bohužel šetřilo stoprocentně. Poznám to i já a to nejsem extra závodník, jen se rád svezu rychle. Zadní centrál prostě výkonu a váze motorky nestačí a dokážete ho dostat do úzkých poměrně rychle. Projevuje se to docela razantním pumpováním a to třeba v nově přistavěné levotočivé části v Sosnové, kde si to pod plynem valíte v náklonu, na klidu úplně nepřidá. Na tlumiči pořádně nastavíte leda prd a tak, pokud se nepohybujete převážně po okreskách, musíte zainvestovat do něčeho zlatého nebo černo-červeného. Já se kloním k druhé variantě a na jaře se bude montovat plně stavitelný centrál od K-Techu. Uvidíme jak si s tím pak poradí předek, kde už se kroutit štelováky dá. Poslední rýpnutí míří na absenci tlumiče řízení. Motorka, která má 200 koní, skoro 140 Nm a zvedá se na zadní jen opřením o plyn a to i na 4 rychlostní stupeň a nemá tlumič řízení… Místo toho má na koncích řidítek asi kilová závaží, aby se to tedy moc nerozkmitalo, když to fičí po zadním, primárně nechtěně :) Pokud o motorce uvažujete, je to první věc, kterou si namontujte. Motorka se neuvěřitelně uklidní v momentech kdy je to potřeba a o žádné drama nepřijdete. Naopak vám tlumič přidá na jistotě a budete si o to víc užívat to úžasné zrychlení s předním kolem těsně nad zemí. A můžete odhodit 2 kila z řidítek a dát tam nějaká pěkná endbar zrcátka.



Když se vyřádíte a jedete piánko, nebo už na vás zase bliká rezerva a je potřeba nějak dojet k nejbliží cisterně s benzínem, překvapí vás jak je ZH2 pohodlná a krotká motorka. Motor je řadový sameťák, posez je pohodlný, kvalty tam padají jedna báseň a i ten miništítelk docela funguje. Dá se za něj dokonce i zalehnout při přesunu po dálnici. Do 160 to ani není potřeba. Tady se aeromágové vytáhli a design je opravdu funkční. Klesne vám průměrná spotřeba asi tak o 10 litrů na 100 a dokonce ani pneumatiky to nežere tak jak jsem se obával. 4000 na nich v pohodě dáte i s občasnou návštěvou uzavřené tratě, což je fajn. Asi 2x jsem vyzkoušel i tempomat, ale nějak si na něj nemůžu zvyknout a přijde mi divné na motorce jen sedět a nic nedělat. Navíc jeho aktivace, pokud to nemáte zažité, vyžaduje víc pozornosti, než je na silnici zdrávo.



Ale co si budeme povídat, tohle vás dlouho bavit nebude a už se zase budete těšit na ten bláznivý kolotoč neskutečného zrychlení, brždění a klopení do zatáček, který je podpořený unikátním zvukovým projevem, který nikdo jiný dnes nenabídne. Tahle motorka prostě chce jezdit jak janek a vy to chcete s ní. K tomu je postavená a to mě na ní tak baví. Jestli o ní přemýšlíte, běžte a kupte si jí, než nám to nějaké hovado zakáže. Nebudete litovat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pitbullterier
Pitbullterier napsal 12.02.23 v 20:21

Krásný stroj a asi jediná možná volba po mé Z1000. Ať slouží a lítej nízko.

vsudybyl
vsudybyl napsal 09.01.23 v 11:05 10b.

Ahoj,poradil bys jaký si daval ten zadní tlumič od k tech?Díky K.

Milanek13
Milanek13 napsal 22.11.22 v 10:32 10b.

Zajímavý stroj .
Potkali jsme se v Mostě (na fotce č.7 jedu za tebou )

K167
K167 napsal 20.11.22 v 15:27 10b.

Perfektní recenze.
Jo a ta motorka je krásná.

NiLu
NiLu napsal 20.11.22 v 14:52 10b.

Paradní Zedík a moc pěkně napsáno. Užívej km v sedle!

Více komentářů



TOPlist