renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1250 RT (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník VlČek67
Vloženo 24.8.2022
Aktualizováno 28.9.2022
Zobrazeno 3 132x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Šel jsem koupit nové cestovní enduro, ale přivezl jsem toto, chtěl jsem to zkusit a miluji ten displej a líbí se mi design. Chtěl jsem adaptivní tempomat, ale ten mají i jiné motorky.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1290 Super Adventure: mám 2 roky starou a chtěl jsem zkusit něco jiného
Triumph Tiger 1200 GT: byl to horký favorit, ale ?
Ducati Multistrada V4 / S: Spolu s Tigrem asi nejvážnější favorit, ale na chvilku jsem se zamyslel a RT-čko bylo v garáži ...
BMW R 1250 GS : Je to sice GSo, každý to chválí a chce, ale nenašel jsem jediný rozumný důvod proč vyměnit KTM SAS za GSo

První dojmy - 3x hrůza, nový motor opravdová hrůza (žentour od KTM je vedle toho klenot), posez je nekomfortní, hodně ohnutá kolena a měl jsem pocit, že ta motorka nějak "plave", jinak se "vlní do levé zatáčky a jinak se vlní do pravé zatáčky"! Když jsem to vezl domů, tak jsem si nadával jako špaček.

Motorku bych doporučil pro - Vzhledem k tomu, že já jsem si model RT koupil jen "omylem", tak jen řeknu, že pokud budeš z RT-éčka rozladěný jako já, tak mu dej šanci alespoň 3K km a potom uvidíš.

Doplňky na motorce - všechna ta BMW PRO, jako řazení, ABS atd, nemám jen rádio, navíc je Top case a tři vnitřní tašky, ale kufry jsou malé = menší než hliníkáče na KTMce, kam se s manželkou lépe zabalíme.
Budu řešit - padáky na motor (sice se mi nelíbí a moc se nehodí k designu motorky, ale už mi málem upadla při mytí), nástavce - změna polohy řidítek a snížení stupaček vše od Wunderlich, ale než to objednám, tak se musím opít, protože Wunderlich se asi zbláznil, když jsem si dal do košíku to nejdůležitější, tak to bylo přes 30K, tak si musím napsat Ježíškovi a být moc hodný.

Recenze

Nechtěl jsem GSo, chtěl jsem změnu, tak jsem nový model KTM 1290 SAS vyřadil hned po GSu a neuměl jsem se rozhodnout mezi Multistrádou a Tigrem, tak jsem si koupil BMW R 1250 RT.
Design a displej, byly ty důvody proč jsem RT-éčko koupil.
Domů jsem to přivezl v pondělí 18. července a v pátek jsem měl již najeto prvních 1000 km, trochu přeskočím a napíšu, že prvních 2,5K km bylo šílených, motor vydával pazvuky, pokaždé jiné a pokaždé v jiných otáčkách, ale v BMW servisu při 1000 km mi řekli, že je to normální, ale co jsem mohl čekat, že mi řeknou ? Quick shifter jsem vyzkoušel když jsem měl najeto cca 400 km a byla to hrůza, ozvala se velká rána a kardan se jakoby zavlnil, podruhé jsem to zkusil v cca 750 km a bylo to stejně hrozné a nepoužitelné. O ceně v servisu v 1000 km raději ani psát nebudu, ale mám velkou opici, tak musím mít i na banány (smutný konec jedné pohádky). V týdnu 25-31 července jsem přemýšlel, jak se této "opice" co nejrychleji zbavit, protože projížďka na KTMce byla jako velká odměna a užíval jsem si každý km.
Další týden jsem jel přes Pobaltí do Finska a původně jsem chtěl jet na KTMce, ale kde jinde bych se měl seznámit s RT-éčkem, než na nudných silnicích v Polsku a Pobaltí, takže jsem vyrazil na RT-éčku a cestou okolo finských jezer někde v Karelii se to stalo, BMW začalo tak nějak fungovat a já jsem už začínal vidět světlo na konci tunelu mé beznaděje, prostě jsem si začínal jízdu na RT-éčku, které jsem pojmenoval "Hrošík" užívat. V estonské Kundě jsem si už přestal myslet, že jsem "v prd-li", protože jsem byl v té estonské vesnici
Po návratu z Finska jsme vyrazili s manželkou na trip A-SLO-IT a zpět na novém Hrošíkovi a cestu jsem si užili a dnes po měsíci a týdnu svítí na displeji BMW více než 7500 km.
Začnu (+) design, displej, inteligence vypínaní blinkrů, bezklíčkové zapínaní, pohodlná sedačka, dosáhnu na zem (sedlo mám ve vyšší poloze), denní svícení vypadá super a světlo v noci svítí super, aerodynamika předního plexi a kufrů vč. top case (220 km/h a motorka se vůbec nerozvibruje - nerozvlní). Za aerodynamiku dávám +++ a motoru za průběh krouťáku na 6 taky +++, na 6-tku je to nejvýraznější, jedu 90 km/h a přidám plyn a ten krouťák tam je a rychlost stoupá jako u elektromobilu. Aplikace BMW a navigace z appky funguje a naviguje, ale neukazuje benzínky. Zvuk sériového výfuku je krásný. Brzdí výborně a já používám jen přední brzdu a Hrošík mi sám pomáhá zadní, je to šikula.

A teď (-) každým ujetým kilometrem ubývá pazvuků motoru a taky už tolik nekřupe v kardanu, stupačky jsou vysoko, mám hodně ohnuté nohy a musím být více předkloněný dopředu, takže celková pozice je méně komfortní než na KTMce, ale přes zimu budu ladit, snížím stupačky a budu hýbat s řidítky. Quick shifter je už dobrý, ale stále mám ještě pocit, že se motorka zavlní při řazení bez spojky. Vůbec se mi nelíbí spojka, kde zabírá, ale funguje, tak to budu řešit až na dalším servisu, motorka je v záruce. Taky spojka začala okolo 3K km vydávat zvuky, takže ať jdou soudruzi z BMW do prd-le a vezmou tam s sebou i kámoše z KTM, spojka obou motorek je hlučnější. Velká - široká a pohodlná sedačka docela klouže, především ta spolujezdce, manželka do mě zezadu narazí při prudkém brzdění (manželka je žena, takže pro rýpali to sem napíšu jasně, že manželka do mě nic zezadu nevráží )
Největší (-) RT-éčka je, že si zatím nechám KTM 1290 SAS doma jako druhou motorku a teď na ní pojedu do Rumunska (začátek září) a později se uvidí.

Edit 28/9/2022
Jsem jelito, které nečte návody a občas je to potřeba, ale hodně jezdím o víkendu jsem se přiblížil 9K km, což je slušné za 2 měsíce ..., ale zpět k tomu jelitu.
Zopakuji, že se mi líbí displej, ale s navigací jsem byl spokojený tak na 50%, protože neukazuje benzínky, restaurace atd v okolí, případně podle trasy. Ano, navigace to neukazuje, ale velmi jednoduše se za jízdy podívám na jakýkoli POI, jen jsem to neuměl. Navigace je super a jsem spokojený na 90%, občas jí trvá než se mobil spojí s displejem.
Tímto děkuji místnímu členovi OPROCHAZ , který mě to naučil. Ještě jednou díky Ondro

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
VlČek67
VlČek67 napsal 19.10.23 v 14:52

Ahoj, vůbec nestíhám, léto jsem projezdil a na BMW už mám 25K km další km jsem i přidal na KTM. Na motorce mám dost nových doplňků - pouze funkční, snížené stupačky, zvýšená řidítka a padáky. Padáky jsou kapitola sama pro sebe, jen co jsem je namontoval, tak mi motorka spadla před barákem, nejhorší je že jen a jen mojí blbostí, už jsem odjížděl a manželka na mě ještě zavolala, že něco potřebuje a já vystoupil z motorky a nevyhodil jsem policajta no prostě blbost. Motorka na mě spadla a nízké těžiště mi nepomohlo, jak to začalo padat, tak už jsem to nezastavil a první odřenina padáků byla na světě, ale nic jiného jsem nezničil.

Trinnlee
Trinnlee napsal 13.10.23 v 19:25 10b.

Krasna mašina... až na své dvouvačce najedí 200 tis tak ji vyměním za něco takového ..

oprochaz
oprochaz napsal 15.09.22 v 10:11 10b.

To Vlcek67

Chápu rozpolcenost - normálně jezdím BMW F800GS A/2017, podvozek krásně tlumí nerovnosti a do plechových kufrů vleze prostě všechno. Víc než 130-140/h stejně nedám, už se to klepe, takže stabilitu celkem neřeším.
RT mi přijde tvrdší, horší cesty moc neumí, ale na dlouhé přesuny, hlavně ve dvou paráda. A všechny ty vychytávky na palubě, 3D navigace atd. Jen jsem nerozchodil to DAB rádio a mám trochu problém s připojením přileb (nejříve se musí zřejmě připojit helmy a teprve pak mobil, jinak se to připojuje napřímo, mimo motorku)

Z vnitřními taškami jsem udělal stejnou zkušenost na minulé R1200RT před pěti lety. Bezhlavě jsem nakoupil všechny vnitřní tašky originál dokonce i tankvak BMW pak jsem zjistil, že se do nich nic nevejde a že stály opravdu ranec. Naštestí se daly později prodat.
S novou R1250Rt jsem tu chybu neudelal, dají se koupit neznačkové - zde: sada tří kolem 2000 (!), mám je vyzkoušené na dvou cestách a nic jim nechybí, kvalita zpracování velmi dobrá, ani manželka nebrblá. A když časem umřou, koupím nové.
https://www.motea.co...00-1250-rt-a244428-0).
Tankvak vozím batoh KAPPA, je sice magnetický, ale dá se připáskovat a drží. Na výlety jako dělaný.

Co se týče padáků, taky uvažuji jak moto ochránit. Jiný uživatel, Rehy, psal, že stačí důkladné chrániče ventilových vík (líbí se mi zase Wunderlich) a že už padl a v pohodě. Je pravda, že ty padáky dodají moto zase určitý styl. Osobně mám zahrádku v černé, tak bych to vzal zase v černé. Nejsme HD, abych to dělali v chromu, s obyč stříbrným si nejsem tak jistý. Osobně ještě uvidím, zda padáky, nebo chrániče vík.
Snížení stupaček a zvýšení řídítek mají taky zmáklé na Wunderlich.de, včetně návodů, takže bude co dělat za zmních večerů.

VlČek67
VlČek67 napsal 14.09.22 v 13:59

děkuji všem za komentáře

to Oprochaz,
díky za reakci a Tvé osobní postřehy.
Kufry na RT-éčku přesně vystihují mou rozpolcenost ve vztahu k RT, líbí se mi design a centrální zamykání je super a jak fungují po stránce aerodynamiky, kdy motorka s kufry jede 200 km/h a je velmi stabilní, tak funguje KTM bez kufrů, ale jak jedu na KTM s těmi krabicemi za hliníku, tak se stabilita vytratí. Ale? Kufry na RT jsou papírově dost velké, ale v reálu velké nejsou a to jsem já udělal další chybu a koupil jsem krásné originál BMW vnitřní brašny (raději nemyslím na cenu á 100 EUR), což ještě zmenšilo využitelný objem, takže moje unáhlenost.
Wunderlich jisto jistě objednám a už vím i co, ale v zásadě jsem zatknutý na barvě padáků (jen motor) zda černé a nebo stříbrné. Pokud bych měl 1200 RT, tak vezmu stříbrné a nic neřeším, ale hlavy na 1250 RT jsou v tmavší šedé a teď "babo raď" ?

oprochaz
oprochaz napsal 14.09.22 v 10:53

Ahoj
Díky za parádní počtení, ve kterém v mnohých bodech nemůžu než souhlasit.
Mám na R1250RT/2021 s 11K km. S quishifterem pořád zápasím. Ale jak už někdo psal, chce to otáčky a pak to cvaká celkem plynule.
Bral jsem moto cíleně, pro manželku je GS vysoká a na RT se cití "jako v pokojíčku", takže minulý týden po návratu ze švédska (přes dlouhatááánské Polsko) naprostá spokojenost. Převodovka je tradičně humpolácká, ale beru to jako vlastnost, ne jako nevýhodu. Užíváme si houpavý podvozek, vychytaný displej se slušnou navigací, vyhřívání, automatické plexi (opravdu jako velký skútr) a centrál (na jedno zmáčknutí vše off a on).
Co ted řešíme je úložný prostor - kufry a top case jsou spíše menší, namontovali jsme zahrádku od Wunderlich a maximálně se osvědčila a vzhledem k nákupním slabostem mé polovičky ještě uvažuji o bočních držácích nad kufry (taky wunderlich).
Mám 193 cm, takže jsi mě inspiroval na snížení stupaček a zvýšení řídítek (nemáš nějaké tipy, jak to zvládnout?).
Taky vážně uvažuji o padácích - od Wunderlich vypadají hodně dobře. Pokud jsem pochopil - jsou tři (ochrana nádrže, motoru a kufrů), takže asi stačí našetřit a vybrat mezi černou, stříbrnou a chromem a za dlouhých zimních večerů vyladit formu na další sezonu.
Díky za inspiraci a hodně spokojených km...

Více komentářů



TOPlist