Prase domácí, někdy divoké. Když dostane nažrat, odvděčí se svému pánovi neskonalou oddaností.
Výška jezdce: 188 cm
První dojmy - Do ruky mi nikdy nepadnul, na tomto stroji se zatáčí prdelí. Kam se prdel nahne, tam čuně směřuje. Řídítka jsou tam skoro zbytečností.
Motorku bych doporučil pro - Všem kterým nebude vadit absence ABS a kontroly trakce.
Doplňky na motorce - Zapalování Vape.
Recenze
Koupil jsem ho v roce 97 na inzerát z TIPSERVISU (pozn. pro mladší ročníky, jednalo se o papírový bazos).
Důvod koupě bylo shlédnutí dobové fotky, kde byl skůtr, který používal kamarádovo děd jako služební vozidlo. Zkuste si to představit dnes, místo Ochcávky v Tdeíčku vyfasujete prase, hodíte na sebe kvádro a vyrážíte sjednat obchod století.
Koupil jsem ho i s pávem od moc příjemného páru, který s ním prožil kus života. První majitel dle TP je stavební podnik města Ústí nad Labem.
Skůtr měl i dobovou úpravu na 250ccm, což tehdejším Octaviim a podobným socialistickym sporťákům slušně zatápělo. Drobné nevýhody spočívájí v absenci dynamostartéru, žebra hlavy válce nesměřují k větráku nuceného chlazení, svíčka je nahoru,nikoliv z boku, takže v případě výměny musí kufr dolů. V neposlední řadě vzrostly i tak brutální vibrace. Tím však nevýhody končí a přicházejí jen samé benefity.
Jedná se o kombinaci původního motoru a motoru ČZ 250 typ 455.
A nyní trochu cenového kontrastu tehdejších devadesátek. V té době nebyl prasák tak horkým zbožím jako dnes a koupil jsem jej v celé zvířecí kombinaci s pávem za neuvěřitelných 4500kč. Díky Lukášovi Pavláskovi a gangu Vojty Kotka v reklamě na tmobile začala oblibenost i cena stoupat.
Není to úplně vhodný stroj pro introverty. Člověk se musí smířit s komenty typu, to je manet?, tatran?, prase, čuně, na tom se mohlo sedět bokem, to je divný. Ale samozřejmě jsou i komenty povzbuzující a pochvalné. Naposledy třeba když jsem projížděl nějakou stavbou a bagrista s hubou od ucha k ucha na mě pořvával "ty pí.o, kde jsi to vyhrabal?
Jízdní vlastnosti jsou zvláštní a lehce návykové. Skůtr mizerně brzdí, mizerně svítí, je celkem těžký a i přes ten "brutální nárůst výkonu" na dnešní dobu moc nejede. On vlastně nejede, on pluje. Pohupuje se jako gumový člun zemák při plavbě po rybníku .
To vše když se smíchá dohromady, vykouzlený úsměv v helmě je mnohdy větší než na nějakém moderním stroji.
P.S. Ta úvodní transportní fotka vznikla když se prase zadřelo na klice a jediný stroj po ruce byl Renault 5. Ač se to zdálo nemožné, tak stačilo demontovat plexi a čuně vklouzlo do francouze jako po bylinkovém másle. Nejelo však na porážku, jak by se mohlo zdát, ale dostalo nové vnitřnosti a zase kňučí jako zamlada.
ČZ 501 jezdil kamarád a já měl 638 ve stříbrné barvě. R5 legenda s kterou Pavlík vyhrál Barum Rallye tuším to bylo 1982. Tyto skůtry lidi opravdu pořizovali v dobách kdy na auto měla třetina národa. Dnes parádní retro. řeji hodně zážitků.
Ja len že ten Renault 5 oslavuje 50 rokov.
Za môjho detstva bola 501/502 luxusna štvormiestna motorka.
pěkné chro chro
rozhodne za 10 bodu a vecna slava R petce..
Ja byxsom bral aj tu super5