renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HonzaLK
Vloženo 26.12.2021
Aktualizováno 30.12.2023
Zobrazeno 2 601x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Malej dvouokej Stromek v barvě která se mi líbí. V rámci stanoveného rozpočtu to byla nejlepší volba. A myslím že jsem zvolil skvěle.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTO Šikule (Rodvínov)

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 650V Transalp: Měla to být levná cesta jak začít jezdit. Trochu vyšší. Jednoho jsem málem koupil ale nedopadlo to.
Honda XL 700V Transalp: Chtěl jsem ABS verzi. Zrovna nebylo nic rozumného k mání.

První dojmy - Vzhledem k tomu, že jsem na mašině seděl po nějakých 12 letech, tak první usednutí byl velkej respekt.. První dojmy - no drobeček to rozhodně není. Ty jo, na tom se sedí příjemně. Dosáhnu jakž takž na zem. Nefouká. Nedrncá. To se mi líbí.

Motorku bych doporučil pro - Nevim pro koho je nejvhodnější, ale pro mě to byla super volba. Na návrat do jedný stopy a na cesty co chci jezdit, prostě super.

Doplňky na motorce - Postupně budu dopňovat deník..
Při koupi byl padací rám givi a originální kryty rukou.
Mnou přidané doplňky: tankpad, tankbag, topcase, turistické plexi s deflektorem, patka bočního stojánku, kryt motoru. Originál kryty rukou vystřídaly Barkbusters, držák mobilu a kryt chladiče od Marselus. 2x USB zásuvka.
Mechanika: centrální stojan, hyperpro pružiny vepředu a touratech tlumič s pružinou vzadu, nosič bočních kufrů. Nástavce na zvýšení motorky Marselus.

Recenze

Od doby, co jsem měl Bandita, uplynulo hodně vody. Chuť na mašinu pořád byla, ale po narození prvního potomka jsem to odložil. Po narození dalších jsem se rozhodl že už se k tomu nevrátím a pojistil to tím, že jsem se zbavil hadrů.. Po pár letech “klidu” jsem měl několik vln, kdy bylo pořízení stroje na spadnutí a letos “se mi to narodilo”. Původně jsem chtěl jen něco levného na rozježdění, zas jsem koukal na bandita… V loni byla příležitost se na jednom svézt po okolí a došlo mi, že na cesty kde se chci pohybovat, si to s takovou motorkou vůbec neužiju.. a tak jsem začal hledat ve vodách levných adventure strojů.. Pegaso, 650gs.. Jenže zvyklý na hladkej chod čtyřválce, jednoválce po vyzkoušení mě úplně nenadchnuly… Přišly na řadu dvouválce jako KLE, Transalp 600/650.. Jenže motorek ve slušným stavu bylo jako šafránu a navíc výškou sedla už jsem byl celkem na hraně. Jednoho Alpa 650 jsem málem pořídil, ale nakonec to nedopadlo.. A pak jsem se rozhodl, že když už, tak bych chtěl mašinu se vstřikováním a ABS.. A hledalo se na novo. Versys, TA700, V-Strom.
Na V-Strom jsem koukal delší dobu. Seděl jsem na novém v krámu, kde jsem byl mrknout na jedno KLE a tak jsem věděl, že pro mou postavu je poslední model jezditelný. Na K-čkových Stromech je ale jinak tvarované sedlo a tam jsem byl ale zas na špičkách a ceny abs modelů byly už celkem vysoké. Pak jsem vyzkoušel Lko a bylo rozhodnuto. Jedno voňavý modrý jsem si pitomec nechal proklouznout mezi prstama, to mě hodně mrzelo. Pak jsem měl v hledáčku jednu bílou… Zavolal jsem prodejci, ten mi sdělil že už je v rezervaci, ale že ještě přivezl červenou, kterou ještě neinzeruje. Nechal jsem si poslat fotky ale než jsem se tam dostal, uplynulo pár dní (doufal jsem v koupi té modré)..
Modrá byla pryč a já měl cestu kolem, tak volám prodejci že přijedu.
Dojel jsem, prodejce mi řekl že můžu porovnat, že se mu vrátil i ten bílej, protože bere trochu olej.. a kdych ho chtěl, tak bychom se nějak dohodli. Projel jsem obě motorky a měl dilema - bílá byla pěkně vybavená (centrál, lepší padáky, vyhřívaný gripy, přídavný světla, nosič kufrů), přišlo mi že trochu líp brzdila, měla nový pneu. U druhé se mi moc líbila barva (vim že na tu to nejezdí) ale hlavně vypadala zachovaleji a motor byl v lepší kondici. A tak bylo rozhodnuto - já si rezervoval tu mou fešandu. Je to rok 2015 s nájezdem lehce přes 40t (což jsou celkem reálný kilometry), dovoz z Rakouska od prvního majitele. S prodejcem jsem se ještě dohodl na přihlášení a drobném servisu a těšil se, až si pro ní pojedu.. Mezitím jsem se pustil do nákupu oblečení..

A jak se mi s ní jezdí? Po dlouhé odmlce jsem začínal zas od začátku… Měl jsem velkej respekt z mašiny, svazoval mě taky strach / pochybnosti ve vlastní schopnosti - co kdyby…přecijen nejsem sám, mám rodinu, zodpovědnost.. Ale oblečenej jsem myslím dobře, jezdím v klidu… víc asi pro to udělat nemůžu.. už jen nabrat praxi..
Při manipulaci jsem trochu zápolil s hmotností.. Přecijen 215kg, na to si budu chvíli zvykat. Ze sedla sice oběma nohama nedošlápnu patou, ale pro jízdu na silnici je to dostatečný a do terénu asi bude chvíli trvat, než si troufnu.
Motor mě baví - sice hladkost čtyřválce to není, ale zas od nějakých 3t to pěkně zabírá a táhne až do červenýho. Co jsem ze čtyřválu neznal, je brzdná síla motoru, to je prima.. při kochací jízdě sahám na brzdu daleko míň.. Posaz mi vyhovuje, je pohodlnej, sedím vysoko a mám přehled.

Co by mohlo být lepší - originál podvozek je trochu houpavej. Nemám nějaký výraznější ambice jezdit mimo zpevněné cesty a tak mi nevadí že má moto břicho celkem nízko.. Progresivní pružiny motorku na silnici posunuly o kus dál. Brzdy jsou stále gumové. Páčka zabírá na můj vkus moc blízko rukojeti. Destičky dával prodejce nové a domluvená výměna kapaliny před převzetím od prodejce to moc nezlepšila. No uvidím časem co s tím - mám pořízené jiné destičky ale zatím jsou v krabici. Váha - kdyby měl o 20kg míň, určitě bych se nezlobil.. ale nemůže být vše..

Zatím sbírám zkušenosti. Motorka umí víc než zatím umím já… jezdím trénovat hlavně stabilitu na volný plácky. Letos najeto 3300km hlavně kolem komína. Motorku průběžne dovybavuju, rád bych příští rok vyjel s kamarádem na nějakej ten výlet..

Up: Druhá sezona za námi. Ujeto cca 6tkm, většina naskákána kolem komína, až na pár výletů. Zatímco první sezonu jsem se držel pouze asfaltu, v té druhé už jsem se pustil sem tam i na nějaké ty polní a lesní cesty, což je asi strop, co s tou motorkou budu jezdit. Musím říct že mimo silnice mě to baví, i když především tam nejvíc zápolím s váhou a mojí relativně chabou stabilitou. Klidně bych si dovedl do budoucna představit, že na tyto účely by mi bohatě stačilo něco menšího a lehčího.. Na silnici je to úplná pohoda, jezdim na pohodu, a tak mi stromek plně dostačuje.

Do třetí sezony vstupuje stromek s dalšími drobnými úpravami, tou nejzásadnější jsou nástavce na vidlici. Slibuju si od toho trochu víc rezervy při cestách mimo asfalt (i když paradoxně jsem poničil kryt jízdou na asfaltu). Jsem zvědav, jak se to projeví. Snad se mi letos povede i nějakej delší výlet.
Stromek je pro mě super stroj.
Třetí sezóna ukončena s nájezdem cca 8350km. Stromek šlape parádně a já mám konečně trochu pocit že jsem se na té motorce rozkoukal. I letos jsme spolu často zavítali mimo asfalt, kde si to užívám a baví mě to. Ale žádnej těžkej off, jen polňačky.. V rámci testovaček jsem vyzkoušel i nějaké jiné stroje a zatím jsem úplně nenašel důvod udělat změnu, i když 800DE je zajímavej stroj.. Baví mě univerzálnost a jednoduchost malýho stromka.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sfv
sfv napsal 28.09.23 v 21:30 10b.

Díky za srovnání!

lesnik1971
lesnik1971 napsal 18.05.22 v 08:18 9b.

Ahoj chci se zeptat na turistické plexi s deflektorem. To je originál Suzuki ? Co to stojí? Mašinku mám úplně stejnou, jen to plexi nám klasické a není to ono.

Smejky71
Smejky71 napsal 30.12.21 v 21:48 10b.

Dobrá volba

Jirka_S
Jirka_S napsal 29.12.21 v 22:34

Gratuluji, mam take cervenou 2015, ale v provedeni XT (dratena kola)

Jojko
Jojko napsal 28.12.21 v 16:58 10b.

Přesně tak jsem začal po 25 letech a pořád jej mám a najeto 80095 km. Jen k němu letos přibyl jeden malý Brit. Více info najdeš na videodoma.com, třeba Tě něco bude inspirovat.

Více komentářů



TOPlist