bmw_stratos_kveten



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník runda
Vloženo 16.1.2018
Aktualizováno 20.2.2019
Zobrazeno 5086x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Splnil jsem si dlouholetý sen.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:H3 Moto (Paskov) - Prodejce namotoval všechny doplňky dle mých požadavků a motorku mi dovezl až domů. Vzhledem k tomu, že to bylo v lednu to bylo potěšující.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: Hlavním důvodem byla cena
Honda NC 750X: Příšerné vibrace, slabší výkon, škoda líbil se mi kufr namísto nádrže
Suzuki DL 1000 V-Strom: na 650 se mi lépe sedělo, ve finále to byla také cena
Yamaha Tracer 700: nelíbila se mi přístrojová deska a celkově mi připadala lacině postavená
Benelli TRK 502: Pěkná motorka, ale bál jsem se thajwanců, co koupili tuto italskou značku
Kawasaki Versys 650: Ta se mi líbila, ale rozhodla vzdálenost k servisu a asymetrická pružina, která se mi nelíbila
Ducati Multistrada 950: Cena jako za V-strom 1000
BMW R 1200 GS: Tu jsem chtěl na začátku úplně nejvíc, ale zklamala mne při posedu a celkově se mi nelíbila natolik, abych se zadlužil.
BMW S 1000 XR: Hodně vydařená motorka, bohužel opět rozhodla cena

První dojmy - Jsem opravdu nadšený, je krásná, výkonná, na displeji mnoho informací. První dojmy z jízdy jsem měl na testovací jízdě a asi to rozhodlo. Motorka padne hned do ruky, jízda vzpřímená je super :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro motorkáře, kteří jezdí na pohodu a pro radost.

Doplňky na motorce - Plexi Suzuki s deflektorem, horní kufr GIVI V47NT s opěrkou, boční kufry Suzuki, hlavní stojan, stříbrné padací rámy Suzuki, kryt motoru Suzuki, vyhřívané rukojeti Tecno Globe 120

Recenze

Velkou motorku jsem si chtěl koupit až budou děti velké, naplánoval jsem si, že na padesátiny to bude tak akorát. Vybíral jsem tedy typ co si jednou koupím. Asi tři roky jsem vybíral typ motorky. Vždycky se mi líbilo GS od BMW, tedy enduro, ale manželka chtěla spíše chopera. Hledal jsem mezi chopery a zjistil, že to není nic pro mne, prostě nechci sedět skoro na zemi . Před rokem jsem se rozhodl hledat mezi endury, vyzkoušel snad všechny co by stály za úvahu a připlatit jsem byl rozhodnutý jedině za GS, to mě ale nenadchlo jako XR od BMW. Jenže po vystřízlivění z prvotního nadšení jsem se s ženou dohodl, že nepůjdeme do takové částky a tak výběr pokračoval, až jsem vybral Suzuki V-strom DL650. Tak se mi líbila, že plánovaný nákup jsem udělal o 5 let dříve než bylo v plánu. Pro mne má optimálně umístěnou palubní desku, viditelné řidítka (ne pod kapotáží) a krásný tvar. Jízda je super, zvuk se mi líbí.
Motorka je určená na české rozbité cesty, ale myslím klidně i na dálnici. Na krátké pojížďky městem se ale dle mého názoru nehodí, přece jen něco váží.
Motorku jsme si pořídili na cestování ve dvou (100+60kg) s kufry (5+3+3kg), do maximální nosnosti zbývá nějakých 30kg. Odjezdili jsme pět sezón na skútru a oblíbili si cestování na motorce. Pořízením této motorky jsme si chtěli zvýšit rádius denního dojezdu.
Nejprve jsem uvažoval, že si ji pořídíme na drátěných kolech, které se mi vždy líbili na GS, ale po dlouhém zvažování jsem se rozhodl pro méně náročné loukotě na údržbu, tím myslím čištění, dotahování a pod.

edit 2.2.2018
Mám už odježděných prvních 250km. Teploty v lednu se pohybují kolem 2-6°C, ale díky vyhřívaným gripům a teplému oblečení se dá jezdit. Je s podivem, že se domů nevracím zmrzlý jako na jiné motorce když je třeba 15°C, předpokládám, že to bude dobrou aerodynamikou (údajně ji řešili v aerodynamickém tunelu) a rozhodně teplem na ruce. Taky jsem už stačil zmoknout a využít vestavěné funkce kontroly trakce, kdy jsem chtěl vyjet svižně z křižovatky, ale kombinace mokré studené cesty a nových pneumatik hrozila protočením zadního kola při rozjezdu. Motorka zasáhla a kolo se neprotočilo, mě upozornila blikáním oranžového TC na palubní desce. Jsem ve fázi zajíždění, tak se pohybuji s otáčkami mezi 3-5tis, což znamená velmi časté řazení.
Vypozoroval jsem, že pro jízdu ve městě 50km/hod je optimální zařadit čtyřku, šestka je použitelná nad 80km/hod a ostatní rychlosti jsou zatím jen tak do počtu, když jezdím rovinky. Až přijdou první kopce tak snad využiji všech rychlostí

Edit 25.3.2018
Tak mám za sebou prvních tisíc km a motorka šla na první servis. Byly dotaženy všechny šrouby, vyměněn olej a filtr a namazán a napnut řetěz.
Motorka šlape jak má, už můžu točit 7500 ot/min. Je to docela dost, na šestku jsem se pohyboval nad 150km/hod. Na nižší stupně není důvod ji tak točit, výkonu má dost i v nižších otáčkách.

Edit 24.4.2017
Tak první drobný problém. Poprvé jsem se vracel v noci domů. Světla svítí hodně vysoko, protijedoucí na mě blikají, dálkové svítí někam do nebe. Beru návod a jdu je seřídit. Jednoduché jen šroubečkem zvednout nebo snížit ve dvou osách. A pak to přišlo, sundat boční kryty, vyjmout palubní desku, odpojit čep kabelů. Vše by šlo být tam šrouby. Kluci japonští vymysleli namísto šroubů plastové čepy, které jdou lehce namontovat, ale špatně vytáhnout. No nějak se to povedlo a světla jsem snížil, ale jeden čepík nepřežil. Objednal jsem tedy z eBay 50ks za 26,- Kč.

Edit 2.5.2018
Jsem čím dál tím víc spokojenější. Motorka jede jak klidně na pohodičku se spotřebou 3,6l/100km, tak divoce na dálnici se spotřebou cca 5,7l/100km. Můžeme jezdit i cesty, které předtím baťůžek zamítal, kvůli rozbité cesty, kde na skůtru dostával rány zespoda. Zrovna včera jsem takovou zakázanou cestu projel (cesta je značená, že je v havarijním stavu) a žena byla spokojená, že je to jiné odpružení. Začal jsem už jezdit i s kufry, které se hodí, když jdeme na hrad. Do Topu dáme obě přilby, rukavice, šátky a petky s vodou, do jednoho bočního komplet kůži baťůžku a do druhého mou bundu a boty baťůžku. Na hradě pak ani nejde poznat, že jsme na motorce, kromě triček Suzuki V-strom
Motorka je fajn na malé svezení kolem komína i na delší cesty s nájezdem cca 400km/den. Vícedenní výlety jsme zatím nejeli, ale chystám je.

Edit 15.5.2018
Už jsme absolvovali první výlet na dva dny. Navštívili jsem čtyři země za dva dny. Jeli jsme slovenskou Route66, a aby jsme se k ní dostali, museli jsme jet přes polské Tatry. Jízda v Tatrách byla velice klikatá a motorka bez problémů a ztráty výkonu vyjela všechny kopce. Musím ale říct, že bylo třeba často řadit, vracečky bylo třeba projíždět na dvojku, pak rovinka 3-4-5 100km/h a opět vracečka 5-4-3-2 a rychlost 20km/h. První den jsme jeli 350km mezi dědinkami a klikatými cestami a večer jsme byl už rád, že z ní slézám a sedím v hospodě . Druhý den jsme jeli 450km vesměs rovinky na E66 při tachometrové rychlosti 100km/h a cca 150km na slovenské dálnici při rychlostech 120-130km/h, při předjíždění kamiónů krátkodobě 150km/h. Na dálnici mi nebylo nijak pohodlně, brněly mi ruce, myslel jsem na páku na plynovou rukojeť, kterou jsem u některých mororkářů viděl, protože při hodinové jízdě po dálnici dost bolela ruka. Stačilo si odpočinout a zase v pohodě pokračovat. Zajímavé je, že po 450km jsme byli méně unavení než po klikatých 350km.
Další poznatek je, že při jízdě po dálnici bez aut je deflektor na štítku výborný pomocník, ale jak se dostanu za nějaké auto, zejména Octavii nebo kamión, tak jsou víry za auty nepříjemné, lítám ze strany na stranu a nepomůže ani deflektor i když s motorkou to nehne.
Do fotek přidávám mapu trasy, kterou rozhodně doporučuji a foto z Vysokých tater.

Edit 22.8.2017
Letos jsme už na stromku najeli 10000km. Maximální denní nájezd jsme měli 505km, to jsme jeli do Orlických hor a zpět z Ostravska. S motorkou jsem už zase spokojený, ale cítil jsem problém, který jsem chtěl řešit. Problémem jsou vibrace. Na delších dálničních přejezdech mi trhnou ruce, cítím mravenčení a je třeba více odpočívat. Kolena nejdou silně tisknout k nádrži, jak jsem byl zvyklý, ale je třeba tam nechat drobnou vůli, aby vibrace od nádrže neničili kolena. Prostě vibrace tam nějaké jsou, zejména při otáčkách kolem 5tisíc a při rychlejších rozjezdech. Byl jsem to řešit v servisu, kdy jsem si myslel, že tam bude nějaká porucha. Nenašli nic. Dali mi vyzkoušet V-strom z prodejny, který měl cca 12000km a možná i díky častému střídání pilotů byly vibrace výrazně horší než na mé motorce. Dvouválec není řadový čtyřválec, na který jsem byl zvyklý a s vibracemi se musí počítat. Teď když vím, že to není vada, ale charakteristika dvouválce ji už mám zase rád

Edit 4.12.2018
Sezónu jsem uzavřel 13.11.2018 s najetými 11500km. Sezóna byla krásná, V-strom šlapal jako hodinky. V březnu-dubnu půjdu vyměnit olej a pneumatiky, které jsem za sezónu řádně sjel. Zadní má cca 1mm, přední odhadem 2mm.

Edit 10.2.2019
Tak už se letos dalo vyjet. Občas byl roztátý sníh na cestě, tak ji musel umýt. Když už byla umytá, tak jsem nalepil koleni protektory. Je to taková hrubší guma osazená gumovými špuntíky. Je nalepena na místě, kde se mi nádrž často špiní od kolen. Chrání nádrž a doufám že mi bude izolovat nohy od studené nádrže když vezmu benzín a třeba špuntíky poberou nějaké vibrace. Foto vkládám do galerie.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Emisegi
Emisegi napsal 24.03.19 v 19:21 10b.

Super recenze. Krasny V-Strom.

Peter-21
Peter-21 napsal 09.02.19 v 23:39 10b.

Prajem vydarenú sezónu 2019-dobrá recenzia

speroure
speroure napsal 09.02.19 v 22:56 10b.

Si měl sakra dlouhé vybírání! Pěkně vybavený stromek, ty boční kufry jsou TOP!! .. jako celá motorka! O tyto vyhřívané hefty se také zajímám, vypadají lépe než např. OXFORDy! Fungují dobře? Závěrem.. ať stále slouží, jako dosud!

Více komentářů



TOPlist