renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník walaszek
Vloženo 5.12.2015
Aktualizováno 21.3.2023
Zobrazeno 6 291x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Tak na jaře jsem pořídil něco pro mototuristiku vhodnějšího než er-5. Dá se cestovat na lecčems ale když už tak už. Chtěl jsem motku co uveze tři kufry, dva lidi a bude dělat radost i sólo.

Více fotografii

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 650V Transalp: slabší motor, ergonomie mi nějak nesedla
BMW F 650 GS: Jeden jednoválec doma stačí, chtěl jsem skusit V2. Trochu přemrštěné ceny.
Honda XRV 750 Africa Twin: nevyhovující poměr ceny ke stavu prodávaných kousků

První dojmy - Tak motorku jsem vybíral čistě z praktického hlediska, takže pro mně dostatečně silný motor(myslím že na 650 je to živej motůrek a víc jak 800ccm jsem nechtěl), takže s motorem jsem spokojen. Co se vzhledu týče, tak ten šel stranou, v-strom se mi zprvu moc nelíbil. Pohodlí a ovladatelnost famózní, ochrana před deštěm jakbysmet.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny s duší cestovalele kteří očekávají hodně muziky za přijatelné peníze.

Doplňky na motorce - Deflektor na přední plexi, nosiče bočních kufrů kappa. Doma vyrobené 3 hliníkové kufry blíže nespecifikovaného objemu- objem neměřen ale shledán dostačující. Padáky Kappa, 12V zásuvka. Přizvednutí změnou kostí, hliníkový kryt motoru.

Recenze

Sezóna 2015

Takže sezóna v sedle malého stromka je za mnou a myslím že mohu hodnotit. Najeli jsme spolu krásných cca 12 000km a motorka mně nezklamala, ba naopak, moje očekávání dokonce předčila. Je skvělá jak pro každodenní ježdění tak i pro mototuristiku. Projeli jsme spolu výlety po vlastech českých, projeli i s batůžkem a proviantem Slovensko, Rakousko, Itálii a část Francie.
Pokud mám hodnotit jednotlivé části

motor- pro mně naprosto vyhovující, vynikající průběh.Při cestování s naloženou motorkou je třeba při předjíždění trochu přemýšlet, holt kila navíc jsou znát.

podvozek- jednoznačně geniální, robustní je dost, je přece stavěný prvotně pro litr že, trochu břichoplaz, pár cm světlé výšky by neškodilo, ale vše se dá udělat, stačí trochu chtít. Jinak co mně překvapilo v pozitivním slova smyslu tak to, že i při nabalené motorce třemi kufry a se spolujezdcem byla motorka pořád dobře ovladatelná, a to i v případě že jsem vyvážení dvou bočních neřešil a házel tam věci jen tak ledabyle. A při jízdě se to neprojevilo.

brzdy- co jsem četl tak na ně všichni remcají.Já jsem spokojenej, možná proto že jsem byl zvyklej vždy na jednokotouč a vzadu buben, tak sem se z těch 3 kotoučů logicky posadil na zadek.Nicméně pancéžovky možná do budoucna budou.

spolujezdec- zatím si nikdy nestěžovala, jediné co shledala nevyhovující tak nápor vzduchu, po pořízení deflektoru na plexi, vše o.k.

spotřeba- tu jsem tak nějak neměřil, na spotřebu to nejezdí, tak snad se najde info u někoho jiného, v tomhle jsem holt lempl.

servis- Vždycky jsem si dělal údržbu na motorkách svépomocí, výměna oleje s filtrem a vzduch. filru, brzd. destiček a podobných věcí proběhla doma bez obtíží. Nicméně na jaře mně čeká větší údržba, kontrola ventilů apod. a jelikož jsou tam ventily řešeny podložkama tak ještě nevím jestli se do toho budu pouštět, uvidíme. Jinak za celou dobu pouze prasklá žárovka zad. světla a prasklý řetěz(bohužel ve Vídni, první den motodovolené)- moje chyba, měl jsem ho vyměnit před cestou- chybami se člověk učí.

Kde se s ním cítím nejlépe jsou podhorské klikatící se silnice a dlouhé štreky, k tomu je přece stvořen. Co nemusím jsou dálnice ale to je spíš problém můj, strom je zvládá s hrdostí. Terén- určitě potenciál má, hlavně po zvednutí světlé výšky, nicméně kromě pár polňaček a šotolínových krátkých přejezdů jsem neměl tu čest. V budoucnu jistě dojde i na lehčí terén, ale až ho dovybavím padáky a šusplechem.

Sezóna 2016

Tak další sezóna v sedle stromka proběhla bez sebemenších problémů, takže jsem víc a víc přesvědčen, že to byla dobrá volba. Letos jsme najeli něco málo přes 10 000 a motorka mně pořád baví, dalo by se říct že stále víc. I přez okukování inzerátů jsem zatím nenašel adekvátního nástupce do budoucna, takže se mnou asi zůstane ještě nějakou dobu, nerad měním něco, s čím jsem nadmíru spokojen. Projeli jsme spolu zase pár pěkných míst v ČR, Polsku a Slovensku a dovolenou v Chorvatsku. Opět tady musím vyzdvihnout pohodlí stromka a hlavně přední světla, díky kterým se návrat z dovolené, cca 950km, polovina jeta v noci, stal snesitelnější. Takže z domu jen tak nepůjde. Pořídil jsem padací rám od Kappy, a v plánu mám ještě přizvednutí o pár cm výměnou kostí. A výrobu plechu pod motor.

Sezóna 2017

Další společná sezóna se stromákem je za mnou a stále zůstává u mne v garáži. Prostě není důvod ke změně, je to vynikající stroj. Na tachometru přibylo něco přes 12 000km, takže ke dnešnímu dni má natočeno něco málo přes 62 000km. Na začátku sezóny proběhla malá údržba. Při kontrole ventilových vůlí byly sice všechny v toleranci, nicméně u třech ventilů byly hodnoty při spodní hranici, takže došlo na výměnu(spíš preventivně abych to nemusel rozdělávat tak brzo :) ). Proběhla rovněž výměna řetězovky,předních brzdových desek a náplní a filtrů. Všechny kontakty byly preventivně prostříknuty kontaktolem. Dále instalace 12V zásuvky- ano, sice mi to bylo proti srsti, ale poprvé jsem využil GPS v mobilu. Ačkoliv jsem byl zastánce cestování pomocí mapy, chtě nechtě je GPS někdy velkým pomocníkem. Pneu jezdím stále metzeler tourance, spokojenost. Příští sezónu chci zkusit Karoo nebo jejich obdobu od Shinka, mám totiž v plánu i horší cesty v Rumunsku a na Balkáně.

Letos kromě toulek po ČR a SR proběhla i dovolená. Padla volba na Skotsko, a paráda, stromek jel jedna báseň. Tranzitně jsme projeli Německo, Holandsko, Belgii, Francii a napříč Anglii. I přes každodenní dešťovou sprchu stromák nezaváhal.

Takže před třemi lety to byl sice výběr z rozumu, teď už tu motorku prostě zbožňuju. Jasně že to není nej motorka na světě, ale to k čemu byla stvořena, plní na výbornou. A k tomu navrch s malými náklady.

Sezóna 2018

Tak pomalu ale jistě končí další společná sezóna se Stromákem. Kromě drandění kolem komína proběhlo několik krásných výletů po vlastech českých a slovenských, ostatně jako každý rok, a proběhla rovněž každoroční dovolená(viz. sekce cestopisy). Začal jsem koketovat trochu víc s mimoasfaltovými cestami, proti čemu stromák neprotestoval, a mně to začalo víc a víc bavit. Takže v příští sezóně bych rád navštívil nějakou tu enduroškolu a podobné akce, které mi pomohou zdokonalit techniku jízdy po nezpevněných komunikacích. Čím dál častěji totiž sjíždím na nezpevněné cesty, ba dokonce je čím dál častěji vyhledávám. Výběr destinace pro letošní motodovolenou byl rovněž ovlivněn tímto směrem. Takže mé kroky směřovaly více na východ, jmenovitě do Rumunska, země motorkám zaslíbené.

Nicméně V-strom není enduro takže dostal do vínku alespoň nějaké drobné úpravy , které jej trochu přizpůsobily pro lehký offroad. Jelikož je v sérii břichoplaz, proběhla instalace kratších kostí, které jej trochu přizvedly, a vyrobil jsem hliníkový kryt pod motor(teda finální verze ještě není hotová, chybí bočnice ale funkci splnil na výbornou). A proběhla změna v obutí. Metzelery dostaly košem, obul jsem na zkoušku Shinka Adventure Trail. Na šotolinu super, písek taky zvládají obstojně a na asfaltu pohoda, uvidíme jaký bude nájezd.

Letošních cca 11 000km proběhlo bez sebemenšího zaváhání, kromě běžné údržby nebylo potřeba nic řešit, takže spokojenost.

Sezóna 2019

Letošní sezóna skončila, na tachometru přibylo nějakých 13 000km, což vzhledem k tomu, že se letos nekonala motodovolená, bylo nad očekávání. Šlo tedy hlavně o kilometry kolem komína, pár delších výletů po ČR a Slovensku. Absolvovali jsme spolu výbornou akci pořádanou Cenduro.cz/sk stránkami na Slovensku. Výborný navigační "závod/nezávod" podle itineráře, skvělá zkušenost. Pár výletů z kamarády, nespočet samostatných výletů po okolí. Čím dál více mně to táhne k offroadu, takže strom dostal kompletní zvýšení podvozku o cca 6 cm pomocí redukcí na přední vidlici, což sice nevyřešilo její popravdě mizernou funkci z výroby, ale dalo pár cm světlé výšky k dobru. Zadek již byl zvýšen. Během sezóny začalo rosit gufero přední vidlice, takže došlo na jejich výměnu, když už byla vidle rozdělaná, vyměnily se i futra, které už jevily známku opotřebení. Navrch dostala vidle neoprenové prachovky. Rosící gufero bylo jedinou pihou na kráse během letošní sezóny, jinak strom opět ani jednou nezaváhal, takže na to, že má za sebou více než 80 000km, je pořád ve skvělé kondici. V následující sezóně dostane do vínku novou řetězovku, která už je za zenitem, nové pneu, asi opět shinka, jsem s nimi maximálně spokojen-na šotolinu super, asfalt taky, lehký off zvládnou, trakce je dostačující i na prudší výjezdy, na mokré trávě kloužou stejně jako metzelery a v bahně je to tak jako tak s tou váhou o hubu:) Přední kotouče mají trochu vůli v nýtech, tloušťku mají dostatečnou, tak možná dojde pouze na přenýtování, uvidíme. Pravdou je, že mototuristiku na nějaký čas vyměním za turistiku z kočárkem, a offroadové výlety kolem komína mně lákají čím dál víc a stále zvažuji výměnu stroma za nějaké jednoválcové tupé enduro, tak uvidíme co přinese čas. Tak jako tak je stromák skvělá motorka, na kterou nedám dopustit.

Sezóna 2020

Rok s rokem se sešel a stromák je stále v mých spokojených rukou. Tacho ukazuje nějakých 96 000 km, takže snad příští rok oslavíme tu stovku a budeme pokračovat dál. Červík sice stále hlodal, zda vyměnit za jinou či nechat stávající. Jasně, má své nedostatky, ale ty pozitiva prostě převládají a na to moje ježdění bych asi nevěděl za co měnit. Jó nová 700 téneré by se mi moc líbila, to zas jo, ale finance nedovolí Celou sezónu mně vozil bez jediného zaváhání, často v dešti a i pod nulou se mnou občas mrzl, a stejně se na mně nikdy nevykašlal, takový mezek k neutahání. Takže si zaslouží větší servis na oplátku. Už stojí v garáži bez šatů, dostal do vínku seřízení dvou ventilů, které byly na hraně, přesto stále v toleranci. Došlo na výměnu vzduchového filtru, dostane nová ložiska krku, ložiska předního kola jsem mu nadělil v sezóně. Dojde na kompletní očistu, výměnu chladičky, brzdovky, oleje v tlumičích a přetěsnění vodní pumpy(občas trochu ukápne). Přestříkání kontaktolem elektriky(ostatně to dělám každou sezónu). A uvidíme co ještě ukáže rozborka. Snad na jaře vše skompletuju a v pořádku zavrčí.

Sezóna 2021

Tak další sezóna v sedle stromu je za mnou. A stále spokojenost. Sice byl z nedostatku času využíván spíše okolokomínově, ve větší míře lehký offroad dostal přednost před silnicí. Cestování šlo trochu stranou. Ale i mimo zpevněné cesty má co nabídnout a tak se stále snažím zdokonalit v terénu a zároveň si moc nenabít hubu. Přehoupli jsme se zdárně přes 100 000 km, takže mám čerstvě zajeto:) :) :).Stromek už není tak nablýskaný jako kdysi, i zvuk se změnil. Přibylo pár vrásek na čele (oděrek). Ale stále vesele vrčí. Kromě běžné údržby na něj v podstatě nebylo třeba sáhnout. Kromě výměny kapalin došlo pouze na synchronizaci klapek, kontrolu ventilů (vše v toleranci) a na vodní pumpu. A prostříkání kontaktů. Jinak nic, šlape jak má.

Sezóna 2022

Sezóna skončila stavem 111 600 km. Stromek je stále v provozu bez sebemenších problémů. Došlo na výměnu pneu. Se shinkama jsem byl nadmíru spokojen, nicméně nastala situace, že se nedaly snadno sehnat, tak jsem vzal na zkoušku mitasy E10. Jako jo, drží stejně pěkně jak shinka, ale mizí podstatně dřív. Nikdy mi nešmykly, i když jezdím často v dešti. Klouzly pouze při mínusových teplotách, ale to jsem očekával a naštěstí sebou neplesk :) :) Ale co mě vyloženě štvalo bylo ucházení na předku, každých pár dnů dofoukat- otrava. Původně jsem myslel, že je koplý ráfek, nicméně dost lidí si na ucházení u nich stěžuje, takže asi vlastnost. V terénu (suchý podklad) dobrý, v blátě boční vedení veškeré žádné stejně jako shinka, holt to nejsou špalky ale 50:50. Jestli bude možnost, koupím zase radši shinka adventure trail. Jinak kromě kratších výletů proběhla suzuki akademie v Brně, super akce. Zase jsem se něco přiučil, pan Hejnik s kolegy a kolegyní jsou fakt profíci. Pomohli jak radou tak ukázkou jak se zlepšit na cestě i mimo ní. Něco teorie, něco praxe, hodně trpělivosti, dobrý to bylo. Kategorie pro v-stromy byla primárně zaměřená na off, což mi vyhovovalo, nicméně i jízdy na okruhu jsme absolvovali a kupodivu jsem na těch pološpalkách nebyl úplná brzda (alespoň doufám:) :) Motorka dostala v sezóně nové kotouče na předku a desky, zadní komplet ložiska (kolo a rozeta) a na novou sezónu přečalouněné sedlo (bylo potrhané). Jinak asi nic, všechno je o.k, tak vzhůru do nové sezóny.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Martin1042
Martin1042 napsal 11.11.17 v 10:41 10b.

Musím pochválit kufry 👍 ať to jezdí! Popis na Stromika sedí přesně. 😜

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 20.07.17 v 23:46 10b.

Clint.
Clint. napsal 23.01.17 v 17:03 10b.

pěkně!!!

3nečák
3nečák napsal 23.01.17 v 10:42 10b.

všechno parada

Luba73
Luba73 napsal 13.03.16 v 20:22 10b.

Pěkně napsané.

Více komentářů



TOPlist