PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zahadnytajemny
Vloženo 21.11.2019
Aktualizováno 4.1.2022
Zobrazeno 4 796x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Univerzální motorka, takový desetibojař, léty prověřená kvalita, jedna z nejlepších v poměru užitná hodnota/cena. Racionální volba.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:M.C.F. cz (Slušovice) - Kladné reference nelhaly...velmi vstřícné jednání, profesionální přístup, dobré ceny.

Výška jezdce: 179 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tracer 700: dobrý motor, omezená možnost nastavení, bez kontroly trakce, malá, menší univerzálnost
Kawasaki Versys 650: nejvíc se líbila, ale menší než V-Strom, bez kontroly trakce
Suzuki DL 1000 V-Strom: největší dilema, ale jezdím sólo, spíše okresky než dálnice a dálky, nevyužil bych ho
CF Moto 650 MT: zkoušel jsem, překvapila, ale malá a hlavně určitá nedůvěra ke značce
Moto Guzzi V85 TT: obrovské plus kardan, ale nesedla mi vibracemi, \"naftovým\" projevem motoru, nejsem si jistý, zda \"Italská kvalita, zábava, emoce a charisma\" nejsou ve skutečnosti nepojmenované mínusy

První dojmy - Okamžitě mi při předváděcí jízdě padla do rukou, pod zadek...celkově. Z původně 2 hodin jsem ji zkoušel půlden. Velká, prostorná, poctivá kvalita, festovní, hodná, pružná, poslušná, nezáludná, ochotná, dostatečně silná...ale taky dost vysoká, zvukově až příliš utlumená a nevýrazná.

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi s využitím a potřebami jako mám já (viz.text), někdo, kdo to má v hlavě srovnané, ví, co chce a kupuje, ocení velikost a prostornost motorky, spolehlivost a univerzálnost více než rychlost a adrenalin. Proto asi mezi majiteli moc nevidím motorkáře pod 30 let.

Doplňky na motorce - Centrální stojan
- Kryty rukojetí Suzuki
- Vyhřívané rukojeti Heat Demon
- Hliníkový kryt motoru GIVI
- Nosič na horní kufr GIVI
- Padací rámy GIVI
- Kufr V47N GIVI
- Brašna na nosič/zadní sedadlo Marselus
- Brašny do padacích rámů Marselus
- Rozšíření bočního stojanu Marselus
- Originál tankpad - polep na nádrž
- Deflektor
- Homologovaný laděný výfuk MIVV Storm Ovál Inox Black

Recenze

Motorka koupena jako funglovka v půlce září 2019 v MCF Slušovice. Musím je pochválit a klidně doporučit. V pohodě koupě i první servis po 1000 km. Po letech na cruiseru jsem chtěl změnu, něco univerzálnějšího, pohodlnějšího, kde mohu posezem a postojem ve stupačkách ulevit zádům, kde hranicí komfortu není 100 km vzdálenost ani rychlost, s čím se dá přece jenom bezpečněji projíždět jakýmikoliv zatáčkami, bezpečněji předjíždět i brzdit. Co si více rozumí s rozbitými českými silnicemi, co v pohodě zvládne častější kochačky kolem komína a zároveň uveze i nějakou bagáž při občasném celodenním nebo vícedenním výletě. To vše V-Strom plní a zvládne. Kdybych jezdil větší dálky, častěji a naložený ve dvou...vzal bych raději asi obsah 1000. Ale takto jsem volil 650 a zatím nelituji. Dlouhodobá průměrná spotřeba po zajíždění a prvních 1600 km je 4,5 I/100km (při mé váze 118 kg). Při sportovnější jízdě cca 4,8-5 I.
Sžíváme se, po letech na cruiseru pořád trochu bojuji s výškou motorky (mám cca 179 cm) a vysoko položeným těžištěm. Mám s tím problém při manipulaci, velmi pomalé jízdě a zastavování...několikrát měla tendenci se "zlomit" a padnout na bok. Musím s tím pracovat a myslet na to. Taky zvuk originálního výfuku by mohl být lepší.
Ale v záruce to řešit nebudu, nechci o ni přijít. Časem uvidím, třeba si na ten zvuk zvyknu. Dále boční stojan se jakoby málo vyklápí (už jsem na tu kritiku narazil i od jiných) a mám občas strach, aby se nějakým menším drbnutím do motorky nezavřel a motorka nespadla. Nechávám raději zařazenou rychlost. Palubní počítač asi moc řidiči nevěří a tak s výpočtem předpokládaného dojezdu raději dost lže a straší.
Jinak zatím velká spokojenost. Změny, výběru a koupě motorky nelituji.

3890 km 6/2020:
Tak v sezóně 2020 zatím najeto necelých 2,5 tis. km. S motorkou spokojenost čím dál větší. Motor jsem zajel na podzim (1600 km) a tuto sezonu už mu dávám normální plný režim. Motor je pružný, lineární, táhne v celém spektru otáček do 10 tis. Ideálně mezi 3 - 8 tis. Od 5 tis. má i docela pěkný sportovní projev a zvuk. To je nejzajímavější zjištění. Bezpohlavní, plechový zvuk výfuku nové motorky postupně zmizel a už je to docela příjemné pro uši. Nevěřil bych, ale zlepšilo se to. Už začínám asi chápat, proč většina majitelů zůstává u origo výfuku.

Další příjemné zlepšení se týká spotřeby. Přestože už motor využívám naplno a točím ho rozhodně víc než při podzimním zajíždění, skutečná spotřeba se snížila ze 4,5 na 4,2-4,3 l. A zázrak se stal i u palubního počítače. Zatímco minulou sezonu byl optimista a ukazoval průměrnou spotřebu o 0,2 l nižší než byla skutečná, tak na jaro to dělá úplně opačně. Měří o 0,1 - 0,2 l více než je skutečnost. Nedokážu si to vysvětlit, ale je to tak.

Nedostatek vidím v origo plexi, které bych na svoji výšku 179 cm potřeboval ještě tak o 5 cm vyšší. Přestože se mi to na motorkách moc esteticky nelíbí, koupil jsem (nasazovací - takže jsem nemusel vrtat do plexi) deflektor na delší cesty.

Taky je škoda, že motorka nemá už v základu nastavitelnou páčku spojky. Nechápu, že výrobce (ale nejen Suzuki) dá nastavitelnou páčku brzdy, ale spojky ne. Tak když už tak oboje stejně, buď oboje nastavitelné nebo, dobře v základní verzi levnějších modelů, oboje nenastavitelné. Ale tohle moc nemá logiku. Žít se s tím dá, páčku spojky za nastavitelnou měnit nebudu. Spojka je na mačkání spíš tužší, mohla by jít víc zlehka. Levá ruka po pár hodinách cestování s častým řazením dá o sobě vědět.

Převodovka v pohodě. Jen při řazení z 1 na 2 nesmím být příliš jemný, jinak tam občas kopnu neutrál. Myslel jsem si, že je to jen řidičem, ale už jsem na stejný poznatek narazil i v jiných recenzích.

Zatím váhám, ale asi časem pořídím rozšíření zrcátek.

Chvíli jsem laboroval (i tady na fóru), zda benzín 95 (Efectu) nebo Vervu 100. Reakce na plyn je s Vervou 100 ostřejší a trochu návyková. Sám jsem překvapený, že ten rozdíl mezi typem benzinu je u této motorky tak poznat. U minulé moc nebyl. Ale motoru se Verva moc nelíbí. Je takový neklidný, hlučnější, víc vibruje...evidentně se mu 95 zamlouvá víc. Je s ní klidnější, tišší, kultivovanější. Takže primárně 95 a 100 oktan jen na zimu nebo občas na pročištění.

Ještě doplním údaje o spotřebě. Motorka překročila cifru 5 tis. km a poslední nádrže se pohybovali kolem pěkných 4 l.

Blíží se mi další garanční prohlídka a servis. Budu řešit známý problém s padáky GIVI...a to hrozné drnčení, kovový zvuk a vibrace v pásmu mezi 5-6 tis. otáček, který způsobuje údajně spojovací váleček. Divím, že to kluci od GIVI dávno nevychytali, protože stejný problém se řešil už i předchozím druhé generace V-Stromu.

Motorka má 7 tis. km. A za sebou druhý servis. Drnčení a vibrace dělal opravdu dělal padací rám. Když jsem jednu půlku odšrouboval, byl při jízdě klid. Izolační páskou jsem omotal obě strany spojovacího válečku levé a pravé části, vyměnil na válečku dvě nová gumová těsnění - kroužky. Dále pod 4 šrouby jedné strany padacího rámu upevňujícího do rámu motorky jsem dal těsnící ploché kroužky. A nakonec vymezovací kovový váleček, kterým prochází šroub spojující pravou a levou část, jsem ubrousil, aby šel šroub pevněji dotáhnout...a pořádně šroub dotáhnul. A je klid. Snad to vydrží.
Spotřeba se pohybuje mezi 3,8 (piánko jízda) po 4,5 (šlapání na krk). Nakonec tankuji 100 oktanový benzín, hlavně Vervu. Bud´ si na ni zvyknul motor a uklidnil se nebo já. U N95 mi přijdou reakce motorky a plynové rukojeti už moc rozvážné a klidné. Může to souviset i se změnou složení a receptury Vervy 100 od počátku roku 2021. Přijde mi, že motorka reaguje stále svižně, ale o něco méně vibruje a je klidnější než s předchozí Vervou. Ale možná je to placebo a v mé hlavě.

7/2021
Využil jsem akci SUZUKI road show a na 50 minut si půjčil V-Strom 1050 XT červenobílá barva na vyzkoušení. Myslím si, že každého majitele V-Stroma 650 někdy napadla myšlenka, zda nevyměnit za silnějšího brášku. Tady jsou mé subjektivní dojmy a srovnání těchto modelů.

Je to velmi, velmi podobné. Stejná základní koncepce. Litr má o něco pohodlnější posez, nohy více rovně pod sebou, na 650 mám nohy trochu více pokrčené. Litr má přece jen o něco dospělejší podvozek a lepší přední brzdy (ale nejsou nijak kousavé, jak jsem někde četl), ale čekal, jsem větší rozdíl. Zadní brzda je stejná jako na 650, ale na 650 je díky nižší váze účinnější. Litr má příjemnější a lehounce jdoucí páčku spojky. Lanková na 650 vyžaduje větší sílu. Nechápu, že Suzuki už k litru nenabízí rychlořazení. Litr má lepší funkčnost standardního plexi, kdy při mé výšce 179 cm fungovalo dobře i v poloze, kdy do nejvyšší polohy ještě stále chybělo cca 1,5 cm. Ke standardnímu plexi na 650 jsem musel dokoupit deflektor. Litr má užší sedlo a navazující nádrž. Možná už moc. Takový dnešní trend i u jiných motorek. Díky tomu máte při posezu z 650 paradoxně pocit větší motorky než z nového litru. Sedlo mi přijde lepší a pohodlnější na 650. Litr má opravdu velmi nepřehledný LCD displej. Ten se fakt nepovedl. Na litru jsem měl problém s řadičkou. Skoro vždy jsem z 1 na 2 zařadil neutrál. Musel jsem být velmi důrazný, aby tam spadla 2. Mohl to být problém konkrétního kusu.
Zkoušel jsem všechny mapy-módy. Nejhodnější C skoro nepoužitelná, možná v dešti. Prostřední mapa B by se mohla jmenovat "V-Strom 650"...skoro stejný pocit a reakce jako menším bráškovi. Sportovní A rozhodně nejlepší a nejzábavnější. Určitě bych na ní jako majitel strávil většinu času. Ale...upřímně čekal jsem ještě více muziky.
Ano, první dojem (začínal jsem na mapě A), prvních cca 10 minut jízdy bylo...uauuu, fakt je to rozdíl, je to cítit, to se mi líbí...ale netrvalo dlouho a úplně jsem zapomněl, že vlastně nejedu na svém menším stromkovi. Jsem brňák a schválně jsem si naplánoval trasu, kterou mám často najetou, abych dobře vnímal rozdíly. Motor je rozhodně silnější, dobře dávkovatelný, ale taky víc vibruje a je takový nervóznější. Ale čekal jsem ty jeho svaly a rozdíl asi ještě větší. I přes větší papírovou hmotnost litra, nebyla za jízdy vůbec cítit (při manipulaci na místě ano). Počítač mi ukazoval průměrnou spotřebu na zkušební trase 5,5 L. Na menším jezdím nejčastěji 3,9 - 4,1 L.

Samozřejmě, kdyby mi někdo nabídnul výměnu motorek, plácli bychom si. Ale rozdíl 100 tis. Kč je dost. A při započtení ztráty při poklesu ceny u prodeje 650 (včetně doplňků), by byl rozdíl minimálně 160 tisíc. Kč. Měnit v nejbližší době určitě nebudu. Litr je v porovnání se současnou konkurencí za super cenu. Ovšem poměr výkon/cena mi přijde u 650 o něco lepší než u litra. Měnit nebudu, ale kdybych byl znovu na startu a měl znovu kupovat novou, tak bych o volbě nějakou dobu přemýšlel. Ovšem zatím a v nejbližší době určitě ne. Při mých trasách, stylu jízdy a zásadně sólo jízdě potenciál litru prostě nevyužiju. Jezdit často ve dvou a dlouhé štreky, tak ho beru. Prostě ho nepotřebuji, ale to tak má u motorek asi většina majitelů. Většina silnější nepotřebuje, ale řada ji prostě chce. Rozum vs emoce.
Ale tady ty velké emoce byly těch prvních 10 minut. Když jsem vlastnil předchozí Intruder M800 a půjčil si na předváděčku DL 650, emoce byly celou dobu i po vrácení (což se mi nechtělo) a měl jsem jasno, že tuhle změnu potřebuji a chci. Samozřejmě na těch motorkách bylo jinak úplně všechno. Naopak u velkého a malého stromka je většina věcí a pocitů stejná.
...doplnění 9/2021. Abych byl objektivní, tak zpětně doplňuji. Po Stromíkovi 1050 XT, jsem postupně vyzkoušel ještě i ATAS 1100, GS 1250 A a pro zajímavost i GS 750 a BMW F900 XR a musím říct, že na moje potřeby by mi V-Strom 1050 z uvedených sednul nejvíc.

8/2021 7800 km
Po dlouhém zvažování jsem vyměnil originální výfuk za homologovaný laděný MIVV Storm Ovál Inox Black. Výfuk reálně vypadá výborně, lépe než na fotkách. Motorku to vizuálně hodně zvedlo. Takže vzhled vynikající. Zklamaný jsem ze zvuku s vložkou tlumivky - s DB killerem. Skoro stejný jako originální výfuk. Naopak bez DB killeru zvuk velmi dobrý, pěkný, hutný, ale přitom mě sousedi zdravit nepřestanou. Není vyloženě uřvaný a obtěžující. Podle prvního měření to vypadá na zvýšení spotřeby o přijatelných cca 0,2-0,3 l oproti originálnímu výfuku, což je cca 5%. Musím si zvyknout i na trochu jiný průběh výkonu.
Taky jsem si všimnul, že díky dynamičtějšímu zvuku a s tím spojenému psychologickému efektu teď jedu ve skutečnosti trochu pomaleji, než mám pocit, že podle zvuku a emocí jedu.

11/2021 9341km
Ukončena sezóna. Naprosto žádný problém. Jsem rád, že jsem pořídil v létě laděný výfuk. Vzhled, zvuk i emoce z jízdy se zvýšily. V hlavě mi pořád trochu leží ten V-Strom 1050, ale rozum mi říká, že výměna je hloupost a zbytečný rozmar. Tak uvidíme. A docela jsem pohnul vzorkem původních gum, hlavně zadní. Odhaduji zůstatek tak na 20-30%.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
NuMira7005
NuMira7005 napsal 05.11.21 v 21:06 10b.

Výborná motorka na pohodové ježdění, naprostý bestseller mezi cestovními endury. Byl to jeden z mých favoritů na koupi a i když jsem nakonec zvolil jinou motorku, tak V-strom je skvělá. Máš tam pěkný a zřejmě betelný kryt spodku motoru, ten vypadá dobře. Přeji hodně bezpečných kilometrů

millis21
millis21 napsal 18.06.21 v 14:20 10b.

Diky za info v recenzi...padaky PUIG jsou zatim bez broblemu a motorce dle meho i slusí. Přeju moho štastnych kilometru

Jurik74
Jurik74 napsal 11.02.21 v 22:07 9b.

ahoj,pěkná kombinace,krásný kufr

Lípa6
Lípa6 napsal 17.08.20 v 22:35 10b.

LiborGSXR
LiborGSXR napsal 09.08.20 v 17:48 9b.

Výborný stroj, k deseti chybí trošičku větší motor

Více komentářů



TOPlist