renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jiřus69
Vloženo 24.3.2019
Aktualizováno 2.5.2020
Zobrazeno 7 831x
HODNOCENÍ PROFILU OD 48 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Všechny moje dojmy a hodnocení najdete v textu níže.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Všechny moje dojmy a hodnocení najdete v textu níže.

Motorku bych doporučil pro - Motorka s visačkou "DO IT ALL"

Doplňky na motorce - Centrální stojan SW-motech, rozšíření bočního stojánku Suzuki, padáky Hepco-Becker (nejvíce se mi na ní líbily a jsou kvalitní), plotna na kufr Kappa, horní kufr Kappa (48 litrů - střední velikost).

září 2019:
Po najetí 7 tis. km jsem domontoval zvýšení řídítek 20 mm (SW-motech) a vyměnil kvůli neštelovatelné spojkové páčce obě páčky za štelovatelné (M-Style) (viz. deník).













Recenze

Posledních 12 měsíců jsem hledal zdroj informací pro rozhodování ohledně výběru nového motocyklu a uvítal jsem recenzi každého z vás, kteří jste prošli stejným procesem. Přečetl jsem zde asi všechny týkající se mého výběru a taky shlédl desítky a desítky YouTube videí a to i několikrát. Proto jsem se rozhodl i sám přispět a možná pomoci do budoucna dalším takovým, jako jsme tady my všichni. Také proto, že se na netu neustále někdo ptá na porovnání těchto dvou motorek

Přestože se tato recenze bude tvářit jako reklama na "Kawasaki Versys", je potřeba, jako u každé dobré detektivky, počkat až na poslední kapitolu

K nákupu motorky mě motivoval můj kamarád, který mě upozornil na zlomový rok 2017, kdy Kawasaki přišla s novým modelem Versys 650. Z hlediska celkově nového designu masky a grafického provedení (hlavně v zeleno-černo-bílé kombinaci) na mě udělal nový Versys dojem. Po testovací jízdě (cca 200 km) jsem byl nadšený. Motorka měla požadovanou dynamiku, pro cenduro dobře nastavené odpružení i dávkování brzd, plynulé dobrzďování motorem, výborně se sama skládala do zatáček a byla to prostě pohoda, kterou jsem právě od tohoto typu stroje očekával.

Při navrácení motorky jsem viděl venku stát Versyse 1000 a nechal si o něm něco říci. Cílil jsem sice na 650, ale… ? … Ale když už jsem tady, mohl bych si vypůjčit i toho litra? Zamítavá odpověď od pánů z K2Moto. Proč? Protože, když se na něm projedete, už nebudete chtít to 650. Ale pánové, to snad néé. Ano. Měli pravdu.
Versys 1000 na vás udělá dojem svou velikostí, máte z něj respekt. Jakmile na něj ale sednete, zjistíte, že se není čeho obávat. Připadáte si, jako byste seděl doma v obývacím pokoji. Je to jen umocnění zážitku z jízdy na 650. Fantastický zvuk řadového čtyřválce a točivý moment, který máte neustále k dispozici. Nemusíte se starat, jaký stupeň máte zařazený, protože jakmile zatáhnete za plyn, tak zrychlení je vždy přítomné. Můžete projíždět vesnicí 50km/h na 6. stupeň a za vesnicí jen jemně potáhnout a je tam okamžitě 100. Manévrování a sklánění do zatáček je stejně pohodové jako u 650. Když jste trochu rychlejší než byste měl být, zafunguje při podřazování skvěle antihoppingová spojka. K ABS je navíc k dispozici i kontrola trakce - a vybavení 12V zásuvkou a blastry jsou oproti 650 jen třešničkou na dortu.
Versys 1000 se mi vracel opravdu těžko. Mít o 100+ tis. Kč navíc, asi by bylo rozhodnuto.

Byl jsem prakticky rozhodnutý o volbě. Zůstanu u Versyse 650. Jenže … jenže pak někdo zmínil, že bych před konečným rozhodnutím měl otestovat i konkurenta V-Strom 650 (shodou okolností taky nový model roku 2017). Podle vzhledu a designu (v porovnání s Versysem) jsem o tom ani zpočátku neuvažoval, ale nakonec jsem zašel na testovací jízdu V-Stromu 650XT a to hned do 1 týdne od předchozí jízdy s Versysem, aby srovnání bylo čerstvé. Stejná cesta, silnice, zatáčky …

Nečekal jsem nic, co by mohlo nějakým způsobem ovlivnit mé pocity z jízdy na Versysu 650. Byl jsem ale velmi překvapen. První věc byl zvuk motoru, který byl mému uchu lahodnější než Versys 650. Od počátku jízdy jsem cítil daleko větší jistotu a uvolněnost. V-Strom dělal přesně to, co po něm člověk chtěl a to bez jakéhokoliv zaváhání a překvapení. Příjemný zvuk a projev charakteristického Včkového dvouválce, který mi v každém spektru jakéhokoliv rychlostního stupně připomínal spíše plynulý a rovnoměrný zátah Versyse 1000 než jeho skutečného konkurenta Versyse 650. Můžete se spolehnout na to, že dostatečný točivý moment budete mít stále k dispozici. Průjezd zatáčkami byl ve srovnání s Versysem 650 ještě více pohodovější, svižnější a jistější, takže pocitově nevnímáte celkovou váhu stroje 216 kg. Pocit z jízdy na daleko lehčím stroji je asi důsledek posazení v-čkového motoru s nižším středem těžiště než u Versyse 650. Na dálnici naopak můžete zařadit 5ku (klidně už od 60 km/h) a rozjet se až na nejvyšší možnou rychlost. 5ka to v klidu všechno pobere a o nic se nemusíte starat.
Na polní cestě se V-Strom choval vzhledem k drátovým kolům a 19" rozměru předního kola s daleko větší jistotou než Versys. Před návratem z testovací jízdy se na nebi začaly stahovat mraky a viděl jsem, že se budu vracet s deštěm. Nebyl jsem rád. S tím jsem po slunečném ránu nepočítal. Ale nakonec to splnilo svůj účel. Přepnul jsem kontrolu trakce, kterou je (proti Versysu 650) V-Strom vybaven. Byl jsem moc rád. Při jízdě v mírném dešti na mokré silnici jsem se cítil daleko lépe a 2x jsem ocenil jemný zásah při zatáčení a korekci protočení zadního kola. Sice promoklý, ale velmi příjemně překvapený z dokonalého projevu a celkového dojmu z V-Stromu 650XT. Na druhou stranu jsem byl vnitřně dost rozpolcený z toho, co bude dál.

Plánovaný nákup Vesryse 650 jsem odložil o několik měsíců a dal jsem si více času na to, abych si srovnal v hlavě, co bude pro mě ta správná volba. Napsal jsem si hodnotící parametry, které jsou pro mě důležité a ohodnotil je jako ve škole. Abych byl objektivní a neznevýhodnil při malém počtu hodnotících parametrů ani jednu motorku, používal jsem jen hodnocení 1 nebo 2. Tabulku přidávám do fotogalerie a doufám, že někomu možná do budoucna pomůže stejně, jako pomohla při konečném rozhodování mě. Příběh je u konce. Po roční přípravě na pořízení motorky, jsem se stal hrdým vlastníkem Suzuki V-Strom 650XT rok 2019.

Ale ať se rozhodnete u výše testovaných motorek pro kteroukoliv z nich, neuděláte chybu
Tak ať vám to všem jezdí a jezděte tak, abyste mohli znovu vyjet

edit 30.11. 2019 - 1. sezona 2019 (stav 7800 km)
Tak první sezona je za mnou a je čas na nějaké zhodnocení.
Nejprve shrnutí jednou větou:
V-Strom 650 XT (2019) splnil všechna má očekávání - detail viz. záložka "hodnocení" 
A nyní trochu více:
Za letošní sezonu jsem najel 7 800 km - není to moc a není to málo.  
Nejvíce jsem jezdil po Čechách, podíval jsem se i na Moravu a největší výlet byl v létě do Itálie(viz. deník). Několikrát jsem byl trénovat na velkém prázdném parkovišti  -obraty při minimální rychlosti, úhybné krizové manévry při vyšší rychlosti,krizové brzdění apod. Během celé sezony jsem postupně zjišťoval jak motorka reaguje, jaké má limity ona a jaké mám limity já a co si spolu můžeme dovolit a co už asi ne. Během projíždění průsmyků v Itálii jsem si vyzkoušel, že V-Strom je schopen svižně projíždět serpentýny a to i s vyšším náklonem s dostatečnou trakcí a pokud to na brzdách nebo na plynu nezmastím já, tak se chová naprosto skvěle, plynule a předvídatelně. Dojížděl (i předjížděl) jsem i daleko dražší a více"endurovější" motorky než je V-Strom V-Stromu nechyběla ani rychlost, výkon nebo obratnost. Pocit důvěry v jeho schopnosti během sezony tak postupně rostl. Nechtěně jsem si vyzkoušel i dlouhou (4 hodiny) jízdu v deštivém počasí s velkým množství vody na silnicích a dálnicích. Zpočátku jsem jel s velkým respektem, ale postupně jsem zjistil, že je možné se na motorku spolehnout a cestovat i v těchto podmínkách 120-130 km/h s důvěrou a vnitřním klidem. Za celou dobu zabral trakční asistent (nastaven do pozice 2) pouze 2x a z toho jednou při chybném prudším rozjezdu z křižovatky. Takže i při jízdě v dešti jsem byl mile překvapen a spokojen s chováním motorky. 
Obecně bych řekl, že motorce nechybí ani výkon ani točivý moment a účinnost brzd je dostatečná. Motorka je agilní pro jízdu na silnici, zvládne bez problému i lehký terén. Ona toho zvládne i víc (viz. Pavel Pondělík - cesta po USA nebo na Magadan). Celkově jsem byl spokojen i s pohodlím. Ke konci sezony jsem se rozhodl pro zvýšení řidítek právě kvůli zlepšení ergonomie posezu - hlavně při dlouhých přejezdech po dálnici a taky pro zlepšení ovladatelnosti motorky při jízdě ve stupačkách v lehčím terénu.  

Co chystám na sezonu 2020 ?
Rozhodl jsem se pro přešití sedla a to kvůli zlepšení pohodlí a i vzhledu motorky (tím neříkám, že tovární sedlo je nepohodlné).
Další změnou je výměna výfuku za MIVV Speed Edge. Důvodů je několik.
1) Bezpečnost - zjistil jsem , že na silnicích roste počet řidičů/řidiček aut, kteří během jízdy netelefonují, ale textují na WhatsApp, Messenger, Facebook, Instagram atd. a klakson motorky nezbystří jejich pozornost.
2) Zvuk - polovinu motorky dělá její zvuk a víme všichni, že zvuk továrního výfuku není vždy to "pravé ořechové" 
3) Vzhled - to samé jako bod 2 Takže jakmile budou doplňky a díly instalovány, umístím do deníku fotky.
Přeji všem motorkářům krátkou zimu, bezpečnou sezonu 2020 a trpělivost s PMS (Parked Motorcycle Syndrom)  

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lípa6
Lípa6 napsal 17.08.20 v 22:31 10b.

valasek
valasek napsal 26.06.20 v 08:56

Super volba! Ať přináší jenom samé skvělé zážitky !!!

Perpe
Perpe napsal 25.06.20 v 19:41 10b.

Krasavec!

tripRider
tripRider napsal 07.06.20 v 05:48 10b.

Ta žlutá ji moc sluší hodně km do pohody

Sema
Sema napsal 05.06.20 v 23:33 10b.

Krásný Strom a super recenze.

Více komentářů



TOPlist