PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200X Crosstourer (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tatanka-T5
Vloženo 12.12.2021
Aktualizováno 2.11.2022
Zobrazeno 1 358x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Na popis by mi stačily dvě slova: Černá krása. Z boku vysoká, z profilu štíhlá, elegantní.

Více fotografii

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Harley Davidson FXBRS Softail Breakout 1: Někdo může namítnout, že porovnávám neporovnatelné. To je pravda. V mém případě to není o srovnávání, ale o pocitech. A... není všem dnům konec. :)
KTM 1190 Adventure: Tato KTM je s mojí Hondou pocitově podobná. Na plynu ale divočejší (dvouválec se vším všudy). Chtěl jsem stroj s kardanem.

První dojmy - Je prosinec. Na nějaké epické cestovní zážitky to moc není. Pár kilometrů jsme spolu najeli, ale po zmrzlém asfaltu a ukrutné zimě. Velikostně mi velmi vyhovuje, geometrie posezu, řidítek a stupaček je fajn. Vyhřívané hefty by se hodily...

Motorku bych doporučil pro - Motorka je podle mého názoru určena pro cestovatele, kteří si již nemusí nic dokazovat. Chtějí se spolehlivě a pohodlně svézt po Evropě, možná i trochu mimo asfaltku. A samozřejmě na kratší vyjížďky pro radost.

Doplňky na motorce - Jak jsem již psal výše, co do funkčnosti je nejvýraznějším doplňkem Zadní centrální tlumič Öhlins. Pro radost je tu hezká a pěkně znějící koncovka výfuku SC Project. Přední štít a kryty heftů od Givi, rovněž sada kufrů. Postupně jsem přidal USB s autozásuvkou a denní LED svítilny s dálkou, protože svítit by to mohlo fakt líp. :)

Recenze

Z minulé sezony mám zkušenosti (asi 1500km) z KTM 1190 Adventure.

Což je skutečně divoký plnokrevník. Oproti tomu je tento čtyřválec klidnější a na delší cesty možná vhodnější.
Důvodem, proč jsem zvolil Crosstourera je i kardan a letmo uložené zadní kolo. Zaprvé mi to oku lahodí a zadruhé odpadá mnohdy opomíjená údržba řetězu.
Pěkná jsou rovněž vyplétaná kola. Dráty jdou nezvykle a neokoukaně až do okraje ráfků. Černá barva motorce neobyčejně sluší, černé lakování vhodně doplňuje černé plastové díly.
Až ji na jaře probudím, budu moci přidat více pocitů z jízdy. Teď mám pocit měkoučkého podvozku. Předchozí majitel vylepšil jízdní vlastnosti o zadní centrální tlumič Öhlins. Těším se, až vyzkouším jeho různá nastavení tuhosti a odskoku.
Motorka je to skutečně těžká. Alespoň co se týká manévrování na místě a po garáži. Při jízdě je váha zapomenuta a jen se vznáší, lehce se sklání do zatáček, otáčí na pětníku.
Hondu jsem si vybral pro solidnost a spolehlivost, ta se bude hodit na delších cestách.
Výpravy do terénu s Crossem neplánuji, ale věřím, že pro něj polňačka či lesní cesta k rybníku nebudou žádné velké výzvy.

2.11.2022
Po uplynutí první sezóny už můžu přidat více zkušeností. Zkráceně - každou cestu, každé svezení i každé byť jen posazení se na ni jsem si náramně užil. Jarní seznamování, cesta do Rumunska v červenci, i další letní a podzimní výlety byly moc fajn. Motorku jsem dovybavil dálkovými led světly s denním svícením a USB s autozásuvkou. Na jaře jsem ještě dojezdil původní Metzelery a na léto už obul Pirelli ScorpionTrail II.
Jsem ze severu Moravy - Jeseník. Kdo zná, dobře ví, že o dobré motorkářské tratě tu nemáme nouzi. Takže jarní vyjížďky se nesly v duchu co nejvíce se poznat, abych až přijde vrchol sezony měl Crosse řádně v ruce. Zmíněným vrcholem byla dálková do Rumunska. Původně plánovaná pro čtyři stroje a šest členů, realizovaná však nakonec jen dvěma jezdci. Kamarád Míra si pořídil GS a v tomto složení jsme na počátku prázdnin vyrazili. Tento text je profilem mého stroje, tak cestu samotnou tady vynechám.
Faktem je, že se nám oběma vyhnuly jakékoliv technické potíže (až snad na výměnu žárovky přední lampy u GS kdesi u Košic). Obě mašiny si výkonově velmi vyhovují, takže limitem byly jen dovednosti a kuráž nás dvou. Za týden jsme natočili 3.000 km a vrátili se v pořádku. Zmíněná vzdálenost byla cítit zejména v zadních partiích těla, protože jsme v sedlech trávili denně 10 i více hodin, takže když jsme cestou zpět - přes Zakopane míjeli už desátý stánek s kožešinama, vzpomenul jsem na Igora Brezovara a jednu menší jsem položil na sedlo. Estetický zážitek je věc názoru, ale po zbytek cesty jsem jel jako v ráji. :)
Na tu dlouhou štreku jsem vrátil mašině tovární vzhled a nasadil zpět originální výfuk.
Je netypicky teplý podzim tak i v tomto pozdním datu proháním Crosse barvami hýřící krajinou každou volnou chvíli, protože... zimní spánek klepe na dveře...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
krjo
krjo napsal 10.10.22 v 10:32 10b.

marin35
marin35 napsal 16.12.21 v 13:12 10b.

No ... viděl jsem ji už u tebe v garáži, teda jsem na ní mohl oči nechat, fakt parádní kousek

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 15.12.21 v 13:21 10b.

super

Pedl
Pedl napsal 13.12.21 v 18:48 10b.

31081
31081 napsal 13.12.21 v 09:58 10b.

Více komentářů



TOPlist