renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200X Crosstourer (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kulda1
Vloženo 4.3.2021
Aktualizováno 4.3.2021
Zobrazeno 4 163x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.6

Popis motorky


Výkonný pohodlný cestovní motocykl

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Po letech na naháči jsem chtěl zase něco s kardanem na pohodlné cestování. První volba byla VFR 1200f s DCT, ale Crosstourer DCT nakonec vyhrál pro lepší posez a takovou větší všestrannost. První dojem byl, že je to strašně velké a těžké, ale po nasednutí a rozjetí už v pohodě.

Recenze

Teď, po dvou letech ježdění, je Honda Crosstourer to nejlepší, co jsem za 25 let ježdění na motorkách měl. Silný, perfektně ovladatelný, výborné brzdy, podvozek., pohodlný posez, spolehlivost, možnost jízdy i v lehčím terénu atd. Jsem spokojený a vůbec nepřemýšlím o něčem jiném.
Pár negativních věcí se ale najde.
Po prvním nasednutí jsem zjistil, že mám při svých 180cm asi krátké nohy. Balancovat na špičkách s naloženou motorkou, no nic moc. Motorka nemá nastavení výšky a ani Honda, pokud vím, na snížení nic nenabízí. Nakonec doma vyřešeno úpravou přepákování kyvky (snížení zadku o 3cm) a zasunutí př. tlumičů o 1cm.
Čekal jsem daleko lepší ochranu hlavy před větrem. Při prvních jízdách jsem měl pocit jako na Banditu naked. Motorka, která je určena hlavně pro dálkové cesty, by toto mohla mít vychytané.Honda dodává zvýšené plexi, ale ta cena, to je mazec. Nakonec vyřešeno malým přídavným štítkem a je to OK.
Převodovka DCT - myslím, že řazení v režimu automatu je v obou programech špatné. Dost o tom píšou i uživatelé na zahraničních fórech, bohužel Honda na to nijak nezareagovala a úpravu softwaru řazení u modelu do roku 2016 neřeší. Já řadím manuálně, takže mě to tak netrápí, ale občas by se režim automatu hodil.
Motorka,která je určena pro spíše pro dálkové jízdy, vyrobená v roce 2015, jejíž cena je 400tis. Kč, nemá zásuvku 12V ani zásuvku USB ??? Vyřešeno nákupem a montáží zásuvky z Číny za 2 Eura.
Přední blatník je krátký. Pokud jezdíte jenom za sucha, tak není problém, ale pokud projedete blátem, tak je zasraný celý chladič. Chladič sám nemá žádnou ochrannou mřížku,(dá se koupit na Ebay) takže stačí větší kámen od předního kola a je problém. Vyřešeno nákupem prodloužení blatníku na Ebay. Zadní blatník chybí pro změnu taky, takže voda stříká na regulátor napětí a na uložení kyvky. Dobře se to potom čistí. V kyvce jsou díry se závitem, ale blatníček se už asi nevešel do ceny. Vyřešeno doma vyrobenou malou zástěrkou.
Rychloměr přeměřuje na mojí motorce proti údaji z GPS a proti měření rychlosti v obcích o 10-15%. Se stejnou odchylkou počítá i průměrnou spotřebu, takže místo 6l/ 100km, co mi ukazuje počitač, jezdím reálně tak někde k 7l a myslím, že se stejnou chybou počítá dojezd.
Klepe mi kardan. Nevím, jaká je zkušenost ostatních uživatelů, ale při ustálené rychlosti 50km/h na 4. st. (tak někdy jezdím v obci), se ozývá od kardanu klepání. Kardan je po svolávačce vyměněn, v servisu mi řekli, že si toho nemám všímat, že je to normální.
Honda Crosstourer je podle ceníku rok 2019 jedna z nejdražších motorek, cca 420000,-Kč a výrobce tam nedá ani hlavní stojan. Za to nabízí Adventure sadu za bratru 95000,- Kč. Chtít po Hondě, aby motorku osadila v dnešní době běžným tempomatem se v tomto světle jeví jako naprostý nesmysl.
Asi bych si vzpomněl ještě něco, ale už toho nechám. A ať se nemusíte vracet, zkopíruji tady odstavec, kterým jsem tento elaborát začal.
Teď, po dvou letech ježdění, je Honda Crosstourer to nejlepší, co jsem za 25 let ježdění na motorkách měl. Silný, perfektně ovladatelný, výborné brzdy, podvozek., pohodlný posez, spolehlivost, možnost jízdy i v lehčím terénu atd. Jsem spokojený a vůbec nepřemýšlím o něčem jiném.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
krjo
krjo napsal 08.01.22 v 12:01 10b.

petr13
petr13 napsal 08.03.21 v 19:13 10b.

Dobrá recenze

DVKS
DVKS napsal 08.03.21 v 18:41

Mám ju od roku 2012, najazdené mám na nej 147 tísic a niečo. Je to dobrá motorka s vynikajúcim motorom, ale má aj svoje muchy :). Podvozok som vyladil tlmičom Touratech, vymenil som zadnú pružinu za silnejšiu a dopredu som dal progresívne pružiny, takže teraz je to úplne v poriadku. Jazdím takmer vždy na automat, ale keď sme na nej dvaja s batožinou, tak musím dosť často do radenia zasahovať, alebo si to prepnem na manuál. Klepanie kardanu počujem vtedy, keď idem ustálenou rýchlosťou v miernom klesaní - vtedy motor ani neťahá ani nespomaľuje, kardan vydáva trochu klepavé zvuky. Stačí pridať alebo ubrať plyn a zvuk sa stratí. Jediný problém, ktorý som s motorkou mal, bolo nesprávne detekovanie neutrálu snímačom zaradenej rýchlosti. Stane sa to možno raz za 10 000 km, ale treba si na to dať pozor. V prevodovke je síce zaradený neutrál, ale nesvieti zelená kontrolka. Ak v tom momente vypnem motor, už ho nenaštartujem, pretože podľa riadiacej jednotky tam nie je zaradený neutrál. Čo sa týka výbavy motorky, je to hrozne slabé. Už v dobe keď som ju kupoval bola morálne zastaralá, konkurencia bola už vtedy oveľa ďalej. Tešil som sa na facelift alebo nový model Crosstourera, bohužiaľ Honda sa rozhodla že ho nahradí Africa Twin. Takže ak chcem modernú motorku s výkonným V4 motorom, neostáva mi nič iné len ísť od Hondy preč. Mám objednanú DUCATI Multistrádu V4, mala by prísť koncom marca. Bude mi ľúto za kardanom aj za automatom, ale vo všetkom ostatnom bude asi Multistrada lepšia.

Wolw
Wolw napsal 08.03.21 v 10:41 9b.

Dobrá volba, ale má svoje mouchy, v tom s tebou souhlasím.
Tempomat postrádám též, na absenci hlavního stojanu jsem si zvykl, nějak ho ani nepotřebuji.
Krytí chladiče jsem vyřešil dokoupením krytu.
A docela souhlasím s tím, co níže napsal MZb. Ten podvozek je trošku divnej
Zadek je docela cajk, ale jak vjedu na horší rozbitý úsek, tak by mi řidítka vymlátily zuby
Jinak kardan neklepe, spotřeba 5,5 až 6,5, podle toho, jak to honím.
Jinak jsem vlastně naprosto spojený

5157
5157 napsal 08.03.21 v 06:42 10b.

Nó nevím jak u tebe, ale mě od kardanu žádné pazvuky neregistruji. Pouze když jsou otáčky motoru příliš nízko a nebo když zapomenu zařazený kvalt když se kochám jinak jsem maximálně spokojen. Spotřeba 5.5-6.5L Blatníčky taky dokoupeny na aliexpresu a vyšší plexi od givi, jinak zatím maximálně spokojen DCT jsem měl možnost si vyzkoušet a neoslovilo mě to.

Více komentářů



TOPlist