renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200X Crosstourer (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wi_tack
Vloženo 11.3.2019
Aktualizováno 13.4.2023
Zobrazeno 4 396x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Velká motorka pro velké chlapy, ovladatelná, umí jet na pohodu i pěkně se rozparádit. Motor, který mě uchvátil.

Více fotografii

Motorka koupena od Jaryn1969 (Březová nad Svitavou) - O motorku se vzorně staral, domluva pohodová. A dělá parádní fotky :-)

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX: Crosstourer přišel dřív do ruky a bylo rozhodnuto.
Yamaha XT1200Z Super Tenere: Asi výborná motorka, ale já se projel nejdřív na Crosstoureru a ten 4vál do V mi učaroval.

První dojmy - První pohled - ta je velká, těžká, budí respekt. První svezení - kam dala Honda ta uváděná kila? Pánové, teda to je parádní motor :-)

Motorku bych doporučil pro - Těm, kteří si troufnou na její váhu a sílu a umí zacházet s rozumem s plynovou rukojetí. Těm, kteří chtějí svižně cestovat na velké vzdálenosti, hlavně po asfaltu.

Doplňky na motorce - Sada tří kufrů.
Padací rám Givi s přídavnámi světly.
Vyhřívané rukojeti.
Turistické plexy Givi AirFlow.
Zásuvka na řidítkách.
Měřič tlaku v pneu na řidítkách.
Tašky v padacích rámech.
Uzamykatelný držák navigace - telefonu.

Recenze

Jezdil jsem v poslední době cestovní Hondu NT 700 V Deauville a Kawasaki VN 900 Classic. Roky běží a tak jsem si řekl, že dokud přes to ještě přehodím nohu a dokud to fyzicky zvládnu, chci zkusit něco většího, nejraději nějaké cestovní enduro. Mým favoritem byla SuperTenerka od Yamahy. Když jsem jí šel vyzkoušet, stál vedle také Crosstourer a protože byl blíž ke dveřím, vyjel jsem nejdřív na něm. A motor, ten 4 válec do V, mě úplně uchvátil. Když jsem pak sedl na SuperTenerku, měl jsem pocit, že to nejede. K tomu ještě letmo uložené zadní kolo, kola s drátama (bezdušovky), kardan, bílá perleť - všechno se mi líbilo. Pak už to bylo vítězství srdce nad rozumem. Jen najít vhodný kus. Ten jsem objevil u Jaryn1969, který se o motorku vzorně staral a taky jí parádně fotil, o čemž se každý může přesvědčit zde na motorkari.cz na jeho profilu i v motokatalogu na stránce Crosstourera. Domluva byla pohodová a tímto mu ještě zde veřejně děkuji za motorku i za domluvu.
Kupoval jsem motorku koncem sezóny a mám zatím najeto jen asi tisíc kilometrů, hlavně ve špatných podmínkách (mokro, zima, nepořádek na silnicích - listí, bahno). Takže zkušenosti zatím žádné. Ale i za těch pár kilometrů se mi zdá motorka velmi ovladatelná a hodná, váha není znát nejen při jízdě, ale dobře se s ní manipuluje i na místě. Nevím, jak to Honda dělá, ale ta centralizace hmotnosti je neuvěřitelná. Když chci zrychlit a jet trochu rychleji, umí to taky sakra dobře. A současně si za to taky vezme odpovídající dávku paliva. Brzdy zvládají ubrzdit tu hmotu i se mnou a případně naloženými kufry odpovídajícím způsobem. Myslím, že by byla pohodlná i pro spolujezdce, ale já jsem zvyklý jezdit sám. Motorku jsem koupil vybavenou třemi kufry, padacím rámem Givi s přídavnými světly a zásuvkou na řidítkách. Přes zimu jsem nechal udělat servis, včetně výměny oleje v předních tlumičích (trochu je přitvrdil) a dodělal vyhřívané rukojeti Oxford. Nyní ještě přidám turistické plexi Givi Air Flow a těším se na začátek nové sezóny.
Doufám, že jsem pořídil dobře a motorka bude spolehlivě sloužit a budu si s ní moci užívat pohodlné cestování. O tom více až po další sezôně

4.4.2020
Přišel čas, abych sem po delší době zase něco napsal. Po první celé sezóně a 15 tis km jsem s Crosstourerem víc a víc spokojený. Dřív jsem vždy po jedné sezóně pošilhával po jiných motorkách a chtěl nějakou změnu nebo jsem kombinoval víc motorek. A po celé sezóně s Crosstourerem stále nic, spíš naopak, baví mě to s ním víc a víc. Stále jsem v úžasu z toho, jak umí Honda rozložit hmotnost a stále mě drží počáteční nadšení ze 4 válce do V. Stále se učím pracovat s plynem, který je velmi citlivý a je třeba mít pro svoji váhu správně nastavené tlumiče. V průběhu sezóny jsem nechal vyměnit gumy a udělat ventily, dodělal na řídítka měřák tlaku v pneu, přidělal držák navigace / telefonu, dodal do padacích rámů tašky od Marseliuse, na konci sezóny pravidelný servis. Tak teď už jen vyrazit do nové sezóny

13.8.2020
Fotky z našeho mototoulání s manželkou po ČR si lze prohlédnout zde:
https://pavelvitek.r...y_2020-kratka_verze/

15.11.2020
Zima už klepe na dveře, venku je 5 stupňů a skoro pořád prší. Vypadá to, že pro mě tato sezóna skončila. Celá sezóna byla ovlivněna koronavirovou situací, přesto jsem najezdil na svých motorkách cca 10.000 km, na Crosstourerovi něco přes 8 tis.. S manželkou jsme si náramně užili dvoutýdenní motodovolenou, byla to nádhera a stále se vracím ke vzpomínkám a fotkám. S přáteli jsme absolvovalli několik víkendových nebo jednodenních výletů a vše bylo parádní. O to víc se už teď těším na další sezónu. Crosstourer mě baví čím dál víc, sžívám se s ním a každou jízdu si opravdu užívám. Je to motorka, kterou jsem dlouho hledal a jsem rád, že jí mám. Teď už je po servisu před zimou - výměně oleje a olejového filtru, vzduchového filtru, oleje v kardanu, chladící kapaliny a má nové obutí Pirelli Scorpion Trail II místo předchozích Michelin Anakee 3, tak jsem zvědavý, jak s nimi budu spokojený.

24.4.2022
Po pěkné sezóně během roku 2021 strávené hlavně na silnicích v ČR a pravidelném servisu na konci sezóny jsem jí vytáhl po zazimování z garáže. Naskočila na první brnknutí a již máme za sebou první stovky kilometrů nové sezóny. Snad nám bude přát počasí a situace kolem nás (Covid a válka na Ukrajině) nám dovolí vytáhnout motorky i do vzdálenějších krajů. V rámci servisu na konci minulé sezóny jsem na ní dal Booster plug (posilovač) a je to jiná motorka - zklidnila se v nižších otáčkách (zmizelo cukání při manipulaci s plynem) a jde krásné plynule za plynem. Ještě větší radost z jízdy na této úžasné motorce
Přeji všem krásnou a bezpečnou sezónu 2022.

13.4.2023
Po sezóně 2022 jsem si v Alpách uvědomil, že už je na mě dost těžká, hlavně vzhledem k mým aktuálním potížím se zádama. Na dálkové cestování po kvalitních silnicích je to super, ale ve vracečkách po úzkých silničkách a na trávě, štěrku a písku v kempech už se mi s ní obtížněji manipuluje, hlavně na místě. Zatím zůstává doma, ale ještě k ní přibyla o něco lehčí Moto Guzzi V85 TT. Uvidíme, která zůstane do budoucna. CT má za sebou další servis - oleje, filtry, všechny kapaliny, přední tlumiče a ložisko krku řízení. Takže je opět plně připravená na novou sezónu 2023. Všem přeji dobrou sezónu a vždy šťastné návraty.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
alterego
alterego napsal 13.02.24 v 07:43 10b.

Hezký čtení a paradní stroj v bílé.

Piwell
Piwell napsal 22.04.22 v 15:09 10b.

Krásná v té bílé s černými ráfky (krásně je vidět dvouřadé uložení drátů)

BIG-daddy
BIG-daddy napsal 03.02.22 v 09:07 10b.

Krásnej kousek

krjo
krjo napsal 08.01.22 v 12:03 10b.

Myschan
Myschan napsal 10.02.21 v 14:40 10b.

Pěkně napsáno, i hezká sbírka strojů. Ať Ti to jezdí a dělá jen radost

Více komentářů



TOPlist