renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200X Crosstourer (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Wurst
Vloženo 14.10.2015
Aktualizováno 7.3.2024
Zobrazeno 15 381x
HODNOCENÍ PROFILU OD 42 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Překrásný velký cestovní motocykl určený především na cestování po silnicích s možností občasných lehčích enduro vložek.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Autocentrum Jan Šmucler (Plzeň 3-V - Perfektní profesionální jednání, vstřícnost a ochota.

Výška jezdce: 181 cm

První dojmy - S Crosstourerem jsem se prvně seznámil v roce 2013, kdy jsem měl na celý den půjčený předváděcí model z motosalónu Honda Šmucler Plzeň. Najezdil jsem tenkrát něco přes 500km a byl jsem neskutečně nadšený a Cross se stal mým snem, který jsem si letos mohl splnit. Jelikož už několik let sedlám motocykly značky Honda, žádné velké překvapení se nekonalo, tedy ohledně ovládacích prvků, jejichž umístění a ovládání je skoro totožné od jiných modelů až na drobné rozdíly. Odlišný posez, tah motoru, komfort atd. jsou samozřejmostí, motorka působí ohromným a těžkým dojmem, který však rychle mizí ihned po rozjetí, kdy se stává krásně ovladatelnou a pocitově absolutně lehkou. Poloha jezdce je vzpřímená, pohodlná, žádný nápor na ruce, žádné křeče z moc skrčených nohou, zkrátka ohromné pohodlí určené na zdolávání velkých porcí kilometrů.

Motorku bych doporučil pro - Komukoliv, kdo se na ní cítí! :-) Určitě ne úplným začátečníkům a borcům, kteří chtějí jezdit těžký terén, pro který motorka není určená ani vhodná. Výhodou také bude vyšší postava kvůli výšce sedla (850mm) a trocha síly vzhledem k váze motocyklu (275kg bez náplní) a tím spojené namahavější manipulaci na místě.

Doplňky na motorce - Zakázkový airbrush na nádrži (vrstevnice, kompas) a bočních plastech (hory, silnice, vrstevnice), původní matná bílá přestříkaná na lesklou perleťovou bílou, vše s potvrzením od prodejce Honda, gelové sedlo s vyšitým logem Crosstourer, laděný dvojitý výfuk Bodis, vyšší turistické plexi Honda + deflektor na plexi, který byl přidán v r. 2019, nahradilo v r. 2024 nové kouřové turistické plexi Puig, držák navigace uchycený pod plexi Navihalter + univerzální držák mobilů nad 5´´ RAM Mounts X-Grip, 12V zásuvka u přístrojového panelu + pod sedlem, vyhřívané rukojeti Honda (původně instalované HotGrips Oxford po 4 letech skvělé práce vyměněny), nástavce na kryty rukojetí Kappa EH1110K, padací rámy Givi TN1110, přídavná mlhová světla Givi S310, nosič bočních kufrů Givi PLR1110CAM, hliníkový nosič horního kufru Givi SR1110, hliníkový horní kufr OBK58B Givi Trekker Outback 58 litrů v černé barvě + opěrka kufru Givi E158 po havárii vyměněné za nové modely r. 2018 OBKN58 s opěrkou E172 (viz. Deník), boční hliníkové kufry OBK48B PACK2 Givi Trekker Outback 48 litrů též v černé barvě, zadní blatník Puig (vystřídal původně montovaný a později prasklý Ermax, viz. Deník), rozšíření bočního stojanu Kappa ES1110K, hlavní stojan SW-Motech, hliníkový kryt motoru SW-Motech

Recenze

Motor, kola, pohon
Díky větším zdvihům a přednímu drátěnému 19ti palcovému kolu s rozměry pneu 110/80, zadní kolo je pak 17ti palcové s rozměry pneu 150/70, zvládá Crosstourer krom cestování po běžných silnicích i lehčí enduro výjezdy. Kapalinou chlazený véčkový čtyřválec o objemu 1237 ccm (95kW – cca 130 koní) má dostatečnou sílu rozhýbat tohoto obra, který je však na svou váhu a velikost vcelku obratný, velice pohodlný, spolehlivý a snadno ovladatelný a to vše prakticky bez ohledu na zátěž. Při jízdě ve vás vzbuzuje ohromný pocit jistoty a bezpečí. Díky kardanu odpadá starost o dotahování, mazání a čistění řetězu a zbývá si jen užívat úžasné pocity z jízdy.

Přístrojový panel
Skvělý, dobře čitelný, plně digitální panel se všemi nutnými informacemi a s možností nastavení několika stupňů podsvícení. Nechybí ukazatel zařazené rychlosti, otáčkoměr, teplota vzduchu, teplota motoru, najdete zde samozřejmě také tachometr, palivoměr, počítadlo celkových km (odometr) v km/mil, dvě denní počítadla km (trip A,B), ukazatel spotřeby paliva (přepínání tlačítkem FCD mezi režimy Aktuální spotř. paliva / Průměrné spotř. paliva / nebo Prázdné pole). Režim aktuální a průměrné spotřeby může být dále nastaven buď na km/l nebo l/100km. Nechybí ani ukazatel rezervy paliva, který naskočí pouze při přechodu na spotřebu z rezervy (bliká první dílek (E) palivoměru), tedy při spotřebě 17,5 a více litrů z nádrže, a který začně zároveň zobrazovat Možný dojezd v kilometrech na nádrž / Zbývající množství paliva / Aktuální spotřebu paliva / Průměrnou spotř. paliva / nebo opět Prázdné pole. Mezi těmito režimy opět přepínáme tlačítkem FCD. Ukazatel a nastavení hodin je v 12ti hodinovém režimu bez možnosti zvolení AM/PM, tedy dopoledního či odpoledního času. Ovládací tlačítka jsou vystouplá, vcelku dobře mačkatelná i v rukavicích, jediným mínusem je to, že ovládání funkcí přístrojovky mohlo být kvůli pohodlí a bezpečí při jízdě umístěno na řidítkách. Jinak ovšem nemám co vytknout.

Světla
Perfektní svítivost a viditelnost i za tmy. Mnou kritizovaná a oslňující kontrolka dálkových světel na CBF1000 je zde absolutně v pořádku a nerušící. Navíc možnost zapnutí přídavných mlhových světěl Givi například při mlze, dešti a ve tmě! Funkce automatického vypnutí blinkrů, nestane se vám tedy, že zapomenete blinkr vypnout a celou cestu vlastně někam odbočujete

Brzdy
Mám verzy s kombinovaným ABS, které je na tomto stroji nevypínatelné. Brzdy jsou perfektní, přesné a plní naprosto dokonale svou funkci na tak těžkém motocyklu. Vpředu se o brždění stará dvojice třípistkových kotoučů, navíc má Cross vypínatelnou a několikaúrovňovou kontrolu trakce, která při zapnutí kontroluje, aby se motocykl nedostal do smyku při neuváženém přidání plynu.

Posez, pohodlí, ovladatelnost, spotřeba
Vzpřímený pohodlný posez dovoluje řidiči zvládat i dlouhé přesuny bez větší únavy a rozlámanosti. Nohy nejsou tak pokrčené, na ruce není vyvíjen takový nápor. Sedlo dostatečně široké i pro spolujezdce, trošku tvrdší, ale velmi pohodlné. Řidítka pěkně široká, na japonském stroji skoro jev nevídaný, super! K vyššímu komfortu hlavně při delších dálničních přesunech by určitě pomohl zde chybějící tempomat. Vynikající výhled v zrcátkách, bez nutnosti použití nástavců na rozšíření zrcátek. Vše je krásně vidět, nic se nekmitá, v odraze skutečně vidíte dění za vámi a ne jenom svá ramena Vyšší plexi Honda 100% plní svou funkci a odvádí vzduch krásně nad jezdce, alespoň při mé výšce 181cm. Vyšší řidiči mohou navíc ještě použít např. přídavný deflektor. Skvělá ovladatelnost a odezva motocyklu na chování řidiče. V náklonech absolutně stabilní s pocitem jistoty. Popojíždění a proplétání v městských kolonách není problém, vzhledem ke své váze pouze obtížnější manipulace na místě. Průměrná spotřeba se i při svižnějším ježdění drží na hranici kolem 6ti litrů (při zajíždění motoru v prvních tisíci km to bylo okolo 6,4l/100km), což vzhledem k 21,5 litrové nádrži (vč. 4litrové rezervy) umožňuje dojezd kolem 350km.

Servis, příslušenství
První servis po zajetí motoru v 1000km s nutnou výměnou oleje a olejového filtru, zbylé servisní intervaly vždy po 12000km. Možnost dokoupení z bohatého výběru příslušenství, nesahal bych však po origo Honda doplňcích, které jsou neskutečně předražené a při tom svou kvalitou a účelností nesplňují a nevyrovnávají nároky a kvalitu doplňků např. od Givi, SW-Motech atd.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jirrri
Jirrri napsal 08.11.23 v 22:57 10b.

Cyxa
Cyxa napsal 24.10.23 v 16:17 10b.

Pěkná místa.

Holubp
Holubp napsal 19.05.23 v 10:08 10b.

Nájezd je fascinující...

Pupi04
Pupi04 napsal 02.05.23 v 16:46 10b.

čmelák74
čmelák74 napsal 18.05.20 v 22:31 10b.

Velmi dobře napsaná recenze, po přečtení jsem o kus blíž rozhodnutí vyměnit moje cb 750 za tento model od Hondy, motorka je úžasná a V motor s tímto výkonem je nirvána

Více komentářů



TOPlist