PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200X Crosstourer (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník fuč
Vloženo 19.11.2016
Aktualizováno 19.11.2016
Zobrazeno 5 326x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Pohodlný a výkonný stroj na dlouhé cesty.

Motorka koupena od FIRMA:Outdoor Liberec s.r.o. (Liberec VI - roční záruka

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS: V cenové relaci do 300 tis. jsem nenarazil na nic, co by se mi líbilo.

První dojmy - Lehkost ovládání, variabilita při volbě způsobu řazení, skvělé brzdy, otočí se na pětníku.

Motorku bych doporučil pro - Z vlastní zkušenosti klidnějším jezdcům, kteří se nikam neženou a rádi si užívají požitek z jízdy na delších cestách.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, mlhovky, padáky, alu kufry, USB zásuvka, alarm, výsuvné plexi, rozšířený boční stojan.

Recenze

Patřím k těm dobrodruhům, co na motorce začali jezdit v pokročilejším věku. V mém případě to bylo i trochu náhodou, protože jsem pořídil dceři choppera, a když jsem ho v garáži opečovával, řekl jsem si, že by bylo škoda se na něm neprojet. Tak jsem si rozšířil řidičák o áčko a vyrazil do kraje, abych záhy zjistil, že na motorce je prožitek z cestování daleko intenzivnější než v autě. Akorát mi vadilo, že když jsem na tom chopperu najel víc jak 200 km v kuse, bolelo mě celé tělo. Chtělo to něco pohodlnějšího, s čím by se dalo cestovat na delší vzdálenosti a třeba i ve dvou. Okukoval jsem různé stroje od BMW, KTM nebo Ducati, ale Crosstourer mě chytil hned po pár kilometrech testovací jízdy. Navíc byl jeden zánovní k mání za rozumnou cenu i s roční zárukou, takže nebylo co řešit.
CT je navzdory poměrně vysoké hmotnosti lehce ovladatelný, v zatáčkách je jistý a výborně brzdí. Režim řazení si člověk může zvolit podle situace, v případě potřeby se lze spolehnout na pohodlný a přesný automat, když chce mít jízdu zcela pod kontrolou, může se přepnout jedním cvaknutím do manuálního režimu. Než jsem se vydal na testovací jízdu, pročetl jsem dostupné recenze. Z vytýkaných nedostatků jsem se nejvíce obával cukání motoru při nízkých otáčkách a obtížné manipulace s motorkou na místě. Když jsem při jízdě zacházel s plynem jak jsem byl zvyklý z choppera, motor skutečně při prudší akceleraci a při náhlém brzdění cukal. Když se ale pracuje s plynem citlivě, začne se i motor chovat pružně, chce to jen si zvyknout a změnit některé návyky z manuálního řazení, kdy má jezdec možnost zatížení motoru plynule dávkovat pomocí spojky. Co je bohužel pravda, s CT se velmi obtížně manipuluje na místě. I když nejsem při svých 180/100 žádný sušinka, dostrkat někam CT mi dá pěkně zabrat a postavit ho na centrální stojan se mi daří až po rozhoupání. Už mi taky jednou žuchnul, naštěstí to odnesl jen poškrábaný padák a zrcátko, ale s tím se holt musí počítat.
Zatím nemám najeto tolik, abych mohl spolehlivě hodnotit CT v různých terénních podmínkách a dopravních situacích. Navíc v mém věku už nejezdím na hranici možností, takže jízdní potenciál CT nevyužívám na 100 %, proto na otázku, zda CT snese srovnání s jinými stroji ve své třídě v mezních podmínkách či situacích, nejsem a nebudu schopen dát odpověď. Mohu však říci, že jízdní vlastnosti CT mi v porovnání s chopperem posunuly hranice o pořádný kus dál při zachování srovnatelného pocitu bezpečí (nemluvě o komfortu). CT tedy mohu doporučit klidnějším jezdcům, kteří se nikam neženou, rádi si užívají požitek z jízdy, která jim umožňuje vnímat vůně, zvuky, poryvy větru a celkovou atmosféru krajiny.
Na druhou stranu bych CT s automatem rozhodně nedoporučil jezdcům, kterým záleží na tom, jak je bude vnímat motorkářská komunita. Po přečtení diskuse věnované tématu automatické převodovky jsem pochopil, že ortodoxní motorkáři (OM) automatickou převodovku nepřijali, považují ji za prvek hloupý, zbytečný a nedůstojný skutečného motorkáře. Už jsem měl tu čest se s tímto názorem setkat osobně, např. na STK nebo u svých některých známých OM, kteří by si motorku s automatem nikdy nepořídili. Jejich odpor je naprosto zásadní podobně jako odpor zarytého kotlíkáře, kterého by chtěl někdo ubytovat v penziónu s klimatizací a teplou vodou. Přitom drtivá většina kritiků DCT převodovky ji nikdy nevyzkoušela a jejich kritika se odvíjí od přesvědčení, že se jedná o technický výstřelek určený pro ty, co se nejsou schopni naučit řadit manuálně, proto se OM nikdy nesníží k tomu, aby na stroj s automatickou převodovkou nasedl. V této souvislosti mě napadá, že si podobnou kritikou před lety možná prošel i elektrický startér, kardan nebo blinkry. Majitel CT s automatem tedy musí počítat s tím, že do komunity OM nezapadne, případně bude vystaven jejímu posměchu. S tímto samozřejmě počítám i já, ale protože nejraději jezdím sám, motorkářské akce nevyhledávám a je mi celkem jedno, co si o mě myslí OM, tak to neřeším a užívám si skvělých vlastností a komfortu Hondy VFR1200XD.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Terminator72
Terminator72 napsal 24.11.22 v 21:09 8b.

..DCT nebo manual, hlavně že to VFRrrrčí !!!

krjo
krjo napsal 08.01.22 v 12:02 10b.

Faki
Faki napsal 22.06.18 v 11:44 10b.

gratuluji. Kdybych měl volné prostředky pro nákup další moto, toto by byla má jasná volba .Ať slouží

5157
5157 napsal 29.11.17 v 17:23

Já zvolil manuál,byt' jsem se projel i s DCTpřevodovkou,no až mi bude okolo 50ti asi bych do ní šel, je to hodně o pohodě a bezstarostné jízdy At' ti dělá radost

5157
5157 napsal 29.11.17 v 17:13 10b.

Gratuluji Taky jsem se rozhodoval nebo byl spíše přemlouván,at' koupím bmw 1200gs ale po svezení na tomhle bylo rozhodnuto.Ten motor je skvělý u gs to moc neletělo

Více komentářů



TOPlist