renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 1000V Varadero (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mlanik
Vloženo 28.9.2021
Aktualizováno 1.4.2024
Zobrazeno 1 621x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Moto které pravděpodobně nezklame nikoho, kdo hledá větší a silnější moto dnes už v nižší cenové relaci.
Po prvních pár kilometrech člověk zjistí, že jak je velká a těžká, tak se naprosto bez problémů ovládá.

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha TDM 900: Tahle moto se mi hodně líbila a chybělo opravdu hooodně malinko a jel jsem si pro ní.
Suzuki DL 650 V-Strom: Tahle moto se mě zdála taková nějaká vibrující, uklepaná, nedokážu to přesně posat, ale pocitově mě ta moto neoslovila. A to dle všech recenzí, zkušeností a pod. od ostatních je to skvělá moto, ale...

První dojmy - První dojem? Když jsem si na ní poprvé sednul ještě bez nastartovanýho motoru, tak mě v hlavě zablikala výstraha: Co blbneš, vždyť je to šíleně veliký a navíc těžký. Pak jsem toho mastodonta nastartoval a řekl si no, tak teď to bude zajímavý. A bylo... Ale pouze v tom nejlepším !

Motorku bych doporučil pro - Takže doporučení: Kdokoliv kdo si chce osedlat silnější a velký moto a má něco naježdíno i když třeba jako já s několikaletou pauzou. Jen to prostě nechce hned blbnout a uvědomit si, že to má výkon skoro 100 koní a to samé v krouťáku a pod. To Varo prostě poslouchá jak má.

Doplňky na motorce - Klasika:
Výhřev gripů
Padáky
3x kufr Hepco&Becker
Zásuvka 12V + USB
Digitální voltmetr pro info dobijení.
Automatický přímaz řetězu

Recenze

Proč jsem ho vybral? Vybíral jsem si mezi TDM 850 (900), V-Strom 650..
TDM-ko jsem chtěl, líbí se mi vzhledově a tak jsem si jich pár objel a vyzkoušel. Ale nastalo "kdyby" a o tom kdyby níže.
V-Strom 650, tady jsem koukal "z rozumu", dle recenzí a zkušeností se jedná o dobré moto, ale po tom co jsem se zkušebně svezl na třech rozličných kusech, jsem tak nějak z pocitu od Stroma upustil.
Plácnul jsem si tedy po telefonu, že si o víkendu pojedu pro tu TDM, ale tady začíná to kdyby...
Dva dny před koupí se cca 5km ode mě objevilo na prodej Varadero, který se mi sice hodně líbilo, ale jelikož to byl už "Litr" a taky opravdu velkej kus moto, tak jsem ho nechával tak nějak mimo zájem vzhledem k tomu, že mám již nějaký věk a i když jsem těch motorek za život pár vystřídal, tak nejsilnější byl Versys 650. Avšak když bylo to Varadero takhle blízko, tak zvítězila zvědavost, oslovení kamaráda, který sedlá normálně GS1250 v úplně jiné cenové relaci, aby mě věnoval trochu svého času a jel se na to "Varo" s mojí maličkostí podívat. A co víc, zahodil jsem pud sebezáchovy, zbytek rozumu a projel se na něm. No a bylo "vymalováno"... Po těch pár zkušebních km a dvaceti minutách jízdy jsem se vrátil z hubou roztaženou od ucha k uchu. A i když se jedná o první verzi s karburátorama,, tak jsem do něj na doporučení kamaráda který si ho osedlal přede mnou a zkontroloval ho skočil. Sice oproti tomu TDM bylo to Varo znatelně dražší, ale nelituju jediný koruny, kterou jsem za něj navíc dal.
Jelikož nejlepší kus sezóny už byl nějakou dobu pryč, tak i přesto jsem ho sedlal každý den s nadšením a schválně jsem si vybíral trasy mimo hlavní tahy, kde jsou samé zatáčky a pod, abych tu mašinu dostal co nejvíc do ruky a já získal zpět své návyky. První co člověka na tý mašině mile překvapí je, že když na ní sedne tak ta váha okamžitě zmizí, jakmile se člověk rozjede. Na místě je to těžká lokomotiva, ale jakmile se člověk rozjede zjistí, že se prostě ovládá až neskutečně lehce z pohledu který od toho tak nějak podvědomě očekává ( já očekával, že všechno bude těžší, budu u toho funět a pod. ).
Jízda po silnicích typu " hlavního tahu", kde jsou dlouhé táhlé zatáčky je prostě boží, ta motorka poslouchá úplně na slovo. Jasně, nepokládám to úplně na stupačky, ale jedu na to na co se cítím ( a brzda provozu teda rozhodně nejsem ani sebemenším náznakem ). Ono se to Varo na těhle silnicích prostě vodí tak nějak samo.
Okresky - tak tady mám záměrně naježděno většinu z těch cca 2700km, co jsem do teď na tom Varu najezdil. A přes počáteční možná až přílišnou opatrnost v prudčích zatáčkách jsem si prostě šíleně rychle zvyknul na to, že ačkoliv je ta motorka velká a těžká, tak se člověk prostě nesmí bát jí položit a ona prostě udělá přesně to co po ní člověk chce. Jediný můj pocit je ten, že když jí člověk rovná zpátky, tak jí musí trochu pomoct. Brzdy: tak tady z mého pohledu a stylu jízdy nemám nic, co bych jim vytknul, prostě fungují parádně. Zatím jsem se nedostal do žádný krizovky ( a doufám že ani nedostanu), abych mohl napsat něco jiného. Pohodlí: Tak tady asi budu pouze papouškovat - Prostě paráda a to je možná i ten rozdíl od TDM a V-Stroma, proč to hned padne do ruky. Spotřeba : tak a tady dochází k diskutované " žravosti " karburátorového Varana, ale jelikož se s tím zatím seznamuju, jezdím sólo, se sundanýma bočníma kuframa ( TOPCASE jsem tam nechal z důvodu praktičnosti), tak mým stylem jízdy : po okreskách kilo, kdy motor točí 4000/min, rovinky do 130-140 /hod mě to vychází 5,7/100 !!! Jasně netahám za to jak magor, přeřazuju většinou kolem 5500-6000/min, plyn přidávám plynule ne, že ho ihned urvu a pod.. Mě ta spotřeba prostě na takhle starý, těžký, a silný moto připadá naprosto a absolutně v pohoděl Jasně, až tam dám ty bočáky a noložím je a za sebe posadím drahou polovičku, tak to vyleze, ale s tím prostě počítám. Ale ruku na srdce, řešit u motorky pro radost spotřebu ? To opravdu ne ... A pro hnidopichy: než projedu rozdíl v ceně stříkačky, tak si za to dám pěkných pár výletů s manželkou do Řecka a pod.. A až se trochu rozjezdím (počítám min dvě sezóny), tak poté začnu řešit něco novejšího, popřípadě funglovku.
Tahle mašina mi prostě sedla od uplně prvního kilometru.
Možná je to hodně umocněné tím, že jsem na moto pár let neseděl ( někdo si tehdy moje moto půjčil a zapoměl ho vrátit - stále je v pátrání ), a byl bych nadšený i z té TDM, ale beru to tak, že jsem se sklouznul jak na tom V-Stromu ( 3ks), tak na té TDM ( 5ks) ale to Varadero mě prostě pocitově chytlo na první ránu.

Koupil jsem záměrně starší moto v určité cenové relaci na "rozježdění" po X letech a nechtělo se mi hned utrácet 200k a víc s vědomím, že mě to třeba zase už tolik nechytne, že to třeba vlastní blbostí hned položím a pod. ( To jen pro rejpaly proč jsem si nekoupil to a to, proč jsi si rovnou nekoupil stříkačku a šestikvalt a pod.)
Nicméně už teď vím, že tenhle konkrétní model mě nahodil zpátky na dvě kola a pokaždé, když z něj slezu a vypínám motor, tak mám usměv na tváři od ucha k uchu. Takže nezbývá než se s ním min. dvě sezóny pomazlit, abych to zase všechno dostal do rukou a do hlavy a poté se podívám buď po novějším ( ta stříkačka s šestikvaltem ), nebo se doto zblázním takovým způsobem, že skočím do něčeho úplně nového a třeba jiné značky, ale zatím naprostá spokojenost.
Teď přes zimu spolkne nějakej peníz na servis, ale s radostí mu dopřeju všechno co bude chtít.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Romn
Romn napsal 04.10.22 v 18:10 8b.

tomcruise77
tomcruise77 napsal 21.01.22 v 06:47 10b.

jiřus69
jiřus69 napsal 20.01.22 v 08:57 10b.

Úplně skvělá recenze . Je to tak jak píšeš. Mašina ti prostě musí sednout. Měl jsem to taky tak přestože nakonec vlastním právě V-strom 650XT.

MiKas004
MiKas004 napsal 17.01.22 v 19:23 10b.


Úplně skvělá mašina, která snad ani nestárne a nepřestane bavit. Přeji hodně štěstí, radosti a hlavně, kolečkama jen dolů.

fridr
fridr napsal 06.01.22 v 08:24 10b.

Paráda,ten komentář prostě sedí.Varadero ač se nezdá,tak je to velice univerzální stroj.Dokaze jet jak parádní pohodlnou kochací jízdu,ale i velice razantní palbu.A fámy o spotřebě 9,10,dokonce někdo psal i 12 l,je prostě blbost.. Pěkná recenze, ať ti funguje stejně dobře jako mě.

Více komentářů



TOPlist