PROFIL MOTORKY

Honda XL 1000V Varadero (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kov
Vloženo 10.2.2009
Aktualizováno 7.7.2016
Zobrazeno 26089x
HODNOCENÍ PROFILU OD 98 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Téměř nový motocykl s kompletní výbavou a s abs. Dovoz Anglie.

Více fotografii

Motorka koupena od Fikmoto - Vše OK.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 1000 V-Strom: Vzhled, posez, pohodlí

První dojmy - Čekal jsem na litrový dvouválec větší zátah motoru. Nerovnosti na silnici válcuje s přehledem, za jízdy je to dobře ovladatelná mototorka. S manipulací na místě je to horší. Nicméně je to krásný a majestátní stroj!

Recenze

Nastal čas přejít na motorku, která splní moje představy o motorkaření ještě líp než Fazer 600. Po dlouhém vybírání jsem z typů cestovních endur koupil Varadero XL 1000 ABS r.v. 2008,najeto 3,5tis.km. Zjištoval jsem všude možně případné neduhy, které se můžou u této motorky vyskytovat a moc jich není, tak snad bude dobře sloužit.(Neduhy viz. posouzení až dole) Barva je prazvláštní. Jednou je to ledová modř, když zasvítí z druhé strany je to spíš šedá metalíza, na plném slunci stříbrná. Záleží na světelných podmínkách.

Po první vyjížďce:

Čekal jsem na litrový dvouválec větší zátah motoru. (Asi norma euro 3 v kombinaci s málo zajetým motorem...?) Nerovnosti na silnici válcuje s přehledem, za jízdy je to dobře ovladatelná mototorka. Řekl bych, že okresky projíždím rychleji než s Fazerem. S manipulací na místě je to horší. Je úžasně pohodlná pro řidiče i spolujezdce. Nelíbí se mi zvuk motoru. Laďáky jsou nezbytné!

Po 4 tis. km:

Byly nutné nějaké další úpravy,abych byl spokojený s motorem:

1. O zub menší pastorek(malý zátah dvojky v nízkých otáčkách)

2. KN filtr+laďáky Leo Vince(zvuk a výkon)

Po 7 tis. km:

Motor se trochu probral, anebo si spíš zvykám. Projeli jsme na zkoušku ve dvou i pár polních a lesních cest, přefrčeli přes louku a přejeli menší potok. Enduro to teda zrovna není, ale docela se to dá ustát. Až na tu váhu, která je cítit jen při manipulaci na místě a při otáčení, je to skvělá motorka. Jsem překvapený, jak je stabilní v zatáčkách i na nerovném povrchu.

Ukazatel zařazené rychlosti Gi-pro se taky výborně osvědčil. Drobnůstka, která není nutná, ale potěší. Momentálně připravuju motorku na hlavní dovolenou a montuju další vychytávky, aby se nám na motorku všechno vešlo. Varadero má totiž jako cestovní stroj míň úložných prostor než Fazer a pod sedlo nevejde ani antipich. V laďácích jsem nechal homologační vložku. Bez ní je to pořádný nářez, ale veliký až moc. Po pár kilometrech mě brněla hlava.

Zadní guma je na výměnu. Nová bude Michelin Anakee2. Už se vidím v Alpách...

Po 10-ti tisíc, po dovolené:

Varadero nezklamalo a šlapalo bezchybně,spotřeba při ,,plné polní" 6 litrů. Manipulace na místě a otáčení s plně naloženým strojem, to je dílo! Jednou jsem neustál otáčení na silnici a spadli jsme. Zaplaťpánbu za padací rámy a boční kufr! Padáky zastříknu, kufr dostane novou nálepku... Varan má sice i nějakou tu malou oděrku na rožku kapoty, ale nic hrozného. I přes úpravy, co se týče výkonu, které jsem popsal výše, můžu říct, že Fazer 600 táhl v alpských vracečkách líp a byl schopný při stejném nákladu projet levotočivé otočky na dvojku, což se mi s Varaderem dařilo jen sem-tam a s kuckáním. Jízda v dešti je jednoznačně ve prospěch Varadera. Suchý spray na řetěz ,,Profi dry lube" je skvělý a splnil to, co jsem od něj očekával. Nezastříkává motorku mazadlem a čištění řetězu je úplná sranda. Přestože je při používání PDL řetěz trošku hlučnější, tak u něj zůstanu.

Po 13-ti tis.:

Přední guma je zralá na pokutu. Rozhodl jsem se napříč dojmům ostatních vrátit k originál gumám. Nemůžu si pomoct, ale měl jsem v nich v zatáčkách lepší pocit než na Anake2. Anakee 2 se v náklonu vlní. Trošku pomohlo ji přefouknout na 3,1atm. Navíc: mám kamaráda, kterému se na Anake2 dvakrát za jízdy vytrhl veliký kus gumy až na plátno! To je o držku!!!
http://www.pepavaran...slides/img00001.html

Asi jsem divný nebo mám divnou motorku, ale jsem asi jediný z varaderistů, kdo by uvítal větší zátah motoru. 95koníků na 270 kg+náklad a osádka, není nic moc. Hlavně při předjíždění je to znát. Řadím víc na Fazerovi. Rychlosti jsou od sebe poskládané zbytečně blízko, po pár stech otáčkách, takže mnohdy řadím ob jednu rychlost. (Spodek dvojky jsem už jakž takž vyřešil menším kolečkem pastorku. Motor jede s lehkým plynem bez cukání už od dvou tisíc.
Porajtovali jsme po rakousko-českém pohraničí, kde Varadero prokázalo své kvality. Na rozbitých cestách v Česku v pohodě válcovalo nerovnosti, na krásných cestách v Rakousku jsem se krásně svezl. Super!

Po 16-ti tis.:

Buď Varadero shodilo na váze nebo jsem si na tu váhu zvykl. Už mi ta manipulace na místě nedělá takový problém jak z počátku. Vyjížďky při teplotách těsně nad nulou jsou na Varaderu nesrovnatelně lepší než na Fazerovi a se zapnutým vyhříváním rukojetí nevím co je zima. Fakt pohoda! Na ABS v kombinaci s dual-em nedám dopustit. Za letošní sezonu jsem dvakrát zažil situaci, kdy jsem byl rád, že tyto brzdy Varánek má. I přes drobnosti, co jsem popsal, nevím v současnosti o stroji, který by mi vyhovoval líp, byl spolehlivý a současně byl pro mě finančně dosažitelný. Občas vytáhnu homologační vložku a vyrazím na krátkou svižnou projíždku. Ten zvuk, to je fakt nářez! Na delší cestu ale nemyslitelné.
Neočekával jsem od Varadera, že s ním budu rajtovat po lese a brodit řeky. Taky bych nechtěl cesťák typu Goldwinga. Čekal jsem pohodlný spolehlivý cesťák, který zmákne v pohodě silnice horší kvality a občas i polňačku. Což je přesně Varadero. Vím od známých, že se na něm dají brousit i stupačky, což se zatím bojím, ale to jsem vlastně nedělal ani na Fazerovi...

Po 22-ti tis., po dovolené:

Originál plexi dělá takové turbolence, že mě brní hlava ještě druhý den po návratu z dovolené na Sicílii. Bude nutný jiný štít či aspoň deflektor. Plně naložená motorka klesne tak nízko, že držák kufrů při zhoupnutí na nerovnostech tlačí na doplňkový blatníček a ten zase ryje do gumy. Musel jsem ho na dovolené raději kus uřezat, protože guma začínala být docela dodřená.
http://j-kov.rajce.i...en_problem_a_rez.JPG

Po 27-mi tis.

Varan opět asi shodil, manipulace je čím dál snažší.
Co se motoru týče trvám na tom, co jsem napsal výše. 20 koníků mi při předjíždění chybí. Je to ale věcí názoru. Mnoho lidí ten můj nesdílí.
Pneu Bridgeston nejsou zlé. Měl jsem jim za zlé, že v zatáčkách uskakují do boku, ale ukázalo se, že to měl pravděpodobně na svědomí zadní tlumič, který pozvolna vytékal(dopsáno dodatečně). BG mají zatím najeto asi 8tis a zdaleka nejsou na výměnu. Na Červenohorském sedle jsem s nimi jezdil až na kraji gumy, a to i vadným tlumičem.

Po 31 tis.

Vytekl mi zadní tlumič. Je to dost vzácná závada, ale stalo se. Problém je, že nový originální stojí asi 25tisíc a tlumič je nerozebiratelný!!! ,takže se nedá jen tak vyměnit těsnění a náplň. Dal jsem ho jednomu specialistovi na tlumiče, který by s ním snad něco mohl udělat. Prý z toho udělá tlumič rozebiratelný, který bude v lepší kvalitě než když byl nový od hondy. Jak to dopadlo napíšu až to vyřeším.
Moje experimenty s benzínem Verva 100 můžu označit za úspěšné. Motorka jede pocitově líp v celém pásmu otáček a dlouhodobá spotřeba šla z 6-ti na 5,5litru, což nevyjde finančně sice líp, ale Verva 100 neobsahuje biosračky, tak to varánkovi nezasírá palivový systém.
BG 501,502 vydržely přední-10tis a zadní-12tis.km. Udivilo mě, že jsem přední sjela dřív. Nové gumy jsou Conti trail attack-dopíšu po opravě tlumiče a pořádném otestování.

Po 35-ti tis.,po dovolené.
Tlumič držel výborně. Pan Buráň z Pašovic(poblíž Zlína) odvedl výbornou práci. Oprava stála 6,2tis,což je proti 25-ti tis za nový výborné řešení. Motorku jsme proti povolené maximální hmotnosti přetížili o 20kg, takže dobrý zátěžový test. Navíc je tlumič od teď rozebiratelný,tzn nebyl by problém udělat případný repas.
Gumy Conti trail atack jsem vybíral dlouho a zdá se,že jsem trefil co jsem potřeboval. Výborně drží v zatáčkách! Při maximální zátěži a najetí asi 4tisíc km(z toho 1tis po dálnici) se nezdá opotřebení nijak hrozné. Protáhnul jsem pořádně varadero na gumách Conti trail attack po své oblíbené silnici u Valmezu. Bez problému zvládají hodně sportovní jízdu. Výborné gumy!
Nové čiré plexi MRA se osvědčilo. Turbulence se ztratily, jízda je daleko příjemnější. Při jízdě po rozbitých cestách mi přijde lepší dát deflektor do spodní polohy neboť není při znečištění hmyzem pořádně vidět na zem před motorku.
Doplněk 02 eliminator se osvědčil. Motor jede ve spodních otáčkách ještě líp. Jedná se v podstatě o odpor, který vyřadí z činosti lamda sondu, která v nízkých otáčkách ochuzuje směs a motor začne klepat, což člověka donutí podřadit. Instalace jednoduchá. Napíchne se to do koncovky pod nádrží a hotovo. Za těch 470kč to určitě stojí.
Ještě bych rád nechal upravit hlavní stojánek. Jedna nožka je proti druhé hrozně úzká, takže pokud se motorka hodí na hlavní stojan na měkkém povrchu, zaboří se jen jedna noha a motorka padá na bok.
Opět lamentuju nad úložným prostorem pod sedlem. Mám možnost mít hodně levně výborný pohybový alarm. Problém je v tom,že pokud dám pod sedlo lékárničku a pár drobností,krabička alarmu se tam prostě nevejde! Co to je za trend posledních let, že se pod sedla cestovních motorek nedá skoro nic strčit?
Po 45-ti tis:
Čím dýl Varánka mám, tím víc tu motorku miluju. V pěkných zatáčkách to v pohodě ,,natřu" kdejakému sporťákovi, na rozbité silnici se krásně svezu, po vytečeném tlumiči další technické problémy nejsou.
Gumy Conti trail attack jsem už pochválil výše. Jsem s nimi tak spokojen, že už nehodlám nic jiného zkoušet. Včera jsem v zatáčce tak křísnul stupačkou o zem, že se mi až sevřely půlky, ale varánek držel směr jak vlak na kolejích Super, super a znova super !!!
Nové poznatky kromě těch, co jsem již popsal výše, nemám. Na drobných nedostatcích, co jsem popsal, trvám.
Po 50-ti tis:
Dal jsem varánka na velký servis předepsaný výrobcem. Výměna chladící a brzdové kapaliny, ventilové vůle, kontrola rozvoďáku,atd. V podstatě nebylo co opravovat. Vše v normě. Nechal jsem jen vyměnit napínáky rozvodového řemene i když se zdály OK. Dát za ně 4500kč není málo... Není to doporučené výrobcem, ale zkušenostmi varaderistů. Nejsem si sice jistý, jestli občasné prasknutí pružinky není problém u starších typů varader a u nových se již nevyskytuje, ale riskovat tak veliký problém nechci.
Po 54 tis:
Další gumy Conti trail attack pomalu odchází, takže před dovolenou obuju nové. Fakt mi sedí, dám ty samé. Do bahna nejezdím, polňačkách jezdím na pohodu a na asfaltu jsou super.
Vyměnil jsem přední brzdové destičky. Zvolil jsem na četné doporučení originální Nissiny. Nakonec, důkazem dobré kvality je, že vydržely přes 50tisíc a brzdové kotouče nejsou nijak poničené.
Varánka postihnul problém, kterým trpí asi všechny varadera. Vypálilo se těsnění ve výfuku za kolenem od zadního válce. Tato závada se objeví někomu co 20 tisíc, někomu dýl. Zatím ale nezmám nikoho, komu by to občas ,,neprdlo". Těsnění nestojí sice žádný obrovský peníz, problém je v tom, že se kvůli tomu musí rozebrat ,,půl motorky". Výfuky, plasty, nosiče kufrů...všechno musí dolů. Dodatečný edit: To se aspoň říká a píše na netu, že se k tomu jinak nejde dostat.
Dal jsem to ale do opravy tomu správnému člověku a chci přetlumočit co s tím kámoš(od Vyškova)dělal. Sundal zadní kolo, povolil potrubí přímo na zadním válci a ve vadném spoji, povytáhnul ho ze spoje směrem nahoru a spodem to koleno vytáhl ven. Říkal ale, že zpět ho dával normálně směrem od kyvky a šlo to taky. Žádná dlouhá a složitá práce to nebyla, měl to za chvilku hotové. Protože do zbytku výfukového potrubí(mám laďáky)vůbec nemusel zasahovat, tak jsem usoudil, že není nutné měnit další těsnění, které zatím těsní jak má. V mém případě se výměna těsnění navíc spojila s výměnou gum, takže by šlo kolo ven tak jako tak. Místo složité práce, oprava na chvilku.
Po 63tisících:
Motorka šlape jak hodinky. Dostala další řetězovou sadu. Stará vydržela skoro 30tisíc,ale bylo to už dost přes čáru. Přestávají topit honďácké rukojeti. Jedou jen na nejnižší stupně,jinak jen ,,blikají". První jsem se domníval,že odchází regulátor dobíjení, pak zase že odchází rukojeti. Zdá se ale, že to bude jiná závada. Rukojeti mají ochranu proti vybití baterky a při +- 12-ti voltech se vypnou.(nevím přesně) Na baterce mám přes 13, tak jsem nechápal proč netopí. Rozmontoval jsem ovládací krabičku a na kontaktech uvnitř jsem naměřil asi 12V. Tzn, že se někde ztrácí napětí, někde mám blbý spoj. Chce to sundat kapoty, jít po kabelech a vyčistit spoje. Nějak na to ale nezbývá čas. . Vzhledem k nájezdu si myslím, že je nejvyšší čas vyměnit olej ve vidlicích. Nechám dát hustější. Doporučují to kolegové, že je to lepší. Bylo by asi lepší dát i progresivní pružiny, ale nechce se mi vysolit tolik peněz. Ještě kolem toho zkusím něco pozjišťovat co a jak. Třeba zjistím, že by přece jen stálo za to praštit se přes kapsu.
Po 72 tisících:
Skrz stěhování a nějaké rodinné problémy jsem loni najel asi jen 8 tisíc km(včetně dovči v Rumunsku) a letos s bídou 4tis. Už jsem uvažoval, že Varana i prodám, když na něm stejně nejezdíme. Občasná vyjížďka je ale svátkem a vrátím se nadšený jak malý kluk. Našel jsem zmiňovaný problém s rukojeťmi. Vidím škvírou, že je pod kapotou skříplý drátek. Rozdělávat to ale nemám čas. Jinak vše funguje jak má, opravený tlumič funguje a neteče.
Po 72,5 tisících:
Nehledě na to, že skoro vůbec nejezdím, tak musím ze zdravotních a finančních důvodů ,,varánka" prodat. Dlouho jsem s tím rozhodnutím bojoval, ale někdy rozum musí být výš jak emoce. Nikdy nás nikde nenechal ve štychu, budu na něj vždy vzpomínat jen v dobrém. Zatím si musím na malé popojížďky vystačit se skútrem a snad není všem našim motorkářským dnům konec.
Nechal jsem ještě před prodejem novému majiteli opravit vidlici, která začínala slzet, vyměnit v zadní brzdě kapalinu, protože už bylo cítit, že vadne a vyčistit KN filtr... a varadero je pryč...

Toto zde nepíšu protože bych tu chtěl ,,brečet", ale protože mě tu baví ,,mudrovat" o mašině a protože se držím toho co je psáno dole: ,,Prosím popište zkušenosti s vaší motorkou, napište klady a zápory, zkuste se rozepsat a sdělit nejvíce svých dojmů ostatním motorkářům" ( to jen pro rýpaly )
Píšu o svých názorech a zkušenostech, nepovažuji se za odborníka(to pro ještě větší rýpaly... )

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bond33
Bond33 napsal 23.09.18 v 08:14 10b.

Marty68
Marty68 napsal 13.07.18 v 08:38 10b.

to byl ale parádní popis a klobouk dolů před najetými km.

aspiryn
aspiryn napsal 15.06.18 v 14:59 10b.

Více komentářů



TOPlist