PROFIL MOTORKY

Honda XL 1000V Varadero (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník nuclearB
Vloženo 14.1.2010
Aktualizováno 20.3.2020
Zobrazeno 14 725x
HODNOCENÍ PROFILU OD 49 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Univerzální stroj na dlouhé cesty a lehkého terénu. Perfektní ochrana jezdce, nízká spotřeba a možnost naložit spoustu zavazadel z tohoto stroje dělá ideální volbu pro cestování. A to vše za rozumnou cenu.

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS: Vysoká cena a většina v žalostném stavu

První dojmy - Na první dojem už si moc nepamatuju, ale musím tady něco napsat. Líbilo se mi, že mám rozhled a že to docela jede a že sedím tak nějak v motorce. A taky to, že už nemusím být sbalený v křeči, jako na supersportu. :-D

Motorku bych doporučil pro - Tuhle mašinu bych doporučil každému, kdo chce pohodlně a daleko cestovat. Dobře se cítí na silnici i s horším povrchem a lehký terén zvládá taky v pohodě. Důležité je, aby měl člověk fyzické předpoklady tohle monstrum zvládnout.

Recenze

Nákup velkého endura jsem plánoval téměř 4 roky. Sbíral jsem názory majitelů, přečetl desítky stran testů a diskuzí, svezl se na V Stromovi, GS1150, 1200 starém i novém Varaderu a zůžil okruh na dva stroje. R1200GS a nové Varadero. Obě motorky splňují všechny moje představy a potřeby. VStrom taky nebyl k zahození, ale charakter motoru mi připomínal moje staré TL a to mě hodně odradilo.
U BMW jsem podlehl mýtu o tom, že je to vrchol v téhle kategorii a že pořízením tohohle stroje dosáhne člověk nirvány. Bohužel jsem zjistil, že i s ní to nebude tak v pohodě, jak se zdá z cestopisných článků ve kterých BMW objíždí zeměkouli a vypadá to, že snad i na jednu nádrž Ale i tahle motorka potřebuje servis a bohužel ne laciný. Navíc mě spousta majitelů a pak i servis vyděsili s poruchovostí a nákladnou opravou kardanu. Takže když jsem na misky vah vložil oba stroje , tak rozhodl aspekt pořizovací ceny a servisní problematiky. Za svoje peníze jsem mohl mít buď jedno pětileté R1200GS za čtvrt milionu s vidinou brzkého nákladného servisu se 100tis.km a nebo téměř nové Varadero. Takže jsem ani dlouho nemusel přemýšlet

Cestovní stroj spíš na silnice a spevněné cesty než do terénu. Uvolněný posez , pohodlné sedlo a slušné odpružení z týhle motorky dělají opravdu dálkový křižník. Vyšší postavy ovšem musí dokoupit lepší plexi, protože za originálním při vyšších rychlostech vznikají turbolence a hluk. Výborný výkon má i přední světlomet, který je osazen 2xH4 žárovkami svítícími současně. Tudíž pro běžné použití není nutné instalovat navíc přídavné světlomety.
Výkon motoru se mi po předešlém motocyklu špatně hodnotí ,protože je to o něčem úplně jiném Ale i pro svižnější jízdu je tam dost valachů. Na dálnici se nechá vyhecovat až k nějakým 210 km/h a stále máte pocit, že je vše pod kontrolou. Ale taková pohodlná a ekonomická rychlost je tak do 150km/h. Nevim jak u starších modelů, ale tady se povedlo v Hondě parádně vyladit průběh výkonu, což je při dnešních emisních normách téměř zázrak.
Mile mě překvapilo ovládání v zatáčkách ,které bych u takového stroje moc nečekal. Velkou roli tady budou hrát použité pneumatiky a nastavení zadní pružící jednotky. Ta už je konečně seřiditelná i na tlumiči. Ještě by se hodilo alespoň nastavení předpětí předních pružin, ale na to si asi budeme muset ještě počkat,...nebo dodělat.
Brzdy jsou kapitola sama pro sebe. Mám verzi s ABS a to funguje spolehlivě. Ovšem duální systém je pro mne oříšek. Aby to fakt brzdilo, tak je třeba užít obě brzdy naráz a na to si stále zvykám. I tak jsem měl zprvu dojem, že to moc nebrzdí a byl z toho trošku rozčarován. Časem jsem ale pochopil konstruktéry , kteří zřejmě záměrně užili systém s pozvolným nástupem účinku pro méně zkušené uživatele.
K tomuhle modelu bych měl pár kritik:
první je zadní nosič, který na sobě nemá téměř žádné použitelné úchyty ,prostě úlet ,parodie...
pak absence některých údajů na počítači ,jako teplota vzduchu, prům.rychlost a pod. ,což v dnešní době není nákladná a složitá záležitost.
Paradoxně je pro mě výhodou řetězový převod, kde se dá v případě potřeby měnit převodový poměr a navíc jsem přesvědčen, že v případě potřeby seženu kdekoliv spíš řetěz než náhradní díly do kardanu.

Od dob kdy Varadero vzniklo se ho snaží v testech někam zaškatulkovat a jsou zřejmě frustrovaní z toho, že se jim to nedaří. Jako měžítko berou KTM Adventure ,nebo R1200GS příp. Suzuki V Strom. A stále jenom dokola píšou, že Varadero není pořádné enduro ,protože se s ním nedá krosit ve stupačkách po lese.
Jenže každá tahle motorka je něčím specifická a spíš než porovnávat společné vlastnosti se víc daří popisovat jejich rozdíly. Proto je možná tahle třída (velkých cestovních endur) zajímavější než ostatní kategorie a zákazník si může vybrat stroj , který bude nejvíce vyhovovat jeho potřebám.
Taky nevím, jestli je úplně nejšťastnějším řešením některých značek v téhle kategorii napodobovat design BMW (Guzzi Stelvio a nebo Supertenere 1200) . Osobně v tom vidím více marketingový tah než důraz na užitné vlastnosti. Tohle by ale bylo na dlouhou polemiku.

Po první sezoně a téměř 18tis. najetými kilometry jsem přesvědčen ,že jsem pro sebe vybral správně.

V budoucnu bych rád vycestoval někam dál. Zatím jsem se podíval jen trochu kolem komína Rakousko, Slovensko, Polsko, Německo, Švýcarsko, Francie, Itálie... ale rád bych třeba Španělsko, Maroko, Sýrie ale všechno je to hlavně o penězích a tak musím ještě hodně šetřit.

A je tady konec
Tak Varadero má nového majitele. Budu na něj dlouho vzpomínat a děkuji zaměstnancům Hondy ve Španělsku, že si dali záležet a tuhle motorku smontovali ,jak se patří.
Najeli jsme spolu 90tis km a nikdy mě nikde nenechala a vždy dovezla domů. Podívali jsme se spolu do Německa, Francie, Švýcarska, Lucemburska, Rakouska, Polska, Itálie, Slovenska, Maďarska, Rumunska, Černé Hory, Chorvatska, Srbska, Bosny, Albánie a Slovinska.
Závady za dobu provozu : výměna zadního tlumiče, gufera v předních vidlicích, ložisko krku řízení , ložiska kol, akumulátor , ale to by se dalo možná počítat do běžného servisu, jako olej ,destičky a řetěz.
Celou dobu jsem dával olej Repsol 10W40 syntetický

Jeté pneumatiky: (hodnocení jako ve škole) Bridgestone TW152, (2), Michelin Anake II (3), Mitas E07 (4), Heidenau Scout (3), Continental TKC 70 (1), Metzeler Tourance (3), Shinko 804/805 (2)

Klady
- Motor ,neskutečný držák, perfektně vyladěný.
- Pohodlí a ochrana proti větru a vodě
- Velká nádrž a rozumná spotřeba 5,5-7 l/100
- Světla

Zápory
- Hmotnost a vysoko položené těžiště
- Slabé brzdy ,hlavně když máte motorku plně naloženou.
- Zadní stupačky jsou moc daleko od sedačky (poznámka manželky)
- Zadní plastový nosič , to nechápu u motorky téhle kategorie
- Je jako celek tak dokonalá, že ve vás vlastně nevzbudí žádné emoce. Nemůžete se na ní zlobit a ani být nadšený.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
soptik1c
soptik1c napsal 20.03.20 v 18:16 10b.

super

Boro78
Boro78 napsal 29.01.19 v 19:12 10b.

Hanzisss
Hanzisss napsal 06.02.17 v 21:22 10b.

Dost dobře napsáno:) tak někdy na cestách na videnou

kite7
kite7 napsal 13.07.16 v 12:44 9b.

Parádně napsané,tlustˇocha mám taky a nikdy bych neměnil.Ládˇa Nové Stra.

Dušan_Sihelský
Dušan_Sihelský napsal 05.06.16 v 21:35 10b.

Máš to moc pěkný .

Více komentářů



renocar_prosinec
Objednat reklamu
TOPlist