renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZX-12R Ninja (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kali88
Vloženo 30.8.2021
Aktualizováno 4.5.2022
Zobrazeno 3 547x
HODNOCENÍ PROFILU OD 52 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Legendární stroj z přelomu milénia, kterej je prostě boží

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Tass (Chrudim I) - Velmi vstřícné a pohodové slušné jednání

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ZX-10R Ninja: necítil jsem se na ní tolik pohodlně vzhledem ke své postavě a navíc mi přijde jako ryze sportovní narozdíl od ZX-12R

První dojmy - První dojmy? Na první pohled strašná raketa na které se zabiju za první zatáčkou nebo mě vystřelí na měsíc. Po nasednutí - vypadá úžasně, křeslo jak v obýváku, rozměrná a těžkopádná, budíky budící respekt :O Při jízdě při převzetí příjemné překvapení jak je úžasně stabilní a čitelná a opět přívětivá k jezdci.

Motorku bych doporučil pro - Pro koho je tahle raketa vhodná? Budete se divit ale je tak hodná, že umí jet i úplně normálně takže na ni s klidem posadím kohokoli kdo má s nějakou motorkou zkušenost a není vyloženě horkokrevný šílenec honící se za rychlostí a má to v hlavě srovnaný. Když za plyn vezmete a nemáte k ní respekt tak je konec. Když jste jezdec co ví na čem sedí je právě pro vás.

Doplňky na motorce - Po připomínkách už jsem tam dal zrcátka co má mít (jen chybí nové fotky) a pak tam je gipro, vývod k nabíjení baterie, dvě usb zásuvky, kryt řetězu a padáky

Recenze

No jak začít?
Po pětileté zkušenosti s naháčem ZR-7 jsem se chtěl posunout trochu dál a snad mě tu nebudou ostatní nenávidět za moje osobní dojmy z další motorky pro kterou jsem se rozhodl.
Takže, proč ZX-12R? Jednoduše jsem se díval na nějakou silniční kapotovanou motorku, která je něčím vyjímečná, na výběr toho bylo dost, jenže spousta strojů jsou buď nizké nebo malé motorky na které se prostě neposkládám i přesto, že se mi i vzhledově libí a výkonově by pohodlně dostačovaly mým požadavkům. Navíc spousta motorek co vidím jsou CBR, R1, a Ninja 6ka atd. A nechtěl jsem něco co má skoro každý.
Tak jsem si prostě řekl budu mít takovou, která možná nebrousí tolik stupačky a slidery jezdců na okruzích ale dokáže to také, navíc taková, která svým výkonem o minimální hodnotě 131 kW ani po 21letech svojí existence se nezalekne kdejaké náhlé potřeby zrychlit či předjet nebo někomu ukázat prdel prostě. Navíc není moc strojů s analogovým tachometrem s konečnou cifrou 340 km/h a ještě čárkou pod ní což u mě budí jak respekt tak vědomí, že tahle mašina tolik dokáže opravdu jet protože to pocítíte už při jemném otočení plynu. Navíc má pro mě jednoduché líbivé linie a i přes svojí velikost mě hned uhranula. Prohlížel jsem si jí asi 5 minut a pak si řekl beru ji protože mi prostě sedí a je super.
Jakmile jsem jí patřičně zahřál na sytič a připravil se na cestu tak asi už po ujetí 2 metrů jsem to poznal. Úplně boží! Raketa, která umí jet i krásně pomalu, je úžasně stabilní a neuvěřitelně poslušná, zkrátka jede kam se díváte a jakoby sama podle pohybu těla zatočí a udělá co chcete. Jistě mi někdo namítne, že po patřičné delší zkušenosti melu kraviny, ale prostě mám pocit, že když jezdec ví jak se k ní chovat správně tak mu neudělá prasárnu pod zadkem. Myslím, že vyžaduje respekt a pokoru od jezdce vzhledem k váze, výkonu a velikosti a třeba i rozměru zadní gumy. Možná není tak hravá jako můj předchozí naháč, ale pocit, že sedlám nejrychlejší motorku s neuvěřitelným výkonem je prostě nenahraditelný, zvlášť když se umí takovej stroj chovat naprosto normálně a dává jezdci krásně najevo polohou plynu odkdy je to už bestie a kdy se umí chovat jako normální přibližovadlo. První jízda od prodejce v délce cca 200km byla v opatrnějším tempu navíc nemám kombošku takže broušení kolen a náklony ve stylu MotoGP nebyly na pořadu dne. I přesto jsem se celou dobu smál do helmy jakej boží kup jsem udělal. Po cestě nejen budila pozornost a každej se ohlídnul nebo i zamával ale jela nádherně předvídatelně, ladně a jemně. Ano místy a chvílemi mi přišla jako osobák jak je těžká a že hned spadne na bok a skončím, ale brzy to opadlo když jsem za další chvíli poznal jak se chová či spíše jaký vyžaduje přístup. Je to úplně jiný level než předchozí motorka a s tím jsem k ní i přistupoval. Přijde mi až neskutečné, že tak výkoný stroj může řídit i motorkář bez předchozí zkušenosti se supersportem jestli se to sem dá zařadit. Nic jí nerozhodí v přímém směru ani v zatáčce, jede to jak přikovaný k silnici takže další paráda.
Ale abych to jenom nechválil tak musím říct, že spíš než díry v silnici jí vadí boule nebo hrboly a vyjetý koleje, z prvotní zkušenosti je to pro mě zkrátka překážka z které mám strach i na takovém stroji jelikož v tu chvíli nemáte jistotu co motorka udělá. Třeba je to cena za to jaká je a jaká má být, zatím nevím, možná se s tím popasuju lépe po delší zkušenosti z jízdy. A taky ukazatel stavu nádrže ztrácel hodnotové části celkem rychle, ale tak dvanáctistovka je prostě hladová s tím se smířím taky celkem snadno. Navíc topí jak elektrárna tudíž jsem měl kolena usmažený a jediná možnost je prostě jet jinak když stojím tak je to fakt peklo.
Když se však vrátím k těm lepším dojmům tak výkon má asi milion koní :D, nezadýchala se ani v jednom případě i přes mých nějakých 115 kilo a máte pokaždé pocit, že rezerva výkonu na plynu je nekonečná a mohla by táhnout za sebou i přívěs nebo batůžek za jezdcem s ne zrovna muší váhou :) zrychluje krásně plynule a lineárně a když vezmete za plyn tak s mrknutím oka tam je 160 a při dvou mrknutích asi 240 za hodinu a z výfuku jde opravdu krásný řev a je z toho raketa s pořád skvělou stabilitou i na svou váhu nějakých 240 kilo. Posez je pohodlný i na delší cesty a pozice za řídítky i za cenu opření se do rukou je snesitelná a přijde mi akurátní k možnosti dojezdu a spotřebě takže i s tímto jsem spokojený. Jelikož jsem zatím amatér na sportovní mašině a čerstvý majitel uvítám zkušenosti a postřehy ostatních s touhle motorkou. Ale za sebe můžu říct prostě boží ve všech ohledech. Konstruktérům se povedlo všechno přesně co je psáno v tehejších prospektech a recenzích a já jsem naprosto spokojený s tím jak jede a co vše dovede a věřím, že se posunu právě s tímhle strojem o hodně dál v tom jak řídit motorku a užít si to po stránce zábavy i sportovního využití. Prozatím jsem si přečetl a nastudoval příručku motorkářské bible a na naháči se nedala tak úplně aplikovat abych svoje možnosti na silnici zlepšoval. Tak právě Kawasaki ZX-12R Ninja mě určitě posune mílovými kroky jistě mnohem dál. Díky za přečtení

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
gresini
gresini napsal 10.03.24 v 15:24 10b.

Ahoj,vždy jsem ji chtěl,ale k nové jsem se nedostal,tak jsem skončil u R1 a jsem spokojený! Važ si jí,je pěkná a AŤ TĚ VŽDY DOVEZE DO CÍLE!!

Martin-zx
Martin-zx napsal 28.02.24 v 09:28 10b.

Moc krásná raketa, ať slouží.

StillFlyingMust
StillFlyingMust napsal 28.02.24 v 08:17 10b.

Nádherná Ninja, ten její výraz je k nezaplacení :D

Milanek13
Milanek13 napsal 13.02.24 v 09:30 10b.

Krásný stroj z doby ,kdy byl svět ještě v pořádku .
Analog tachometr do 340km/h už nikdy žádný nový motocykl mít nebude.

matt
matt napsal 12.02.24 v 10:15 10b.

JJ zx12ka bomba motorka

Více komentářů



TOPlist