renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM Duke 690 R (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MiDou
Vloženo 1.8.2021
Aktualizováno 30.8.2021
Zobrazeno 1 970x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Takovej čertík na ježdění kolem komína. Za mě zas tak moc krásy nepobral, ale na tu se nejezdí. A v jízdě samotný je prostě boží.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Bože, to je lehký, to je snad kolo... Před ním jsem skoro dvacet let jezdil na silničních 6tkách, což taky nejsou zrovna tlusťošky, ale tohle je ještě někde jinde... Krásně se to klepe, moc to nejede, furt se musí řadit a zatáčí to jak kolo. Co to sakra je? I tak se v přilbě tlemím jak idiot, takže si budeme rozumnět - jen se musíme sžít.

Motorku bych doporučil pro - Myslím, že krom cestovatelů by mohl udělat radost každému, kdo se chce prostě bavit a užívat si trochu toho "kravení" v rámci zákona (s přimhouřením oka anebo rovnou obou). Blbě se na tom jezdí tak nějak "slušně", protože furt ponouká k nějakým kravinkám.

Doplňky na motorce - Co se doplňků týká, tak jsem vyhodil ty hrozný "kamna" pod motorem (kaťák) a dal tam rovnou trubku. "Eko" by se asi z toho po..., ale ta motorka tím ještě ožila a dělá skvělej "bugr". Čerti z toho lítají při každým meziplynu a na volnoběh to funí 3 metry za vejfukem, že se ohýbaj kytičky... To je prostě paráda. Když pak objíždíte cyklistu, tak se chudák nelekne, protože už o vás ví hodně dopředu.

Dál šly pryč ty jejich "tykadloidní" zrcátka. Mně osobně se nová varianta zamlouvá mnohem více a je v nich navíc i něco vidět - rozumněj nevidím si svoje rozmazaný ramena, ale rozmazaný šmouhy za sebou, který když svítej, tak vím, že za mnou někdo je.

Na a poslední byl držák SPZ a krytka sedla spolujezdce (na fotkách ještě není).

Tím už budeme asi končit. Aspoň na chvilku. Poslední mě láká vyhodit stupačky spolujezdce, ale je k tomu potřeba držák na vejfuk a ten stojí fakt nesmysl (za 2 kusy kulatiny).

Recenze

Vždycky se nám doma líbili Japonci a 4 hrnky. Samo s laďákem, aby to hezky zpívalo (není nic horšího, než udušená motorka). Postupem času jsme skončili u Hondy a její 6tky RR. Super strojek, kvalita zpracování a svezení. Jen tomu trochu chyběj emoce (rozumněj při normální jízdě - jasně, že když ji točíš přes 12, tak je emocí plno, ale zároveň je člověk taky o dost blíž průseru) a tak to postupem času chtělo trochu oživit. Navíc už na ježdění není tolik prostoru, takže jsem hledal něco, co bude spíš víc na blbnutí kolem komína... Takový to "jdu se na hodinku vyblbnout". Vždycky mě lákaly motárdy, ale přece jen je to dost vyhraněný. No a pak tam byl na krámu Duke…

Duke se mi vždycky líbil tím, že je jinej a dělá si to po svým. Konkrétně tahle verze (ty 2 čočky předtím moc ne, ani ten nové "Kiska dyzajn", co mají teď... i když na živo je to o dost lepší, než na fotce a velkej je supervévoda je čirý peklo).

Je to takový syrový, žádný zbytečný "cingrlátka", starej dobrej otáčkoměr a akorát ABS. Prostě jednoduchost. Ty 3 jízdní režimy, co to má, bych ani moc nezmiňoval. Trochu jinak to mezi "race" a "standard" reaguje na plyn a to je asi tak všechno. Rain je takovej "vykastrovanej". "Race" je to spíš vypínač on/off, což mi k celému projevu, vzhledu sedí asi nejvíc. Chápu mapy u silnější motorky, tady mi to přijde spíš marketingová kravina.

Celkově je to jednoduchá a hbitá potvůrka. Trochu jsem si říkal, že 70 koníků není nic moc. Chyba. Mně stačej bohatě a furt to budu já, kdo bude tahat za kratší konec provazu...

Podvozek je pevnej a voní mu pěknej rovnej asfalt. Jakmile je to hrbatý, tak by to chtělo suspenzor, protože kontakt s nádrží je potom celkem intenzivní. Tím, že to má široký řidítka (aspoň oproti sportovní 6tce, na který jsem vyrostl), tak je zatáčení fakt rychlý a takový "přímý". Prostě má člověk představu, kam to chce poslat a ono to tam je.

Motor je kapitola sama pro sebe. Pod 4 tisíce je fakt protivnej a škube řetězem, takže okamžitě pryč anebo spojčit (obvyklá disciplína na kruháčích a podobně, kdy i jednička potřebuje pomoc). Nad 4 se kladivo vyloženě raduje a letí směle kupředu, aby to v 7,5 zase skončilo . Takže ve finále člověk řadí, řadí a řadí. Vzhledem ke stylu jízdy mi to vyhovuje. Co nemá vyloženě rád, jsou stabilní otáčky a la dálnice anebo 80 v koloně aut na okresce. To je vyloženě "vopruz". Bude to i tou "race" mapou nejspíš. Ale na to tahle motorka prostě není a nebude.

Posez je pohodlnej, takže cestovat by se na tom taky dalo, ale koho by to na tom bavilo... Na to jsou daleko lepší alternativy.

Pro mě je motorka na zábavu, na ten "přiblblej tlemenec" v přilbě a to Kačena pro mě osobně splňuje za 1. Je to obratný, lehký a na normální silnici to letí, jak střelený. Kolem 150 už celkem fouká a začíná se vlnit, jak užovka. A to není vzhledem k zachování genofondu anebo papírů zas tak špatný.

Letos na jaře jsem ji díky svýmu "neumětelství" zahodil do škarpy a musím říct, že to maj fakt dobře vymyšlený (taková kroska, takže není moc co ulámat). Suma sumárum, jsem akorát "stříknul" padák a zrcátko a jelo se dál. Teda až potom, co jsem srostl já, protože o co byla motorka v pohodě, tak o to jsem byl horší já... Ale to je minulost a už zase jezdíme. Zaplať pánbůh a díky tam nahoru.

Spolehlivost? Zatím teda žádná sláva. Kupoval jsem z druhý ruky po prvním majiteli. Měla 7 tisíc (takže "voňavka" a i tak vypadala). Serviska vyplněná, v "mým" servisu "posvěcená", takže nebylo co řešit... No a na 10 jsem už dělal motor - válec. Olej jsem si samozřejmě hlídal a asi po prvních 2000 km ho začala žrát. Dle fabriky vše v normě. Jen nám nějak začal černat. Prej pístní kroužky, že na to LC4 trpí...Kolem 10 jsem se rozhodl olej už vyměnit (při koupi byl v servisu dán nový a tam nic neviděli) a koukal jak "vopařenej", co je v tom za bordel... Suma sumárum novej vršek motoru (válec, píst, ojnice) to vyřešil, ale ten ranec za to... Částka to byla strašná a je z toho rázem neprodejnej verk... Prej se to občas u KTM stane...

No nic, i tak ji pořád miluju.

Jen pro porovnání, skoro 20 let starý RR od Hondy potřebuje tak akorát olej a jednou za 5 let svíčky. Třeba jen pech a blbě se to sešlo, ale i tak mi přijde stará Honda tak nějak fortelnější.

Holt asi to jejich "ready to race" a tam se na extra životnost nehraje.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ltm_cz
ltm_cz napsal 18.02.22 v 09:46 10b.

Prosím co to je za držák SPZ ? Díky

Maartyy
Maartyy napsal 05.08.21 v 12:03 10b.

Hodně spokojených km, hlavně kolama dolů

Tuji
Tuji napsal 05.08.21 v 07:19 10b.

Tohodle duka jsem ještě nejel. Asi jsem si špatně myslel, že to bude stejný jako ty 690 SMC. Každopádně přeju hodně radosti!

MiDou
MiDou napsal 04.08.21 v 19:48

@Paulano, ondrejj - díky za milý komentář.

@ Kratatau - souhlas, už tam moc alternativ taky nevidím... Bohužel.

@Matess727x - taky díky za milý komentář... 390tku jsem nezkusil, ale věřím, že pro nás normální smrtelníky to bude na normální silnici a v normálních rychlostech podobný.

@opic26 - díky za přání, snad už vydrží. Na 2016tku (a dál) jsem taky slyšel chválu - o jeden pístní kroužek a vyvažovák navíc. A prej to potom drží líp. Když mě dělali motor, tak tam v servisu měli 2016tku, kde se podivala ojnice karterem ven Akorát, že KTM má tyhle motory ještě celý skladem a nestojí o moc víc, než ta moje oprava... Ten předchozí motor, co mám já, už samo nemají . Prostě pech může být vždycky. A souhlas, Husky jsou fajn, ale úplně něco jinýho, stejně jako SMC. A 790/890 už je taky jinde...

@jawatar - jj, taky jsem slyšel (i jinou verzi místo "kluka"). Známej má Enduro (350) snad 10 let a naprosto bez problémů a že mu dává slušně za uši. LC4 byla původně do ostrého endura, tak si osobně myslím, že jim chvíli trvalo, než to naladili na normální silniční provoz, kde se nehraje na mth, ale na km. Což se prej povedlo tou 2016tkou a dál (i když i tam se může zadařit - viz výše). JInak bych to tragicky neviděl. Beru to prostě jako pech.

@all - mějte se fajn a ať to dobře jezdí.

jawatar
jawatar napsal 04.08.21 v 09:36 5b.

Kluk Tlačí Motorku
Káždý Týden Motor
Že by to byla trochu pravda?

Více komentářů



TOPlist