renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki LS 650 Savage custom (1987)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník polopost
Vloženo 14.7.2021
Aktualizováno 14.7.2021
Zobrazeno 2 927x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ano. Stárnu.
Koupil jsem si tohle

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Je to lehoučká a překvapivě mrštná mašina. Motor se chová spíš jak u historický crossky, nežli jako u choppera. Nesedí mi pozice stupaček, to se musí předělat spolu s uplně jiným sedlem a podsedlovým rámem.

Motorku bych doporučil pro - pro kohokoliv, kdo touží po motorce, která je technicky jednoduchá, zároveň si užije oldschool feeling v tom jak se to kroutí a zároveň si moto uplně říká o přestavbu. Ať stylovej bobber, nebo brat, scrambler, cafe,... prostě si o to říká.

Doplňky na motorce - zatím nic moc. Plán je ale z toho udělat menší custom stavbu.

Recenze

Dlouhý roaky jsem toužil po něčem, z čeho bych si mohl postavit hezkou custom motorku.
Takovej BRAT style, lehce scrambler, nebo café, i když café stavby už vnímám jinak, nežli v roce 2009. Teď už to prostě dělá kde kdo ze všeho...
Jenže všechny ty CB, CX500 atd jsou stráááášně okoukaný a dělá to každej, XS650 je málo, a všechny ty starý Guzziny, Ducny atd jsou prostě drahý.
Tahle motorka si mě našla tak nějak sama.
Na facebook Marketplace jsem zahlídl inzerát že někdo prodá motorku. Bez pořádnýho popisu o jakej typ se vlastně jedná, jen že je to Suzuki z roku 1987. Byla u toho jedna rozmazaná fotka motorky zezadu a prodávající paní o tom očividně věděla kulový.
No. Protože se mi vždycky líbil ten primitivní jeden velkej, vzduchem chlazenej hrnec coj má Savage, tak jsem hned poznal o jakou motorku jde.
Cena byla fakt hoodně dobrá (na inzerci všechny savage v tu dobu byly výrazně dražší), tak jsem okamžitě začal s paní komunikovat.
Ukázalo se, že je to snacha a prodává to svýmu starýmu tchánovi. Ten neumí používat počítač, mobil a tyhlety fejzbůky a vůbec způsoby dnešní inzerce. Dostal jsem na pána kontakt, domluvil se na prohlídce, počkal si týden, až si nový majitel odveze GSXR a udělá mi tak místo v garáži a vyrazil. Pán byl z Varnsdorfu, takže z Hradce Králové to bylo na hezkej celodenní vejlet s rodinkou.
Na místě jsme si s opravdu milým pánem, kterému opravdu zdraví už neslouží, plácli a bylo hotovo.

Víc a víc jsem si uvědomoval, že jsem si dobrovolně koupil motorku, která má něco kolem 25 koní, jen 4 kvalty a je to vlastně čopr a musel se věnovat hlubokým existenciálním rozhovorům sám se sebou... fakt jsem už tak starej? Fakt jsem si koupil choppera? Nechodím po nocích v záchvatech náměsíčnosti tančit do Modrý ústřice? Nenosím utoho kožený slipy a na chlupaté tělo si u toho mažu vazelínu? Samé otázky.
..nicméně...
Motorka byla sice pánem milována, jak to tak ale bývá, ne vše bylo při technické péči správně.
Jedna noha vidlice tekla. Ne tekla, vyloženě lila. Dokonce Chcala. A veškerej ten olej se valil po noze přímo na třmen brzdy, přes destičky na kotouč. Výsledkem bylo, že už tak slabá brzda byla totálně nepoužitelná.
Nastoupila teda rozborka vidlice, nový těsnění, novej olej, nový goldfren desky, když už jsme u toho, tak i vyčištění komplet brzdovýho systému, nová pancéřová hadička, odmaštění kotouče a... zjištění, že to brzdí nahovno. Ale aspoň brzdí. Několikapístkový dvourotorový brzdy to prostě nejsou.
Při skládání to bylo okořeněný o radůstku v podobě prasklý objímky, která drží celou pumpu brzdy s páčkou a zrcátkem na řídítku, takže jsem ještě sháněl svařeče hliníkovejch slitin.. ale dobrý.
Motorovej olej očividně taky něco pamatoval: ultrahustej, černej, no hnus... nechci ani vědět kolik na tom děda předtím najezdil.
Zase mi motorku udal s uplně novejma pneumatikama a baterku, tak mu to odpouštím.
Střílelo to strašně do vejfuku. Vyměnil jsem teda vzduchovej filtr a značně se to zlepšilo. Není to ale dokonalý, takže úprava bohatosti směsi je prý tradiční must-do u savage karbce, protože z výroby chodily tradičně dost chudý.
Dal jsem jiný gripy na řídítka, sehnal jinou nádrž z XS360, jiný sedlo a začal si to na zkoušku skládat na sebe, jak to bude asi vypadat. Pak jsem snížil řídítka.
Opět jsem to poskládal do +- původního stavu a už to jen protlačit přes technickou, a může se začít svářet novej podsedlovej rám, dám tam jinej blatník, zadní světlo, blinkry, nakonec i jiný přední světlo.
Největší výzva bude přemístit stupačky do míst, kde je mají motorky a ne koženkový gauče z bordelu. Ale už jsem si to rozrýsoval a pár laserovejch výpalků, svářečka a šrouby navíc by to měly opravit.
Budu sem dávat postupně progress.

Při prvních projížďkách se ukázalo, že chčije olej pod hlavou. Klasická nemoc LS650. V hlavě, vedle vačky, je otvor, kterým se prostrčí klíč pro povolení šroubu válce a těsněníčko, který ten otvor kreje, často odchází. Nevadí, partsdepot má za pár stovek řešení, teď to už jen vyměnit.

Zásadní zjištění je, že ten motor a vlastně motorka celá, se nechová jako chopper. Jupí! Od přísně čtvercovýho motoru se to dalo čekat. Geometrie rámu překvapila. Je to lehoučký, hravý, a strašně zábavný. Kde není výkon (20,5 kW), je krouťák (51 Nm). Hlavně je to celý lehoučký a proto utažený zatáčky jsou vlastně super. Jen jsem se ujistil v tom, že posez s nohama dopředu je fakt navztek. Navíc z toho bolej záda, když se na hrbolech nemůžu pořádně nadlehčit do stupaček a veškerý prdy dostává kostrč.

Při první delší projížďce jsem ztratil levý zrcátko a kamion za mnou jedoucí ho rozžehlil.
Při druhý delší vyjížďce někde uletěl kovovej kryt plastovýho krytu (fakt) vzduchovýho filtru. Inu...jednoválec je jednoválec a vibrace jsou prostě vedlejší efekt. No co se dá dělat.. co tam není neupadne.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 19.07.21 v 22:41 10b.

multis
multis napsal 18.07.21 v 17:32 10b.


Tchán ji má a u tvýho popisu sem se docela zasmál. Dej foto, až to naladíš

Obdélník
Obdélník napsal 17.07.21 v 06:02 10b.

Savage na kafáče ?

Jo přesně o tom jsem také uvažoval, ale nesehnal jsem zatím žádný vyhovující kousek.
Držím palce kvůli té úpravě rámu.

Dávám 10 za pěkný text a za odvahu se do toho pustit.

žižala.
žižala. napsal 14.07.21 v 19:04 10b.

Parádní jednobuch.

Více komentářů



TOPlist