renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki LS 650 Savage (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník V4
Vloženo 26.4.2011
Aktualizováno 7.7.2016
Zobrazeno 9 130x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Něco takhle jednoduchého dnes už nenajdete. Rozebrat a složit Savage je jednodušší než rozebrat a složit dvěpade Jawku. Absolutně čisté tvary, žádné cingrlátka. I v sérii vypadá jako stavba a jakékoliv rozsáhlejší úpravy mu moc nesluší.

Více fotografii

První dojmy - Syrová motorka bez příkras, co se bude pořád líbit. Je jedno jaký koupíte ročník, je furt stejně krásná.

Recenze

Tuhle motorku jsem stavěl primárně pro otce, ale jelikož jsem majitel a příležitostně na ní taky jezdím, rozhodl jsem se podělit o mou zkušenost, jakožto NEortodoxního čopraře.

Rám v koutě, motor v krabici a zbytek se válel na půdě. No vykasal jsem si rukávy a dal se do toho. Motor byl údajně po opravě (problém se startováním-potažmo s kártry), takže jsem do něj nevrtal. Akorát to je čtyřkvalt, takže rok výroby motoru není asi úplně košér. Zbytek vypadal, jako by ho někdo vylovil z řeky. Ale mělo to původní germánské papíry i odhlášku, tož dem do toho. Po vyčištění, sehnání všech dílů a vyřešení špatně zapojené elektriky, se začalo kompletovat. To byla otázka asi dvou dnů. Tak dlouho proto, že se musely nějaké drobnosti dovyrobit. Při práci jsem si vzpoměl na mladé roky, když jsem si kutal Jawky. Jednoduchost konstrukce je opravdu excelentní.

Po složení, rozchození motoru a vychytání mušek (ty se při takové práci vždy najdou), došlo k přihlášení. To proběhlo také v klidu, jelikož na motorce zůstalo vše originál (teda kromě špíglů ale ty už k tomu byly). Akorát za doplnění dat od dekry si nestyděli vzít 1900kč. Ještě by to chtělo nový lak, bohužel na to už nezbylo. Takže technickou, papíry i pojistku máme. Vzhůru do sedla.

Vždycky jsem chtěl čopra, když jsem byl malej, ale po oběvení japonských silnic jsem přehodnotil své priority. No na několika jsem jel, to je fakt, ale nějak mě to už nedostalo. No Savage stojí v garáži, tož sem s ním. Posez je super. Moc super, akorát nesmíte chtít jet daleko. Celá váha je na prdeli a v celkem příjemně vykrojeném sedle nezměníte polohu ani když budete cvičit jógu. Při potulování kolem komína je vše v pořádku, ale jak začnou na počítadle naskakovat tříciferné částky...au au au!? Nohy v pohodě, nejsou brutálně do praku a díky rovným řídítkům si nepřipadáte jak při mávání na prvního máje. Ovladatelnost je překvapivě dost dobrá a to nejen na čopra. Fakt, zatáčky nejsou problém. Když máte dobře nafoukané gumy. Jak klesne tlak tak to jede rovně. Jen rovně. Brzdy jsou...no...brzdí to. Už jsem zažil i horší, ale taky dost lepší. Motor táhne bez výrazných děr nebo nakopnutí přesně tak jak by jste čekali od 23kw. Na bezstarostnou jízdu to stačí. Musíte taky zapomenout na to, že tam dáte čtyřku a objedete zeměkouli. Musí se řadit a řadit, jinak škube řemenem. Dá se s ní jet i svižně(přímoúměrně výkonu motoru). Jednou se mi podařilo to rozhýbat dokonce na 140km/h. Ale ideální rychlost pro cestování je ideálka max do 110km/h. Spotřeba cca 4,5 litru taky nabádá k delším toulkám, ale jak jsem psal, zadek to dlouhodobě nedá. Ve dvou jsem jel jen párkrát a to jen s dcerkou, takže v pohodě. Dva metrákoví hroši to ale asi zlomí.

V kostce je to celkem nenáročná, krásná motorka, s nízkými provozními náklady. Pohodlná moc není, ale asi to záleží na zvyku a stylu. Dokonce jsem kvůli Savage oprášíl i otevřenou helmu. Chce to jen nikam nespěchat, užívat si sluníčka a počítat s tím, že vás všichni budou předjíždět. Na LS 650 to ale nebude nikomu vadit. Když pak zastavíte na kafe a kouknete na ten monstrózní válec, nic vás nerozháže. Abych nezapoměl, i po pečlivém seřízení si sem tam pleskne do výfucku a to je prdel, zejména ve městě.

PS: letos jsem si konečně pořídil strojek který jsem dlouho vybíral a který mně dost dostal (do profilu hodím až ho budu mít dýl), i přes to Savage zůstane v garáži a doufám že dlouho.

Tak, doba pokročila a píše se 7.7.2016

Savážka stále fuguje tak jak má. Je pravda, že potřebovala trošku větší údržbu, ale to se vzhledem k roku výroby dalo čekat. Loni proběhla výměna rozvoďáku (cca 1800 kč i s prací) a zpětná montáž origo výfuku (laďák zněl sice pekelně, ale jak byl člověk po opici, tak to fakt bolelo). Jinak, letos konečně došlo na nový kabátek, takže teď už jen jezdit.













Při lakování sice došlo k chybnému nalepení jedné lepky, ale to už budeme muset bohužel přežít, jelikož dávat zase 8 kil za sadu nálepek, kvůli jedné, se nám nechce. Myslím si, že ten fialový mat Savážce moc sluší. Ještě to bude chtít přečalounit sedlo do černé, ať je to 100%.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 14.09.20 v 08:20 10b.

super recenze , fajn mašina...

bubaris
bubaris napsal 07.09.19 v 21:35 10b.

Jedním slovem - PERFEKTNÍ. Taky o ní uvažuju, řekl bych, že mne magicky přitahuje

cp888
cp888 napsal 20.04.17 v 22:28 10b.

parádní strojek

BaluJarda
BaluJarda napsal 05.03.15 v 18:06 10b.

Hezká Savage a slušná recenze , je vidět,že se nerad flákáš ! Přeji pohodovou sezonu 2015 a máš to za 10

Jiří78
Jiří78 napsal 21.04.14 v 14:21

Nazdar bratránku, moc hezky jsi to napsal, ale i poskládal. Za mě 10b.

Více komentářů



TOPlist