Ahoj a krásný nový rok všem.
Venku panuje pomalu jarní počasí a tak to vytáhlo nejen hmyz z jeho úkrytů, ale jak jsem se sám přesvědčil, tak i spoustu kolegů na jednostopých stojích.
Já jsem se těšil a chtěl jsem řádně otestovat chování RVM s novým SW v ECU a když jsem splnil své domácí povinnosti, tak hurá do sedla a testovat.
Všechno co jsem psal v předchozím článku zůstává, tzn. chování motorky je opravdu podstatně lepší, v podstatě se dostalo do dokonalého stavu, ale objevil jsem jeden problém.
Najel jsem asi 160 km, 80 km na SAFE a druhých 80 km na SPORT. Při jízdě mimo město jsem nepoznal rozdíl, ve městě je ten režim SAFE opravdu jemnější na reakci plynu, ale v podstatě se dá bez problémů jezdit i na režim SPORT.
A jaká to je paráda, když jedu na kruháči na dvojku, pěkně plynule, nemusím sahat na spojku a mašina pěkně, skoro i úplně plynule, reaguje na plyn.
Takže takhle to zní jako pohádka, ale ...má to svoje ale.
Zkoušel jsem věci standardní i nestandardní a je jeden veliký problém, který se vás ale nemusí týkat.
Pokud otočíte klíčkem zapalování a nastartujete (na výchozí režim SPORT), tak je vše OK.
Pokud ale přepnete před nastartováním na režim SAFE a pak nahodíte motor, tak budete koukat na poměrně rychlé hlášení chyby jednotky:
No a této chyby se nezbavíte. Je potřeba ji smazat na diagnostice, ale na druhou stranu je potřeba říct, že jsem při krátké jízdě s touto chybou nezaregistroval nějaké nezvyklé chování - vše fungovalo jak má. Ale kdo by chtěl jezdit se svítící chybou? Co kdyby to bylo něco více vážného?
A jaká že ta chyba je? Nebo jaké ty chyby jsou?
Přesně tyto:
Co jsem kde vyčetl, nemám to zatím ověřeno, tak režim SAFE kromě jiné reakce plynu, také vypíná nějaký vzduchový ventil. A to může být ten problém - vypne ho hned, jednotka ho hledá, nenajde a hlásí chybu. Ale proč senzor rychlosti... no, je to horká informace, teprve budu studovat.
Po výmazu chyb je vše OK.
Řešení - startovat na výchozí SPORT, režim SAFE volit při běžícím motoru.
Informaci pošlu do Jawy i do Tibetu, uvidíme co s tím. Není to fatální, ale svítící kontrolka by vás mohla minimálně znervóznit.
Zlatej karburátor a primitivní zapalování...
Ale jako všechno, i tohle je výzva. A to nás posouvá kupředu.
aktualizace 30.3. 2023
Tak se zdá, že chyba jednotky se někdy objeví i když se režim nepřepne. Kolega s tím také experimentoval, snad že za to může chladné počasí, kdy ta jednotka sepne systém, která za tepla ne... nevím, fungování ECU nevidím. Ale včera bylo cca 7°C, nastartoval jsem motor, než jsem se dooblékl a sedl na motorku, chyba mě také svítila. A měl jsem SPORT. jezdil jsem se svítící chybou, režim SAFE reagoval dobře, krásná odezva na plyn, jen ta svítící kontrolka...
Zkusím nějak vyřešit, zatím ji nechám svítit.
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 3.10.2020 | |
Aktualizováno | 7.10.2020 | |
Zobrazeno | 12 225x |
ještě počkám na opravu té chybky a pak jedu na výlet do Týnce
1 reakce
Dobré rozhodnutí, ale jen jestli se dočkáš.
Ono jde o jediné - nepřepínat režim, dokud není nastartováno.
Jinak s výletem do Týnce jsem to také zkusil a nic. Takže dopředu domluvit, jednotku poslat - pokud tedy nezmění postup.
Hmmm...máš co řešit. At' Jawa jezdí stále jako nová i v roce 23.
1 reakce
Ahoj Milane, mám co řešit a je to fajn. :) Díky moc a také ať Ti stroje přináší jen radost, máme hezké počasí a před sebou jen klidné a příjemné události.
jj, zlatej karburátor . A nebo motorka, kde tohle vše normálně funguje bez nutnosti řešit to za výrobce či prodejce.... Hodně štěstí a v novém roce spoustu pohodových km na Jawičkách
1 reakce
Ahoj a také Ti přeji hodně bezpečných a pohodových kilometrů a nezlobící stroje a lidi kolem tebe. :)
Však víš jak to mám... kdybych se neměl na něčem podílet, něco zkoušet, testovat, tak by mě to nebavilo. Děsím se toho, až nebude do čeho hrábnout...